Lijf & Lijn alle pijlers

Hulp gevraagd, afvallen

15-03-2017 10:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet banketstaaf bedoelt maar je klinkt ook niet alsof je écht wilt afvallen. Ik was ook altijd aan het 'afvallen' maar altijd met heel veel 'maar...' en dit doe jij ook. Maar dit lust ik niet, maar dat wil ik nog wel blijven eten etc. Als je écht wilt afvallen zul je je voedingsschema om moeten gooien en sommige dingen gewoon moeten gaan eten, punt.

Zo ga ik vanavond een bordje spinazie naar binnen werken terwijl ik 2 maanden geleden zei dat ik spinazie echt super smerig vind. Ik vind het nog steeds niet lekker maar ik wil echt afvallen en dat is nou eenmaal niet makkelijk. Dit houd ook in dat ik soms gezonde dingen moet eten terwijl ik veel meer trek heb in patat. Zo is het nu eenmaal.
Euh
Banketstaaf?
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Die zou ik achterwege laten als je gaat afvallen
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Ik eet nooit dingen die ik niet lust en ook niet als ik op dieet ben. Spinazie en vis zal ik dus nooit eten en dat hoeft ook niet.
O, je doet aan zelfkastijding. Omdat andere zeggen dat je spinazie moet eten tijdens afvallen eet jij keurig een bord spinazie leeg.

Het is maar waar je zin aan hebt.
Wat een prachtig openingsverhaal voor een topic ...

Lekker duidelijk.

Geniet van je bordje spinazie vanavond in ieder geval, een gekookt eitje erbij is erg smakelijk.
quote:Nokie schreef op 15 maart 2017 @ 11:03:

Wat een prachtig openingsverhaal voor een topic ...

Lekker duidelijk.

Geniet van je bordje spinazie vanavond in ieder geval, een gekookt eitje erbij is erg smakelijk.IK wil alleen spinazie met aardappels en een flinke bal gehakt.
ik vermoed dat dit eigenlijk een reactie is op een ander topic en ipv een posting te plaatsen, heeft TO een heel nieuw topic gemaakt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 15 maart 2017 @ 11:05:

ik vermoed dat dit eigenlijk een reactie is op een ander topic en ipv een posting te plaatsen, heeft TO een heel nieuw topic gemaakt Dat idee heb ik ook
Afvallen door voedsel te eten die je niet lekker vind?

Zo heb ik het nog nooit bekeken. Soms hoor of lees ik weleens 'je bent wat je eet'. Wat betekent dat voor mensen die voedsel eten die ze niet lusten ongeacht de achterliggende redenen?

Ik persoonlijk hou de verandering niet vol als ik er niet achtersta en/of ongeluk(kiger) word.

Ik blijf mij bewust van hetgeen waardoor het nooit als een deel van mijn leven(stijl) wordt en er komt altijd een moment dat ik bezwijk of toe geef. Ik heb geen problemen met (over)gewicht daarentegen heb ik er lange tijd overgedaan om permanent te stoppen met roken.
quote:Conffeti schreef op 15 maart 2017 @ 11:29:

Afvallen door voedsel te eten die je niet lekker vind?

Zo heb ik het nog nooit bekeken. Soms hoor of lees ik weleens 'je bent wat je eet'. Wat betekent dat voor mensen die voedsel eten die ze niet lusten ongeacht de achterliggende redenen?

Ik persoonlijk hou de verandering niet vol als ik er niet achtersta en/of ongeluk(kiger) word.

Ik blijf mij bewust van hetgeen waardoor het nooit als een deel van mijn leven(stijl) wordt en er komt altijd een moment dat ik bezwijk of toe geef. Ik heb geen problemen met (over)gewicht daarentegen heb ik er lange tijd overgedaan om permanent te stoppen met roken.

Ja hoor; deed ik vroeger ook wel. Tijdens de afvalperiode at ik alleen de smerige dingen die nog in de voorraadkast stonden zoals blikken slappe sperziebonen, rodekool, artisjokken, waterige groentensoep, dus de dingen die ik anders vermoedelijk zou weggooien. Als je maar hard genoeg lijnt dan lust je echt álles.

Het luxepopje in me stel ik uit tot ik mijn doel heb bereikt. Ik sla het niet over; stel het alleen uit tot ik er ongestoord door spijt van kan genieten. Als ik mijn doel heb bereikt dus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik begrijp je, maar je noemt het ook zelf al 'afvalperiode']

Stel je voor dat je de rest van je leven jezelf regelmatig voedsel nuttigt die je eigenlijk niet lust. Is dat vol te houden? Maakt je dat niet ongelukkig? En hoe groot is de kans dat je door de negatieve associaties alsnog weer in je oude patroon vervalt. Afvallen is één ding, een blijvend gezondere levensstijl een andere. Denk dat het in ieder geval bijdraagt aan het jojo effect wat vele mensen ervaren.

Als je zegt dat je hard genoeg lijnt dat je alles lust, ben je dan niet aan het verhongeren? hoe cliché het ook is, maar daarvan zijn de negatieve effecten ook bekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven