Help! Borstvoeding houdt op en ik wil nog zo graag doorgaan.
woensdag 28 januari 2009 om 15:14
Mijn zoon is nu bijna 4 maanden en vorige week ben ik weer begonnen met werken. De eerste paar dagen gingen prima met voeding/kolven/werken maar afgelopen weekend heb ik de buikgriep gehad met als gevolg dat mijn voeding drastisch is afgenomen. Als ons klein mannetje op het kinderdagverblijf is krijgt hij kunstvoeding maar thuis probeer ik hem gewoon te voeden. Vannacht heeft hij bij mij gedronken, maar is daar bijna een uur mee bezig, om 2 uur later weer voor een voeding te komen (voorheen dronk hij maximaal 20 minuten!). ’s Nachts wil hij nog wel het geduld opbrengen om rustig te drinken maar na het werk moet er NU drinken komen en als er niet genoeg komt zet hij het op een brullen. Wij maken dan maar snel een flesje maar ik wil eigenlijk terug naar borstvoeding. Ik heb al een beetje gesurft op internet en heb vandaag om 10 uur, 12:15 uur en 14:40 gekolfd. Vanochtend had ik 60 cc, daarna 50 cc en vanmiddag nog geen 20 cc (vergelijk met vorige week vrijdag: 2 keer gekolfd met een opbrengst van rond de 150 cc per keer). Morgen is mijn vrije dag en nu heb ik ergens gelezen dat ik de kleine dan iedere 2 uur moet aanleggen. Maar wat als hij niet genoeg binnen krijgt dan. Hij schreeuwt dan echt moord en brand en ik kan hem natuurlijk ook niet echt uitleggen wat er aan de hand is. Moet ik hem dan toch een flesje geven? En zou ik vanmiddag nog een keer moeten kolven? Ik weet het even niet meer en hoop op goede adviezen van jullie!
zaterdag 31 januari 2009 om 11:46
Dag allemaal,
Bedankt voor de reacties! Allereerst Droops. Ziet er echt goed uit zeg. 140 cc? Dat is toch hartstikke netjes?
Bij mij gaat het nu ook beter doordat mijn zoontje een aantal dagen gemiddeld 12 keer per dag en soms ook meer heeft gedronken. Sinds afgelopen nacht heeft hij ineens weer een schema van om de 4 en 3 uur...
Wat iemand ook al schreef is hij erg van het clusterdrinken. Misschien is jouw kindje ook zo of hebben jouw borsten dit inderdaad ook nodig?
Zo dronk hij de laatste dagen in de nacht om de 3 uur en 2,5 uur en op de dag zo een paar keer om de anderhalf uur! En nu is hij gisteren om 22.30 geweest en kwam hij pas weer om 03.00 en 07.00 en 09.00 uur. En nu is hij nog niet gekomen... Dus ineens weer een schema van 2 x 4 uur, 1 x 2 uur en nu weer 3 uur??
Blijft echt een issue van vraag en aanbod lijkt het. Helaas lukt dit niet helemaal met kolven ben ik bang.
Ik ga in ieder geval weer even door.
En ik weet niet meer wie het schreef maar 8 uur is inderdaad erg netjes. Maar het ging er mij dus meer om dat hij ineens een paar dagen van 12-14 keer had.. Maar blijkbaar was dit nodig (groeispurt?) en is het nu weer redelijk normaal?
In mijn directe omgeving ken ik dus iemand waarvan het kindje ca. 5 minuten maar drinkt per keer en iemand die met 11 weken op 6 voedingen zit van om de 4 uur en haar zoontje groeit als kool.
Tis gewoon voor iedereen anders ben ik bang. En mijn zoontje hapt wel goed hoor. Ik let er inderdaad wel op dat hij niet gaat sabbelen. Hij drinkt vandaag meestal 15 minuten aan de ene kant en 5-10 minuten aan de andere kant. Wordt al korter dus en ik hoop dat dit doorzet. Met nog een peuter van bijna 3 erbij is het anders best zwaar vind ik..
Succes allemaal.
groetjes, nikiet
Bedankt voor de reacties! Allereerst Droops. Ziet er echt goed uit zeg. 140 cc? Dat is toch hartstikke netjes?
Bij mij gaat het nu ook beter doordat mijn zoontje een aantal dagen gemiddeld 12 keer per dag en soms ook meer heeft gedronken. Sinds afgelopen nacht heeft hij ineens weer een schema van om de 4 en 3 uur...
Wat iemand ook al schreef is hij erg van het clusterdrinken. Misschien is jouw kindje ook zo of hebben jouw borsten dit inderdaad ook nodig?
Zo dronk hij de laatste dagen in de nacht om de 3 uur en 2,5 uur en op de dag zo een paar keer om de anderhalf uur! En nu is hij gisteren om 22.30 geweest en kwam hij pas weer om 03.00 en 07.00 en 09.00 uur. En nu is hij nog niet gekomen... Dus ineens weer een schema van 2 x 4 uur, 1 x 2 uur en nu weer 3 uur??
Blijft echt een issue van vraag en aanbod lijkt het. Helaas lukt dit niet helemaal met kolven ben ik bang.
En ik weet niet meer wie het schreef maar 8 uur is inderdaad erg netjes. Maar het ging er mij dus meer om dat hij ineens een paar dagen van 12-14 keer had.. Maar blijkbaar was dit nodig (groeispurt?) en is het nu weer redelijk normaal?
In mijn directe omgeving ken ik dus iemand waarvan het kindje ca. 5 minuten maar drinkt per keer en iemand die met 11 weken op 6 voedingen zit van om de 4 uur en haar zoontje groeit als kool.
Tis gewoon voor iedereen anders ben ik bang. En mijn zoontje hapt wel goed hoor. Ik let er inderdaad wel op dat hij niet gaat sabbelen. Hij drinkt vandaag meestal 15 minuten aan de ene kant en 5-10 minuten aan de andere kant. Wordt al korter dus en ik hoop dat dit doorzet. Met nog een peuter van bijna 3 erbij is het anders best zwaar vind ik..
Succes allemaal.
groetjes, nikiet
Pluk de dag!
zaterdag 31 januari 2009 om 18:08
quote:nikiet schreef op 31 januari 2009 @ 11:46:
Hoi Nikiet, allereerst over diegene uit jouw directe omgeving. Dat kindje is nu 11 weken en drinkt om de 4 uur 5 minuutjes en groeit als kool. De kans dat dit straks weer verandert lijkt mij best groot.
Dan over jouw dagen van 12 - 14 keer, dat is inderdaad best pittig maar die dagen hebben we hier toevallig nu ook. Mini is net ziek geweest en heeft toen slecht gedronken en overgegeven. Nu drinkt ze ... heel vaak, geen idee hoe vaak precies. Ik geloof dat ze zo ongeveer om de 2 uur drinkt nu, en waar ze normaal aan 1 borst genoeg heeft zijn dat er nu ook wel eens 2. Ze is nu 6 maanden en volgens het groeiboekje van het CB zou ze nu op 3 x bv moeten zitten en daarnaast pap (van opvolgmelk ), brood, een fruithap en een warme maaltijd moeten eten.
Hoi Nikiet, allereerst over diegene uit jouw directe omgeving. Dat kindje is nu 11 weken en drinkt om de 4 uur 5 minuutjes en groeit als kool. De kans dat dit straks weer verandert lijkt mij best groot.
Dan over jouw dagen van 12 - 14 keer, dat is inderdaad best pittig maar die dagen hebben we hier toevallig nu ook. Mini is net ziek geweest en heeft toen slecht gedronken en overgegeven. Nu drinkt ze ... heel vaak, geen idee hoe vaak precies. Ik geloof dat ze zo ongeveer om de 2 uur drinkt nu, en waar ze normaal aan 1 borst genoeg heeft zijn dat er nu ook wel eens 2. Ze is nu 6 maanden en volgens het groeiboekje van het CB zou ze nu op 3 x bv moeten zitten en daarnaast pap (van opvolgmelk ), brood, een fruithap en een warme maaltijd moeten eten.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
zaterdag 31 januari 2009 om 18:33
HOERA, de noeste arbeid van de afgelopen paar dagen heeft geholpen. Vanaf gisteravond 23 uur geef ik alle voedingen weer zelf. Hij heeft om 4 uur vannacht een voeding gehad, vanochtend tegen 9 uur (moest hem wakker maken want we moesten naar de babymassage), na de massage om 11 uur, en als laatste tot nu toe om 15:15. Na de massage was hij helemaal knock out. De neusspray werkt heel goed, heb gelijk toevoer van melk waardoor hij z'n best niet meer hoeft te doen om melk te krijgen. Hij drinkt een klein kwartier aan één kant en daarna nog zo'n 10 minuten aan de andere kant. Dat zal ook wel weer minder lang worden, maar voor nu ben ik de gelukkigste mama ter wereld! Allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp, het meedenken en het steuntje in de rug dat ik zo nodig had om door te gaan.
Groetjes Droops
Groetjes Droops