Googlewonders: gordijnen

07-04-2017 11:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze gordijnen gezien: klik (de terracotta kleur) en ik vind ze super, ze passen helemaal bij ons nieuwe huis. Ze hebben alleen een rimpelband en ringen, terwijl ik gordijnen zoek met een plooiband en haakjes voor aan een gordijnrails. Kan iemand me helpen iets te vinden dat hier goed op lijkt maar dan met plooiband en haakjes? We hebben een totale lengte nodig van 2.45 en een breedte van 4.77 (voor twee gordijnen samen).

Dankjulliewel alvast!
Heel makkelijk, als ze lang genoeg zijn een stukje van de bovenkant afknippen, omzomen, band ertegenaan stikken en plooien met haken. Of dit laten doen.
Ze zijn precies lang genoeg, dus ik ben bang dat ze dan net te kort worden.
Ik vind het wel een beetje bejaardenhuisgordijnen. Echt niet mooi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 07 april 2017 @ 11:43:

Ik vind het wel een beetje bejaardenhuisgordijnen. Echt niet mooi.Gelukkig hoef jij er niet de hele dag tegenaan te kijken. Dank voor je tip, ik ga daar eens kijken.
Ik vermoed dat die stof te dik is voor een plooiband, op internet vind ik ze ook niet in die stof met plooiband. Is er een speciale reden dat je een plooiband wil? Wat vind je zo mooi aan deze gordijnen, de kleur, de stof? Dat helpt misschien met zoeken naar een alternatief.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Zou lekker andere zoeken... Ziet er er goedkoop ziet t er uit
De kleur past goed, maar ik vind het ook een mooie stof. Het belangrijkste is trouwens dat de gordijnen haakjes bevatten, die plooiband is niet heel belangrijk.
quote:Nouschi schreef op 07 april 2017 @ 11:46:

[afbeelding]Die zijn ook mooi zeg!
Vind het persoonlijk vreselijke gordijnen!! Maar ik denk dat de stof te dik is om er iets mee te doen. Waarom ga je niet naar een zaak die raamdecoratie verkoopt? Kunnen ze het zo voor je maken ... succes
Rimpelband is toch juist bedoeld voor haakjes en gordijnrails?
https://www.kwantum.nl/-/ ... 55D10314D25C6944D4C7B1DC1

Dit lijkt er ook wel op.
quote:groenteboerin schreef op 07 april 2017 @ 14:12:

Rimpelband is toch juist bedoeld voor haakjes en gordijnrails?

Dat dacht ik ook. Maar er zijn zoveel systemen.

Je kunt ze met rimpelband of met ringen bestellen. Met ringen zijn duurder.

Ik vind het trouwens een prachtige kleur terracotta
quote:groenteboerin schreef op 07 april 2017 @ 14:12:

Rimpelband is toch juist bedoeld voor haakjes en gordijnrails?Er zitten ringen aan voor zover ik kan zien.
Wat ik begrijp is dat je kan kiezen met bestellen of ringen of rimpelband.
Een rimpelband is een band met ingeweven trekdraden, die ook wel gordijnband wordt genoemd. De band zit boven aan een gordijn. Hiermee kan een gordijn worden aangerimpeld of in plooien worden opgehangen. Tevens kunnen er railringen of runners worden ingehaakt voor verschillende

https://www.bonprix.nl/pr ... feld-1-stuk-bruin-966236/
quote:7102 schreef op 07 april 2017 @ 14:41:

Wat ik begrijp is dat je kan kiezen met bestellen of ringen of rimpelband.

Het staat er inderdaad gewoon bij:

Een rimpelband is een band met ingeweven trekdraden, die ook wel gordijnband wordt genoemd. De band zit boven aan een gordijn. Hiermee kan een gordijn worden aangerimpeld of in plooien worden opgehangen. Tevens kunnen er railringen of runners worden ingehaakt voor verschillende systemen.
Ah, die ringen op de foto zitten er dus niet standaard aan vast? Je hebt die foto met die ringen erin geslagen, maar ik bedoel die plastic ringen die eraan hangen.
Als je gaat kiezen of gordijnen met ringen of gordijnen met haakjes zie je ook verschillende foto's

Met haakjes

met ringen

quote:Drackie schreef op 07 april 2017 @ 14:56:

Ah, die ringen op de foto zitten er dus niet standaard aan vast? Je hebt die foto met die ringen erin geslagen, maar ik bedoel die plastic ringen die eraan hangen.Dit zou ik echt niet weten.
Zoals ik het begrijp zit er rimpelband aan de achterkant en kan je dan zelf kiezen wat je daarin steekt. Gewone gordijnhaken of haken met van die plastic ringen zoals op de foto.

Dit is rimpelband.

Dat zit aan het gordijn (als je voor die optie kiest) en daar steek je dan zelf ouderwetse haken of haken met ringen doorheen.
Oké, thanks. Het is een klein beetje jammer dat ik nu door dit topic alweer mooiere gordijnen heb gezien (5x zo duur) want deze zijn qua prijs ook zo leuk. Maakt het eigenlijk uit of gordijnen te breed zijn? Ik heb namelijk qua breedte 477 cm nodig en deze zijn per gordijn 272 cm, dus in totaal 544 cm. Of is dat wel erg veel teveel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven