Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.

Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Een beetje te gezellig naar mijn idee

Balen dat je weer zoveel pijn hebt :( Ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt en dat je je uk weer goed op kan tillen!
Alle reacties Link kopieren
net toch weer de huisarts gebeld nadat ik nog even de nutricia hotline had gebeld. Zij gaf aan dat pepti juniior waarschijnlijk wel de problemen zullen wegnemen omdat het klinkt als lactose intolerantie zegt ze.. en dat schijnt daar speciaal voor gemaakt te zijn. de huisarts gaat het morgen even overleggen met de kinderarts.. ben benieuwd of ze het nog willen aanzien of dat ze hem willen onderzoeken ofzo.. of gewoon andere voeding gaan proberen.

Tja.. mijn rug.. poeh.. ook een ding.. ik zit te denken of ik misschien meer baat heb bij een osteopaat. Daar hoor je tegenwoordig zoveel goede dingen over :P Ik heb het gevoel dat een oefening nu niet helpt, maar dat er gewoon iets niet lekker zit in mijn rug. Alsof hij even gekraakt moet worden ofzo. Iemand ervaring met een osteopaat hier??
( ben trouwens erg blij dat het weer wat beter wordt en dat onze achtertuin vorig jaar kinderproef is gemaakt.. heerlijk.!! gooi ik die oudste 2 gewoon even daar in af en toe :-))
Inslapen is hier sowieso een probleem. Ik wil geaag dat zoon in eigen bed slaapt maar als ik hem slapend wegleg wordt hij wakker, soms meteen en soms na half uur ofzo. Dus dan pak ik hem maar weer bij mij maar dat is ook niet ideaal op lange termijn.

Heb vannacht slaapzak geprobeerd maar nog geen verbetering. Man vindt bij ons in bed eng.

Overdag slaapt hij vaak op zijn buik, maar 's nachts durf ik dat nog niet.
Christina wat naar dat je nog zoveel pijn hebt. Ik hoop dat je snel opknapt!

Inslapen na een nachtvoeding gaat hier eigenlijk altijd goed, behalve vannacht. Zoontje begon gisteravond al met heel slordig drinken. Meestal wordt hij wakker om te drinken en slaapt dan verder maar vannacht bleef hij steeds kreunen. Ik denk dat hij heel veel lucht binnen heeft gehad. Uiteindelijk heeft hij bij mij in bed geslapen en nu is hij weer heel onrustig aan het drinken (paar slokken nemen, huilen, paar slokken nemen, even slapen, enz).
MN wat jij schrijft herken ik van ons zoontje, als ik hem weglegde maaide hij zich weer wakker met zijn armpjes. De kraamhulp wikkelde hem toen in in een hydrofiele doek, en ik gebruik nu zelf een inbakerslaapzakje voor hem, dat werkt meestal goed.
Pfff chrisrina wat balen! Ik zou zeker de osteopaat proberen, baat het niet...

@caro, wat sneu voor je mannetje, heb je het idee dat hij ook pijn had?

Hier was het weer drama. Vanaf 21.00uur haar geprobeerd in slaap te krijgen wat uiteindelijk om 00.00uur lukte. Geslapen tot 3:45uur en daarna heeft ze niet meer dan 50min geslapen tot aan nu. Op interner zie ik dat ze rond de 17uur per dag zouden moeten slapen maar dat redt zij echt niet.

De wieg had ik trouwens al snel opgegeven dus ze lag bij ons in bed maar ik ben er dit keer niet uitgegaan om haar in slaap te wandelen.

Iemand nog tips? Inbakeren is ook niet de oplossing en ik kan zelf ook wel wat slaap gebruiken. We hebben volgende week een tweede afspraak bij de osteopaat maar dat heeft tot nu toe nog geen verschil gemaakt.
Pfff wat vervelend Marloes, dat gaat je echt opbreken op een gegeven moment

Geen tips helaas... Maar hoop wel voor je dat het snel beter gaat

Hire over t algemeen een erg tevreden meisje. Totdat ze honger heeft of krampjes, dan gilt ze het uit Vooral zielig als ze krampjes heeft!
Hier is het inslapen ook een gigantisch drama. Ze kan niet zelf in slaap vallen. Niet in de box, wandelwagenbak die beneden staat etc. Het is in de tweede week een aantal keer gelukt totdat ze vocht achter dr oren had door een verkoudheid en sindsdien is het ellende. Slaapt dus continu op de arm maar dat moet ik soms ook voor elkaar zien te krijgen door te wiegen etc. Leg haar dan weg, soms lukt het maar heel vaak niet. 'S nachts moet ik ook wachten tot ze diep in coma is en haar dan wegleggen. En hier loopt nog een peuter rond. Begint mij ook wel een beetje op te breken pff.
Ik zou ook graag willen meeschrijven!

Op 28 februari ben ik bevallen van ons dochtertje bij 36 weken(mijn eerste kindje), ik ging sochtens op controle bij de gyn wegens groeiachterstand (had elke week echo en controle) en toen bleek mijn bloeddruk heel erg hoog en na urine test waren er ook veel eiwitten aanwezig (ik had totaal geen klachten en voelde me prima) toen ben ik direct opgenomen en ze gingen me inleiden, ze konden de vliezen al breken en na een makkelijke bevalling is savonds onze dochter geboren met 2100 gram en 44cm. Na een week in het ziekenhuis mochten wij naar huis en zijn nu een weekje thuis en het gaat heel erg goed! We mogen al lekker naar buiten en daar genieten we van.

Ik geef haar flesvoeding Hero standaard 1 en daar doet ze het erg goed op, weinig krampjes en een tevreden makkelijk kindje, ze komt overdag zelf om de 3 uur (ongeveer) en snachts om de 4 uur, snachts slaapt ze tussen de flessen en overdag is ze soms even wakker maar ze slaapt nog erg veel. Vanmiddag komen ze haar wegen ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen! Ik zie wel duidelijk dat ze bolle wangetjes en handjes heeft gekregen.
Hoi Wortelsap. Gefeliciteerd met je dochter! Wat een heftige en onverwachte start zeg. Fijn dat het nu goed gaat.

Bloempje en Marloes ik wou dat ik dé gouden tip voor jullie had mbt slapen, maar helaas

Bij mijn eerste zoontje was het in het begin ook zo en dat was zo slopend. Als hij dan wel goed sliep was dat bij mij in bed, maar ik sliep dan zo krampachtig in één houding dat ik 's ochtends krom liep van de spierpijn.

Inmiddels is hij wel een zeer goede slaper, hopelijk troost dat een beetje...
Bloempje en Marloes, white noise al eens uitgeprobeerd?

Wortelsap, jeetje dat is even schrikken dan. Fijn dat het nu goed gaat met jullie!
ik heb een ewan schaap (google maar even) is een muziekschaap wat in elk pootje een ander geluidje heeft dat 20 min. duurt. overal zit een hartslag door en 1 maakt ook dat geluid van wat je altijd bij de vk hoorde als je hartje ging luisteren. Die zet ik 'nachts in z'n wieg altijd aan als we hem wegleggen en of het daar aan ligt weet ik niet.. maar 's nachts reageert hij er erg goed op :P
Ik heb ewan ook maar dat klote schaap werkt nog voor geen meter Haha.
Haha tja moet wel lief voor hem zijn

We leggen hem wel consequent bij hem de hele dag als we een poging doen.. Maar het helpt nog niet altijd.. Bij m'n dochter ondertussen wel, maarja die is bijna 2
Welkom Wortelsap! Heftig begin zo wel fijn dat jullie nu thuis zijn, dan kan het genieten echt beginnen!

Wat ben ik blij dat mijn dochter in ieder geval het eerste deel van de nacht goed slaapt in haar eigen bedje als ik jullie zo lees. Ik denk dat het een beetje ligt aan de couveuse nog... vanaf het begin heeft ze zichzelf in slaap moeten helpen, nu hoeft het niet meer maar ik ben blij dat ze het nog wel kan. Het tweede deel van de nacht heb ik zelf een beetje verpest ben ik bang, toen ze ziek was heb ik haar te vaak bij mij laten slapen en nu wil ze niet meer anders. Maar, het lijkt erop dat alle verkoudheden, snotneuzen en andere ziektedingetjes eindelijk overwonnen zijn! Hoewel de uitslag van de pil blijft, volgens de gyn kan het 6 weken duren voordat die hormonen uit dochters lijfje zijn. De arme schat, ze krabt die pukkeltjes op haar neus ook kapot af en toe. Ik hoop dat ze er geen littekens aan over zal houden. Goeie les voor mocht er ooit een tweede komen, geen pil en bv combineren...

Hier heb ik vandaag ontdekt dat de stofzuiger goed werkt om in te slapen. Het is natuurlijk geen oplossing voor 's nachts, maar misschien voor de slechte dagslapers? Dochter sliep toen ze verkouden was ook zonder speen, met kostte het haar teveel moeite om goed te ademen waardoor ze steeds weer wakker werd. Misschien kunnen jullie dat nog proberen? Of een klein nachtlampje?
oh ewan heeft ook een stofzuiger geluid in 1 van zijn pootjes

zo na wat heen en weer gebel met de huisarts deze week en uiteindelijk toch een snelle doorverwijzing gekregen gister naar de kinderarts vandaag. Hebben we vandaag afgesproken toch voor de neocate voeding te gaan om even zijn buikje rustig te krijgen en dan gaan we kijken of hij wel of niet op andere voeding kan. Hopelijk hebben we hier gauw wat rust. Ben in elk geval blij dat we gehoord zijn. Ook was hij super aangekomen.. 400 gr in 1 week! dus daar ligt het in elk geval niet aan :-)
Wat lijkt me dat enorm pittig, als de kleine zo moeilijk slaapt! Ik heb respect voor jullie! Dan besef ik me dat ik behoorlijk mazzel heb. Onze zoon slaapt goed, meestal nog twee voedingen in de nacht met nu 7,5 week oud. Hij is wel veel verkouden, dat is vooral s nachts heel zielig.

Ik heb dus geen tips, maar hoop voor jullie dat het slapen gauw beter wordt!
Wauw Cristina, hj is echt goed aangekomen! Ik hoop dat de nieuwe voeding helpt om zijn buikje rustig te krijgen.

Waarmee wassen jullie het gezicht van jullie kleintjes? Ik gebruik nu gewoon water, maar soms vraag ik me af of dat genoeg is.
Hij is idd goed aangekomen Christina! Hopelijk slaat de Neocate snel aan,

Gezichtje van de baby was ik ook alleen met water, ik had juist begrepen dat het niet de bedoeling was om daar iets van wasgel voor te gebruiken. Voor de rest van zijn lijfje gebruik ik Zarqa 3 in 1.
Ik was hem ook gewoon met water. En 2 a 3 keer per week in bad met wat badolie. Teveel producten gebruiken droogt juist de huid uit. Dus water is helemaal prima volgens mij.
Wij wassen zoon met alleen water ivm droge huid. Heel soms zeepvrije wasgel.
Dus ook gewoon water Ik was mijn eigen gezicht aan het wassen en toen kwam die gedachte ineens in me op. Zelf gebruik ik wel iets om mijn huid zuiver te houden, moet dat dan ook voor mijn dochter? Toen ging ik googlen en kwam ik van alles tegen, wasgel, reiningsmelk, water, olie. Vandaar de vraag.

Ik badder dochter verder om de dag met zeepvrije wasgel en daarna smeer ik haar in met babybodylotion. Superzacht huidje zonder irritaties, dat lijkt me wel in orde dus. Voor de duidelijkheid, ook dan gebruik ik op haar gezicht alleen water, ook geen bodylotion.
Wij doen hetzelfde caterinah, om de dag in bad of onder de douche met zeepvrije wasgel en we smeren haar in met bodylotion. Gezicht doen we alleen met water inderdaad.

Hoe slapen jullie kinderen en dan bedoel ik qua beddengoed? Wij hebben een lakentje/deken en dan kort opgemaakt, maar mevrouw lag met 2 weken al halverwege het bed zonder deken. Erg beweeglijk type zullen we maar zeggen ik heb de puckababy inbakerslaapzak geprobeerd (kon ik lenen) maar daar werd ze juist onrustig van (omdat ze dan dus niet kan bewegen zoals ze wil) en nu heb ik maar een normale babyslaapzak in een kleine maat besteld. Ik had in eerste instantie alleen grotere maten in huis, omdat ik dacht dat je meestal pas vanaf maat 62/68 in slaapzak zou gaan...
Hier precies hetzelfde, inbakeren is een ramp. Dochter slaapt in een slaapzak en een lakentje zodat ze toch iets straks over zich heen voelt. Eerst sliep ze met een laken en dekentjes maar dan lag ze altijd bloot als ik wakker werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven