wat nu?
zaterdag 25 maart 2017 om 18:43
Een vriend van mij heeft me in een ongemakkelijke situatie geplaatst. Hij heeft mij verteld te willen scheiden van zijn vrouw maar aangezien hij nu ziek is en behandelt moet worden wil hij de scheiding pas na de behandeling ingang zetten. Hij is erg zeker van zijn zaak en dit is niet voor het eerst dat hij over scheiden nadenkt. Maar het probleem is dat ik zijn vrouw en hun volwassen kinderen ook ken en zij weten dit dus nog niet. Ik voel me zo ongemakkelijk al heeft zijn vrouw het volgens mij niet door maar ik vind het toch wel een hele lastige situatie. Iemand ervaring mee of advies over?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 25 maart 2017 om 18:54
Laat het probleem waar het thuis hoort. Praat hij volgende keer over scheiden. Zeg dan dat je het niet wilt horen en dat hij het eerst met zijn vrouw moet bespreken. Kap hem af en verander het onderwerp.
Ga zeker niet de boodschapper spelen. Dat is niet en jou en misschien verandert hij weer van gedachte. Dan heb jij het straks gedaan.
Ga zeker niet de boodschapper spelen. Dat is niet en jou en misschien verandert hij weer van gedachte. Dan heb jij het straks gedaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 25 maart 2017 om 18:55
quote:montblanc schreef op 25 maart 2017 @ 18:46:
Wat voor soort behandeling is het? In de categorie kalknagel en amandelen verwijderen of meer richting langdurige chemo?Als dit waar is, dan horen de behandelingen tegen kalknagels/acné/ botox enz ook op de smoezenlijst.
Wat voor soort behandeling is het? In de categorie kalknagel en amandelen verwijderen of meer richting langdurige chemo?Als dit waar is, dan horen de behandelingen tegen kalknagels/acné/ botox enz ook op de smoezenlijst.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zaterdag 25 maart 2017 om 18:57
zaterdag 25 maart 2017 om 19:00
quote:MwTheelepel schreef op 25 maart 2017 @ 18:57:
De behandeling is wel voor iets ernstigs maar geen jaren chemo, duurt een paar maanden. Zover is weet is er geen andere vrouw en ik ben het zeker niet. Ik ben ook echt niet blij met deze positie en hem op dit moment. Ik zie zijn vrouw bijna wekelijks.
Waarom heeft hij je dit verteld denk je?
Uit vriendschap?
De behandeling is wel voor iets ernstigs maar geen jaren chemo, duurt een paar maanden. Zover is weet is er geen andere vrouw en ik ben het zeker niet. Ik ben ook echt niet blij met deze positie en hem op dit moment. Ik zie zijn vrouw bijna wekelijks.
Uit vriendschap?
zaterdag 25 maart 2017 om 19:40
quote:julius schreef op 25 maart 2017 @ 19:00:
[...]
Uit vriendschap?Hij wilde er met iemand over praten. We zijn al zo een 30 jaar bekende van elkaar. Ik vind het gewoon niet tof om dit te weten terwijl het nog maanden duurt voor zijn vrouw het weet. Maar ja ik kan ook niet echt boos worden en ruzie maken anders vraagt zijn vrouw zich af wat er aan de hand is. Mijn man haalt zijn schouders op en zegt dat het niet zijn probleem is maar ik voel me ongemakkelijk bij die vrouw die mijn man minder vaak ziet.
[...]
Uit vriendschap?Hij wilde er met iemand over praten. We zijn al zo een 30 jaar bekende van elkaar. Ik vind het gewoon niet tof om dit te weten terwijl het nog maanden duurt voor zijn vrouw het weet. Maar ja ik kan ook niet echt boos worden en ruzie maken anders vraagt zijn vrouw zich af wat er aan de hand is. Mijn man haalt zijn schouders op en zegt dat het niet zijn probleem is maar ik voel me ongemakkelijk bij die vrouw die mijn man minder vaak ziet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 25 maart 2017 om 20:06
Ik zou met hem praten. Bij de beschrijving van de behandeling denk ik aan iets van opereren en dan revalideren. Is er niemand anders die hem daarbij kan helpen? Ik begrijp je wel. Ik zou het ook egoïstisch vinden van hem, en mij lullig voelen tegenover haar. Zoals jij het nu ziet, houdt hij haar alleen om hem te helpen toch? Vraag hem om eerlijk te zijn tegen haar en geef al je argumenten mee. Hij vertelt het je, dan mag je ook zeggen wat jij ervan vindt. Twijfelt hij nog, dat hij het niet zegt?
zaterdag 25 maart 2017 om 20:54
Als je je er werkelijk zo ongemakkelijk onder voelt, dan zou je dat aan hem kunnen vertellen. Vertel hem ook wat het met je doet dat hij jou in vertrouwen heeft genomen.
Hou het gesprek dicht bij je zelf. Geef hem geen ruimte om meer te vertellen dan jij horen wil.
Verder wens ik je veel wijsheid toe. Je weet nu met wat voor een type je te maken hebt.
Hou het gesprek dicht bij je zelf. Geef hem geen ruimte om meer te vertellen dan jij horen wil.
Verder wens ik je veel wijsheid toe. Je weet nu met wat voor een type je te maken hebt.
zaterdag 25 maart 2017 om 21:22
quote:MwTheelepel schreef op 25 maart 2017 @ 19:40:
[...]
Hij wilde er met iemand over praten. We zijn al zo een 30 jaar bekende van elkaar. Ik vind het gewoon niet tof om dit te weten terwijl het nog maanden duurt voor zijn vrouw het weet. Maar ja ik kan ook niet echt boos worden en ruzie maken anders vraagt zijn vrouw zich af wat er aan de hand is. Mijn man haalt zijn schouders op en zegt dat het niet zijn probleem is maar ik voel me ongemakkelijk bij die vrouw die mijn man minder vaak ziet.Dat die vrouw zich dan afvraagt wat er aan de hand is, is zijn probleem. Dan had hij jou daar niet bij moeten betrekken.
[...]
Hij wilde er met iemand over praten. We zijn al zo een 30 jaar bekende van elkaar. Ik vind het gewoon niet tof om dit te weten terwijl het nog maanden duurt voor zijn vrouw het weet. Maar ja ik kan ook niet echt boos worden en ruzie maken anders vraagt zijn vrouw zich af wat er aan de hand is. Mijn man haalt zijn schouders op en zegt dat het niet zijn probleem is maar ik voel me ongemakkelijk bij die vrouw die mijn man minder vaak ziet.Dat die vrouw zich dan afvraagt wat er aan de hand is, is zijn probleem. Dan had hij jou daar niet bij moeten betrekken.