Leeftijdsverschil

04-04-2017 18:20 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, ik ben nieuw op dit topic normaal lees ik altijd maar nu wil ik zelf toch graag even iets van me af schrijven..

ik ben 20 jaar

Ik ken nu zo'n 2 jaar een man. We kunnen het heel goed vinden samen. Bijna nooit ruzies, dezelfde hobby etc. Ik ben stapelverliefd op hem en hij ook op mij. Nu is het probleem dus we verschillen 20 jaar.. ik ben zelf altijd iemand geweest die tegen een groot leeftijdverschil was.. Maar nu ik het zelf mee maak is het zo anders. Het voelt gewoon niet alsof we 20 jaar verschillen. We zijn echt gek op elkaar en hebben alles voor elkaar over. We willen allebei wel graag aan een echte relatie beginnen. Maar ik heb zo mijn twijfels door ons leeftijdsverschil. Gaat dat wel goed, Hoe zit het met kinderen etc. Onze liefde is te sterk om elkaar te laten 'gaan'.

nu is mijn vraag: zijn er mensen hier die ook zoiets hebben meegemaakt of nu in een relatie zitten met een behoorlijk leeftijdsverschil en hoe ging het bij jullie?

groetjesss
Geen idee of het goed gaat, geen idee hoe hij denkt over het onderwerp kinderen.

Het is een groot verschil natuurlijk...

Mijn man en ik schelen 14 jaar. Vanaf het begin was duidelijk dat dat geen probleem was. Nooit een probleem geweest ook. We zijn nu drie kinderen verder en zijn erg gelukkig.
Heeft hij al kinderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn moeder heeft al 20 jaar een schoonbroer....... mijn zwager is 25 jaar ouder dan mijn zusje en ze zijn al die tijd samen.....Is nu toch geen taboe meer?
Hoe gaat hij om met jouw vrienden ? Vind je zijn vrienden ook gezellig ? Is hij ongeveer van jouw ouders hun leeftijd ?
Kan hij nog mee in jou tempo? Uitgaan, stappen etc.
Nee hij heeft geen kinderen, wel zou hij dat willen als ik afgestudeerd ben en een baan heb etc. Hij heeft een eigen sportclub samen met zijn vader. Zijn vrienden zijn prima en andersom ook. Er is alleen niemand die weet dat wij iets hebben. We zijn gewoon bang op de reacties uit de omgeving. Dit willen we niet te lang meer uitstellen.
Hoihoi, ik ben ook nieuw op dit topic, aangezien dit een nieuw topic is.

Ik vind 20j wel een groot leeftijdsverschil, maar het valt of staat mijns inziens met in hoeverre jullie overeenkomen qua toekomstbeeld en of jullie alleen maar in een coconnetje kunnen leven of dat jullie het in de buitenwereld ook goed hebben samen.
quote:lizexo schreef op 04 april 2017 @ 18:34:

Nee hij heeft geen kinderen, wel zou hij dat willen als ik afgestudeerd ben en een baan heb etc. Hij heeft een eigen sportclub samen met zijn vader. Zijn vrienden zijn prima en andersom ook. Er is alleen niemand die weet dat wij iets hebben. We zijn gewoon bang op de reacties uit de omgeving. Dit willen we niet te lang meer uitstellen.

En over, pak 'm beet, zeven jaar vader worden vindt hij zelf niet te oud ?

Jij hebt ook alle dingen gedaan die je als single zou willen doen ? ( meiden stap vakanties, buitenlandse stages, poosje backpacken , dat soort dingen )
Mijn vriend is 17 jaar ouder maar gaat heel goed hier. Ik was in het begin ook bang voor de reacties van onze omgeving maar ik wilde helemaal voor hem gaan dat we het na 2 maanden bekend maakten.
Ik scheel 15 jaar met mijn partner. Vanaf het begin geen probleem geweest.

Mijn partner had geen kinderen, niet getrouwd geweest etc en nu 12 jaar samen en 2 kinderen verder

Als het niet werkt kun je altijd nog uit elkaar dacht ik toen in t begin.

Nooit geen negatieve reactie gehad naast die van mijn ouders.
Not my circus, not my monkeys
Wij verschillen 15 jaar. Het gaat heel goed, hebben een hele fijne relatie maar wat ik wel een groot nadeel vind is de toekomst. Wat als ik 60 ben? Dan is hij echt al een oude man, als ik met pensioen mag gaat hij al bijna dood.. Maar goed, voor hetzelfde geld word ik maar 50 of gaan we eerder uit elkaar.
20 jaar (jouw leeftijd) vind ik net oud genoeg om hier zelf over te kunnen beslissen, maar jong genoeg om het te kunnen uitproberen. Als het over 5 jaar toch niet zo goed blijkt te gaan ben je nog steeds maar 25.

Het belangrijkst is dat jullie erin geloven en ik denk ook dat je jezelf goed kent. Dan maakt het niet uit wat de buitenwereld vindt, toch? Misschien reageert niet iedereen even leuk en dat is vervelend, maar als jullie 20+ jaar samenblijven wat kan jou het dan schelen wat die paar mensen in die eerste jaren vonden?
Kan goed gaan, kan ook niet. Maar bij 60 zou ik hem inruilen voor 2 van 30
Ik lees hier alsmaar over vrouwen met een veel oudere man maar een man met een veel oudere vrouw hoor ik niks over, terwijl dat gezien de levensverwachting eigenlijk logischer is.
quote:pien6 schreef op 04 april 2017 @ 18:42:

Wij verschillen 15 jaar. Het gaat heel goed, hebben een hele fijne relatie maar wat ik wel een groot nadeel vind is de toekomst. Wat als ik 60 ben? Dan is hij echt al een oude man, als ik met pensioen mag gaat hij al bijna dood.. Maar goed, voor hetzelfde geld word ik maar 50 of gaan we eerder uit elkaar.

Als jij 45 bent is je man 60. Dat lijkt me vervelender dan 60 - 75.

Hangt natuurlijk voor een groot deel van het karakter van je man af, maar dat ouderdom met gebreken komt is een waarheid als een koe.
Volg je hart, leeftijd is maar een getal.
quote:creativeguy schreef op 04 april 2017 @ 19:14:

Ik lees hier alsmaar over vrouwen met een veel oudere man maar een man met een veel oudere vrouw hoor ik niks over, terwijl dat gezien de levensverwachting eigenlijk logischer is.

Alsof mannen hun partner uitkiezen op levensverwachting?

Mannen hebben gewoon veel meer keuze. Als een man 50 is kan ie prima nog een vrouw van 30 versieren. Als vrouw van 50 is dat over het algemeen een stuk lastiger, zeker als ze voor een relatie willen gaan.
quote:Pluisi schreef op 04 april 2017 @ 18:32:

Kan hij nog mee in jou tempo? Uitgaan, stappen etc.Niet iedere 20-jarige is van het uitgaan en stappen natuurlijk.
Niks mis mee om daar een relatie mee aan te gaan, maar je moet je wel alle consequenties bewust willen zijn.

Stel dat jij nou nog je opleiding wil afmaken, eerst je carrière wat op poten wilt zetten en dan pas eventueel over kinderen wilt gaan nadenken, is hij bijna 50. Wil je dat dan, je kinderen zo'n oude vader geven? Want onbekommerd meerennen en fietsen en stoeien kan hij dan misschien nog een beetje, maar tegen de tijd dat je kinderen dan gaan puberen, is hij een gepensioneerde die misschien zijn rust wil en niet meer zo nodig hoeft in de vaart der volkeren. Tegen de tijd dat je eigen kinderen dan een eigen gezin gaan stichten, is hun vader wellicht tegen de 80, en maakt zijn kleinkinderen niet eens meer mee.

Als jij zelf 40 bent, en nog in de kracht van je leven en vol van plannen, is hij bezig zijn actieve leven op een lager pitje te zetten, hoeft het allemaal niet meer zo groots en meeslepend en is een rustig avondje thuis eigenlijk fijner dan op stap gaan of andere dingen buiten de deur doen. Jouw vakantie is dan misschien nog vooral gaan ontdekken en avonturieren, hij wil graag een hotel met alle comfort en gemakken.

Snap je?

Wil niet zeggen dat het niet kan werken, maar dat zijn wel allemaal dingen waar je je van bewust moet zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 april 2017 @ 18:39:

[...]

En over, pak 'm beet, zeven jaar vader worden vindt hij zelf niet te oud ?

Jij hebt ook alle dingen gedaan die je als single zou willen doen ? ( meiden stap vakanties, buitenlandse stages, poosje backpacken , dat soort dingen )

Dan is hij dus 47, dan kan een man echt prima voor de eerste keer vader worden. Ik ken er genoeg.

En die single meidendingen die je noemt vind ik behoorlijk afgezaagd. Echt niet iedereen wil dat.

Ik denk dat je je vooral af moet vragen of jullie toekomstverwachting overeenkomt. Samenwonen of latten, kinderwens, maar ook hoe sta je in het leven qua relatie, seks, familiezaken, dt soort dingen.

Je groeit niet samen op, anders dan dat je beiden 20 bent, dus voor hem zijn waarschijnlijk veel dingen al op z'n plek gevallen in de zin van hoe hij dingen graag wil of juist niet meer wil.
Ben het helemaal eens met Pejeka.

Je bent 20 en er zwemmen nog zooooveel vissen in de zee... je hebt nog zo lang de tijd om iemand te vinden die op hetzelfde niveau zit. Je gaat sowieso tegen de hierboven genoemde dingen aanlopen vroeg of laat.. maar dat moet je natuurlijk zelf ervaren.
Mijn man is 13j ouder dan ik.

Toen we elkaar leerden kennen was ik 17 en hij net geen 30.

Hij was weduwnaar en had een zoontje.

Nadien hebben we nog 2 kinderen 'gekregen'.

Intussen zijn man en ik 36j getrouwd, zijn alledrie de kinderen het huis uit en

zien we elkaar nog steeds even graag!

Op liefde staat dus echt geen leeftijd.
quote:Pluisi schreef op 04 april 2017 @ 18:32:

Kan hij nog mee in jou tempo? Uitgaan, stappen etc.Huh? Hij is pas 40 hoor. Die heeft waarschijnlijk meer energie dan de gemiddelde 20-er.
quote:GateKeeper schreef op 04 april 2017 @ 19:14:

Kan goed gaan, kan ook niet. Maar bij 60 zou ik hem inruilen voor 2 van 30

Duurt nog even, maar ik vertel het hem alvast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven