Gelogen...

21-03-2017 15:52 146 berichten
- - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2017 13:49
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Mvg Moderator Viva forum
% gewijzigd
quote:PennyJordan schreef op 21 maart 2017 @ 19:37:

Ik vind je heel eng. En ik zou als ik haar moeder was druk op haar zetten je niet terug te nemen. Jij bent zo'n gastje die mensen emotioneel afhankelijk maakt en dat ze straks compleet afhankelijk van jou in huis zit, met drie kinderen en toestemming aan je moet vragen om de deur open te doen of de telefoon op te nemen.

En dit...

Been there, done that... geef me 't nr van je vriendin even... kan ik uitleggen hoe haar leven er over pakweg 15 jaar uit ziet ???
Als je van je vriendin houdt, maak je het uit en gun je haar een andere vriend, jij bent veel te labiel om een relatie te hebben, pas als je emotioneel in orde bent ben je klaar voor een relatie
Alle reacties Link kopieren
Arme meid! Hoop dat ze snel door heeft met wat ze te maken heeft.

Serieus boos worden om geen Goedemorgen? Jij bent niet wijs.
quote:mttfr97 schreef op 21 maart 2017 @ 16:12:

[...]

Aha, bedankt. Maar - wat moet ik deze week nu doen dan?

Zij heeft al een duidelijke stap naar mij gezet, door weer 'normaal' en 'vrolijk' te beginnen met appen.

Maar ik wil nu absoluut NIET opdringerig doen.

Moet ik haar deze week volledig laten, of naar haar toe gaan...

Help me ff

- - -

Dat met die psycholoog etc. begrijp ik nu wel. Dat gaat rondom mijn leven. Ik zoek nu echt ff advies voor het gecreërde probleem.

Als je echt het beste met haar voor hebt laat je haar nu met rust. Je hebt al genoeg gedwongen en afgedwongen.

Echt, als je mijn vriend was op die leeftijd was ik allang klaar met je geweest met dat dwingerige en manipulatieve gedoe met bellen en flippen om het veranderen van een profielfoto?! Wtf..
quote:mttfr97 schreef op 21 maart 2017 @ 19:32:

[...]

Zij wil dat stukje vertrouwen in me terug nu, en mij ook niet kwijt. Dat heeft ze me zelf verteld.Volgens mij gaat het niet zozeer om haar vertrouwen in jou, maar meer om jouw eigen zelfvertrouwen. Zodat je niet om iets onbenulligs flipt als een veranderde foto. Waar maak je je in hemelsnaam druk om? Waarom zou je boos worden om een foto?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
- - -
anoniem_335571 wijzigde dit bericht op 26-03-2017 13:40
Reden: Ik ga aan mezelf werken...
% gewijzigd
IK durf te wedden dat je zaterdag toch op de een of andere manier gaat zitten zagen en zeuren en zo haar uitje verziekt.
Het lijkt me weinig zin hebben, nessemeisje, om te speculeren over wat TO wel of niet gaat doen in de toekomst. Hij is zich bewust van zijn makke, zegt er iets aan te willen doen en zijn vriendin lijkt erin te geloven. Dat lijkt me voor nu voldoende.

Ik wens jou veel inzicht toe, TO. Je bent nog jong en toen ik zou oud was als jij had ik ook nog veel te leren. En dat geldt voor menigeen, zo niet voor iedereen. Leer je je lessen nu, dan scheelt dat een hoop ellende in de toekomst. Want een ding is duidelijk: als je op deze weg doorgaat, zul je nooit werkelijk gelukkig worden in je relaties en vermoedelijk in je hele leven.

Succes!
- - -
% gewijzigd
Bespreek dit met je therapeut. Daar ga je toch wel naartoe? Lijkt me essentieel, want het probleem is niet de leuke momenten, als wel je overdreven boze reacties op de moeilijke ogenblikken.

De vraag is niet hoe je haar met rust moet laten, maar hoe je kan voorkomen dat je weer uit je slof schiet. Zolang je daar nog geen hulp bij hebt, is elk contact met haar gevaarlijk. Alsof ze op een vulkaan loopt die elk moment kan uitbarsten.

Zoek hulp, als je dat nog niet hebt, en bespreek met je therapeut wat het beste is in je contact met haar.
quote:mttfr97 schreef op 24 maart 2017 @ 11:15:

Ik neem veel rust, en laat mijn vriendin ook voor wat ze is. Zo weet ik zeker dat ik haar niet onnodig stoor.

Echter weet ik nog steeds niet zo goed, hoe het nu tussen ons is.

Gisteravond stuurde ze me een plaatje met iets over een serie die we samen keken,

en daarop zei ze, dat 'we seizoen 7 nog moesten afkijken'.

Ik haal hieruit dat ze dus wel tijd met me wil doorbrengen...

Toen die desbetreffende zaterdagavond (vorige week), vroeg ik haar toen ik uiteindelijk wegging - of we nog gewoon normaal met elkaar omgingen, en daarop antwoordde ze met; ''dat hoop ik toch wel, ja''. Ik weet nu alleen niet zo goed (sorry iedereen), of 'met rust laten' nou inhoudt dat we; niet met elkaar appen/spreken. Of dat 'met rust laten', nou betekent dat we gewoon op normale manier met elkaar kletsen/elkaar zien, maar niet over het probleem beginnen.

Ik begin haar nu wel echt te missen...

Er werd al eerder gezegd dat het juist opgelost werd, als ik haar met rust liet - maar ik zal haar toch echt wel OOIT een keer weer moeten spreken...

Ach, kerel toch. Denk je niet gewoon veel te veel na? Je overanalyseert nu enorm.

Je hebt haar met rust gelaten (goed van je!), jullie hebben toch nog contact zo nu en dan en ze heeft het nog steeds over 'jullie'.

Denk je dat je het gaat lukken niet steeds je onzekerheid bij haar te droppen maar gewoon een beetje vertrouwen te hebben in wat ze doet? Dan zou ik nog 1 keer melden dat het je spijt dat je zo uit je plaat bent gegaan om onbenullige dingen (wat dat was het wel hè, vrij onbenullig ) en het verder niet al te veel meer gaan uitspitten. Daar heeft zij niks aan, maar jij ook niet. Heb het gewoon leuk samen!
- - -
% gewijzigd
Je MOET haar zien, het is nodig! Jullie MOETEN praten.

Ze zegt vervolgens dat ze geen tijd heeft vanwege toetsweken (smoesje aangezien ze niet eerlijk tegen je kan zijn omdat je overal over flipt) en daar ga je weer...

De jaloerse stalkende psychopaat uithangen.

Ze zegt toch dat geen tijd heeft/niet wil? Waarom dan tóch weer aandringen. Alles moet zoals jij het wil en wanneer jij het wil.

Laat die meid met rust voordat je haar kapot maakt.
- - -
% gewijzigd
quote:mttfr97 schreef op 24 maart 2017 @ 13:15:

[...]

Ze heeft wel daadwerkelijk toetsweek hoor...

En de jaloerse psychopaat vind ik ook een beetje teveel van het goede...

Zij heeft me gevraagd om gewoon normaal met elkaar om te blijven gaan, dus ging ik ervan uit (op logische wijze) dat we elkaar ook gewoon kunnen blijven spreken. Wanneer ik dan vraag om zo iets te kunnen afspreken en zij dat niet wil, tja, dan is het toch mijn schuld niet?

Ik heb gewoon 'okey! succes met leren' geantwoord. Meer niet. Dan laat ik haar nu ook gewoon met school bezig gaan. Anders haalt ze dit jaar zeker niet (door haar onvoldoendes). Hoe dom ben ik dan om er tussen te wringen?Rare vraag misschien, maar hebben jullie niet elk een totaal ander beeld van hoe het nou zit tussen jullie? Lijkt bijna of jij denkt nog een relatie te hebben maar zij dat stadium inmiddels al voorbij is en "normaal met elkaar omgaan" ook precies zo bedoelt, vriendschappelijk dus.
quote:mttfr97 schreef op 24 maart 2017 @ 12:33:

[...]

Ja, ik weet dat ik heel erg overanalyseer...

Wat me echter vanochtend is overkomen steekt me wel.

Ze appte me, met iets over school. En toen we ieeets verder in het gesprek kwamen vroeg ik aan haar of ik haar volgende week nog zou zien. Want dat is - naar mijn mening - wel ff nodig. Er moet wel duidelijk gepraat worden. (En we moeten het dan toch ook wel gewoon leuk hebben - dus niet teveel praten).

Anyway, ze antwoordde met dat ze druk was met haar toetsweek.

Ik WEET dat die toetsweken van haar school tot woensdag duren, vanaf vandaag. Dat is openbaar zichtbaar.

Ik heb haar gevraagd of ze anders dus woensdagavond ff zou kunnen kletsen.

Hierop kreeg ik; ''Ik zeg toch net dat ik druk ben met mijn toetsweek..''

Nou kan ik misschien wel overanalyseren, maar als zij nu niet openstaat voor een goed gesprek over 'hoe nu verder', dan vind ik wel dat er iets niet klopt. Ik kan nu wel WEER een week gaan afwachten, maar daar bereiken we (beide) - naar mijn mening - niets mee...Heb je nou op de site van haar school die toetweken lopen checken?
quote:hoelahoepla schreef op 24 maart 2017 @ 13:23:

[...]

Heb je nou op de site van haar school die toetweken lopen checken?En dat ja, viel mij ook op.
quote:mttfr97 schreef op 24 maart 2017 @ 12:33:

[...]

Ja, ik weet dat ik heel erg overanalyseer...

Wat me echter vanochtend is overkomen steekt me wel.

Ze appte me, met iets over school. En toen we ieeets verder in het gesprek kwamen vroeg ik aan haar of ik haar volgende week nog zou zien. Want dat is - naar mijn mening - wel ff nodig. Er moet wel duidelijk gepraat worden. (En we moeten het dan toch ook wel gewoon leuk hebben - dus niet teveel praten).

Anyway, ze antwoordde met dat ze druk was met haar toetsweek.

Ik WEET dat die toetsweken van haar school tot woensdag duren, vanaf vandaag. Dat is openbaar zichtbaar.

Ik heb haar gevraagd of ze anders dus woensdagavond ff zou kunnen kletsen.

Hierop kreeg ik; ''Ik zeg toch net dat ik druk ben met mijn toetsweek..''

Nou kan ik misschien wel overanalyseren, maar als zij nu niet openstaat voor een goed gesprek over 'hoe nu verder', dan vind ik wel dat er iets niet klopt. Ik kan nu wel WEER een week gaan afwachten, maar daar bereiken we (beide) - naar mijn mening - niets mee...

En hoe heb je toen gereageerd?

Ben je rustig gebleven of helemaal uit je dak gegaan? Dat meld je er niet bij...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
- - -
anoniem_335571 wijzigde dit bericht op 26-03-2017 13:41
% gewijzigd
- - -
% gewijzigd
- - -
% gewijzigd
quote:mttfr97 schreef op 24 maart 2017 @ 13:56:

[...]

Ik snap je vraag, en het is een logische vraag ook. Maar het is zeker niet zo dat het 'uit' is. Ze heeft bijvoorbeeld nog alle informatie op social media openlijk erop staan over ons tweëen, en ze heeft zelfs haar profielfoto terugveranderd naar eentje waar ik ook op sta. Zonder ook maar van mijn kant enige aandringing, dus dat is allemaal vanuit haarzelf.

Zou je haar dan niet 's een keer het voordeel van de twijfel geven?

Zie nu je edit, mijn edit: precies! Je doet dit vooral jezelf aan hoor.
- - -
% gewijzigd
quote:mttfr97 schreef op 24 maart 2017 @ 14:00:

[...]

Ja, overanalyseren is een dingetje waar ik ECHT maar dan ook ECHT niets mee oplos.

En wat bedoel je precies met HAAR het voordeel van de twijfel geven?

Wat denk je dat ik bedoel? Zij twijfelt niet aan jou, jij twijfelt aan háár, en vaak onterecht ook als ik het zo 's lees.

Zij zegt: 'ik ga dit of dat doen' en het eerste wat jij doet is het in twijfel trekken en gauw controleren (bijv. haar uitje met zusje en de toetsweek). Dan vindt je iets waardoor jij weer denkt 'zie je wel?!' en zo gaat het maar door.

Wat ze ook zal zeggen of doen, jij zal altijd je bedenkingen hebben en de controleur gaan uithangen. Ga zo door en ze gaat beginnen met uitvluchten tot ze het zó zat is allemaal dat ze je dropt. En sorry, maar dan kan ik haar nog geen ongelijk geven ook.
quote:mttfr97 schreef op 24 maart 2017 @ 13:53:

[...]

Ik ben gewoon rustig gebleven. Zij heeft er werkelijk niets aan als ik stom/druk/agressief of onbegrijpelijk reageer.Maar dat zou je wel het liefst willen? Je hebt 'gewoon' rustig gedaan maar voelde je wel boos en agressief? Dat is het hele probleem namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven