werk
maandag 27 maart 2017 om 17:53
Hoi allemaal,
ik heb sinds een maand en nieuwe baan voor 38 uur, daarnaast werk ik in de weekenden bij mijn andere baan ook nog ongeveer 7 uur in de nacht in een café wat ik erg leuk vind.
ik was en ben ontzettend enthousiast over het feit dat ik zoveel kan werken maar ik begin het ontzettend te merken dat ik het heel erg zwaar vind, ik heb steunzolen en erg snel last van mijn schouders en merk dat goed aan het einde van de week. mijn baantje in het weekend wil ik liever niet kwijt.
Het komt er op neer dat ik liever 1 dag minder in de week ga werken, maar omdat ik ben aangenomen om 38 uur te werken weet ik niet of dat wel zin heeft om daar een gesprek over te hebben.( staat niet in contract hij had het over 30-38 uur maar wordt eigenlijk altijd ingepland op 38) het is gewoon net iets te veel, ik ben 19 en bezig met mijn rijbewijs, ik pas ook nog op en daarnaast werk ik 6 dagen in de week, alleen had ik dat dus beter in het begin al kunnen aan geven.
kan ik hier met mijn baas over hebben dat ik een week minder ga werken of moet ik hier mij gewoon bij neer leggen?
dankjewel
ik heb sinds een maand en nieuwe baan voor 38 uur, daarnaast werk ik in de weekenden bij mijn andere baan ook nog ongeveer 7 uur in de nacht in een café wat ik erg leuk vind.
ik was en ben ontzettend enthousiast over het feit dat ik zoveel kan werken maar ik begin het ontzettend te merken dat ik het heel erg zwaar vind, ik heb steunzolen en erg snel last van mijn schouders en merk dat goed aan het einde van de week. mijn baantje in het weekend wil ik liever niet kwijt.
Het komt er op neer dat ik liever 1 dag minder in de week ga werken, maar omdat ik ben aangenomen om 38 uur te werken weet ik niet of dat wel zin heeft om daar een gesprek over te hebben.( staat niet in contract hij had het over 30-38 uur maar wordt eigenlijk altijd ingepland op 38) het is gewoon net iets te veel, ik ben 19 en bezig met mijn rijbewijs, ik pas ook nog op en daarnaast werk ik 6 dagen in de week, alleen had ik dat dus beter in het begin al kunnen aan geven.
kan ik hier met mijn baas over hebben dat ik een week minder ga werken of moet ik hier mij gewoon bij neer leggen?
dankjewel
maandag 27 maart 2017 om 18:13
maandag 27 maart 2017 om 18:21
Soms 'moet' je gewoon dingen doen die je liever niet had gedaan. Het weekend baantje vind je misschien wel hartstikke leuk maar het is het één (de baan van 38 uur) of het ander (weekendbaan) in dit geval, lijkt me. Waar heb je het meest baat bij? Kan je rondkomen van alleen een baan in het weekend? Dit had je eerlijk gezegd ook wel kunnen zien aankomen. 6 dagen werken + oppassen + rijlessen is gewoon veel te veel van het goede. Gelukkig zie je het zelf ook in, nu nog de juiste keuze maken! Want dat het niet zo door kan lijkt me wel duidelijk. Tenzij je op je 19e met een burn out wilt rondlopen, lijkt me niet.
maandag 27 maart 2017 om 19:00
maandag 27 maart 2017 om 19:04
Ik heb het zelf ook gehad. Teveel hooi op m'n vork nemen en geloof me, ik werd er geen leuker persoon van. Toen heb ik wat dingen afgezegd en wat minder hooi op m'n vork genomen en ik werd er een stuk gelukkiger van. Als je het geld niet per se nodig hebt en je kan rondkomen met één van de twee baantjes waar twijfel je dan nog over? Ik zou persoonlijk voor m'n eigen rust en geluk gaan dan maar zoveel mogelijk uren werken. Maar dat moet je voor jezelf bepalen.