Weg vertrouwen!

13-04-2017 00:34 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De laatste maanden zit ik met een dilemma... En ik zou heel graag jullie advies willen!

Mijn vriend en ik hebben 8 jaar verkering. We hebben een koophuis en een hondje. Mijn vriend is een jongen die in zijn jeugd geen fijne ouders had en aandacht tekort kwam.

Sinds het begin van onze relatie zoekt hij de spanning op bij andere meiden. Chatten, smsen, appen etc... Vaak seks-gerelateerd. Ik kan een hele waslijst aan meisjes opnoemen met wie hij dit soort gesprekken heeft gehad. Ook heb ik hem in onze relatie 4 á 5 keer gevonden op een datingsite. Steeds als ik hem ermee confronteer zegt hij dat hij het nooit meer zal doen, maar toch gebeurt het steeds weer.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet altijd een heilige ben geweest... Ongeveer vier jaar geleden kreeg ik gevoelens voor een jongen met wie ik ook vreemd ben gegaan. Als ik het terug kon draaien, deed ik het. Ik heb hier ontzettend veel spijt van. Helaas kan ik het niet meer terugdraaien en valt zoiets ook niet goed te praten. Desondanks zijn mijn vriend en ik nog steeds bij elkaar en houden we van elkaar.

Ik heb sinds mijn 'slippertje' nooit meer iets gedaan en wil voor 100% voor mijn relatie gaan. Maar bij mijn vriend blijft het steeds maar doorsijpelen... Ik controleer ook steeds alles van hem; telefoon, computer etc. Ik ben er heel obsessief mee bezig. Al acht jaar lang...

Nu besloten we aan het begin van dit jaar om te gaan proberen om kinderen te krijgen. Ik kon mijn geluk niet op. Het was al een tijdje rustig bij mijn vriend op zijn telefoon, dus ik dacht dat het wel goed zat. Tot ik er weer achter kwam dat hij gesprekken verwijderde en hij op Facebook weer een seksgesprek had met iemand. Met wie hij zelfs een afspraak wilde maken! Dit was voor mij de druppel. Ik ben nog steeds thuis, maar ik vertrouw hem voor geen meter meer. Ik ben ook weer begonnen met de pil. Ik weet gewoon NIET wat ik moet doen. Wat nu met ons huis? En met ons hondje? En met onze vrienden? We hebben immers dezelfde vriendengroep. En ik ben 26 jaar... Zal ik ooit weer iemand kunnen vinden en het liefste snel proberen om kindjes te krijgen? En dan daarbij, ik houd veel van mijn vriend en hij van mij. En we durven elkaar niet los te laten. Het is zo veilig bij elkaar. Dus er zitten twee kanten aan... Hij heeft beloofd nu echt te stoppen met aandacht zoeken bij andere vrouwen. Maar ik geloof er geen snars van, hoe graag ik dat ook wil.

WAT MOET IK DOEN?!?!?!?!

WAT MOET IK DOEN?!?!?!?!

Totaal aantal stemmen: 153

Bij elkaar blijven en er samen aan werken door te praten met (1%)
Bij elkaar blijven en in relatietherapie (7%)
Bij elkaar blijven en kinderen proberen te krijgen (2%)
Uit elkaar gaan (91%)
Ik zou meer haast maken met het beëindigen van deze relatie, dan zo snel mogelijk aan kinderen te beginnen.. waarom accepteer je het, mag ik dat vragen?
quote:Carmen1991 schreef op 13 april 2017 @ 00:50:

[...]

Ja? Leg uit! ;)Allemaal weer dingen als sex sites, telefoon kijken, zelf vreemd gegaan. maaaaar, hij is zo lief, we kunnen elkaar niet loslaten gezeur over o Hoe nu verder met hond en huis. Dat zijn dus allemaal bullshit dingen!!!! En dan ook echt nog vragen op een forum wat je moet doen.
Hij heeft al bewezen niet te vertrouwen te zijn.

Wat wil je hier horen?

Ik vind het al heel dom van je dat je hem zoveel kansen hebt gegeven.

Je bent 26, je hebt nog wel even om een andere man te ontmoeten en daarmee iets op te bouwen en in de toekomst kinderen mee te krijgen.

Ik vind het wel vreemd dat je over hem klaagt, terwijl je zelf geen haar beter bent.

Hoe dan ook, deze relatie is best kansloos als jullie zo met elkaar omgaan.
Wat vind je belangrijk in het leven? Een kind dat opgroeid in een stabiele thuis situatie? Of een kind dat de normen en waarden van zijn/haar vader overneemt?

Dat het normaal is, dat je moeder niet gerespecteert word, dat het normaal is om je zoals je partner zich gedraagd tegenover vrouwen te gedragen? Wat nou als ze denkt dat de rol die jij nou in je relatie hebt, is zoals een normale relatie hoort te zijn? Zou je dat je toekomstige dochter wensen? Een partner zoals de jouwe? Zou je het oke vinden als je toekomstige zoon vrouwen net zo kwets als dat je partner jou kwetst? Is het normaal dat je kinderen wellicht gaan denken dat het normaal is om als een voetveeg behandeld te worden?

Als dit de normen en waarden zijn waarmee jij wilt dat je kinderen op gaan groeien, good luck. En als ik mijn er even bij pak.. Ik heb het idee dat je partner snel uit je leven verdwenen is zodra er kinderen in beeld zijn. Dat hij de verantwoordelijkheden in een keer niet meer kan/wilt nemen etc etc etc. Wil je gewoon een zaaddoner?

Honey, i got heels higher than your standards. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je 8 jaar lang zo hebt laten behandelen...

Is dit gemeen? Nee. Komt het hard aan? Wellicht, hoop dat het binnenkomt en er achter komt dat je je zo niet hoeft te laten behandelen door een vent. En dat kinderen met dit exemplaar man niet echt een geweldig idee is. Daar doe je toekomstige kinderen echt mee te kort.
O ja, dan ook nog eens een poll erbij. Ik kies voor de meeste stemmen gelden.
Wat een onzin je opmerking dat het zo veilig is bij elkaar. Als het zo veilig bij elkaar was, zou je dit topic niet hebben hoeven openen, niet steeds zijn telefoon- en computergesprekken hoeven controleren etc. Uit je verhaal blijkt dat er van beide kanten geen enkel vertrouwen in elkaar is.... Geen vertrouwen is dus onveiligheid. Je angst om alleen te zijn en blijven is alleen nog groter, als ik het zo lees. Het zou iig al geen moment in mijn hoofd opkomen om kinderen met zo'n vent te willen. Wat doe je een kind aan om hem/haar in zo'n onveilige, liefdeloze en niet respectvolle omgeving/relatie op te willen laten groeien. Fijn voorbeeld voor dat kind, dat je het alleen al overweegt mee te geven dat dergelijk gedrag normaal is en dat je als mens niet meer waard bent.
Je weet dat 'maak een liefdesbaby' als sarcastische grap wordt bedoeld toch?

Hier nog een mooie (schraapt keel)

"Nog erger dan 8 jaar in de shit zitten, is 8 jaar + een dag in de shit zitten"
Ik kan je wel vertellen wat je niet moet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:doornroosje9 schreef op 13 april 2017 @ 00:46:

Ik twijfel nog. Ik ook hoor.
Je weet toch wel dat de pil niet meteen goed werkt als je er net pas weer mee begint he? Voordat er iets onverwachts op je pad komt.. dus doe het even dubbel veilig.

Verder: als dit echt voortkomt uit zijn jeugd, gaat dit niet veranderen tenzij hij in therapie gaat. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het bullshit is. Het zal er in het begin van jullie relatie vast wel mee te maken hebben gehad, maar als de relatie na 8 jaar nogsteeds niet genoeg is voor hem zit er toch echt iets niet goed.

Ik zou dus toch weggaan TO. Je kunt bij deze vent blijven in de hoop dat hij na 8 jaar alsnog verandert (hele kleine kans), of je kunt een betrouwbare vriend zoeken waarmee je een stabiel gezin kan vormen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Dit heeft weinig met zijn jeugd te maken, het is respectloos naar jou toe. Maar zolang je geen concrete stappen neemt, en hij weet dat hij er toch mee wegkomt, zal dit nooit veranderen...
Je bent dus al vanaf je 18de met hem. Ik kan me voorstellen dat als je zo jong bij elkaar komt het vertrouwd voelt. Maar deze man is echt geen catch en deze relatie geen fijne basis om een kind in te verwelkomen. Je verdient beter dan dit, en een kind ook.

Je bent 'pas' 26! Je hebt nog heel lang om iemand te leren kennen en er gelukkig mee te worden.

Wake up: hij gaat NIET veranderen na al die jaren. Echt niet. En als er straks een kind in het spel is wordt het nog dramatischer.

Ik zou echt niet bij elkaar blijven omdat het 'lastig' is om uit elkaar te gaan, wat er dan gebeurt met je koophuis, je vrienden je hond etc. Uiteindelijk komt het allemaal goed. En kan jij gelukkig zijn. Ik denk dat je diep in je hart de waarheid wel weet, luister naar je gevoel en je verstand.
Hij gebruikt dat als excuus? Aandacht tekort in zijn jeugd? Weet je, als je met hem verder wil krijg je dit erbij.

En jij wil een trouwe vriend. Dus dat wordt hem niet.
Weg vertrouwen is bij mij weg relatie. Ik zou niet willen dat mijn kinderen zo'n voorbeeld krijgen. Dan wordt je beter een BAM moeder. Alhoewel je zelf ook niet heilig bent..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Zodra eierstokken beginnen te klapperen nemen vrouwen blijkbaar met alles genoegen. Niet zo zeiken TO eerder vond je hem ook goed genoeg om een kind mee te krijgen, ondanks eerdere ontrouw. Ach jullie passen bij elkaar, beiden niet in staat om trouw te zijn.
Als hij nu al door aandachttekort keer op keer jouw vertrouwen misbruikt, besef dan dat dit alleen maar erger wordt als er een kind is. Hij gaat de aandacht immers moeten delen met een kind.

Hij klinkt eerlijk gezegd zelf nog als een puber, en zo'n iemand moet je niet willen in een relatie. Besef ook wat dit gedrag doet met jou, dat vernietigt langzaamaan jouw zelfbeeld en het vermogen om mannen te vertrouwen.

Hij heeft 8 jaar de tijd gekregen om te veranderen, om te zien wat dit met jou doet, om psychische hulp in te schakelen, dat is toch lang genoeg?
Maar.. je gaat toch niet bij hem weg, dus veel succes met zwanger worden en je ellendige leven, die nog ellendiger gaat worden.
Hoe reageerde hij eigenlijk op jouw slippertje?
Wat denk jezelf? Dat hij écht gaat veranderen? Je snapt zelf toch ook wel als hij dat al deed in het begin van jullie relatie dat meneer niet zal veranderen. Als jij je kinderwens met hem vervult succes ermee, een trouwe vent zal hij niet zijn.
Welk advies zou jij zelf aan iemand geven die met dit verhaal bij jou aan zou komen?

Hier ligt jouw antwoord...
Ik heb echt in dezelfde situatie als jij gezeten. Alleen ben ik nooit vreemdgegaan. Ik heb wel een kind en we zijn wel getrouwd.

Kan je maar een raad geven.

REN VOOR JE LEVEN.

Die stoppen niet. Hoe moeilijk het nu ook lijkt om uit elkaar te gaan, in de toekomst word het alleen nog maar moeilijker als je bij hem blijft.

Ik ben ondertussen gescheiden en geniet weer van mijn leven. En geloof me....er zijn genoeg mannen die wel trouw zijn.

Heel veel sterkte ermee want ik weet hoe zwaar het is. Je hart en je verstand verscheuren je van binnen. En ook al zal het voor veel mensen hier een logische keuze zijn om weg te gaan....zo makkelijk is het niet.
Al 8 jaar lang zoekt hij contact met anderen en hij heeft een slechte jeugd gehad. Hoewel hij probeert (dat zou echt wel kunnen) krijgt hij het zelf niet opgelost. De enige manier waarop dit kan veranderen is als hij erachter gaat komen waarom hij dit doet. Is er echt een verband met zijn slechte jeugd en zijn drang naar aandacht van andere vrouwen? Of vindt hij het wel makkelijk zo met jou, maar ben jij eigenlijk niet zijn grote liefde en zoekt hij daarom meer?

Wat mij opvalt is dat het een tijd rustig is en goed gaat, jullie besluiten om een volgende stap te zetten en hij dan weer de scheve schaats rijdt. Waren er alle keren dat hij dit deed "grote veranderingen" in jullie relatie/jullie leven?

Ga samen in relatietherapie en laat hem ook persoonlijk met een therapeut praten over zijn gedrag. Wacht in ieder geval met zwanger worden, een kindje maakt de situatie alleen maar moeilijker en zwaarder. En een kindje verdient het om in een stabiele relatie op de wereld te komen.

Wil hij niet in therapie? Ga dan wel zelf en zoek uit wie jij bent en wat voor jou belangrijk is. De ander niet vertrouwen en altijd maar controleren is niet goed voor je eigenwaarde. Je bent nog jong genoeg om iemand anders te vinden en daar een elftal aan kinderen mee te krijgen als dat zou zijn wat je echt wilt. En wat is voor jou belangrijker, je huidige vriend inclusief zijn scharrels of een vriend waar je op kunt vertrouwen die voor jullie relatie vecht en misschien een kindje met je zou willen?
Je kunt ook een soa krijgen op deze manier als hij vreemd gaat .

Geen kind met hen maken.. hij blijft zo als hij is.

Jij bent ook een keer vreemd gegaan maar hij blijft het opzoeken.

Ik denk dat jullie elkaar alleen maar kapot zullen maken als je samen blijft.

Ik heb dan ook op de pol gezet dat je beter uit elkaar kunt gaan.

De hond en het huis ... daar komt wel een oplossing voor..
Mijn eerste reactie was meteen 'ga weg bij hem!!'

Nou weet ik al te goed dat dit makkelijker gezegt dan gedaan is.

Je zou als laatst optie relatie therapie kunnen doen of in elk geval dat hij naar een therapeut gaat want zijn drang is niet echt normaal..

Maar bedenk dan wel dat dit zonde van je tijd is geweest als het straks weer fout gaat!!
Jeetje, wat een irritante en onzekere relatie....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven