Lijf & Lijn alle pijlers

Paaldansen wegglijden

06-03-2017 21:00 19 berichten
Ik ben laatst voor het eerst wezen paaldansen, hartstikke leuk en ZWAAR :|

Helaas is er een probleem. Ik heb zweethanden en ik glijd steeds weg.

Wij hebben wel van dat magnesium, maar dat werkt na een keer aan de paal hangen al niet meer, dan mag ik er weer een dikke laag op gooien.

Iemand die het herkent en tips heeft?
Heb je al geprobeert je handen vooraf goed droog te maken en dan magnesium er op te doen?
Handschoenen met griplaag?
Je hebt ook vloeibaar magnesium, bijvoorbeeld van mammut. Werkt bij mij stuk beter.

Verder is die grip iets wat je langzaam wel opbouwt
quote:Zinerva schreef op 06 maart 2017 @ 21:05:

Heb je al geprobeert je handen vooraf goed droog te maken en dan magnesium er op te doen?Jazeker, maar dat werkt niet voldoende. :(
quote:Nasjaa schreef op 06 maart 2017 @ 21:09:

Je hebt ook vloeibaar magnesium, bijvoorbeeld van mammut. Werkt bij mij stuk beter.

Verder is die grip iets wat je langzaam wel opbouwtJa wij hebben ook vloeibaar, maar ik heb geen idee welk merk.
Handen wassen vooraf (en achteraf). Verder vragen naar tips van je instructrice. Ik geloof dat er ook een soort hars is en als je langer bezig bent krijg je volgens mij ook een sterkere grip.
Alle reacties Link kopieren
Anti transpirant zoals drysol gebruiken. minimaal 4 uur van tevoren op je handpalmen aanbrengen. Mocht je echt serieus ermee aan de slag willen kan botox ook een oplossing zijn.
Talkpoeder?
quote:Nasjaa schreef op 06 maart 2017 @ 21:09:

Verder is die grip iets wat je langzaam wel opbouwtGrip bouw je wel op maar als je echte zweethanden hebt dan weet ik niet of dat dan ook nog het geval is.
quote:miss_lipstick_83 schreef op 06 maart 2017 @ 21:12:

Talkpoeder?Glijd juist meer!
Antitranspirant aanbrengen. Rexona extra sterk deo stick werkt ook...
quote:khemam schreef op 06 maart 2017 @ 21:13:

[...]

Glijd juist meer!Bij mij werkte het wel voor even.
Sowieso die dag geen handcreme of bodylotion gebruiken. Handdoekje mee om tussendoor je handen af te drogen, en magnesium gebruiken.

Het wordt beter!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Fijn om te lezen dat er grip zou moeten ontwikkelen in de loop der tijd...

Antitranspirant lijkt me een goede, maar gaan dan niet bv de knieholtes zweten? En wat zijn nou goede antitranspirants? (Ik gebruik die dingen niet haha)
Oh en nog een tip die voor mij goed werkte: niet alleen je handen wassen, maar ze ook wassen met afwasmiddel (groene dreft). En daarna magnesium erop. Succes!
Herkenbaar ja, talkpoeder zeker niet gebruiken daardoor heb je misschien minder last van zweethanden maar ook minder grip. Tite grip kan je kopen is vloeibaar of inderdaad van Mummut, die vond ik het beste!
Ik heb antiperspirant en ik ga vanavond trainen, ik ben benieuwd. :D
Ik gebruik zelf tite grip en dat werkt voor mij voldoende. Wel belangrijk om de dag dat je gaat trainen geen bodylotion te gebruiken. Als ik dat per ongeluk toch doe, glij ik aan alle kanten uit de paal en ook mijn handen hebben dan minder grip...

En zoals ook gezegd is: je bouwt geleidelijk aan meer kracht op in je handen, waardoor je minder snel gaat transpireren.

Veel succes en plezier met je nieuwe hobby!
Life is a party but you must self uphanging de slingers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven