Het tegen-tegeltuinentopic twee
vrijdag 8 juli 2016 om 16:08
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.
Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!
Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.
voorbeeld:
Dit is geen tuin.
Dit wel
link naar deel 1
Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!
Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.
voorbeeld:
Dit is geen tuin.
Dit wel
link naar deel 1
vrijdag 24 februari 2017 om 12:51
vrijdag 24 februari 2017 om 15:59
Heerlijk weer vandaag, lekker de tuin aan het opruimen. Dat wil zeggen, glas rapen van de storm gisteren (wat ornamenten gesneuveld) en een begin maken met de hertenpoep die inmiddels aangekoekt is.
De stokpioen (dat ding waarvan niemand vorig jaar wist wat het in godesnaam was) heeft de winter overleefd in zijn teil, en ook de pioenrozen die ik vorig jaar uit de tuin van een ontruimd kraakpand heb gevist komen netjes op
Hoop dat die stokpioen gaat bloeien dit jaar! Geen idee welke kleur het is, de vorige eigenaar wist niet eens dat dat kon.
Hebben jullie tuinen de storm gisteren goed overleefd? Hier had ik de meeste breekbare en lawaaiige dingen wel veilig gesteld, maar zelfs dingen die nooit omgaan zijn weggewaaid!
De stokpioen (dat ding waarvan niemand vorig jaar wist wat het in godesnaam was) heeft de winter overleefd in zijn teil, en ook de pioenrozen die ik vorig jaar uit de tuin van een ontruimd kraakpand heb gevist komen netjes op
Hoop dat die stokpioen gaat bloeien dit jaar! Geen idee welke kleur het is, de vorige eigenaar wist niet eens dat dat kon.
Hebben jullie tuinen de storm gisteren goed overleefd? Hier had ik de meeste breekbare en lawaaiige dingen wel veilig gesteld, maar zelfs dingen die nooit omgaan zijn weggewaaid!
vrijdag 24 februari 2017 om 16:09
Vorige week verhuisd! Nu tuin mét gras. Nou ja, gras... er zit aardig wat mos in, wat op zich raar is want ligt in de volle zon. Anyways, ik begrijp dat ik dan kalk moet strooien (dit weekend te koop bij Aldi). Maar wat gebeurt er dan? Heb ik dan ipv groene vlakte met sprietjes, bruine/zwarte vlakte met sprietjes? Moet ik daarna gras zaaien? Help!
vrijdag 24 februari 2017 om 16:30
Ekeim: een beetje kalk strooien kan geen kwaad. Ik heb momenteel ook een mosveld in plaats van een gazon. Ik ga dit weekend ook kalk strooien, en als de sneeuwklokjes en krokussen in het gras zijn uitgebloeid, ga ik verticuteren. Hiermee trek je de graszode een beetje open en komt er goed lucht bij, je kunt ook stevig met een metalen hark je gazonnetje harken. Als het dan wat warmer wordt, een dun laagje tuinaarde uitstrooien met wat graszaad erdoor. Zo vul je de kale plekken weer op. Komt wel goed.
Bij ons in Twente heeft het niet zo heel hard gestormd. Wel even flinke hagel gehad, maar geen schade in de tuin.
Ik heb gisteren de eerste zaadbakjes voor binnen weer gevuld. Ik heb viooltjes, vergeet-mij-nietje, verbena, en nog wat klein grut gezaaid. En nu telkens koekeloeren in de komende weken of er al wat van op komt!
Op Marktplaats ben ik aan het kijken voor een metalen rozenboog. Dit seizoen wil ik er eentje plaatsen
Kanniewachten... Ik wil wroeten!!!!
Bij ons in Twente heeft het niet zo heel hard gestormd. Wel even flinke hagel gehad, maar geen schade in de tuin.
Ik heb gisteren de eerste zaadbakjes voor binnen weer gevuld. Ik heb viooltjes, vergeet-mij-nietje, verbena, en nog wat klein grut gezaaid. En nu telkens koekeloeren in de komende weken of er al wat van op komt!
Op Marktplaats ben ik aan het kijken voor een metalen rozenboog. Dit seizoen wil ik er eentje plaatsen
Kanniewachten... Ik wil wroeten!!!!
vrijdag 24 februari 2017 om 16:44
Ik zit hier vrij winddicht vanwege de hoge conifeer, dus behalve wat kleine afgebroken beuken takken en 1 pot die was omgewaaid geen schade. Oh en de tak die nog op de schuur lag van de beuk kappen is er af gewaaid, dat is mooi want wij konden er niet bij haha.
Oh goede! Maar waar heb ik al die zaadjes van CC gelaten.. Hmm ik ga maar op speurtocht.
Oh goede! Maar waar heb ik al die zaadjes van CC gelaten.. Hmm ik ga maar op speurtocht.
vrijdag 24 februari 2017 om 19:01
zaterdag 25 februari 2017 om 09:09