Gezondheid alle pijlers

echo/mastpathie

16-03-2017 09:14 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal

ik ben even op zoek naar ervaringsverhalen. Ik heb best last van mastopathie(pijnlijke borsten voor menstruatie). Ook heb ik heel knobbelige borsten. Nu is er 1 knobbeltje/harder stukje weefsel al 3 keer gecheckt met een echo. ze geven aan dat het normaal weefsel is dat mastopatisch oogt. Heeft iemand anders ook ooit deze diagnose gehad met een echo? En kan ik ervan uitgaan dat een echo voldoende is? Het ding zit er al 4 maanden en wordt niet groter. alleen vaak na de menstruatie is het zachter en een paar maanden terug was het erg pijnlijk. De pijn valt nu mee, sowieso in beide borsten is t minder.

wellicht zijn er ervaringsdeskundigen hier vast bedankt!
Ja, hier ervaring. Als er twijfel is wordt er een punctie of biopt genomen en wordt dat onderzocht. Dit is niet een heel heftig onderzoek, (tenminste, dat vind ik), dus als je behandelaar niet heel zeker is van zijn diagnose zal hij hier al snel voor kiezen. Je kunt er dus vanuit gaan dat wat zij zeggen klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies. En zeker omdat t al vaker onderzocht is. Er zijn gewoon geen rare dingen te zien behalve dat t mastopatisch oogt. Doe jij wel zelf onderzoek. Ik vind dat zo lastig met al die structuren. Alhoewel ik deze nu erg goed ken en weet dat t al 4 maanden gelijk is.
Ik doe wel zelfonderzoek, maar ik denk niet dat dat voldoende is. Als jij twijfelt toch weer naar je huisarts. Een kennis had ineens een deukje in haar borst, zij bleek borstkanker te hebben. Behandeld en nu weer beter gelukkig.. Maar het is dus niet zo dat alleen een knobbeltje een signaal is. Het belangrijkste is dat je alert blijft en goed naar je lichaam luistert. Zelfonderzoek helpt je zeker om je lichaam goed te leren kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven