Dilemma

15-03-2017 14:13 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poekie
quote:Hawkmoon269 schreef op 15 maart 2017 @ 14:43:

[...]

Dat is te laat. Ze heeft het al verteld tegen haar partner. Die haar, vreemd genoeg, niet meteen op straat heeft gezet. Wellicht omdat hij wel gezond verstand heeft en aan zijn kinderen denkt.En die hoopt en bidt dat ze in godsnaam zélf de juiste beslissing neemt. Die beseft dat iemand forceren het misschien nog verder weg drijft.
quote:_X_ schreef op 15 maart 2017 @ 14:40:

[...]

Mijn advies is om het niet groter te maken dan het is. Ze schrijft zelf dat ze verhaaltjes verzint en zelfs gelooft dat hij hetzelfde voor haar voelt. Met die manier van denken is het einde snel zoek ja.Nee: ze zegt dat hij het niet letterlijk heeft gezegd, maar ze een spanning voelt waarvan ze denkt dat hij die ook voelt. En ze vraagt zich af of ze nu spoken ziet.
Het is 'maar' een gevoel hè. Je hoeft niet altijd naar je gevoel te luisteren.

Je weet dat wat de uitkomst hiervan zal zijn, dat het altijd negatief zal uitpakken. En verliefdheid ebt wel weg, zeker als je in volle misère zit met je drie kinderen zoveel hoog achter met je nieuwe vriend die dan geen baan meer heeft en geen familie,

Ga je fantasietjes niet voeden en zorg ervoor dat je vriend het kat niet op het spek bindt door zijn broer al te veel in jouw buurt te laten rondwandelen.

Mocht je het gesprek 'therapeutisch' willen houden: je hebt geen moer met zijn privé leven te maken. Het is niet aan jou om dat gesprek met die insteek aan te gaan.
wat ik wel begrijp: de hevigheid van verliefdheid

ik snap wel dat het heel lastig is voor je om dat tegen te houden

maar dat doe je dus best wel

nothing good will come out of it
quote:Ik heb het gevoel dat dit wederzijds is en dan heb ik het enkel en alleen over mijn gevoel.

En daar begint het 'Wishfull Thinking' al.

Je bent luchtkastelen op wolken tussen regenbogen aan het bouwen, waarbij je de ene fantasie versterkt met de andere fantasie, simpelweg doordat je de realiteit niet wilt accepteren, want dat is niet leuk. Maar intussen verdort het gras in je eigen tuintje.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik begrijp helemaal niet wat je nou wilt. Je vind het naar als schoonbroer vast zou lopen in de liefde omdat hij in het geheim op jou verliefd zou zijn. En daar wil je een gesprek over. En dan? Dan blijkt hij ook verliefd op jou te zijn en galloperen jullie samen naar de horizon? Of hij blijkt niet verliefd op jou te zijn en dan ben jij geweldig opgelucht omdat hij dus (?) niet vastloopt in de liefde? Of hij loopt inderdaad vast, want hij moet nog uit de kast komen, en daar help jij hem dan bij en dan krijgt hij verkering met een leuke jongen met wie jij dan gaat shoppen?

Dus, wat is precies het heilzame van dit scenario?
quote:orkenflow schreef op 15 maart 2017 @ 15:21:

Ik begrijp helemaal niet wat je nou wilt. Je vind het naar als schoonbroer vast zou lopen in de liefde omdat hij in het geheim op jou verliefd zou zijn. En daar wil je een gesprek over. En dan? Dan blijkt hij ook verliefd op jou te zijn en galloperen jullie samen naar de horizon? Of hij blijkt niet verliefd op jou te zijn en dan ben jij geweldig opgelucht omdat hij dus (?) niet vastloopt in de liefde? Of hij loopt inderdaad vast, want hij moet nog uit de kast komen, en daar help jij hem dan bij en dan krijgt hij verkering met een leuke jongen met wie jij dan gaat shoppen?

Dus, wat is precies het heilzame van dit scenario?Dat haar brandje geblust wordt! Haar jeukplek gekrabd... geef het maar een naam!
Wat denk jij bij zijn broer te vinden wat je momenteel mist, behalve 'het nieuwe'?

Je was op je huidige vriend ook ooit verliefd, ze lijken waarschijnlijk erg op elkaar.

Nee joh, dit kan je je vriend toch niet aandoen?

De kans is groot dat hij niets voor je voelt, want kom op: het laatste wat je gaat doen is fantaseren over de vriendin van je broer.

Zo'n iemand beschouw je haast als familie.

Zet het uit je hoofd, je betrekt al zijn handelingen op jezelf.
Het kan ook heel erg goed dat, als je het 'opbiecht aan zwaag', hij óf keihard gaat lachen óf heel hard wegholt. Sta je daar volledig voor joker, relatie met je vriend beschadigd, bizár voorbeeld voor je kinderen. En die familiefeestjes gaan het dan ook niet meer worden.
Niet vertellen.

Heeft totaal geen zin, en geeft problemen,

De enige reden om je gevoelens kenbaar te maken aan een ander is om er iets mee te doen, en dit is echt not done.

Je brengt hiermee ook je zwager in de problemen, want zodra je zoiets vertelt, drijf je een wig tussen beide broers, en mocht hij niets voor je voelen, zal het vanaf dan ongelooflijk akward zijn.

Overigens, heb jij niets met het liefdesleven van je zwager van doen, laat hem dat zelf maar oplossen, daar zijn andere mensen voor.

Stop met fantaseren, en richt je maar op je gezin, en zet je zwager uit je hoofd, want dat is vragen om ellende...
Voor jezelf houden, echt wat had je je ins hemelsnaam voorgesteld???
die ik wilde bestaat al...
Ik denk wel dat jullie gelijk hebben over het feit dat hij het zelf maar moet uitzoeken als het dan al zo is en dat stelt me ook gerust!
Kan aan mij liggen, maar ik stel me hier dus een slaapverwekkend saai leven bij voor. Dat opgeleukt moet worden door een geheime verliefdheid, maar omdat het kringetje zo beperkt is, is schoonbroer de enige man die in aanmerking komt. Het was schoonbroer óf de man van de garage, nou, dan maar schoonbroer.
Ik kan je wel voorspellen dat in het geval je toch dat gesprek aangaat en stel van het één komt het ander, dan zullen de gevoelens t.o.v. je schoonmoeder binnenkort ook wederzijds zijn
quote:poekietje schreef op 15 maart 2017 @ 16:27:

Bedankt voor de interessante en iets minder interessante reacties!

Eerst en vooral wil ik niks van mijn schoonbroer he!!! Zoals ik al zei heb ik echt een fijne relatie en kom ik niks te kort! Waar die gevoelens dan vandaan komen tja, wie zal het zeggen!? Maar dat doet ook niet ter zake want ik ben daar echt helemaal niks mee van plan! Zelf zou het fout lopen tuss mij en men vriend dan nog niet, want zoiets doe je gewoon niet!

En gelukkig is mijn vriend wel wat begripvoller dan sommigen onder jullie, want aan je gevoelens kan je nu eenmaal niks doen en heb je niet in de hand (alleen dan of je eraan toegeeft en dat ben ik dus niet van plan)

maar je kan alleen eerlijk zijn erover! Waarom zou mijn vriend mij op straat moeten zetten omdat ik eerlijk over iets communiceer wat ik zelf niet in de hand heb? Ookal is dat super klote voor hem?

Het is gewoon echt ambetant dat het over iemand gaat die je niet kan ontwijken of negeren...

daarom dat ik mij afvroeg of je er beter over praat of gewoon beter laat zijn...

Ik denk wel dat jullie gelijk hebben over het feit dat hij het zelf maar moet uitzoeken als het dan al zo is en dat stelt me ook gerust!Als het eigenlijk nergens over gaat, waarom open je er dan een topic over en waarom vertel je het dan aan je vriend? Dan zit je eigen domme fantasie toch alleen maar te voeden? Op wat voor manier is dat dan handig?

Bedankt voor de interessante en iets minder interessante reacties!

Eerst en vooral wil ik niks van mijn schoonbroer he!!! Zoals ik al zei heb ik echt een fijne relatie en kom ik niks te kort! Waar die gevoelens dan vandaan komen tja, wie zal het zeggen!? Maar dat doet ook niet ter zake want ik ben daar echt helemaal niks mee van plan! Zelf zou het fout lopen tuss mij en men vriend dan nog niet, want zoiets doe je gewoon niet!

En gelukkig is mijn vriend wel wat begripvoller dan sommigen onder jullie, want aan je gevoelens kan je nu eenmaal niks doen en heb je niet in de hand (alleen dan of je eraan toegeeft en dat ben ik dus niet van plan)

maar je kan alleen eerlijk zijn erover! Waarom zou mijn vriend mij op straat moeten zetten omdat ik eerlijk over iets communiceer wat ik zelf niet in de hand heb? Ookal is dat super klote voor hem?

Het is gewoon echt ambetant dat het over iemand gaat die je niet kan ontwijken of negeren...

daarom dat ik mij afvroeg of je er beter over praat of gewoon beter laat zijn...

Ik denk wel dat jullie gelijk hebben over het feit dat hij het zelf maar moet uitzoeken als het dan al zo is en dat stelt me ook gerust!En nog eens een triljoen facepalms. Echt....

Waarom zou mijn vriend mij op straat moeten zetten omdat ik eerlijk over iets communiceer wat ik zelf niet in de hand heb? Ookal is dat super klote voor hem?

Kom zeg, je hebt al 4-5 jaar gevoelens voor zijn eigen broer! Dat is geen korte crush meer (want dat overkomt iedereen wel eens), dat is een jarenlange halve verliefdheid op een persoon die je inderdaad niet kan ontwijken.

En dat ontwijken ga je in de toekomst ook niet kunnen. Hoe moet je vriend er zich bij voelen dat jij al jaren gevoelens hebt voor iemand anders? Hoe kan hij er zeker van zijn dat dat in de toekomst anders zal zijn?

Het beste in deze situatie was gewoon gezond verstand geweest: beseffen dat een crush op de broer van de vader van je kinderen gewoon niet kan en die situatie dus ook niet meer voeden. Dwz. stoppen met aan hem te denken. En zwijgen tegen je vriend.

Hier kan echt niets goeds uitkomen.
Nou ja, dit dilemma is vrij gemakkelijk op te lossen hoor. Jij zet broer uit je hoofd, jullie vertellen niks tegen broer en broer komt niet bij jullie in huis werken. Zoek maar ergens anders een kantoortje, schuurtje of iets dergelijks, maar niet bij jullie in huis. Werk je niet zodat je anders de hele dag met hem geconfronteerd wordt? (Iets met kat op het spek binden....)
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Wat wil je bereiken met een gesprek?

Wat kan de consequentie zijn het meest positieve dan wel negatieve geval? Wegen "de voordele " die jij voor een gesprek ziet op tegen de consequenties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven