Scheiding

15-03-2017 17:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste,

Ik lees hier al een tijdje mee, nu zit ik zelf met een aantal vragen.

Mijn ex en ik liggen in scheiding dit op haar verzoek, ik zelf sta er zelf niet achter maar kan haar ook niet dwingen om te blijven. Nu heeft ze pas na 3 maanden een verzoek ingediend met haar advocaat en er wordt verder niks geregeld meer. Het enigste wat er geregeld moet worden is de P.A en verdeling inboedel, waarvan de inboedel al is geregeld door middel van geld. Alleen waar ik mee zit is dat ik al 4 weken vraag of ze de spullen van haar en haar kinderen komt halen (van de kinderen ligt echt alles er nog) maar ze reageert nergens op. Ik heb me er al bij neer gelegd dat ze niet terug komt ondanks dat ik nog steeds van haar hou en daarom wil ik de spullen weg. Het voelt voor mij dat ik vast zit en hou zo ook hoop. Wat moet ik hier nu mee.

Update.

Ik zit met veel vragen zoals waarom de helft van haar kleren hier nog ligt en dan bedoel ik de kleren die ze erg graag aan had.

Waarom haalt ze de spullen niet op van de kinderen.

Waarom reageert ze niet op de mails.

Waarom zet ze nu op Facebook allemaal dingen die ze nooit leuk vond, ze is ineens wel erg actief en er reageert niemand op.

Waarom krijg ik geen reactie van haar advocaat terwijl ze de mail wel hëeft gelezen.

Is dit een spelletje of houd ze me aan het lijntje of weet ze niet wat ze wil.
De kinderen zijn niet van jullie samen?
Komen de kinderen niet af en toe ook bij jou?

Ik zou alle spullen die je weg wilt hebben inpakken en dan bellen dat je ze die dag bij haar komt afleveren.
Alle spullen in een doos doen. En dan heb je de keuze:

1. Zelf naar haar of haar ouders toe brengen

2 Haar emailen dat ze het voor een bepaalde datum opgehaald dient te worden omdat je het anders buiten zet.

3 zo lang opslaat in de schuur oid. In ieder geval een plek uit het zicht tot ze het uit eigen beweging komt op halen.

In ieder geval haar spullen. Zijn de kinderen in het verhaal jullie gezamelijke kinderen of haar kinderen? Gezamelijke kinderen dan de kinder spullen laten staan, ze zullen neem ik aan bij jou komen middels een bezoekregeling. Zijn het haar kinderen? Maak keuze tussen 1, 2 of 3.
Nee het zijn mijn kinderen niet het zijn ook knuffels en verzamelingen, speelgoed. De jongens hebben daar niks van hun eigen.

Alles zit al in dozen en uit elkaar in de schuur en heb haar al 3x gemaild met datum anders zet ik het buiten.

Ze reageert er gewoon niet op, net als haar advocaat vanwege jaarcijfers en schuld en vaste lasten. Ik weet niet wat ik op moet sturen
Hadden de kinderen in jullie huis een eigen kamer? Dan zou ik alle spullen daar voorlopig opslaan en de deur dicht houden.

Verder haar een ultimatum geven om de spullen te komen halen. Heeft ze al een nieuwe woning, kan ze al ergens met de spullen heen? Als dat niet zo is, zou ik vanwege de kinderen hier mild mee omgaan tot ze wel een woning heeft. Het is blijkbaar de tweede keer dat ze door een scheiding gaan, en dan ook nog eens al je vertrouwde spullen kwijtraken is wel erg heftig. Die kinderen kunnen er tenslotte ook niks aan doen.
Nee van de jongens zeg ik niks dat kan ook blijven staan als moet ook al kan ze het opslaan bij vrienden. En ze heeft al een woning enz enz.

Het stomme is ook vorige 2 scheidingen was alles binnen 6 weken geregeld en dan ook echt alles nu zijn we al bijna 5 maanden verder en er is nog niks geregeld
quote:Mc1980 schreef op 15 maart 2017 @ 17:21:

Ze reageert er gewoon niet op, net als haar advocaat vanwege jaarcijfers en schuld en vaste lasten. Ik weet niet wat ik op moet sturen

Dan vraag je aan je eigen advocaat wat je op moet sturen.

Wat de spullen betreft, opgeslagen houden want met weggooien tref je onschuldige kinderen.
Je bent uit 1980 (gok ik) en dit is al je derde scheiding?
Nee mijn 1e en laatste. Mijn ex-vrouw is 13 jaar ouder
Gaat via mediator omdat ik in buitenland woon en zij terug is na haar geboorte plaats. En zij krijgt goedkope advocaat en ik via België en bedrijf niet.
Dan bel je de mediator en vraag je het aan hem/haar.
Ja al paar keer gedaan, heb nu geen tijd bel je terug je ex heeft haar spullen ook nog niet ingeleverd.
Dan heb je twee keuzes.

Je gaat door met niets doen en laat het doormodderen of je belt je advocaat en pakt door.
Dan maar zelf een advocaat nemen.
Update gedaan
Breng haar spullen langs. Laat zien dat het je menens is.

Wel alles roepen en dan niets doen: niet voor lenen.

Zelf initiatief nemen. Scheiding erdoor heen gaan duwen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven