Vreselijkste verjaardag ever

12-04-2017 09:11 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil nu gewoon ff klagen.

Ik was dus laatst op een verjaardag, en het was dus echt zo'n Hollandse kringetjes verjaardag (de ergste). Wat ook niet chil was dat er GEEN taart was en dat er maar 1 keer langs gegaan werd met een schaal waar je 1 droog kut koekje vanaf mag pakken en 1 keer koffie OF thee. Toen ik vroeg om meer (het is schoonfamilie btw) kreeg ik letterlijk een 'nee' te horen. Dat vind ik dat weer stom he, je moet toch altijd gastvrij zijn? Ik vond het iig een stomme verjaardag, daarom klaag ik hier. Hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt?
don't forget that i'm fabulous, and you're not

Volgende keer zeggen dat je naar de wc gaat en dan stiekem hun voorraadkast leeg eten
Klinkt niet leuk inderdaad!

Ik was laatst op de verjaardag van een vriendin die ik al een jaar niet meer gesproken had omdat ze een eind uit de buurt is verhuisd.

Het huis zat vol mensen die ik niet kende, de mensen die ik wel kende waren niet aanwezig dus voelde me al een beetje ongemakkelijk.

Er waren geen stoelen over, er werd wat gediscussieerd over of ik niet ergens op een krukje kon gaan zitten ofzo, er zou misschien wel een stoel in de schuur staan werd er gezegd. Niemand die zin had om op te schuiven zodat ik er bij kon. Het liefst was ik meteen weggegaan.

Vervolgens probeerde ik af en toe een gesprek aan te knopen waar heel kortaf op gereageerd werd, de gesprekken die wel gevoerd werden waren onderonsjes waar ik nauwelijks aan mee kon doen.

En ook amper eten. Een zelfgemaakte taart (een soort harde cake met slagroom en fruit uit blik geloof ik) en dat was het.

Ga ook niet weer bij haar op verjaardag. Tenzij ik zeker weet dat er leuk gezelschap aanwezig is..
Ik heb dus altijd andersom. Elke verjaardag blijf ik weer zitten met 3 kwart taart de helft van de hapjes en drinken omdat de gasten altijd en eeuwig op dieet zijn. En elke x haal ik weer van alles in huis omdat ik bang ben als ik t niet doe iedereen opeens wél taart en snacks wil en hun favo drankje.
Omdat jij het "een stomme verjaardag" vond, klaag jij hier?

Het is effectiever om het feestvarken in te lichten over jouw onvrede, want laten we wel wezen: jij hebt in jouw beleving immers gelijk?

Verjaardagen en het bijbehorende voedsel zijn klaarblijkelijk voor jou wel vaker aanleiding om even fijn (online) te gaan klagen.

Hopelijk was het de verjaardag van een "schrikkelkind", dan ben je er nu weer voor 3 jaar vanaf!
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Ik heb twee stomste verjaardagen. De eerste was toen ik negen werd, toen hadden mijn ouders het zo vreselijk druk met hun eigen besognes dat ze stomweg vergaten dat ik jarig was. En op mijn zestiende verjaardag kreeg ik een live familieruzie als cadeautje. Sindsdien kan ik me niet meer zo druk maken om verjaardagen.
quote:ragatanga schreef op 12 april 2017 @ 19:15:

Hopelijk was het de verjaardag van een "schrikkelkind", dan ben je er nu weer voor 3 jaar vanaf!In april in een niet door 4 deelbaar jaar. Wat denk je zelf?
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 19:22:

[...]in een niet door 4 deelbaar jaar.

Wat denk je zelf?

Ik denk zelf:

2017 / 4 = 504,25

Dus het is wel degelijk een door vier deelbaar jaar, zoek verder ook eens op 'kwartaal' of 'jaargetijde' met behulp van Google.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
quote:ragatanga schreef op 12 april 2017 @ 19:34:

[...]

Ik denk zelf:

2017 / 4 = 504,25

Dus het is wel degelijk een door vier deelbaar jaar, zoek verder ook eens op 'kwartaal' of 'jaargetijde' met behulp van Google.Je bent nu gewoon geburned en je hebt het zelf door maar probeert je er nog uit te redden
quote:ragatanga schreef op 12 april 2017 @ 19:34:

[...]

Ik denk zelf:

2017 / 4 = 504,25

Dus het is wel degelijk een door vier deelbaar jaar, zoek verder ook eens op 'kwartaal' of 'jaargetijde' met behulp van Google.Jij bent slim zeg.
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 19:53:

[...]

Jij bent slim zeg.Nou ja, ze kon in ieder geval een rekenmachientje googlen. Dat is al heel wat tegenwoordig.
Ik vind taart maar niks en teveel koffie is ongezond.

En van teveel thee zonder cafeïne is de wc dan weer te hard bezet met zo'n groot feest .

Al maar goed dus dat het feestvarken de boel inperkte.

En wees blij ... Het spaart jou weer een maandje lijnen.
quote:whitewolves schreef op 12 april 2017 @ 15:33:

Volgende keer zeggen dat je naar de wc gaat en dan stiekem hun voorraadkast leeg etenDan moet er wel voorraad zijn.
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 15:15:

[...]

omdat ik er halfuur dacht: NU komt het. maar het eten kwam nietWanneer gaan we eten? Heb je dat niet gevraagd?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:AlejandraLaura schreef op 12 april 2017 @ 20:06:

[...]

Wanneer gaan we eten? Heb je dat niet gevraagd?Ik was gewoon flabberguest dat je een feest houdt tijdens etenstijd en dan verwacht dat iedereen na je feest/daarvoor eet
Volgende keer een pizza laten bezorgen.
quote:tiramisuusje schreef op 12 april 2017 @ 09:23:

Het gaat toch om het gezelschap, niet om het eten?Nou bij feestjes zijn de hapjes / drankjes imo wel onderdeel van de gezelligheid hoor. Ik zou me kapot schamen zo'n karig maal te serveren.
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 19:53:

[...]Jij bent slim zeg.Ja, maar jij bent zelf ook niet mis als jij dat nu al in de gaten hebt.
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 20:07:

[...]

Ik was gewoon flabberguest dat je een feest houdt tijdens etenstijd en dan verwacht dat iedereen na je feest/daarvoor eet

Niemand voorgesteld om de plaatselijke pizza-boy te bellen?

En samen te leggen.
"Nou, dan ga ik zo maar eens op huis aan, de spruitjes opzetten."

Misschien hadden ze net een echtelijke ruzie gehad en hadden ze helemaal geen zin meer in een feestje.
Ik hou sowieso al niet van verjaardagen, en ik heb een paar slechte:

- verjaardag van een kind van een vriendin waarvan de ouders van het jarige kind deel zijn van een grote vriendengroep waar ik niet in zit. Andere vrienden van buiten de groep waren er op dat moment ook niet. Ik heb echt mijn best gedaan om mee te kletsen maar ik werd echt genegeerd door de kliek. Heel ongemakkelijk! Ik was ook binnen het uur weer vertrokken.

- ook een verjaardag van het kind van een andere vriendin. Ze had me zo ongeveer gesmeekt om te komen want bijna iedereen had afgezegd. Prima, ik ging met mijn oudste kind. Jongste was geloof ik ziek dus zij en man bleven thuis. Als 'taart' kregen we een mini muffin, maar dan ook echt mini mini. Een eenhapsding was het. We waren ook de enige visite. Als drinken had ze aanmaak-ijsthee, die zo licht werd aangemaakt dat ik net zo goed water had kunnen drinken. En toen mijn zoon hardop aangaf dat hij honger had, bleek dat ze ook echt niks meer in huis hadden. Ook daar ben ik snel weer naar huis gegaan.

- laatst bij een hele goede vriendin, die erom bekend staat om zelf altijd tegen lunch- of etenstijd aan te komen op verjaardagen en altijd dus mee te eten. De verjaardag was vanaf 11 uur geloof ik. Wij waren er rond 12 uur, hadden nog niet geluncht want rekenden erop dat we daar wel een broodje zouden krijgen. Nee dus… een stukje taart was er en voor de kinderen een zakje chips en dat was het dan ook wel. Dat vond ik zo vreemd, juist omdat ze zelf altijd overal zo graag mee eet.

Ik heb thuis altijd eten voor een weeshuis en wat over is, geef ik mee aan de visite. Ik heb echt 10x liever te veel dan te weinig in huis. Voor mij hoort bij een verjaardag taart en lekkere hapjes.
quote:Filee schreef op 12 april 2017 @ 20:08:

had ze dat maar op die verjaardag!
quote:momo1980 schreef op 12 april 2017 @ 20:26:

Ik hou sowieso al niet van verjaardagen, en ik heb een paar slechte:

- verjaardag van een kind van een vriendin waarvan de ouders van het jarige kind deel zijn van een grote vriendengroep waar ik niet in zit. Andere vrienden van buiten de groep waren er op dat moment ook niet. Ik heb echt mijn best gedaan om mee te kletsen maar ik werd echt genegeerd door de kliek. Heel ongemakkelijk! Ik was ook binnen het uur weer vertrokken.

- ook een verjaardag van het kind van een andere vriendin. Ze had me zo ongeveer gesmeekt om te komen want bijna iedereen had afgezegd. Prima, ik ging met mijn oudste kind. Jongste was geloof ik ziek dus zij en man bleven thuis. Als 'taart' kregen we een mini muffin, maar dan ook echt mini mini. Een eenhapsding was het. We waren ook de enige visite. Als drinken had ze aanmaak-ijsthee, die zo licht werd aangemaakt dat ik net zo goed water had kunnen drinken. En toen mijn zoon hardop aangaf dat hij honger had, bleek dat ze ook echt niks meer in huis hadden. Ook daar ben ik snel weer naar huis gegaan.

- laatst bij een hele goede vriendin, die erom bekend staat om zelf altijd tegen lunch- of etenstijd aan te komen op verjaardagen en altijd dus mee te eten. De verjaardag was vanaf 11 uur geloof ik. Wij waren er rond 12 uur, hadden nog niet geluncht want rekenden erop dat we daar wel een broodje zouden krijgen. Nee dus… een stukje taart was er en voor de kinderen een zakje chips en dat was het dan ook wel. Dat vond ik zo vreemd, juist omdat ze zelf altijd overal zo graag mee eet.

Ik heb thuis altijd eten voor een weeshuis en wat over is, geef ik mee aan de visite. Ik heb echt 10x liever te veel dan te weinig in huis. Voor mij hoort bij een verjaardag taart en lekkere hapjes.verschrikkelijk!!
Over twee weken is mijn man's verjaardag , en ik heb er nu al geen zin meer in door de verhalen.
quote:beetjegek schreef op 13 april 2017 @ 09:00:

Over twee weken is mijn man's verjaardag , en ik heb er nu al geen zin meer in door de verhalen. hoezo je hebt toch eten? Danis t prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven