Wil afvallen maar wil ervaringen met o.a. weight watchers.
dinsdag 28 februari 2017 om 12:41
Ik ben te zwaar. Een stuk meer dan ik dacht. Ik heb jaren geen weegschaal gehad. Wist wel dat ik de afgelopen 10 jaar sinds de overgang was aangekomen maar dacht dat het bij 10kg gebleven was. Maat 42 pas ik prima en hiervoor had ik 40. Ik heb altijd een taille gehouden en ben denk ik over mijn hele lichaam aangekomen.
Zelf doen kan natuurlijk ook, maar ik heb liever een stok achter de deur om het vol te houden. Wie heeft ervaring met b.v dietist of Weight Watchers? Hoe vaak moet je daar naar toe en hoe beviel het? Als ik zelf op dieet ga val ik zeer langzaam af, heel frustrerend.
Geen koolhydraten heb ik ook geprobeerd maar dat hou ik niet vol. Absoluut geen honger maar ik mis vooral brood of iets dergelijks.
In totaal (als mijn nieuwe weegschaal klopt en dat hoop ik niet ) moet ik 16 kg kwijt. Ben dus wel even bezig.
Ik doe 3 x per week Pilates. Helaas kan ik door polyneuropathie en een nekhernia niet meer tennissen etc. Lang lopen kan ook niet meer, mijn boodschappen doen gaat nog goed maar echt winkelen lukt absoluut niet meer zonder pijn.
Zelf doen kan natuurlijk ook, maar ik heb liever een stok achter de deur om het vol te houden. Wie heeft ervaring met b.v dietist of Weight Watchers? Hoe vaak moet je daar naar toe en hoe beviel het? Als ik zelf op dieet ga val ik zeer langzaam af, heel frustrerend.
Geen koolhydraten heb ik ook geprobeerd maar dat hou ik niet vol. Absoluut geen honger maar ik mis vooral brood of iets dergelijks.
In totaal (als mijn nieuwe weegschaal klopt en dat hoop ik niet ) moet ik 16 kg kwijt. Ben dus wel even bezig.
Ik doe 3 x per week Pilates. Helaas kan ik door polyneuropathie en een nekhernia niet meer tennissen etc. Lang lopen kan ook niet meer, mijn boodschappen doen gaat nog goed maar echt winkelen lukt absoluut niet meer zonder pijn.
dinsdag 28 februari 2017 om 13:50
Het lijkt mij dat langzaam afvallen juist dé manier is om ook op de lange termijn op gewicht te blijven. Afvallen is niet zo heel lastig, maar op gewicht blijven wel, in ieder geval voor mij. Voor was het boek het geheim van slanke mensen wel een eye opener. Ik heb het bij de bibliotheek gehaald.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 28 februari 2017 om 15:06
WW is aan te raden je mag alles eten alleen moet je op je portie grootte letten (dat is ww niks meer en niks minder) . Omdat je normaal eet blijf je ook langer op gewicht dan met andere diëten waarbij eerst een tijdje bepaalde voedingsstoffen moet mijden. Ik vind hun vernieuwde app ook fijn voordat je iets in je mond stopt even in de app gooien. Wilde net op m'n werk chocomel uit de automaat halen maar dat is 4 punten dat vind het niet waard dus ik heb de KEUZE gemaakt om deze punten te bewaren voor wat extra scheppen couscous met zalm vanavond zodat ik heerlijk voldaan m'n bedje in kan.
Ik doe ww trouwens alleen online maar voor een beginner is de cursus wel handig extra stok achter de deur en je kan terecht met al je vragen. De cursus is 1x per week, maar ik zou na een maand of 2 (wanneer je lekker op dreef bent) lekker online verder gaan. Is goedkoper en de cursus wordt na een tijdje veel herhaling.
Ik doe ww trouwens alleen online maar voor een beginner is de cursus wel handig extra stok achter de deur en je kan terecht met al je vragen. De cursus is 1x per week, maar ik zou na een maand of 2 (wanneer je lekker op dreef bent) lekker online verder gaan. Is goedkoper en de cursus wordt na een tijdje veel herhaling.