Hoe nu verder?

28-02-2017 14:14 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor deze zeer persoonlijke kwestie heb ik een nieuw account aangemaakt.

Gisteren is hier de bom gebarsten. Man heeft aangegeven niet meer te weten of hij nog verder wil na 15 jaar en een kind. Ik merkte al een tijdje dat er iets was en heb het ook geregeld gevraagd maar kreeg geen antwoord tot gisteren.

De situatie is dat ik momenteel sinds augustus thuis zit vanwege een blessure aan mijn voet waardoor ik al niets kon, ondertussen gaat dit middels revalidatie beter maar ik ben er nog niet. Ga wel volgende week weer mijn werk opbouwen en dus meer van huis.

Man geeft aan onrustig te zijn, moe, ongeïnteresseerd in alles. De afgelopen tijd heeft een zware wissel getrokken en dat nadat we eerder al zo'n periode hebben gehad vanwege een postnatale depressie.

Man geeft aan dat hij mijn oude ik mist.

Ik geef toe dat ik mij echt wel op hem heb afgereageerd, niet goed ik weet het. Voor mij is dit hard aangekomen, ik ben er altijd van overtuigd geweest dat we wel weer over deze mindere periode heen zouden komen.

Na vannacht geen oog dicht gedaan te hebben, wel veel nagedacht.

Vandaag gehad over relatietherapie, wil man wel maar wordt er niet heel enthousiast van. Man geeft aan dat hij denkt dat wat afstand nemen zou kunnen helpen. Hij mist zijn eigen tijd, als ik was werken enz, geeft aan dit heel erg nodig te hebben.

Ik weet het niet meer, ik hou zielsveel van hem. Wat is wijsheid?

Er is geen ander in het spel en daar geloof ik hem in. Wel geeft hij aandat hij merkt er meer open voor te staan, komt ook volgens hem omdat hij enorm is afgevallen en nu veel aandacht krijgt. Wil en gaat hier niets mee doen.

Ik word nogal onzeker van de hele situatie. Voel mij in een afwachtende rol geplaatst.

Iemand ervaring met relatietherapie?
Ik heb twee sessies relatietherapie gehad om het tussen partners oren te krijgen dat het echt over was. Die nam mij niet serieus en/of kop in het zand. Het jaar daarvoor verschillende malen aangegeven dat ik therapie wilde, maar vond hij niet nodig. Gemiste kans dus.

Ik ben degene met de depressies overigens.

Wat maakt een voetprobleem dat nu de bom barst?
Meestal is openstaan voor andere geen goed teken.

Relatie therapie heb ik geen ervaringen mee.
Toen mijn ex aangaf open te staan voor een ander, was er ook daadwerkelijk een ander in het spel.
Mag ik je de tip geven probeer samen een EFT programma hou me vast. Het heeft mij enorm veel inzichten gebracht over samen. Veel sterkte en wijsheid.
Mavajas, dit wil je misschien niet horen (en hopelijke voor jou is het ook niet zo), maar uit persoonlijke ervaring en wat in soortgelijke situaties hier op het forum bijna altijd het geval is: er is wel een ander in het spel. Mannen trekken over het algemeen niet de stekker uit een relatie als er geen ander is.

Hij wil jou niet meer kwetsen dan hij nu al doet, dus wordt eerst categorisch ontkend dat er een ander is. Maar hij zegt dat hij er wel voor openstaat, hij is afgevallen en zegt ook dat hij al aandacht krijgt. De volgende stap is dat hij alle schuld bij jou legt.
anoniem_333731 wijzigde dit bericht op 28-02-2017 14:29
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Wat vervelend voor jou om dit te horen, TO!

Maar daarentegen, goed van je man dat hij eerlijk aangeeft dat hij zijn twijfels heeft, dat hij meer open staat voor aandacht van anderen en aangeeft wat hij nodig heeft (meer tijd voor zichzelf).

Natuurlijk is het geen leuk nieuws, maar hij trekt nog wel enigszins op tijd aan de bel (in plaats van een affaire te beginnen of gelijk een punt achter de relatie te zetten)

Samen in relatietherapie is goede optie, maar het lijkt erop dat hij juist even niet van alles samen wil doen. Dat hij juist een beetje 'lucht' wil. Hij zegt geen tijd voor zichzelf te hebben, hoe komt dat? Moet hij voor jou zorgen, het huishouden, ga jij zelf nooit de deur uit?

Hij zegt jouw oude zelf te missen, maar wat mist hij dan precies? Positiviteit, humor, aandacht, liefde?
Voetprobleem maakt dat ik nog geen 5 stappen kon zetten, dus volledig afhankelijk was voor alles. Kon ook niet autorijden. Heb sinds half jan eindelijk de goede therapie en kan sinds kort weer autorijden en weer gaan werken. Dit heeft nogal impact gehad.
quote:Nootje90 schreef op 28 februari 2017 @ 14:27:

Wat vervelend voor jou om dit te horen, TO!

Maar daarentegen, goed van je man dat hij eerlijk aangeeft dat hij zijn twijfels heeft, dat hij meer open staat voor aandacht van anderen en aangeeft wat hij nodig heeft (meer tijd voor zichzelf).

Natuurlijk is het geen leuk nieuws, maar hij trekt nog wel enigszins op tijd aan de bel (in plaats van een affaire te beginnen of gelijk een punt achter de relatie te zetten)

Samen in relatietherapie is goede optie, maar het lijkt erop dat hij juist even niet van alles samen wil doen. Dat hij juist een beetje 'lucht' wil. Hij zegt geen tijd voor zichzelf te hebben, hoe komt dat? Moet hij voor jou zorgen, het huishouden, ga jij zelf nooit de deur uit?

Hij zegt jouw oude zelf te missen, maar wat mist hij dan precies? Positiviteit, humor, aandacht, liefde?De laatste alinea is spot on. Sinds een week of drie hoeft hij steeds minder voor mij te zorgen en kan ik heel veel weer zelf ( is ook goed voor mijn humeur). Ik snap dat hij kapot is van vermoeidheid. Maar hij is momenteel zo rusteloos dat hij steeds bezig blijft.
Relatietherapie kan altijd helpen. Al is het alleen al om beter van elkaar te snappen waarom je uit elkaar gaat.

(Tenzij je al zo ver bent dat je elkaar helemaal niet meer wil begrijpen natuurlijk)
Misschien is een combinatie ook een optie. Hij wil hier dan nog wel veel zijn om geregeld samen te eten, dingen te ondernemen, voor zoon te zorgen. Maar wel meer rust en dat ik minder bezig ben met op hem te letten. Hij ervaart dat als verstikkend.
quote:shifty schreef op 28 februari 2017 @ 14:33:

Relatietherapie kan altijd helpen. Al is het alleen al om beter van elkaar te snappen waarom je uit elkaar gaat.

(Tenzij je al zo ver bent dat je elkaar helemaal niet meer wil begrijpen natuurlijk)Zover zijn we zeker nog niet. De wil om elkaar te begrijpen is er zeker. En van mij uit ook de wil om hem ruimte te geven, hoe moeilijk ik dat op dit moment ook vind. Het liefst wil ik heel dichtbij hem zijn.
Je voelt je voor het blok gezet begrijpelijkerwijs.

Is er al bij je opgekomen dat hij de problemen nogal laat aankaart? Met als oplossing in zijn ogen dus 'afstand' en hij voelt zichzelf open staan voor andere vrouwen want weer strakker in zijn vel en is niet echt warm te krijgen voor therapie

Hm dat arsenaal aan oplossend vermogen zal wat moeten uitbreiden wil er echt iets veranderen tussen jullie

Pas op dat jij nu niet gaat investeren, alle oplossingen aandragen etc.

Hij kaart probleem aan. Laat. En heeft erg beperkte oplossingen aangedragen.

Het is niet aan jou nu de kar te gaan trekken. Als hij afstand wil, ga voor jezelf na, hoe moeilijk ook, of jij keihard moet gaan vechten.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Heb jij je aan hem vastgeklampt tijdens het voetprobleem?
Ik betwijfel of er echt geen ander in het spel is, mijn ex beweerde bij hoog en laag dat er geen ander in het spel was. Maar nog geen maand later na mijn vertrek woonde ex alweer samen.

Voelde me flink in de maling genomen.
Man kan ook gewoon zich enigszins uitgewoond voelen, heel erg moe zijn en dat het erop deze manier uitkomt.

Het hoeft niet einde oefening te zijn, wel een grote noodklok.
Hoezo let je veel op hem dan?
quote:Mavajes schreef op 28 februari 2017 @ 14:32:

[...]

De laatste alinea is spot on. Sinds een week of drie hoeft hij steeds minder voor mij te zorgen en kan ik heel veel weer zelf ( is ook goed voor mijn humeur). Ik snap dat hij kapot is van vermoeidheid. Maar hij is momenteel zo rusteloos dat hij steeds bezig blijft.

Het klinkt alsof jij je volledig afhankelijk hebt gemaakt van hem tijdens jouw ziekte. Klopt dat? Dan begrijp ik ook dat het hoge woord er nu pas uit komt, nu het beter met je gaat. Het is moeilijk om zoiets aan te kaarten als iemand al rekent op je hulp. Hij ervaart nu jij beter wordt dat er ook weer meer ruimte komt voor hém, en dat heeft hij blijkbaar behoorlijk gemist.

Misschien kan je wat druk van hem afhalen door af en toe ook eens hulp te vragen aan een ander, in plaats van aan hem? Regel een keer een oppas, neem een huishoudster, of vraag aan een vriendin om een keer boodschappen te doen met je.

Betekent niet dat hij helemaal niets meer hoeft te doen natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat er op die manier iets minder verplichtingen zijn, zodat er ook weer eens ruimte komt voor leuke dingen. Ruimte voor hemzelf, maar ook ruimte om samen weer eens wat leuks te doen.
quote:kers schreef op 28 februari 2017 @ 14:41:

Je voelt je voor het blok gezet begrijpelijkerwijs.

Is er al bij je opgekomen dat hij de problemen nogal laat aankaart? Met als oplossing in zijn ogen dus 'afstand' en hij voelt zichzelf open staan voor andere vrouwen want weer strakker in zijn vel en is niet echt warm te krijgen voor therapie

Hm dat arsenaal aan oplossend vermogen zal wat moeten uitbreiden wil er echt iets veranderen tussen jullie

Pas op dat jij nu niet gaat investeren, alle oplossingen aandragen etc.

Hij kaart probleem aan. Laat. En heeft erg beperkte oplossingen aangedragen.

Het is niet aan jou nu de kar te gaan trekken. Als hij afstand wil, ga voor jezelf na, hoe moeilijk ook, of jij keihard moet gaan vechten.Hier ga ik goed over nadenken.
quote:Zinerva schreef op 28 februari 2017 @ 14:45:

Ik betwijfel of er echt geen ander in het spel is, mijn ex beweerde bij hoog en laag dat er geen ander in het spel was. Maar nog geen maand later na mijn vertrek woonde ex alweer samen.

Voelde me flink in de maling genomen.Je weet het nooit zeker maar ik geloof man als hij aangeef dat dit echt niet aan de orde is.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 28 februari 2017 @ 14:45:

Man kan ook gewoon zich enigszins uitgewoond voelen, heel erg moe zijn en dat het erop deze manier uitkomt.

Het hoeft niet einde oefening te zijn, wel een grote noodklok.Dit is zeker aan de hand en hij weet niet wat hij met zijn moeheid aan moet en gaat maar door.
quote:lizzy75 schreef op 28 februari 2017 @ 14:48:

Hoezo let je veel op hem dan?Als je thuis zit vallen zaken op en zie je dingen die ik daarvoor niet zag. Hij geeft als voorbeeld dat ik dan vraag waarom hij nu 3 eiwitshakes neemt. Gaat echt wel om kleine dingen maar die hebben hem dus enorm geïrriteerd.
Tijd voor hem dus.

Wat betekent niet aan hem gaan trekken.
quote:Mavajes schreef op 28 februari 2017 @ 15:01:

[...]

Als je thuis zit vallen zaken op en zie je dingen die ik daarvoor niet zag. Hij geeft als voorbeeld dat ik dan vraag waarom hij nu 3 eiwitshakes neemt. Gaat echt wel om kleine dingen maar die hebben hem dus enorm geïrriteerd.

Daar zou ik me ook aan irriteren als iemand zulke dingen vraagt.

Wat heb jij als oplossing hiervoor aangedragen?
quote:Mavajes schreef op 28 februari 2017 @ 15:01:

[...]

Als je thuis zit vallen zaken op en zie je dingen die ik daarvoor niet zag. Hij geeft als voorbeeld dat ik dan vraag waarom hij nu 3 eiwitshakes neemt. Gaat echt wel om kleine dingen maar die hebben hem dus enorm geïrriteerd.Opzich begrijpelijk. Hij moet voor je zorgen als een kind, en jij behandelt hem alsof je zijn moeder bent Tijd om de balans te herstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven