Meisjesnaam: Liët?

26-03-2017 15:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op dit moment zit ik in mijn tweede trimester van de zwangerschap. Tijd voor het bedenken van namen dus. Nu zijn mijn vriend en ik bij de meisjesnaam 'Liët' uitgekomen, maar omdat je deze naam eigenlijk nooit hoort zijn we wel benieuwd wat andere mensen hier van vinden. Zelf zijn we eigenlijk helemaal niet zo van de 'vreemde' namen, dus dat maakt het wel een twijfelgeval.

Dus daarom de vraag, wat zijn jullie associaties met deze naam? Leuk / niet leuk, stoer / meisjesachtig / 'te vreemd' etc.?

We horen het graag!
quote:MinkeDeWit schreef op 26 maart 2017 @ 15:41:

Ik zou er Liëtte van maken. Dat ziet er wat meer uit als een echte naam.

+1

Ik vind Liët heel mooi en lief klinken, zou het zeker doen.

Alleen om te lezen vind ik het niet mooi.
Zag net op de voornamenbank ook de schrijfwijze Liêt staan, vind ik ook wel wat hebben.
Ik vind de spelling niet mooi.

Maar luister niet naar de meningen hier. Als je het zelf mooi vindt, moet je ervoor gaan.
quote:Merel7 schreef op 26 maart 2017 @ 16:24:

[...]

+1

Ik vind Liët heel mooi en lief klinken, zou het zeker doen.

Alleen om te lezen vind ik het niet mooi.

Je kan Liëtte natuurlijk uitspreken als Liët, dat de -te 'stil' wordt.

Dat zie je ook wel eens bij Lisette, Linette, Leontine etc.
quote:speldenkussen schreef op 26 maart 2017 @ 16:20:

Lior... Ik denk direct aan de ezel van Winnie de Poeh

Haha ik zie dat echt nu pas

Ik vind het nog steeds een leuke naam .
quote:forsyth schreef op 26 maart 2017 @ 15:52:

Ik begrijp de verwarring over de uitspraak niet. Trema's zijn toch niet ongewoon in de Nederlandse taal?

In het ziekenhuis waar ik werk kunnen geen leestekens op namen en wordt het dus Liet. Ongewoon vind ik het zeker niet (heb zelf ook een kind met een leesteken in haar naam) maar in de praktijk heb ik best eens last van missende leestekens.

Ik zou Liët niet doen. Wel Juliëtte en haar dan Liët noemen in de praktijk. Of Liëtte, om toch aan te geven dat het heel anders is dan Liet.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik denk dat het niet vaak fout uitgesproken zal worden hoor. Ik ken iemand die Riët (afkorting van Henriëtte) heet en dat gaat altijd gewoon goed
quote:speldenkussen schreef op 26 maart 2017 @ 16:20:

Lior... Ik denk direct aan de ezel van Winnie de Poeh Ik ook
Ik vind het niet mooi klinken en er al helemaal niet mooi uitzien. Zou er zelf dus nooit voor kiezen.
quote:Tafereel schreef op 26 maart 2017 @ 15:54:

Leuk om jullie reacties te lezen. Het is inderdaad de uitspraak Lie-jet, en we kwamen erop omdat we Juliët ergens zagen staan maar dat wat 'deftig / meisjesachtig', vinden en dat past niet echt bij ons. Liëtte is ook niet dat wat we zoeken

Ik zelf vind de uitspraak van de naam Liët euk, maar hoe het er geschreven uitziet zelf minder mooi. Dus herkenbaar wat er gezegd wordt..

Haha de associatie van iemand uit Litouwen had ik nog niet aan gedacht

Twijfel alom.. We hebben de naam Lene ook als optie. Gelukkig nog tijd om er over na te denken! Bedankt voor de reacties

Ik vind de naam mooi, echter de schrijfwijze niet.

Een naam mag je zelf beeldhouwen, deden wij ook bij ons kind. Ons kind heeft een naam die verder niet voorkomt, mede daar wij hebben gekozen voor een aanpassing in schrijfwijze. Wij en kind krijgen veel complimenten omdat de naam zo bijzonder en onbekend is.

Ik lees Lene. Wat vinden jullie van Nele? Nele vind ik ook erg mooi. Warm, vrouwelijk, lief en toch krachtig.
Ik denk dan altijd: dat kind moet haar naam altijd spellen.
quote:nephthys schreef op 26 maart 2017 @ 16:11:

[...]

En dan krijg je hier dus Liet, dus trema weglaten gaat niet. Als het Liette zou zijn wel, maar Liet gaat iedereen gewoon als rijmend op 'niet' uitspreken.Precies. Bovendien betekent 'liet' lied in het Fries.
Ik vind het een erg leuke naam. Wel zou ik zelf kiezen voor de optie die hier boven genoemd is en het als liyet schrijven. Maar dit is puur omdat ik het mooier vind staan. Naam zelf erg gaaf!
quote:polydox schreef op 26 maart 2017 @ 16:56:

Ik denk dan altijd: dat kind moet haar naam altijd spellen.Nou, dan is ze 5 seconden langer bezig tijdens een voorstelrondje.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Liette misschien beter?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Phaedra__ schreef op 26 maart 2017 @ 16:16:

Kies wat je mooi vindt Jouw naam vind ik mooi :-)
Ik vind het een mooie naam, vind het ook chic klinken. De spelling vind ik ook prima, kinderen kunnen prima een naam uitspreken zonder de correcte spelling te kennen. Maak je daarover geen zorgen. En later leren ze vanzelf de Alt-137.
quote:polydox schreef op 26 maart 2017 @ 16:56:

Ik denk dan altijd: dat kind moet haar naam altijd spellen.Ik heb een oer-Hollandse naam, ik moet het echter ook continu spellen. Waarna het alsnog verkeerd gespeld word. Dus dat is echt niet enkel met deze naam zo. Daarbij, we hebben het over twee puntjes op een e, niet een hele bizarre spelling lijkt me zo. Ik vind juist een spelling als Liyet vreselijk, staat veel dommer, alsof de ouders de taal niet goed machtig zijn.
Liyet vind ik mooier of liëtte. dan lijkt het meer af. Liët vind ik ook onaf klinken. en rijmen kunnen ze op alles. dus daar zou ik het niet vanaf laten hangen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind het niet zo'n mooie naam. Qua spelling niet en als klank niet, maar goed, er zijn heel veel na,en die ik toch niet zo mooi vind.
Juliët zou ik er van dan maken. Prachtige naam!
Ik vind het mooi!

Liyet vind ik dan weer heel erg lelijk.

Maar zoals anderen al zeiden: trek je vooral niets van al die meningen aan. Wat voor naam je ook bedenkt er zijn altijd mensen die het ook mooi en mensen die het lelijk vinden.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 maart 2017 @ 16:29:

[...]

In het ziekenhuis waar ik werk kunnen geen leestekens op namen en wordt het dus Liet. Ongewoon vind ik het zeker niet (heb zelf ook een kind met een leesteken in haar naam) maar in de praktijk heb ik best eens last van missende leestekens.

Ik zou Liët niet doen. Wel Juliëtte en haar dan Liët noemen in de praktijk. Of Liëtte, om toch aan te geven dat het heel anders is dan Liet.Dan zou ik gewoon Juliët doen, zonder te. Vind ik sowieso mooier dan Juliëtte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven