Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Vanuit bed doe ik er nog even een plasje over

Volgens veel tuinsites kan het prima samen, al heb ik het hier niet. Lavendel bij rozen schijnt ook luizen tegen te houden.

Maar ik snap wel dat je twijfelt Felix i.v.m. de verschillende waterbehoefte. Lavendel in potten zetten en de roos in de volle grond zou een optie zijn misschien?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
quote:Frambozen schreef op 20 maart 2017 @ 22:26:

Ik heb ze alleen los van elkaar maar ik geloof dat Cc gewoon een van haar heerlijke tuin foto's moet mag delen. Laat ik die nou juist niet in het assortiment hebben, maar ik kan natuurlijk net doen alsof

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ik heb wel rozen en lavendel naast elkaar staan in de border, maar dan wel rozen op stam en lavendel eronder. Gaat altijd prima samen! Ben ook gek op kuiflavendel. Stokrozen vind ik ook geweldig, maar daar krijg ik altijd roest in en dan valt al het blad eraf. Uiteindelijk hou ik dan een kaal stokkie over met een pruikje van een paar zielige bloemen. Ze zijn bij mij gewoon nooit mooi!
quote:Calamitycat schreef op 20 maart 2017 @ 22:29:

[...]

Laat ik die nou juist niet in het assortiment hebben, maar ik kan natuurlijk net doen alsof

[img]https://thumbs.dreamstime.com/x/rozen-o ... 873508.jpg[/img]
Ik kan niet slapen dus ben ik maar gaan bedenken hoe ik mijn moestuin in wil delen.

https://i.imgur.com/75e49zu.jpg
quote:Spawater82 schreef op 20 maart 2017 @ 20:36:

Oh minder positief. Ik maak er gewoon een experiment van. Zaadjes zijn mega goedkoop, dus het proberen waard.

Laat jullie de uitkomst tzt wel even weten.

Ik heb ook wel eens zaadjes via Aliexpress besteld maar het waren niet de planten die ik besteld had. Het was geen graszaad maar gewoon hele andere bloemen. Of er kwam niets van op.

Ik bestel meestal zaadjes bij mensen die het als hobby doen. Bij diana's mooie moestuin heel vaak zaadjes besteld en die waren van goede kwaliteit. Ook een hele fijne site al hoewel dat meer over de moestuin gaat.

Dit jaar besteld bij Gea zaden. Daar kan ik nu nog niks over zeggen want ik krijg deze week de zaadjes.

Misschien weet iemand dit. Ik las op internet dat slakken een hekel hebben aan salieplanten. Vorig jaar zijn al mijn salieplanten verdwenen uit de voortuin. Net als een hoop andere planten. Ik dacht dus dat het slakken waren maar nu twijfel ik. Wat kan nog meer er voor zorgen dat een plant tot de grond verdwijnt?

Of heb ik gewoon hele hongerige slakken.

In mijn achtertuin trouwens nooit last van slakken.
quote:viva-2010 schreef op 21 maart 2017 @ 07:00:

[...]

Ik heb ook wel eens zaadjes via Aliexpress besteld maar het waren niet de planten die ik besteld had. Het was geen graszaad maar gewoon hele andere bloemen. Of er kwam niets van op.

Ik bestel meestal zaadjes bij mensen die het als hobby doen. Bij diana's mooie moestuin heel vaak zaadjes besteld en die waren van goede kwaliteit. Ook een hele fijne site al hoewel dat meer over de moestuin gaat.

Dit jaar besteld bij Gea zaden. Daar kan ik nu nog niks over zeggen want ik krijg deze week de zaadjes.

Misschien weet iemand dit. Ik las op internet dat slakken een hekel hebben aan salieplanten. Vorig jaar zijn al mijn salieplanten verdwenen uit de voortuin. Net als een hoop andere planten. Ik dacht dus dat het slakken waren maar nu twijfel ik. Wat kan nog meer er voor zorgen dat een plant tot de grond verdwijnt?

In mijn achtertuin trouwens nooit last van slakken.Mijn rucola is ooit door duiven helemaal opgevroten. 's Ochtends stonden ze er mooi bij, 's middags nog slechts een paar stengeltjes
quote:YellowLemon schreef op 21 maart 2017 @ 01:15:

Ik kan niet slapen dus ben ik maar gaan bedenken hoe ik mijn moestuin in wil delen.

https://i.imgur.com/75e49zu.jpgWat heb je een tof ontwerp gemaakt! Leuk om je verschillende schetsen te zien! Als je je wortels naar 8 verplaatst kun je in 5 bijv. boontjes kweken.
Boontjes hebben ook een klimrek nodig toch? Als ik na het knutselen van mijn rekken voor mijn tomaat en komkommer nog materiaal over heb zou dat wel een goede zijn.

Ik ga me eens inlezen in boontjes, ik heb er geen ervaringen mee.
Oeps. Wie zei ook alweer dat je van vogelzaad onkruid kreeg? Er groeide opeens allemaal gras onder . Heb het meteen maar weggehaald, ze willen toch niet met die katten en nu redden ze het zelf wel weer.
quote:viva-2010 schreef op 21 maart 2017 @ 07:00:

[...]

In mijn achtertuin trouwens nooit last van slakken.Konijnen?
Herten lusten geen salie iig.
Leuk YL! Je bent lekker bezig zo, ondanks je slecht kunnen slapen.

Ik heb hier voornamelijk last van heel veel slakken.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 21 maart 2017 @ 10:04:

Herten lusten geen salie iig.

Ik zou ook heel heel erg verbaasd zijn als er ineens een hert in mijn voortuin stond.

Konijnen heb ik hier eigenlijk ook nooit gezien.
Ik niet hoor! Maar de herten knagen hier alles, alleen de salie laten ze keurig met rust.
Frambozen, koop ff een pakje escar-go tegen je slakken. Werkt prima
De zon schijnt Ik ben aan het spijbelen en net even een rekje gemaakt voor de clematis, de passiebloem en m'n jasmijn en alles even bij elkaar geveegd. En de ramen gelapt, heb ik beter uitzicht
quote:Case-je schreef op 20 maart 2017 @ 15:10:

[...]

Ja, dat van water geven zie ik ook vaak verkeerd gaan. Zoveel water hoeven ze niet. En je ziet het vanzelf dat als het wat warmer wordt, dat het dan handig is om ietsje meer te geven. Maar over het algemeen hoef je niet zo hard met de gieter rond te gaan.De plantenverzorger bij ons op kantoor zegt altijd: drie weken een scheutje water, één week niets zodat de wortels even goed kunnen drogen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb nu alleen maar klimop binnen in van die hangpotjes, en cactussen. Klimop laat perfect zien wanneer het water wil.
Lieve tuinladies, mag ik jullie advies vragen? In de volkstuin is een stukje gereserveerd voor sier en snijbloemen. Ik heb onder andere zonnehoed, zonnebloem, vuurpijlen en dahlia's, maar ik ben nu nog op zoek naar wat "groen" zodat we straks ook echt onze boeketjes kunnen plukken. Iemand tips? Het stukje licht op mooie luchtige (maar wel voedzame) zandgrond en goed in de zon.
Ik dacht dat daar vaak rozenblad voor gebruikt wordt. Maar loop gewoon een bloemist binnen en vraag wat ze gebruiken. Misschien tref je een vakidioot en krijg je een berg informatie.
De vorige bewoners hielden van blauwe druifjes geloof ik!

https://i.imgur.com/2KemXIb.jpg

En mijn klunzige begin van de moestuin

https://i.imgur.com/lHp4KBz.jpg
quote:YellowLemon schreef op 21 maart 2017 @ 16:41:

En mijn klunzige begin van de moestuin

https://i.imgur.com/lHp4KBz.jpgGa je hamers kweken?
quote:MissMartine schreef op 21 maart 2017 @ 16:50:

[...]

Ga je hamers kweken? Ik dacht met een plankje, en die hamer die paaltjes wat beter in de grond te kunnen meppen. Nope.
[quote]YellowLemon schreef op 21 maart 2017 @ 16:41:

Zo herkenbaar! De vorige bewoners van ons huis ook, vier vierkante meter alleen maar blauwe druifjes! Nou hou ik er ook wel van, dus geen probleem! In de achtertuin was dan weer geen druifje te vinden dus heb er vorige jaren een aantal verplaatst. In de achtertuin staat het ook vol met tulpen en narcissen, voor dan weer niet, dus ik ga de 'afval' bollen uit de omgeving dit jaar maar in de voortuin dumpen, is het volgend jaar wat gevarieerder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven