Moeder..contact..

24-02-2017 19:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, alvast fijn weekend

Ben opgegroeid in een gezin met veel jongens en enige meisje.

Mijn moeder heeft (mede) hierdoor de meest sterke band met mij (Door de jaren heen).

Nu spreken we elkaar bijna elke dag telefonisch en merk ik dat ze vrij onrustig is als ze niets hoort..

Ik probeerde het contact af te bouwen (mede) uit zelfbescherming...

Het leek mij beter voor haar en voor mij.

Maar dan zit ik weer te huilen met de gedachte ''je hebt maar 1 moeder en als ze er morgen niet meer is...heb ik spijt''...

Hoe kan het dat mijn broers er geen probleem mee hebben en ik wel?
Wat vind je zelf van het contact?fijn?belastend?verplicht of toch leuk?

DAT moet je uitgangspunt zijn,niet het feit dat je er alvast aan wil wennen dat ze er straks niet meer is. Dan kan je geen enkele diepgaande relatie aangaan.

Er zijn mensen die dat om deze reden dan ook niet doen, maar dat is niet gezond.

Als jij en je moeder dikke mik zijn en jij het contact ook fijn vindt is dat toch prima?

Waarom zou je wel close met vrienden en een partner mogen zijn en niet met je moeder? Daar is toch niks mis mee zolang je verder prima zelfstandig bent.

Wat je broers (en vader) betreft :dat zijn (de meeste) mannen! Minder/ander gevoel. Daar moet je je niet aan willen meten. Aan niemand trouwens.
Het klinkt misschien gek, maar ik vind systeemtherapie nu echt iets voor jullie. Iemand die samen met jullie kijkt naar jullie rollen en patronen, dit kan heel verdiepend werken, en jullie band alleen maar ten goede komen, op een goede manier. Als cadeautje voor jullie samen.

Jullie hebben een totaal afhankelijke relatie van elkaar. Op het ziekelijke af. Hier inzicht in krijgen kan erg verhelderend werken. Jullie navelstreng is nooit doorgeknipt.

De moeder-dochter band is de meest ingewikkelde die er is.

Ik heb juist weinig contact met mijn moeder. Onze band is niet slecht ofzo, maar er is gewoon weinig contact. Ik spreek haar zo`n eens in de 6-8 weken, en we wonen helemaal niet ver van elkaar vandaan. De behoefte is er gewoon niet om elkaar vaker te spreken. Ik zou er ook knettergek van worden, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Heel eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Je hebt fijn contact met je moeder, houden zo!

Het enige wat ik kan bedenken is niet al je zorgen met je moeder delen zodat zij zich minder zorgen hoeft te maken.
quote:vivaagirl schreef op 24 februari 2017 @ 20:35:

[...]

Maar ik zou willen dat zij zich gerust zou voelen en niet perse elke dag contact nodig heeft.

Het wordt voor mij dan ook moeilijker, als ze er ooit niet meer zou zijn... .

Het is niet jouw probleem dat jouw moeder zich niet gerust voelt zonder elke dag contact. Dat is haar probleem.

En jij blijft te afhankelijk zo en inderdaad, als ze er niet meer is, val jij in een gat.

Deze relatie is voor jullie beiden niet gezond. Wat doe Je eraan? Je kunt er samen met je moeder over praten. Een andere optie is zelf veranderen en niet verwachten dat je moeder bereid is te veranderen. Minder vaak bellen, bij haar laten dat ze zich zorgen maakt ed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven