Kosten vervangen dakpannen

maandag 27 februari 2017 om 14:49
Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van alle dakpannen?
Ons huis is inmiddels 50 jaar oud en de dakpannen zijn hoognodig aan vervanging toe. Nu hebben we samen met de buren een offerte opgevraagd bij een dakdekker en de kosten zouden 5000 euro zijn. Ook moeten we dan nu meteen 1000 euro aanbetalen, terwijl de klus pas eind juli gaat plaatsvinden. Onze buren hebben bijna allemaal al getekend en zijn akkoord gegaan, maar naar mijn idee is 5000 euro echt een absurd hoog bedrag.
Ter info: we hebben een gewoon standaard rijtjeshuis, het dak zal zo'n 40/50 m2 groot zijn, de dakdekkers gaan gewone betonnen sneldekpannen neerleggen. Ik heb begrepen dat dat de goedkoopste dakpannen zijn die er bestaan.
Ik zoek dus wat ervaringen. Is 5000 euro een normaal bedrag, of echt te duur? En is zo'n aanbetaling per direct de normale gang van zaken?
(ik ga soiso nog wel meer offertes opvragen ).
Ons huis is inmiddels 50 jaar oud en de dakpannen zijn hoognodig aan vervanging toe. Nu hebben we samen met de buren een offerte opgevraagd bij een dakdekker en de kosten zouden 5000 euro zijn. Ook moeten we dan nu meteen 1000 euro aanbetalen, terwijl de klus pas eind juli gaat plaatsvinden. Onze buren hebben bijna allemaal al getekend en zijn akkoord gegaan, maar naar mijn idee is 5000 euro echt een absurd hoog bedrag.
Ter info: we hebben een gewoon standaard rijtjeshuis, het dak zal zo'n 40/50 m2 groot zijn, de dakdekkers gaan gewone betonnen sneldekpannen neerleggen. Ik heb begrepen dat dat de goedkoopste dakpannen zijn die er bestaan.
Ik zoek dus wat ervaringen. Is 5000 euro een normaal bedrag, of echt te duur? En is zo'n aanbetaling per direct de normale gang van zaken?
(ik ga soiso nog wel meer offertes opvragen ).
maandag 27 februari 2017 om 14:52
Is een vrij redelijke prijs.
lees dit maar eens http://huisfocus.nl/verbo ... nnen/dakpannen-vervangen/
lees dit maar eens http://huisfocus.nl/verbo ... nnen/dakpannen-vervangen/

maandag 27 februari 2017 om 14:55
Wij hebben de pannen niet laten vervangen, maar wij hebben een uitbouw gemaakt en daar moesten dus pannen op. Ik geloof dat de pannen alleen al 750 euro hebben gekost. Wat het leggen van de pannen gekost heeft weet ik niet, dat zat bij het grote geheel in. Die 5000 euro is dat voor het hele rijtje? En hoeveel huizen zitten er in het rijtje? Hier in het dorp staan rijtjes met 6 huizen, maar ook met 3.

maandag 27 februari 2017 om 15:03
quote:Dahlia74 schreef op 27 februari 2017 @ 15:02:
Er zijn toch wel meerdere offertes gemaakt?
Dakpannen leggen is best arbeidsintensief, arbeid kost geld. Afvoeren van oude pannen kost ook best veel geld.
Dit was pas 1 offerte. De directe buren en ik gaan meerdere offertes opvragen, maar de andere buren hebben allemaal al getekend. Daar begin ik echt niet aan.
Maar goed, dan weet ik nu wat voor bedragen ik kan verwachten.
Er zijn toch wel meerdere offertes gemaakt?
Dakpannen leggen is best arbeidsintensief, arbeid kost geld. Afvoeren van oude pannen kost ook best veel geld.
Dit was pas 1 offerte. De directe buren en ik gaan meerdere offertes opvragen, maar de andere buren hebben allemaal al getekend. Daar begin ik echt niet aan.
Maar goed, dan weet ik nu wat voor bedragen ik kan verwachten.

maandag 27 februari 2017 om 15:05
quote:havermout1 schreef op 27 februari 2017 @ 15:03:
Het lijkt me een vrij redelijk bedrag. Wat ik wel raar vind is dat de buren akkoord zijn gegaan zonder overleg met jullie.Raar he? Vond ik ook. Zij hebben allemaal ter plekke getekend toen de dakdekkers de dakinspectie kwamen doen. Niet slim hoor.
Het lijkt me een vrij redelijk bedrag. Wat ik wel raar vind is dat de buren akkoord zijn gegaan zonder overleg met jullie.Raar he? Vond ik ook. Zij hebben allemaal ter plekke getekend toen de dakdekkers de dakinspectie kwamen doen. Niet slim hoor.
maandag 27 februari 2017 om 15:05
Ik vind het wat aan de hoge kant op basis van het bedrag dat ik betaalde, maar we vroegen dan ook een aantal offertes op waardoor we konden kiezen. Echter 5000 euro is niet schokkend hoog. Rond dat bedrag zaten wij ook wel bij een van de offertes. Let wel: wij hebben dakgoten & lood + afwerking schoorsteen etc erbij inbegrepen.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
maandag 27 februari 2017 om 15:08

maandag 27 februari 2017 om 15:08
quote:Namensgebruikersnaam schreef op 27 februari 2017 @ 15:05:
Ik vind het wat aan de hoge kant op basis van het bedrag dat ik betaalde, maar we vroegen dan ook een aantal offertes op waardoor we konden kiezen. Echter 5000 euro is niet schokkend hoog. Rond dat bedrag zaten wij ook wel bij een van de offertes. Let wel: wij hebben dakgoten & lood + afwerking schoorsteen etc erbij inbegrepen.Dakgoten en schoorsteen zijn bij ons niet nodig, die zijn al vervangen en gerenoveerd.
Ik vind het wat aan de hoge kant op basis van het bedrag dat ik betaalde, maar we vroegen dan ook een aantal offertes op waardoor we konden kiezen. Echter 5000 euro is niet schokkend hoog. Rond dat bedrag zaten wij ook wel bij een van de offertes. Let wel: wij hebben dakgoten & lood + afwerking schoorsteen etc erbij inbegrepen.Dakgoten en schoorsteen zijn bij ons niet nodig, die zijn al vervangen en gerenoveerd.

maandag 27 februari 2017 om 15:10

maandag 27 februari 2017 om 15:11
Wij waren gebonden aan specifieke, duurdere, pannen en betaalden voor een vergelijkbare oppervlakte ongeveer 7000 euro. Het was best een klus, alle panlatten werden vervangen, nieuw folie, nieuwe pannen, alles werd afgevoerd. Aanbetalen zou ik overigens niet doen. Werd bij ons ook gevraagd maar ik heb geweigerd. Zodra de pannen geleverd waren heb ik wel een deel betaald, na afloop van het werk de rest. Als het bedrijf failliet gaat, ben je de pineut, ik betaal nooit wat aan.
maandag 27 februari 2017 om 15:12
Heb je dan geen specificatie van de prijs dan?
Ik vind het best prijzig, als ik even wat prijzen nakijk kosten dakpannen inclusief aanbrengen max. 40 euro per m2.
dakpannen aanbrengen
Daar komt het afhalen en afvoeren van de bestaande pannen nog bij, steigerwerk ook neem ik aan.
Worden ook de panlatten/tengels vervangen, wordt er nog folie aangebracht? Dan wordt het ook alweer duurder van.
Ik vind het best prijzig, als ik even wat prijzen nakijk kosten dakpannen inclusief aanbrengen max. 40 euro per m2.
dakpannen aanbrengen
Daar komt het afhalen en afvoeren van de bestaande pannen nog bij, steigerwerk ook neem ik aan.
Worden ook de panlatten/tengels vervangen, wordt er nog folie aangebracht? Dan wordt het ook alweer duurder van.
maandag 27 februari 2017 om 15:14

maandag 27 februari 2017 om 16:09

maandag 27 februari 2017 om 17:13
Het klinkt niet duur, ik heb hetzelfde betaald voor mijn dak en dat was echt een vriendenprijs. (Eind 2016, randstad, Had meerdere offertes opgevraagt daarvoor)
Je zegt dat je dak 45m2 is. Weet je dat zeker? Is het een punt dak? het viel mij namelijk op dat het oppervlakte echt groter was dan ik had gedacht , zo'n dak is best steil
)
Je zegt dat je dak 45m2 is. Weet je dat zeker? Is het een punt dak? het viel mij namelijk op dat het oppervlakte echt groter was dan ik had gedacht , zo'n dak is best steil

maandag 27 februari 2017 om 17:15

maandag 27 februari 2017 om 17:28
quote:Rosawinde schreef op 27 februari 2017 @ 15:12:
dakpannen aanbrengen
Worden ook de panlatten/tengels vervangen, wordt er nog folie aangebracht? Dan wordt het ook alweer duurder van.Nee, we hebben geen specificatie van de prijs. Uiteraard wel wat ze allemaal gaan doen, maar dat is echt alleen maar pannen vervangen, lift, afvoeren etc. Niet specifiek wat alles kost. De panlatten worden niet vervangen en er wordt ook geen folie aangebracht. Het is echt alleen de pannen vervangen, isoleren gaan we ook niet eens doen. Dat had ik wel graag gewild trouwens, maar dan wordt het dak hoger en dat wilden de buren dan weer niet.
dakpannen aanbrengen
Worden ook de panlatten/tengels vervangen, wordt er nog folie aangebracht? Dan wordt het ook alweer duurder van.Nee, we hebben geen specificatie van de prijs. Uiteraard wel wat ze allemaal gaan doen, maar dat is echt alleen maar pannen vervangen, lift, afvoeren etc. Niet specifiek wat alles kost. De panlatten worden niet vervangen en er wordt ook geen folie aangebracht. Het is echt alleen de pannen vervangen, isoleren gaan we ook niet eens doen. Dat had ik wel graag gewild trouwens, maar dan wordt het dak hoger en dat wilden de buren dan weer niet.

maandag 27 februari 2017 om 17:29
quote:Case-je schreef op 27 februari 2017 @ 15:14:
Al die bedragen voor opknapwerk zijn zo hoog
Ik heb een offerte aangevraagd voor het buitenschilderwerk (alleen beneden, boven is alles kunststof). Vond ik ook zo duur. Heb nu besloten om het zelf te gaan doen. Maar ja, dakpannen leggen is wel iets anders Schilderen is ook echt duur als je dat laat doen. Ik doe dat ook altijd maar gewoon zelf
Al die bedragen voor opknapwerk zijn zo hoog
Ik heb een offerte aangevraagd voor het buitenschilderwerk (alleen beneden, boven is alles kunststof). Vond ik ook zo duur. Heb nu besloten om het zelf te gaan doen. Maar ja, dakpannen leggen is wel iets anders Schilderen is ook echt duur als je dat laat doen. Ik doe dat ook altijd maar gewoon zelf