slaapzak: wat erin en erover

29-01-2009 11:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als jullie je baby in een slaapzak laten slapen, laten jullie dan alle kleren aan en stoppen jullie de kleine dan ook nog toe onder een laken (en evt deken)?
de kids van mij hadden hun pyamaatje en slaapzak aan en dan stopte ik ze ook altijd nog even een lekker dekentje toe,In de zomer wilden ze helemaal geen deken of laken eroverheen hebben dus lagen ze gewoon in pyama en zomerslaapzak.
Ik vind dat ook altijd lastig hoor. Zoon van 8 maanden ligt nu in een gevoerde slaapzak van Prenatal, heb de mouwen erafgehaald, maar hij heeft dan wel een romper met lange mouwen en een pyamaatje aan. Snachts gaat er dan nog wel eens een fleecedekentje overheen als het echt koud is. Maar we wonen in goed geisoleerd nieuwbouw dus het wordt eigenlijk nooit kouder dan 17 graden in zijn kamertje.
Mijn zoontje (10 maanden) slaapt in een dikke winterslaapzak met mouwtjes, heeft daaronder een lange mouwenromper en pyjamabroekje aan en over de slaapzak een lakentje en twee dubbelgevouwen dekens. Maar ja, ons huis is zeer slecht geisoleerd en zeker bij vrieskou en oostenwind is het erg koud op zijn kamertje. Op deze manier is hij lekker warm, ook `s morgens vroeg nog.

Op het KDV slaapt hij alleen in een lange mouwen romper en maillotje in een slaapzak zonder mouwen, niks eroverheen, maar daar is het dan ook behaaglijk warm.
Hoe oud is je kindje?

Toen mijn zoontje nog heel klein was deed ik een romper, truitje, broekje, slaapzakje en lakentje en dekentje. Nu is hij 20 maanden en ligt hij in een dikke slaapzak (combisleeper), een longsleeve romper en een pyama.

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de temperatuur in het kamertje. Hier is dat meestal 18 graden.
Ik heb een slaapzakje van Little Company.. is een soort vier seizoenendekbed (combisleeper). In zijn kamer is het nu meestal tussen de 10 en 13 graden. Hij ligt er in zijn rompertje in. En hij heeft het niet koud. Hij is altijd warm als ik m er 's ochtends uithaal. Hij is trouwens 12 maanden.

Ik deed er wel eens een deken over heen, maar hij staat en draait veel in bed. Dat dekentje ligt dan niet meer over hem heen, maar hij kan zichzelf er wel indraaien of verstikken ofzo.. Dus vandaar...
Ons meisje heeft overdag een zomerslaapzak aan en haar romper/truitje. Broek en sokken wel uit.

's nachts romper/pyjama/winterslaapzak met mouwtjes. Ze is nu 14 maanden, maar dit heeft ze zo al sinds ze een maand of 7 is en ze haar hele bedje gebruikt. Lakens en dekens blijven dus niet op hun plek . Maar een slaapzak met mouwtjes is warm zat hoor.

Hoewel, ik lees hier temperaturen van 10 graden. Brrrr, daar kan ik zelf niet in slapen Bij ons is het boven 's nachts ca. 17 graden of zo.
Op onze kinderkamer is het 's nachts zo'n 15 graden. Mijn zoon ligt in een romper met lange mouwen en sokjes in een winterslaapzak. Ik stop hem in onder een laken en enkellaags-deken.

Zoals laatst met die enorme vorst was het 12 à 13 graden op zijn kamer, toen had hij ook nog een pyama erbij aan en vouwde ik de deken dubbel.

Sinds kort heb ik een babyfoon die de temperatuur van de kinderkamer aangeeft, ideaal vind ik dat!
wij hadden standaart de verwarming op 18-20 graden, ze hadden een dikke slaapzak een rompertje met langen mauwen en een dekentje,
Ja, ik lees e.e.a. bij iedereen qua temperatuur. Wij ... eh ik... ben erg van het niet te warm slapen. Ik heb echt ook nooit de verwarming aan op de slaapkamers. Vroeger sliep ik zelfs met het raam open, maar vriendlief vond dat verschrikkelijk dus hebben we een compromis: het raam mag dicht als de deur maar open blijft en de verwarming uit... :-)

Ik moet wel zeggen dat toen het echt vroor dat mijn uk toen wel een dikke pyama met sokken aan had in zijn warme slaapzak.
Dochter van bijna 2 slaapt overdag in t-shirt, romper en slaapzak zonder mouwen. 's Nachts in romper, pyama, slaapzak met mouwen en als wij naar bed gaan leggen we een dekentje over haar heen.

Zoon van 4 maanden slaapt overdag gewoon in zijn kleren onder een laken en deken. 's Nachts in romper, pyama truitje, slaapzak en onder de laken en deken. Als het 's nachts vriest laten we de verwarming op 1 staan. Die slaat aan als het beneden 17 graden is.
Dochter is een half jaar en zij slaapt met haar kleren aan in slaapzak met lakentje en dunne deken erover heen. Toen ze vanmorgen met rooie wangen wakker werd, vroeg ik me af of het niet wat te warm was. Al kunnen de rooie wangen ook van andere dingen komen. Tanden oid! Dank voor alle reacties trouwens!
Mijn dochter is 4 maanden en slaapt in romper lange mouw, shirt/pyjama lange mouw, broekje en laken en dekentje erover. Maar laatst lag ze ook met haar hoofd helemaal aan het voeteneind. Heel geinig gezicht, maar wel link hoor ivm eronder schieten. Als ze dit vaker gaat doen hou ik het dekentje weg, maar dat vind ik zo kalig. Vind het zelf ook heerlijk om dekens, het liefst lekker zwaar, op me te hebben liggen. Heb het kamertje ook aardig fris, nooit de verwarming aan en 2x daags luchten. Ben benieuwd hoeveel graden het daar is, ga eens een thermometertje aanschaffen denk ik.
Mijn dochter van 9 maanden slaapt met romper, pyama, slaapzak met lange mouwen en 3 dekentjes... vind t zelf ook nogal veel. Maar gisteravond hadden we er zelfs 4 dekentjes overheen gedaan; ik vond haar koud aanvoelen (voor wij naar bed gingen), getemperatuurd; 35,7...te laag dus!!! Dus maar weer een deken erbij Weet niet waarom ze zo afkoelt als ze slaapt..overdag heeft ze vaak juist geen dikke kleren aan...

(Kamer heeft dubbel glas heb wel zo'n roostertje open, maar zitten we een rolgordijn en gewone gordijnen voor, ook is de temp van de kamer echt niet laag...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven