Wat is dat toch?

15-03-2017 00:50 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik bewust vrijgezel en heb het prima naar mijn zin. Ik sluit relaties niet uit maar ik ga er ook niet naar op zoek. Het komt ook niet vaak voor dat ik onder de indruk ben, dus misschien komt mijn vraag voort uit gebrek aan ervaring.

Een paar maanden geleden kwam ik een leuke man tegen. Onze ontmoeting was kort maar krachtig genoeg om indruk op elkaar te maken. Dat zag ik heel duidelijk van zijn kant (hij heeft bepaalde posities waar hij volledig zelfverzekerd overkwam maar zenuwachtig tegenover mij).

Vorige week waren we weer op dezelfde activiteit. Ik had genoeg aandacht besteed aan mijn uiterlijk, en zag al dat ik gespot was door hem. Hierna bleef iedereen borrelen en af en toe zag ik hem even maar we waren beide constant in gesprek met iemand. Op een gegeven moment stond ik met een gemeenschappelijke vriendin aan de bar om drinken te halen waar hij toevallig ook stond. Mijn vriendin begon tegen hem te kletsen en ik zag toen pas dat hij het was. Ze stelde ons weer aan elkaar voor en ik reageerde "normaal/spontaan" maar viel bijna achterover van zijn reactie. Hij zei: "O ja ik ken je nog van vorig activiteit, moest even nadenken waar ik je ookal weer zag."

Er is geen twijfel mogelijk dat dat klopt. Niet vanwege overschot aan zelfvertrouwen van mijn kant, maar vanwege de eerste ontmoeting en de overdreven manier waarop hij deed alsof hij het even niet wist.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima. Maar ben nu zo nieuwsgierig naar de verklaring van deze situatie! Waarom die nonchalante, ongeïnteresseerde houding terwijl het duidelijk anders is?
quote:Monti schreef op 15 maart 2017 @ 04:08:

Of misschien moest hij inderdaad gewoon even nadenken waar jullie elkaar eerder hadden ontmoet. Zoals hij zei dus.Na de eerste onmoeting heb ik vaag gehoord dat hij naar me vroeg aan gemeenschappelijke vrienden. De manier waarop hij die opmerking maakte was zo overdreven dat het ongeloofwaardig is.
quote:iceteapeach schreef op 15 maart 2017 @ 07:17:

Je geeft in je OP aan dat je al had gezien dat je door hem gespot was en even later geef je aan dat bij de bar je toen pas zag dat hij het was.

Eh, dan deed jij toch precies hetzelfde als wat je je nu afvraagt over hem? Net doen alsof.Nee, toen vriendin opeens tegen iemand begon te praten en ik opkeek zag ik dat hij het was.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:20:

[...]

Na de eerste onmoeting heb ik vaag gehoord dat hij naar me vroeg aan gemeenschappelijke vrienden. De manier waarop hij die opmerking maakte was zo overdreven dat het ongeloofwaardig is.

Maar wat wil je ermee?

Je opdoffen en afstoffen alleen maar om te testen of hij je leuk vindt is ook zo wat. Waarom doe je dat? Wil je met hem op date?
Aaaah, een roze bril kan toch plezant zijn.

Als hij zo als een blok voor je viel op vorige activiteit, waarom heeft hij dan geen contact met je gezocht? Er zaten maanden tussen. Zo ondersteboven zal hij dan toch niet van je geweest zijn, denk ik dan.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:18:

[...]

Dat denk ik wel. Vanwaar die argwaan?

En dat is de enige post waar je reactie die je geeft?

Mij bekruipt t gevoel dat je niet "alleen maar nieuwsgierig bent" en dat bewust single vooral een andere oorzaak heeft.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:20:

[...]

Na de eerste onmoeting heb ik vaag gehoord dat hij naar me vroeg aan gemeenschappelijke vrienden. De manier waarop hij die opmerking maakte was zo overdreven dat het ongeloofwaardig is.Nou, snor hem op op Facebook of weet ik veel en stuur hem een berichtje. Dat jij hem leuk vindt is zeker, of het wederzijds is zal je dan vanzelf merken
quote:retrostar schreef op 15 maart 2017 @ 07:47:

En het is mogelijk dat hij verliefd is maar dat hij gelooft dat jij dat niet bent en daarom voor "zelfbehoud" gaat.

Hij heeft achteraf naar mij gevraagd aan gemeenschappelijke vrienden na de eerste ontmoeting maar ik weet niet wat precies.

Er waren signalen dat hij me wel leuk vond. Dat kwamen aanwezige kenissen toen vertellen.

Ik ben helaas volledig afgeknapt. Dus of ik al dan niet verliefd was is niet meer boeiend.
Hij zei maar wat. Dat doen mensen soms.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 01:15:

[...]

-Ik sta er om bekend mezelf eerder te onderschatten dan te overschatten.

-Aannemelijk

-Ik ga hem niks vragen want ben niet zo van de spelletjes.

Nogmaals, dit topic is er puur uit nieuwsgierigheid.Dat is precies wat je nu wel doet door er met ons hier over te discussiëren, terwijl je hem moet vragen. Maar je wil liever slechts nieuwsgierig blijven?
Leef en laat leven
quote:Monti schreef op 15 maart 2017 @ 08:26:

[...]

Nou, snor hem op op Facebook of weet ik veel en stuur hem een berichtje. Dat jij hem leuk vindt is zeker, of het wederzijds is zal je dan vanzelf merken Ik dacht dat het wederzijds leuk vinden was, tot die opmerking. Ben nu volledig afgeknapt ben eigenlijk alleen benieuwd hoe dat werkt bij zo'n man.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:27:

[...]

Ik ben helaas volledig afgeknapt.Huh, waarom?
Je doet moeilijk, als je hem leuk vindt dan kan je best zelf actie ondernemen.

Is het gewoon voor de lol laat dan die arme man met rust en ga door met je leven
quote:Hawkmoon269 schreef op 15 maart 2017 @ 08:29:

[...]

Huh, waarom?Omdat hij overdreven acteerde dat ie mij nog amper herkende! Als hij een slecht geheugen had, prima maar dit was duidelijk acteren
Ja waarom? Hij kan er toch gewoon iets uitgeflapt hebben waarvan hij nu denkt: aaaarggg wat heb ik gezegd???
quote:Vivavivi schreef op 15 maart 2017 @ 08:33:

Ja waarom? Hij kan er toch gewoon iets uitgeflapt hebben waarvan hij nu denkt: aaaarggg wat heb ik gezegd???Ja dat kan zeker, als hij TO echt leuk vindt dan is het aanneemlijk dat hij dit nu denkt
quote:Vivavivi schreef op 15 maart 2017 @ 08:33:

Ja waarom? Hij kan er toch gewoon iets uitgeflapt hebben waarvan hij nu denkt: aaaarggg wat heb ik gezegd???Dat probeer ik hier een beetje uit te vogelen en ik krijg vooral argwanende reacties en geen herkenning of verklaring zoals ik hoopte. Ik probeer het nl te snappen!
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:32:

[...]

Omdat hij overdreven acteerde dat ie mij nog amper herkende! Als hij een slecht geheugen had, prima maar dit was duidelijk acteren

Misschien herkende hij je wel helemaal niet! Of misschien is hij al maanden zo ondersteboven van je dat hij zich geen houding weet te geven. Alleen vraag ik me dan af waarom hij geen contact zocht in de periode tussen die 2 activiteiten.

Wat het afgeknapt zijn betreft: je bent een drama queen.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:35:

[...]

Dat probeer ik hier een beetje uit te vogelen en ik krijg vooral argwanende reacties en geen herkenning of verklaring zoals ik hoopte. Ik probeer het nl te snappen!Nogmaals waarom wil je het snappen? Wil je graag wat met hem? Wil je op date? Of blijf je toch liever single en gaat het je alleen om aandacht?
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:32:

[...]

Omdat hij overdreven acteerde dat ie mij nog amper herkende! Als hij een slecht geheugen had, prima maar dit was duidelijk acteren

Wat een wereld ramp

Waarom dan deze topic.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Nou ik kan me voorstellen dat hij a) uit zenuwen er iets uit flapte of b) hij cool wou overkomen wat niet lukte of c) afstand wil bewaren omdat hij bezet is.

Ik vind het geen leuke reactie. Maar omdat je niet weet waaruit het voortkomt, vind ik meteen helemaal afknappen wat al te hard. Ik zou hem nog wel een kans geven, in het geval je geïnteresseerd bent.
Ik denk dat jij zag wat je wilde zien.
Als ik jou leuk zou vinden, maar ik krijg de indruk dat jij me niet leuk vindt dan zou ik zoiets ook kunnen zeggen. Ik weet niet iets van mijn hart beschermen of zo denk ik.
quote:Hawkmoon269 schreef op 15 maart 2017 @ 08:36:

[...]

Misschien herkende hij je wel helemaal niet! Of misschien is hij al maanden zo ondersteboven van je dat hij zich geen houding weet te geven. Alleen vraag ik me dan af waarom hij geen contact zocht in de periode tussen die 2 activiteiten.

Wat het afgeknapt zijn betreft: je bent een drama queen.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Dus jij bepaalt even dat hij acteert? Dat weet je toch helemaal niet, je kent hem niet.
Ik vind je maar arrogant, hij zegt/ reageert niet hoe jij wel en hij mag opbokken. Prinsessengedrag, bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven