Rotterdam toen en nu...
zaterdag 1 april 2017 om 14:54
De gemeente heeft een site geopend waar je mee kunt denken over hoe de stad eruit moet gaan zien over 20 jaar.
Er is veel te zien op die site en is voor een deel interactief.
Kan er natuurlijk veel over vertellen, maar het lijkt me beter als je zelf even een kijkje neemt.
https://www.gesprekmetdestad.nl/toen-en-nu
Er is veel te zien op die site en is voor een deel interactief.
Kan er natuurlijk veel over vertellen, maar het lijkt me beter als je zelf even een kijkje neemt.
https://www.gesprekmetdestad.nl/toen-en-nu
zaterdag 1 april 2017 om 19:48
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 19:44:
[...]
als je live tegenover me had gezeten was ik dit gesprek wel aangegaan maar ik heb er vandaag de kracht niet voor om het allemaal te typen
mijn ervaring als rasechte rotterdammer is in ieder geval anders dan wat jij beschrijft, en in sommige voorspellingen heb je denk ik ook gelijk maar ik zie daar geen probleem in
een nederlandse samenleving hebben we hier in rotterdam al jaren niet meer, dat is juist zo leuk eraan
ik ben banger voor de gentrificatie, al die witte import-hipsters bedreigen de authenticiteit meer dan de rotterdammers met een andere culturele achtergrond wat mij betreft.Daar ligt mijn vrees ook. Het wordt daardoor ook steeds moeilijker voor Rotterdammers om te kopen, omdat de nieuwekomers er prijzen tegenaan gooien die voor een normaal mens niet te betalen zijn.
[...]
als je live tegenover me had gezeten was ik dit gesprek wel aangegaan maar ik heb er vandaag de kracht niet voor om het allemaal te typen
mijn ervaring als rasechte rotterdammer is in ieder geval anders dan wat jij beschrijft, en in sommige voorspellingen heb je denk ik ook gelijk maar ik zie daar geen probleem in
een nederlandse samenleving hebben we hier in rotterdam al jaren niet meer, dat is juist zo leuk eraan
ik ben banger voor de gentrificatie, al die witte import-hipsters bedreigen de authenticiteit meer dan de rotterdammers met een andere culturele achtergrond wat mij betreft.Daar ligt mijn vrees ook. Het wordt daardoor ook steeds moeilijker voor Rotterdammers om te kopen, omdat de nieuwekomers er prijzen tegenaan gooien die voor een normaal mens niet te betalen zijn.
quote:jeansjacket schreef op 01 april 2017 @ 19:42:
Rotown magic
Rotterdam is niet te filmen
De beelden wisselen te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevèl
Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul
't Is niet camera-gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht
Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is vééls te èchtEen post zonder over sex te beginnen. Chapeau.
Rotown magic
De beelden wisselen te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevèl
Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul
't Is niet camera-gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht
Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is vééls te èchtEen post zonder over sex te beginnen. Chapeau.
zaterdag 1 april 2017 om 19:52
quote:Cateautje schreef op 01 april 2017 @ 19:48:
[...]
Daar ligt mijn vrees ook. Het wordt daardoor ook steeds moeilijker voor Rotterdammers om te kopen, omdat de nieuwekomers er prijzen tegenaan gooien die voor een normaal mens niet te betalen zijn.ik vind autochtone import vaak veel slechter integreren dan allochtonen. een beetje bier slempen in de biergarten met je racefiets maar nooit op zuid komen, dat idee
[...]
Daar ligt mijn vrees ook. Het wordt daardoor ook steeds moeilijker voor Rotterdammers om te kopen, omdat de nieuwekomers er prijzen tegenaan gooien die voor een normaal mens niet te betalen zijn.ik vind autochtone import vaak veel slechter integreren dan allochtonen. een beetje bier slempen in de biergarten met je racefiets maar nooit op zuid komen, dat idee
zaterdag 1 april 2017 om 20:03
zaterdag 1 april 2017 om 20:04
quote:sprokkelientje schreef op 01 april 2017 @ 20:01:
Zou best weleens terug in de tijd willen gaan en dan op zaterdagavond gaan dansen in Bristol.....
Bristol organiseert weer dansavonden en de danszaal waar ze het in geven is compleet met lichtgevende dansvloer.
Je kan je op Facebook bij ze aansluiten, dan houden ze je op de hoogte van de dansavonden.
Edit: Het heet: Club Bristol events.
Zou best weleens terug in de tijd willen gaan en dan op zaterdagavond gaan dansen in Bristol.....
Bristol organiseert weer dansavonden en de danszaal waar ze het in geven is compleet met lichtgevende dansvloer.
Je kan je op Facebook bij ze aansluiten, dan houden ze je op de hoogte van de dansavonden.
Edit: Het heet: Club Bristol events.
zaterdag 1 april 2017 om 20:13
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 20:04:
[...]
Ik woonde vroeger naast de OQ. Was je daar echt? Wat is daar leuk aan?
Het was voor research. De dynamiek in zo'n tent is fascinerend.
Of ik er nou echt voor de lol heen zou gaan, dat denk ik niet, kan dat nog niet helemaal rijmen met mijn feministische inborst. Maar verder was het eigenlijk ontzettend gezellig.
[...]
Ik woonde vroeger naast de OQ. Was je daar echt? Wat is daar leuk aan?
Of ik er nou echt voor de lol heen zou gaan, dat denk ik niet, kan dat nog niet helemaal rijmen met mijn feministische inborst. Maar verder was het eigenlijk ontzettend gezellig.
zaterdag 1 april 2017 om 20:17
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 20:13:
[...]
Of ik er nou echt voor de lol heen zou gaan, dat denk ik niet, kan dat nog niet helemaal rijmen met mijn feministische inborst. Maar verder was het eigenlijk ontzettend gezellig.Vertel. Research?
[...]
Of ik er nou echt voor de lol heen zou gaan, dat denk ik niet, kan dat nog niet helemaal rijmen met mijn feministische inborst. Maar verder was het eigenlijk ontzettend gezellig.Vertel. Research?
zaterdag 1 april 2017 om 21:24
quote:Cateautje schreef op 01 april 2017 @ 20:04:
[...]
Edit: Het heet: Club Bristol events.Ik heb geen feestboek
[...]
Edit: Het heet: Club Bristol events.Ik heb geen feestboek
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.