Activiteit op bruiloft?

12-04-2017 16:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met wat we 's middags gaan doen op onze bruiloft met de dag gasten. We willen niet van de lunch door naar het diner maar daar tussenin nog graag iets doen samen met onze gasten. Iets wat een uurtje of anderhalf uur duurt of zo. Alleen trouwen we in oktober dus we zitten altijd met het weer waar je van te voren eigenlijk nog niets over kunt zeggen. Hebben jullie nog ideeën wat we zouden kunnen doen of zelf een keer iets leuks gedaan wat je ons zou aanraden? Zelf vind ik het lastig om iets te bedenken wat voor bijna iedereen toegankelijk is en ook voor de kleding van de gasten geen bezwaar is.

Ik hoop dat er hier wellicht iemand ideeën heeft.
Bij ons kwam bijna iedereen uit Amsterdam, dus die konden gewoon naar huis. Vriend en familie die er niet woonden, gingen mee met anderen vrienden of familie, of vermaakten zichzelf. Hangt er vanaf waar je trouwt natuurlijk. Als er in de omgeving niet echt iets te doen is, zou ik kijken of je wat kunt regelen. Maar ik hoop dat je de mensen niet ook nog eens laat wachten voor zo'n fotoreportage? Dat vind ik nl. wel heel erg. Één van de (vele) redenen waarom wij niet zo'n reportage hebben gedaan.

I
quote:broadway schreef op 12 april 2017 @ 16:29:

zo'n dag is vaak enorm volgepompt met dingen die moeten. fotomomentjes, samen gezellig wat drinken, verzamelen en trouwen, gezellig samen eten etcetcetc. ik denk dat mensen blij zijn als ze gewoon-even-niks-hoeven en nog belangrijker: jullie ook!!

daggasten zijn "eigen volk" toch? dus dan kun je ook met goed fatsoen even niks doen. een fijne ruimte met goede stoelen. open haardje misschien? leg wat spellen eer die gebruikt kunnen worden etc en neem gewoon even lekker pauze!

Dit!

Geen activiteit gaan verzinnen, het is al druk genoeg. Zie je trouwens iedereen in zijn nette kleding al schuiven over de bowlingbaan?
Zuipen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 april 2017 @ 16:34:

Tip 7: huur een tekenaar in!

Mensen vinden het ook vaak leuk als er een tekening van hen wordt gemaakt. Om het niet alleen voor de persoon die getekend wordt leuk te maken is het leukste om een karikatuur te laten maken. Op die manier is het voor de omstanders ook leuk om te kijken hoe de persoon die nagetekend wordt een beetje gek wordt nagetekend.wat een hel.
Misschien een pubquiz regelen met een leuke presentator?

Wij zijn 's middags getrouwd, daarna taart, borrel en schoonouders wilden per se een stukje doen, daarna lekker diner!
Is er een museum in de buurt ?
Niet geschoten is altijd mis
Varen!
Ik ken stellen die in die tijd zelf de fotoshoot gingen doen en hun gasten achterlieten op een locatie waar ze een drankje konden doen en even rustig konden uitrusten (en in jullie geval uitbuiken van lunch) alvorens het programma verder ging. Je zou de gasten bij de fotoshoot kunnen betrekken middels een leuke shoot waar ze als groep of in groepjes op staan.

Op zich is de duur niet zo lang, ik kan me niet voorstellen dat ze zich zullen vervelen. En lunch en na 1,5 uur diner......dat is best snel/veel. Is dat jullie bedoeling ook? Kan me voorstellen dat een andere planning kosten scheelt, door dan te kiezen voor 1 van beide eetmomenten?

Of ze een opdracht geven om met wegwerpcamera's in dat uur a anderhalf uur foto's van zichzelf en elkaar te maken. Lachen, gieren, brullen en jullie nadien de rolletjes ontwikkelen en een leuk aandenken voor jullie zelf en/of de gasten. Zou je de leukste foto's kunnen laten ontwikkelen en als bedankje kunnen geven na de bruiloft.

Of met zijn allen een korte fietstocht langs hoogtepunten van jullie relatie? Als dat een beetje planbaar is.

Oh....en ik schrijf wel andere planning, echter wil jullie bruiloft niet in de war schoppen hoor! Doe het vooral zoals jullie zelf leuk vinden! Het klinkt erg leuk, dus niks om je druk om te maken.
quote:stripverhaal schreef op 12 april 2017 @ 16:38:

[...]

Maar dan stuur je de daggasten dus na de lunch naar huis en die moeten zichzelf dan gaan vermaken tot het feest 's avonds? (gezien de vraag neem ik namelijk aan dat er 's avonds een receptie en feestavond is?) Dat lijkt me ook een beetje vreemd, voornamelijk bij gasten met een lange reistijd.

Ik zou dus alleen voor de lunch trouwen als ik geen feest wil.

Anders lijkt het me ook een hele lange dag. Als je om 11.00 trouwt dan moeten gasten al vroeg gaan klaarmaken en op pad, als je dan ook nog tot savonds op een feest staat ben je zo 15 uur van huis. Zou ik geen zin in hebben.

Edit: voor jezelf trouwens ook. Dan moet je zelfs nog eerder beginnen met klaarmaken.
Ik zou dus trouwen na lunchtijd! Is veel makkelijker. Weet niet of dat nog een optie is? Anders is de dag voor jezelf en je gasten (maar met name voor jezelf) wel heeeeel erg lang, dan haal je t einde van t feest niet eens van alle spanningen!
Wij zijn bij vrienden eens gaan varen, was op zich een leuk idee maar het was koud en het waaide en er was te weinig ruimte aan boord voor iedereen om binnen te zitten. En het duurde 2 uur....

Wat wij hebben gedaan op onze bruiloft vinden veel mensen misschien stom, maar we hebben alle daggasten gevraagd wat leuke foto's van zichzelf met ons mee te nemen en daar hebben ze een soort leuk versierd fotoboek van gemaakt met wat hulp van 2 dames die dat begeleidden en allemaal knutselspul bij zich hadden. Je kon uiteraard ook lekker gaan zitten bij de open haard of aan de bar en er was genoeg te eten en drinken voor iedereen. Dat fotoboek was dus voor ons. Vonden wij erg leuk.
Tussen lunch en diner zou er ruimte zijn voor eventueel een kerkdienst of receptie. Traditioneel gezien dan.

Een fotoshoot voor het bruidspaar, het aansnijden van de bruitstaart en samen toosten is ook wel een gebruikelijke invulling.

Mogelijk kun je dan tijdens de fotoshoot de gasten wat laten maken als aandenken. Hoeft niet ingewikkeld te zijn, iets kleins is ook leuk.
quote:Froezel schreef op 12 april 2017 @ 17:25:

Varen!

Dit!

Hebben wij ook gedaan. Een rondvaartboot gehuurd in Rotterdam. Was erg gaaf!

Het beste gedeelte van de hele dag.
Ik ben weleens op een bruiloft geweest waar iemand 'roeien' riep

En iedereen stortte op de grond, ging wijsbeens achter elkaar zitten, en een beetje gierend van de lach ehm...

Nouja roeien. Op muziek.

Mijn man was bekend met het fenomeen dus hielp me te vluchten. Maar iedereen had veel plezier en men was een goede drie kwartier zoet.
Wat is er mis met gezellig borrelen? Maar ja misschien ben ik gewoon lui :p

Varen is ook leuk als je echt wat wil doen
Gun je gasten wat rust tussendoor. Een activiteiten is niet nodig.

Mensen willen vaak even tijd voor zichzelf.
quote:Het-groepje schreef op 12 april 2017 @ 17:54:

Ik ben weleens op een bruiloft geweest waar iemand 'roeien' riep

En iedereen stortte op de grond, ging wijsbeens achter elkaar zitten, en een beetje gierend van de lach ehm...

Nouja roeien. Op muziek.

Mijn man was bekend met het fenomeen dus hielp me te vluchten. Maar iedereen had veel plezier en men was een goede drie kwartier zoet.Oei, wat gênant. Dat wens je niemand toe zoiets
Fotoshoot?
Ga je eigenlijk nog reageren?
Ik heb laatst een FANTASTISCHE tekenworkshop gehad. De groep werd opgesplitst in duo's, en elke duo moest van elkaar een tekening maken. Het proces ernaar toe werd enorm goed begeleid: we moesten eerst met ogen dicht krassen en daar een portret van maken, daarna met links de partner tekenen zonder je pen van het papier te halen... en zo ging het door. Onderweg kregen we alleen maar complimenten over hoe goed we het deden en hoe fantastisch we waren. De uiteindelijke werkjes zijn verzameld en bewerkt wat een superleuk resultaat opleverde!.
quote:Lucylucille schreef op 12 april 2017 @ 17:14:

[...]

wat een hel.Als je oerlelijk bent , wel, ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Catelootje schreef op 12 april 2017 @ 18:32:

Ik heb laatst een FANTASTISCHE tekenworkshop gehad. De groep werd opgesplitst in duo's, en elke duo moest van elkaar een tekening maken. Het proces ernaar toe werd enorm goed begeleid: we moesten eerst met ogen dicht krassen en daar een portret van maken, daarna met links de partner tekenen zonder je pen van het papier te halen... en zo ging het door. Onderweg kregen we alleen maar complimenten over hoe goed we het deden en hoe fantastisch we waren. De uiteindelijke werkjes zijn verzameld en bewerkt wat een superleuk resultaat opleverde!.

Dit lijkt me echt verschrikkelijk! Ik ben zo'n persoon die nog geen rondje kan tekenen en zou me super ongemakkelijk voelen en me schamen voor het resultaat.

Varen vind ik een leuk idee als dat mogelijk is. Of anders even lekker niks. Kunnen de gasten met een drankje even rusten en bijkletsen.
quote:Troeteltje schreef op 12 april 2017 @ 17:25:

Ik ken stellen die in die tijd zelf de fotoshoot gingen doen en hun gasten achterlieten op een locatie waar ze een drankje konden doen en even rustig konden uitrusten (en in jullie geval uitbuiken van lunch) alvorens het programma verder ging. Je zou de gasten bij de fotoshoot kunnen betrekken middels een leuke shoot waar ze als groep of in groepjes op staan.

Op zich is de duur niet zo lang, ik kan me niet voorstellen dat ze zich zullen vervelen. En lunch en na 1,5 uur diner......dat is best snel/veel. Is dat jullie bedoeling ook? Kan me voorstellen dat een andere planning kosten scheelt, door dan te kiezen voor 1 van beide eetmomenten?

Of ze een opdracht geven om met wegwerpcamera's in dat uur a anderhalf uur foto's van zichzelf en elkaar te maken. Lachen, gieren, brullen en jullie nadien de rolletjes ontwikkelen en een leuk aandenken voor jullie zelf en/of de gasten. Zou je de leukste foto's kunnen laten ontwikkelen en als bedankje kunnen geven na de bruiloft.

Of met zijn allen een korte fietstocht langs hoogtepunten van jullie relatie? Als dat een beetje planbaar is.

Oh....en ik schrijf wel andere planning, echter wil jullie bruiloft niet in de war schoppen hoor! Doe het vooral zoals jullie zelf leuk vinden! Het klinkt erg leuk, dus niks om je druk om te maken.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
-
quote:Lucylucille schreef op 12 april 2017 @ 17:13:

Zuipen.Dat zou ik sowieso doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven