ex vs vriend

10-03-2017 12:18 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Omdat ik enorm in de knoop ligt met mezelf, deel ik even mijn verhaal hier. Misschien dat er mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben of misschien is het net goed om eens meningen te hebben van mensen die er buiten staan.

Ik ben een 28jarige meid. Ik heb een relatie van 7 jaar achter de rug met mijn ex-vriend. Op zich was onze relatie best ok. We hadden ons dagdagelijkse leven, hadden het druk met de verbouwingen, gingen op vakantie en ik was relatief gelukkig.

De laatste twee jaar van onze relatie kreeg ik het steeds moeilijker om intiem met hem te zijn. Ik had geen zin meer in knuffels, liefde en seks. Ik begon me ook te ergeren aan alle kleine dingen en we maakten elke dag ruzie (door mij).

Het was zelfs zo erg dat er maanden niets intiem meer gebeurde en als het dan toch eens gebeurde na al die tijd, voelde dat voor mij slecht.

In die moeilijke periode ben ik veranderd van job en werd verliefd op mijn collega.

In eerste instantie heb ik met die verliefdheid niets gedaan, ookal was het wederzijds. Ik had een vriend en ging mijn leven niet zomaar opgeven. Ik had zoveel met hem gedeeld en beleefd. Dat kon ik toch niet weggooien voor een verliefdheid?

Naarmate de maanden voorbij gingen werd ik steeds verliefder en werd de drang ook groter om elkaar te zien. Er zijn enkele maanden voorbij gegaan dat ik stiekem afsprak met mijn collega en dan terug naar huis ging. Ik heb nooit gekust of seks gehad met mijn collega in de periode dat ik nog met mijn ex-vriend was, ookal was dit ook een vorm van bedrog.

Na enkele maanden ben ik tijdelijk ingetrokken bij mijn ouders. Om alles even op een rijtje te zetten maar als snel besefte ik dat ik mijn ex-vriend niet miste en dat ik bij mijn nieuwe liefde wou zijn.

Ik heb dan ook gekozen voor mijn vriend maar ik heb mijn vorige relatie nooit kunnen afsluiten.

Ik heb hem nooit kunnen zeggen waarom ik effectief ben weg gegaan bij hem. Moest ik niet verliefd geworden zijn op mijn collega had ik misschien nog wel bij hem geweest.

Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds contact met mijn ex. We smsen soms hoe het gaat en ik ga af en toe nog naar hem om de hond eens te zien. Er vallen dan ook altijd tranen, soms bij hem, soms bij mij.

Mijn vriend weet dat ik nog contact heb met mijn ex en hij hoopt ook alleen maar dat er een dag komt dat dat niet meer gebeurd. Ik besef ook dat het niet eerlijk is tegenover hem.

We zijn ondertussen bijna drie jaar verder en mijn ex-vriend weet nog steeds niet dat ik een nieuwe relatie heb. Of hij wilt dit misschien gewoon niet weten. Er wordt niet over gepraat.

Hij heeft me wel verteld dat er enkele meisjes geweest zijn maar dat hij het nog niet kan, dat hij nog van mij houdt. Hij hoopt nog steeds dat ik terug kom.

Ik mis mijn leven van toen enorm hard. Ik heb zoveel achtergelaten zoals mijn huis, mijn vrienden,...

Het is niet gemakkelijk als je alles gemeenschappelijk had met je ex-vriend.

Ik probeer nu wel een nieuw leven op te bouwen met mijn vriend maar ik blijf alles vergelijken.

Ik vergelijk hun ook als persoon.

Ik mis hoe mijn ex stond in het leven, altijd optimistisch, altijd lachen, nooit serieus.

Ik ergerde mij toen ik in de relatie zat hard aan bepaalde dingen die ik nu lijk te romantiseren.

Ik weet niet wat al mijn gedachten en gevoelens willen zeggen.

Ik zie mijn vriend graag, maar waarom mis ik mijn ex? Is het mijn ex dat ik mis of is het mijn leven van vroeger? Wat als ik terug ga? Ik zit met zoveel vragen :(

Ik weet echt wel dat dit niet gezond meer is, zowel niet voor de twee mannen, als voor mezelf.

Onze levens staan momenteel op een soort pauze knop en ik wil heel graag mijn leven terug in handen hebben.

Misschien niet onbelangrijk om te weten dat ik vroeger een heel slechte jeugd heb gekend, vol drama.

Mijn ex heeft me laten zien dat het leven ook mooi kan zijn en heeft me geleerd hoe ik moet genieten van alle kleine dingetjes in het leven. Ik denk dat de relatie met hem daarom ook zoveel voor mij betekent en ik het moeilijker kan loslaten.

Heeft er iemand raad?

Groetjes, Norii!
Herkenbaar, en je eigen schuld. Je moet eerst echt de ene relatie afsluiten en verwerken, voor je in de andere stapt. Anders krijg je dit.

Helaas hetzelfde meegenaakt en na 5jr worstel ik hier nog steeds mee. De enige oplossing heb ik inmiddels bedacht: is een poos helemaal alleen zijn.
Advies is meestal dat een ex een no go is..

Maar klinkt als een diepe liefde tussen jullie.
quote:Perzina schreef op 10 maart 2017 @ 12:25:

Herkenbaar, en je eigen schuld. . De enige oplossing heb ik inmiddels bedacht: is een poos helemaal alleen zijn.En dit! 100%
Zolang jij contact houdt met je ex, kun je het nooit afsluiten. Je weet dus wat je te doen staat..

Daarna kun je altijd nog kijken of jij wel echt bij je huidige vriend past. Bedenk even waarom je ookalweer op je vriend bent gevallen, waarom je je ex speciaal voor hém verlaten hebt.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Oef, dat klinkt alsof jij jezelf als slachtoffer ziet .. je hebt het niet kúnnen afsluiten, kón ex niet vertellen waarom je verliefd werd op iemand anders, hebt alles achter moéten laten ..

Maak er even de actieve vorm van om te erkennen dat het jouw keuzes waren. Jij hébt het niet afgesloten, jij hébt niets uitgelegd en jij hébt zelf alles achtergelaten.

En, niet onbelangrijk, jij bént nog steeds bezig om je ex hoop te geven en niet 100% voor je huidige vriend te gaan.

Neem eens verantwoordelijkheid en maak een keuze. En verschuil je niet achter je verleden.
Verbreek (tijdelijk) het contact met beide mannen. Woon je op jezelf? Dat zou het een stuk makkelijker maken.
Het gras is in Belgie dus ook groener bij de buren...

Mijn advies? Ga eens een poosje op jezelf wonen, zonder relatie. Wat wil jij eigenlijk?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
dus jij bent iemand die een ex aan een lijntje houdt.

Ga een poos vrijgezel zijn , je bent niet geschikt voor beide mannen. Ze verdienen beter.
quote:eva-luna schreef op 10 maart 2017 @ 12:31:

Oef, dat klinkt alsof jij jezelf als slachtoffer ziet .. je hebt het niet kúnnen afsluiten, kón ex niet vertellen waarom je verliefd werd op iemand anders, hebt alles achter moéten laten ..

Maak er even de actieve vorm van om te erkennen dat het jouw keuzes waren. Jij hébt het niet afgesloten, jij hébt niets uitgelegd en jij hébt zelf alles achtergelaten.

En, niet onbelangrijk, jij bént nog steeds bezig om je ex hoop te geven en niet 100% voor je huidige vriend te gaan.

Neem eens verantwoordelijkheid en maak een keuze. En verschuil je niet achter je verleden.

Dag Eva-Luna,

Ik had het inderdaad anders kunnen verwoorden. Ik besef maar al te goed dat ik degene ben dat hier schuld aan treft. Ik heb hier inderdaad voor gekozen.

Dat ik een keuze moet maken, weet ik ook maar al te goed, alleen vind ik het ontzettend moeilijk om alles wat ik had met mijn ex-vriend voorgoed af te sluiten. Is een grote stap.

Groetjes
Tja, je moet nu met deze keuze leven, maar ik denk dat het beter voor je is om even alleen te zijn. Je houdt nu beide mannen aan het lijntje.
Even voor de goede orde; je bent al 3 jaar weg bij je ex? Of werd je 3 jaar geleden verliefd op je nu vriend?
quote:k.middleton schreef op 10 maart 2017 @ 12:41:

Even voor de goede orde; je bent al 3 jaar weg bij je ex? Of werd je 3 jaar geleden verliefd op je nu vriend?Drie jaar geleden verliefd geworden, twee jaar en half geleden weg gegaan bij mijn ex.
Je bent tegen beide mannen niet eerlijk. Zou je niet eerst eens afstand van allebei nemen om te bedenken wat je nu eigenlijk wil?
Ik

Ik

Ik

Jee, hoeveel zinnen begin jij met 'ik'.

Jij mist niet je ex, je mist je luxe leven van destijds.
quote:snooziegirl schreef op 10 maart 2017 @ 12:45:

Ik

Ik

Ik

Jee, hoeveel zinnen begin jij met 'ik'.

Jij mist niet je ex, je mist je luxe leven van destijds.

Hoi snooziegirl,

Even voor de duidelijkheid, een luxe leven hadden wij helemaal niet.

We moesten allebei heel hard werken voor de verbouwingen te kunnen betalen.

Ik denk dat jij dat concludeert omdat ik zei dat we op vakantie gingen. Wat meestal met de tent was.

Van een luxe leven was helemaal geen sprake hoor.
Het gras was niet groener aan de overkant.

Vergeet niet dat jij ook geen gevoelens meer voor je ex had. Geen sex meer enzo.

Je kunt het niet meer terugdraaien.

Het is gegaan zoals het ging.

Een nieuwe afsluiting kun je niet meer maken.

Vrijgezel lijkt mij ook een goed plan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eerlijk zijn naar jezelf en anderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Norii schreef op 10 maart 2017 @ 12:37:

[...]

Dag Eva-Luna,

Ik had het inderdaad anders kunnen verwoorden. Ik besef maar al te goed dat ik degene ben dat hier schuld aan treft. Ik heb hier inderdaad voor gekozen.

Dat ik een keuze moet maken, weet ik ook maar al te goed, alleen vind ik het ontzettend moeilijk om alles wat ik had met mijn ex-vriend voorgoed af te sluiten. Is een grote stap.

Groetjes

Je zult wel moeten. Je bent 2,5 weg bij je ex vriend, hij weet niet dat je al 3 jaar iemand anders ziet.

Jij bent vertrokken, jij hebt een nieuwe relatie.

Als je je ex-vriend terug wilt: vertel hem eerlijk hoe het gegaan is destijds. En dat je nu al die tijd al een relatie hebt. Misschien staat hij er dan wel anders in. Of niet.

En nog beter: ga tijdje op jezelf wonen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Norii schreef op 10 maart 2017 @ 12:49:

[...]

Hoi snooziegirl,

Even voor de duidelijkheid, een luxe leven hadden wij helemaal niet.

We moesten allebei heel hard werken voor de verbouwingen te kunnen betalen.

Ik denk dat jij dat concludeert omdat ik zei dat we op vakantie gingen. Wat meestal met de tent was.

Van een luxe leven was helemaal geen sprake hoor.

Het kwam terwijl ik het las anders op me over, vandaar mijn opmerking.

Ik mis 'alles' klinkt eerder dat het over dingen gaat i.p.v. over je vriend.
Wat vreselijk voor beide mannen. Hopelijk komen ze beide een leuke vrouw tegen die 100% voor ze wil gaan.

Ga jij maar eens een poosje alleen zijn met jezelf.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Je plaatst jezelf volledig in de slachtoffer rol, en je houdt twee mannen aan het lijntje.

Ja, het kan allemaal heel moeilijk zijn, maar maak eens een keuze.

Vertel je ex dat je een nieuwe relatie hebt en hou jullie contact vriendschappelijk of breek het gewoon helemaal af. Vertel je vriend dat je je vorige relatie niet goed kan afsluiten en dat je daardoor niet 100% voor je huidige relatie kunt gaan. Ga daarna eerst eens een tijdje alleen zijn en voor jezelf zorgen.
Wat als je nou gewoon een open boek bent tegen beide mannen,

hoe jij je voelt, wat er is gebeurd en kijk dan maar eens welke liefde sterker is.

Hoewel, ik ben er ook sterk van overtuigd dat je gewoon een tijdje single moet zijn

en op zoek moet naar jezelf.
Als karma echt bestond was je nu door beide in de steek gelaten.

Wat jij doet is absoluut niet fair naar beide mannen toe. Maak een keuze tussen 1 van beiden of geen 1 maar kies iets.
Hey

Eerst en vooral: sommige reacties hier vind ik echt wel hard en beschuldigend. Ik vind het dapper dat je je verhaal eerlijk voorlegt en dat je uitkomt voor bepaalde zaken die anderen misschien zouden verdoezelen. Als mens staan we allemaal soms voor moeilijke keuzes, het is maar al te makkelijk om te beschuldigen. Deze persoon weet zelf dat zij die keuzes heeft gemaakt. Ze vraagt een oplossing.

Een oplossing kan niemand geven. Toch lees ik enkele reacties waar ik me bij aansluit: eerlijk bespreken als je er behoefte aan hebt. Weglopen is inderdaad soms makkelijk maar op lange termijn niet effectief. Ik zou zeggen: keuzes vroeger zijn al gemaakt maar er liggen nog keuzes voor jou. Eerst en vooral houden van jezelf, is heel moeilijk soms maar wel belangrijk als je in een relatie stapt. Ik begrijp dat sommigen het hebben over 'single' zijn in die zin van jezelf eerst tijd te geven. Maar ik weet niet of je je relatie moet stopzetten of moet pauzeren om jezelf/ wat je wilt te leren kennen. Dat weet jij het best. Ik denk dat je voor de bestwil van jullie drie echt aan jezelf moet denken. En als je zo een moeilijke jeugd hebt gehad begrijp ik maar al te goed dat je hechten een ganse opdracht is, laat staan een relatie doen draaien . Beschuldig jezelf vooral niet, maar probeer wel fair te zijn tegenover beide mannen.

Groetjes en sterkte

Mamitaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven