Einde mediation?

08-04-2017 22:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al eens eerder iets gepost over mijn niet zo fijne scheiding.

Met mijn ex een mediation traject gestart.

Leek goed te gaan maar gaande weg houdt hij zich niet aan afspraken die we maken. Komt niet opdagen op afspraken etc.

Hier zijn de meest slechte excuses voor variërend van ik lig met een kater in bed tot ik was het vergeten....

Ik voel me niet serieus genomen en hij neemt die mediator ook niet serieus. Haar mails negeert hij gewoon.

Moet ik hier nog verder mee gaan? Die mediator treedt ook niet eens echt op. Ze vraagt wel waarom hij dat doet en dan maken we een nieuwe afspraak en deze komt hij weer niet na?
Advocaat zoeken.
Ja was ik ook aan het denken hier kom ik geen stap verder mee...
Tijd voor een eigen advocaat en eenzijdig de echtscheiding aanvragen. Je hebt er alles aan gedaan om er samen uit te komen maar kennelijk is dat niet wat je ex wil.
quote:Lina20 schreef op 08 april 2017 @ 22:30:

Ja was ik ook aan het denken hier kom ik geen stap verder mee...En dan hopen dat hij ook niet reageert, dan krijg je alles wat je eist, want wie zwijgt stemt toe
De mediator kan hier natuurlijk ook niks aan doen of tegen optreden, mediation is nl altijd op basis van vrijwilligheid.

Denk dat er inderdaad niets anders op zit dan een advocaat in te schakelen! Waarover kunnen jullie het niet eens worden?
Neem een eigen advocaat. Als je hem nu met deze onzin laat wegkomen dan is dat hoe hij met je blijft omgaan. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn kun je beter nu de spelregels goed neerleggen. Succes!
Advocaat dus.. Knuffel.. Het is gewoon kut.. (ja alles herkenbaar; bijna gescheiden met advocaten)
We zijn nu 6 maanden bezig met mediation en eigenlijk is er nog niks verdeeld qua inboedel voor de woning is niks geregeld. Ik heb destijds een makelaar laten taxeren daar was hij het niet mee eens. Voorstel dat hij een andere liet komen.... ging hij mee akkoord nu 4 maanden later is er nog niemand geweest.

Al 7x een afspraak gemaakt voor de aangifte inkomstenbelasting dan komt hij gewoon niet opdagen...

Het enige dat tot nu toe goed gaat is dat hij zijn deel meebetaalt
Wil je nog wel verder zo? Hij veranderd niet. Nu moet je doorpakken... Je bent zo niet gelukkig.
Bam!!!!
Zo herkenbaar bij mijn eigen ex. De laksheid...nooit wat nakomen.

Tijd voor een eigen advocaat. Succes!
Maak je eigen ouderschapsplan en geef die bij de volgende afspraak bij mediation. Kijken wat hun reactie is... Schiet je er niks mee op dan na de advocaat toe en alles indienen...
Geniet van het leven! Het kan zo mooi zijn....
Ik heb gelukkig geen kinderen met hem... die mediator was puur voor de afhandeling van woning inboedel etc..
En merk idd dat hij hierin niet zal veranderen heb alles al geprobeerd maar het schiet niet op... erg om te lezen dat meer mensen hier tegen aan lopen. Scheidingen om mij heen verlopen allemaal enigzins "normaal" waarbij mensen zaken zelf kunnen afhandelen. Maar dat zit er hier helaas niet in.
O kijk dat word een andere kijk. Per direct stoppen met mediation en alles indienen en zaken regelen
Geniet van het leven! Het kan zo mooi zijn....
Als jullie samen geen kinderen hebben, dan het via een advocaat afhandelen. Je hebt geduld genoeg gehad!
Misschien hem een sms of whatsapp sturen met de herinnering van de afspraak.

Lukt dat ook niet, tja dan blijft er niks over om eigen advocaat te zoeken wil je het eea geregeld hebben.
Je hebt het op de "vriendelijke manier" geprobeerd en dat werkt duidelijk niet.

Zeker als er geen kinderen bij betrokken zijn ... dan maar met een advocaat.

Ik zou geen zin hebben in nog es 6 maand tijdverlies.
Een mediator heeft geen mogelijkheid om hem te dwingen. Mediation werkt alleen als beiden willen meewerken. Zo te lezen wil hij niet meewerken. Wat ook wel weer logisch is al jij wil scheiden en hij niet.

Ik zou per direct stoppen met de mediator. Kost je alleen maar geld en levert je niets op.

Aangezien je geen kinderen hebt is er ook geen noodzaak om je in allerlei bochten te wringen om de verstandhouding nog enigzins goed te houden.

Wil hij niet goedschiks meewerken. Dan.maar kwaadschiks.

Tijd voor een advocaat dus.
6 maanden mediation?

Das behoorlijk lang.

Ik zou een ultimatum stellen, en zeggen dat het anders een (dure) advocatenkwestie wordt.

Bij mij hielp dat ultimatum (ook op advies van de mediator die adviseerde om een eigen advocaat te nemen omdat ex continue eerder gemaakte afspraken veranderd wilde hebben), het was ineens snel rond.
Hij wil denk ik niet scheiden? Dat is misschien de reden dat hij alles vertraagd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou inderdaad 1x heel duidelijk communiceren dat je volgende mediation afspraak concrete afspraken wilt over zy en z. Laat hem de afspraak plannen (binnen een week regelen,alles concreet maken) en dat als hij daar niet in meegaat de mediation klaar is en hij een advocaat tegemoet mag zien. Misschien dat alleen de dreiging al wel helpt, anders doorpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven