Moeders kindje?

18-02-2017 21:42 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie vinden....

Binnenkort ga ik met mijn vriend een weekje weg. Heerlijk even naar het buitenland, de warmte alvast opzoeken.

Nu wil hij zijn moeder meenemen. Ze hebben een sterke band en dat is mooi maar soms is het voor mijn gevoel wat ongezond.

Ik probeer daar niet over te oordelen want familiebanden zijn belangrijk. En iedereen staat daar anders in dus dat is iets wat je van elkaar moet accepteren.

Maar nu wil hij dus ook zijn moeder meenemen. Moeder heeft zelf geen vriendinnen of sociaal leven buiten haar kinderen om.

Voor hem heel normaal maar ik wil het eigenlijk niet.

Aan de ene kant wil ik voet bij stuk houden. Aan de andere kant wil ik ook niet ergens tussen in komen te staan.

Dit blijft altijd een 'dingetje' tussen ons omdat we er totaal anders in staan. Nogmaals, ik vind de relatie wat ongezond, maar heb ik daar iets van te vinden?
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 21:55:

Ook de andere kids staan er zo in blijfgewoonbianca. Het lijkt soms een secte.

Hoe vaak gaat ma dan wel niet op vakantie als ze steeds met alle kids mee gaat?

Lastig hoor, je vriend is inderdaad "getraind" door ma dat dit normaal is en hem laten zien dat anders wellicht beter is of op z'n minst ook een optie kan zijn, is heel moeilijk. Toch maar op je strepen staan en voorstellen dat hij ma anders nog een keer apart meeneemt op een uitje?
Filee; helaas wel...
Of jij daar iets in te vinden hebt?

Het is toch ook jóuw vakantie?

En jij wil moeder niet mee hebben. Ze overleeft een week alleen echt wel, het is al ene hele lange tijd een volwassen vrouw die je echt niet mee op sleeptouw hoeft te nemen.

Laat haar lekker een week met een Rijnreis meegaan ofzo.
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 21:57:

Ik overleg dit met Mn moeder om te peilen of ik 'raar' denk. Puur om te peilen of ik niet overdrijf.

Ik beslis uiteindelijk zelf wat ik ermee doe maar ik ben dan benieuwd wat mijn ma in zo'n situatie zou doen.Waarom overleg je niet met je vriendinnen, collega's of schoonzussen ? Je moeder zal jouw kant kiezen, waarschijnlijk , plus je moeder is van een andere generatie, plus jouw normen en waarden heb je van haar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het ligt eraan. Gaan jouw kinderen ook mee met diezelfde vakantie?

Of gingen ze in het verleden mee. Als hij voorheen ook met jou en je kinderen mee op vakantie ging dan is het ook niet zo raar dat hij ook prettig vindt om zijn familie (moeder) erbij te willen hebben.
Maar als hij dit jaar al met haar op vakantie gaat, vanwege het bereiken van een bepaalde leeftijd... Dan kun je toch zeggen dat jij daarna ook graag ergens met zijn tweeën heen wil. Dan heeft vrind eerst quality time met zijn moeder, en daarna met jou..?!

Of zie ik iets over het hoofd?
Nou, jouw moeder vindt het maar achterlijk. Zijn hele familie vindt het doodnomaal.

Laat je de moeders er om knokkken samen.
Neem je jouw moeder ook mee.
Gateway; ik hoop niet dat ze snel doodgaat hoor... echt niet.

Ik vind ook dat ik iets te vinden heb. Maar het is moeilijk om daar een balans in te vinden.

Aan hem trekken doe ik niet want je kunt kiezen voor de aanval maar wie heeft daar iets aan?

Maar goed, hoe doe je dot subtiel? Moet het wel subtiel?

Ik ben eigenlijk gewoon van de simpele NEE.

Dat weet hij van mij dus ik snap ook dat deze mededeling niet makkelijk was.
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 21:48:

Ik snap jullie reacties zo ontzettend!

Ik vind het ook niet mijn probleem dat ze geen vriendinnen of sociaal leven heeft dus ik kijk wat voor ons als gezin het beste is.

Maar ik ben zelf ook moeder en ik geb gelukkig nog mijn moeder maar ik ben het met mijn moeder eens dat je je als moeder toch niet op zon manier zou moeten opdringen.

Let wel; voor hen is het normaal gedrag dus dat maakt het moeilijk om daar verandering in te brengen zonder dat jij de boeman bent.

Snappen jullie mijn dillema een beetje?

Ze nodigt zichzelf uit? Dat is opdringen. Daarnaast als jullie een hele week gaan, moet er wel een klik zijn.

En aangezien ze al een week met hem op stap gaat, zou ik bedanken.

In mijn familie is het heel wisselend. Eens per jaar gaat mijn moeder met mijn broer en zijn volwassen kinderen mee een week. Dan zijn ze met wel 10. Soms neemt hij haar ook mee op een stedentripje. En heel vaak gaat hij alleen met vrouw (weekendjes weg en nog een grote vakantie).

Ik ging weleens met haar alleen, nu pas nog samen met kleinzoon. Man heeft minder vakantiedagen Zomervakantie doen we als gezin. En ik ga ook wel met zoon alleen.

Mijn andere broers nemen haar niet mee.

Ondertussen gaat ze zelf ook nog met vriendinnen. Omdat ze graag gaat, inmiddels weer weduwe is en er erg van geniet en gezellig kan zijn (niet altijd ) nemen broer en ik haar mee.

Kortom, deel van de familie is reislustig en gaat in wisselende samenstelling. Maar dus niet altijd met anderen van buiten het gezin. Daar moet een balans in zijn.
Blijfgewoonbianca; ik bespreek het ook met vriendinnen en gay vrienden; die zeggen allemaal hetzelfde. Staan dus aan mijn kant.

Vandaar ook dit topic op VIVA; daar staat niemand perse aan iemands kant.
Heb je ooit twee mannen elkaar iets subtiel zien duidelijk maken?

Gewoon duidelijk zijn.
Dan overleggen jij en je vriend over de diverse vakanties in een jaar en wanneer moeder wel en niet mee zou mogen. Maar spreek ook af dat jullie haar dan niet actief mee gaan vragen.

En bij opdringen: kinderen die vragen, worden overgeslagen!
Run Forest, run!
quote:gelderka schreef op 18 februari 2017 @ 22:07:

Ik zou zeggen: Prima! Puik idee! Leuk voor je moeder! Top! Ga ik ook niet tegenhouden! Integendeel, moet je doen! Goed zo!

Alleen ga ik dan niet mee, en ga ik met jou die andere keer, dat je moeder niet meegaat.Dit.
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 22:06:

Blijfgewoonbianca; ik bespreek het ook met vriendinnen en gay vrienden; die zeggen allemaal hetzelfde. Staan dus aan mijn kant.

Vandaar ook dit topic op VIVA; daar staat niemand perse aan iemands kant.Maar wat dan nog , als - bijna - iedereen aan jouw kant staat ? Gaat je partner het dan ineens anders zien ? Hij zal nu ook echt wel weten dat zijn buren, collega's , vrienden, schoonfamilie het anders zien en doen : heeft hem niet tegengehouden.
Joost; dat is dus mijn dilemma. Ergens is het mooi dat je kinderen aan je denken en je graag mee Willem.

Ik kan alleen hopen dat mijn kind het nog leuk vind om met ma op stap te gaan als hij volwassen is.

Maar jouw moeder heeft dus ooo nog een sociaal leven naast haar kinderen? Dat lijkt me gezond. Mijn schoonmoeder heeft dat gewoo niet!

Die gaat niet eens lunchen met iemand buiten de familie om....
Eerlijk gezegd vind ik het ongezond dat je niet samen met je vriend beslist of ze wel of niet mee gaat.
En precies waarom is dat het probleem van haar kinderen?

There is a new sherrif in town... jij. En nu gaan zaken toch wel veranderen. Ze gaat maar met de anderen op vakantie, maar niet met jullie.
Maakt ook geen bal uit dat mensen het met mij eens zij Blijfgewoonbianca... heb ik idd niets aan.

Maar ik kan daardoor wel wat beter relativeren.

En daarom de vraag; hoe ga je hiermee om zonder perse de boeman te zijn.

Ik ben namelijk altijd vrij direct ( Rotterdamse mentaliteit) en dat werkt niet altijd...
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 22:10:

Joost; dat is dus mijn dilemma. Ergens is het mooi dat je kinderen aan je denken en je graag mee Willem.

Ik kan alleen hopen dat mijn kind het nog leuk vind om met ma op stap te gaan als hij volwassen is.

Maar jouw moeder heeft dus ooo nog een sociaal leven naast haar kinderen? Dat lijkt me gezond. Mijn schoonmoeder heeft dat gewoo niet!

Die gaat niet eens lunchen met iemand buiten de familie om....Had ze wel mee hebben gemogen als ze tien vriendinnen zou hebben ?
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 18 februari 2017 @ 22:11:

Eerlijk gezegd vind ik het ongezond dat je niet samen met je vriend beslist of ze wel of niet mee gaat.+1
.
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 22:13:

Maakt ook geen bal uit dat mensen het met mij eens zij Blijfgewoonbianca... heb ik idd niets aan.

Maar ik kan daardoor wel wat beter relativeren.

En daarom de vraag; hoe ga je hiermee om zonder perse de boeman te zijn.

Ik ben namelijk altijd vrij direct ( Rotterdamse mentaliteit) en dat werkt niet altijd...

Je bent in dit geval de boeman, hoe leuk je het ook brengt.

Je zou nog kunnen proberen om het op een afschuwelijk lekkere gore seks vakantie te gooien, maar dat is ook echt het enige wat ik kan bedenken waardoor je vent spontaan zegt dat ze thuis blijft.
Nou Joost, hij 'overlegt' wel maar het feit dat hij het al vraagt, vind ik al vervelend.

Ik word in een positie geplaatst waar ik niet in wil zitten. Het is niet mijn verantwoordelijkheid en mijn probleem dat zij geen sociaal leven heeft buiten familie om.

Op deze manier legt hij het bij mij neer en ben ik dus de 'boeman' als ik nee zeg.

Ik kan dat makkelijk doen want dat is mijn karakter maar heel fair is het niet.
Hoe oud is zijn moeder? Past zij veel op jullie kinderen ofzo dat vriend daarom moeder wil meenemen en geen nee durft te zeggen bang dat die haar voor de kop stoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven