Ongebruikelijke cupmaten
woensdag 29 maart 2017 om 15:28
Ik ben opzoek naar leuke bh's en betaalbare.
Maar ik heb maat 65D.
Kennen jullie winkels waar ze deze maat verkopen? Livera had niet veel , daar heb ik nu 1 bh weg voor 30 euro. Beetje jammer, toen ik maat 70 nog droeg was alles goedkoper.
Internet shoppen kan maar ik wil liever eerst passen, vandaar de vraag of iemand winkels kent die ongebruikelijke bh-maten verkopen.
Liefst beetje mooi en klein push upje
Maar ik heb maat 65D.
Kennen jullie winkels waar ze deze maat verkopen? Livera had niet veel , daar heb ik nu 1 bh weg voor 30 euro. Beetje jammer, toen ik maat 70 nog droeg was alles goedkoper.
Internet shoppen kan maar ik wil liever eerst passen, vandaar de vraag of iemand winkels kent die ongebruikelijke bh-maten verkopen.
Liefst beetje mooi en klein push upje

woensdag 29 maart 2017 om 15:42
quote:bemby77 schreef op 29 maart 2017 @ 15:37:
Is 70E niet vaak goed te dragen bij 65D?
70 is al vrij smal (gemiddelde NL vrouw gezien). Oprechte vraag, komt deze verkleining door afvallen?
65 D zou 70C worden, maar die vlieger gaat vaak niet op.
TO, wil je fijne lingerie dan zul je je portemonee moeten trekken en eens bij een goede lingeriezaak moeten gaan kijken (niet Livera, hunkemoller etc.)
70 is al vrij smal (gemiddelde NL vrouw gezien). Oprechte vraag, komt deze verkleining door afvallen?
TO, wil je fijne lingerie dan zul je je portemonee moeten trekken en eens bij een goede lingeriezaak moeten gaan kijken (niet Livera, hunkemoller etc.)
woensdag 29 maart 2017 om 15:46
Ik vind 60 euro al meevallen voor een bh die ik langer dan drie uur wil dragen.
Ik zou zeggen uitverkoop van lingeriespeciaalzaken, dus geen ketens. Zusjes in hattem, haasjes in dedemsvaart, sandra bij hoogcatherijne. Maar de kans dat er in die maat veel hangt is klein, omdat het niet zo gebruikelijk is.
Ik zou zeggen uitverkoop van lingeriespeciaalzaken, dus geen ketens. Zusjes in hattem, haasjes in dedemsvaart, sandra bij hoogcatherijne. Maar de kans dat er in die maat veel hangt is klein, omdat het niet zo gebruikelijk is.
woensdag 29 maart 2017 om 15:46
quote:Lady_Vintage schreef op 29 maart 2017 @ 15:42:
[...]
Het is inderdaad 70 c / 65 d
Maar 70 zit echt niet goed meer.
Hm, ja toch wel he ?
Ik ben opgegroeid met het idee dat hunkemoller en livera de goede lingeriezaken zijn. Daaronder h&m , zeeman enz.
Ik zag een leuke van 80 euro, maar ik zou het zo zonde vinden als ik straks wat aankom en hij niet meer past
[...]
Het is inderdaad 70 c / 65 d
Maar 70 zit echt niet goed meer.
Hm, ja toch wel he ?
Ik ben opgegroeid met het idee dat hunkemoller en livera de goede lingeriezaken zijn. Daaronder h&m , zeeman enz.
Ik zag een leuke van 80 euro, maar ik zou het zo zonde vinden als ik straks wat aankom en hij niet meer past
woensdag 29 maart 2017 om 15:47
quote:bemby77 schreef op 29 maart 2017 @ 15:37:
Dan zou het 70 c zijn in mijn geval.
Ja inderdaad wat kilos afgevallen. Maar nu twijfel ik of ik hiervoor ook niet beter 65 d had kunnen hebben
Dan zou het 70 c zijn in mijn geval.
Ja inderdaad wat kilos afgevallen. Maar nu twijfel ik of ik hiervoor ook niet beter 65 d had kunnen hebben

woensdag 29 maart 2017 om 15:48
Een dure bh is het best waard hoor! Je doet er echt voor eeuwig mee (zolang je niet enorm aankomt of afvalt natuurlijk ). Ben je al eens bij een goede lingeriezaak geweest? Misschien is er iets binnen je budget in de uitverkoop.
De winkel waar ik mijn bh's meestal koop heeft volgens mij vanaf omtrek 60 bh's hangen, en ze hebben altijd bepaalde merken met grotere cupmaten, dus dan moet 65D zeker te doen zijn. En anders willen ze het ook echt eventueel wel voor je bestellen.
De winkel waar ik mijn bh's meestal koop heeft volgens mij vanaf omtrek 60 bh's hangen, en ze hebben altijd bepaalde merken met grotere cupmaten, dus dan moet 65D zeker te doen zijn. En anders willen ze het ook echt eventueel wel voor je bestellen.

woensdag 29 maart 2017 om 15:49
quote:MinkeDeWit schreef op 29 maart 2017 @ 15:40:
In winkels geef ik je weinig kans. Online kun je ze nog wel vinden, maar waarschijnlijk niet voor 30 euro. Ik draag altijd maar omvangsmaat 70 (D/E) omdat ik ze ook graag gewoon in een winkel pas.
Zat winkels waar je bh's in die maat kunt vinden. Loop een paar lingeriezaken binnen (niet de ketens) en vraag of ze je maat hebben. Ik heb dezelfde omvang en een veel grotere cup en kan in een redelijk grote stad bij een aantal winkels terecht.
Edit: niet voor 30 euro per bh overigens, maar richting de 100.
In winkels geef ik je weinig kans. Online kun je ze nog wel vinden, maar waarschijnlijk niet voor 30 euro. Ik draag altijd maar omvangsmaat 70 (D/E) omdat ik ze ook graag gewoon in een winkel pas.
Zat winkels waar je bh's in die maat kunt vinden. Loop een paar lingeriezaken binnen (niet de ketens) en vraag of ze je maat hebben. Ik heb dezelfde omvang en een veel grotere cup en kan in een redelijk grote stad bij een aantal winkels terecht.
Edit: niet voor 30 euro per bh overigens, maar richting de 100.

woensdag 29 maart 2017 om 16:09
Zo te lezen kom je uit het oosten van het land? Dan is misschien Lydia Lingerie Advies op de Nieuwstad in Zutphen wat voor je? Ik heb een grote maat, en ik slaag daar áltijd. Je moet er wel iets dieper voor in de buidel tasten dan bij de Livera, maar met goed passende bh's doe je ook een stuk langer dan die flodderige stukkies stof van de Livera of Hunkemöller.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 29 maart 2017 om 16:14
Ga naar een goede lingeriezaak, dus geen keten maar een zelfstandige winkel.
Voordeel:
- zij meten erg goed
- hebben veel groter assortiment, zeker voor afwijkende maten
- kunnen goed adviseren welk model en eventuele andere maat beter is
- bestellen bh's voor je om uit te proberen.
€30 voor een goede bh vind ik ook een koopje.
Voordeel:
- zij meten erg goed
- hebben veel groter assortiment, zeker voor afwijkende maten
- kunnen goed adviseren welk model en eventuele andere maat beter is
- bestellen bh's voor je om uit te proberen.
€30 voor een goede bh vind ik ook een koopje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

woensdag 29 maart 2017 om 16:17
quote:DogFish schreef op 29 maart 2017 @ 15:51:
[...]
Bedoel je bij Vredenburg in Utrecht?
Die is failliet.
Ooohhhh dat vind ik wel echt balen! Weet iemand een goed alternatief in de omgeving Utrecht? Ik ging altijd speciaal daar naartoe..
En met mijn afwijkende cupmaat kan ik überhaupt niks vinden voor minder dan zo'n 70 euro. 30 euro vind ik echt niks!
[...]
Bedoel je bij Vredenburg in Utrecht?
Die is failliet.
Ooohhhh dat vind ik wel echt balen! Weet iemand een goed alternatief in de omgeving Utrecht? Ik ging altijd speciaal daar naartoe..
En met mijn afwijkende cupmaat kan ik überhaupt niks vinden voor minder dan zo'n 70 euro. 30 euro vind ik echt niks!
woensdag 29 maart 2017 om 17:00
In Breda zit een geweldige zaak, Naron heet hij geloof ik. Ik heb ook een bijzondere maat, 65f. Maar daar is genoeg keus! Je zult er alleen niet slagen voor 30 euro vrees ik. Ik koop ze meestal van 75 euro oid. Maar ik doe er echt jaren mee.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij

woensdag 29 maart 2017 om 17:19
Online, en dan met name Engelse shops. Daar zijn veel vrouwen met een grotere cup op een smaller frame.
Ultimo bijvoorbeeld, is een mooi merk en ook niet al te duur, en zelfs spotgoedkoop in de sale.
https://www.ultimo.co.uk/
Ultimo bijvoorbeeld, is een mooi merk en ook niet al te duur, en zelfs spotgoedkoop in de sale.
https://www.ultimo.co.uk/

woensdag 29 maart 2017 om 17:44
quote:plukjeroos schreef op 29 maart 2017 @ 17:39:
Ik heb 65E en slaag eigenlijk vooral bij de primark. Had ik nooit verwacht. Goedkoop en ze zitten perfect.
Serieus hebben ze daar omvang 65?
Ik heb 65 F. Shop vaak in speciaal zaken of via fig leaves online. 60€ voor een bh vind ik niet duur. Ik ga vaak voor Freya, Fantasie & Triumph. Als ze prettig zitten en ze gaan jaren mee
Ik heb 65E en slaag eigenlijk vooral bij de primark. Had ik nooit verwacht. Goedkoop en ze zitten perfect.
Serieus hebben ze daar omvang 65?
Ik heb 65 F. Shop vaak in speciaal zaken of via fig leaves online. 60€ voor een bh vind ik niet duur. Ik ga vaak voor Freya, Fantasie & Triumph. Als ze prettig zitten en ze gaan jaren mee