Activiteit op bruiloft?

12-04-2017 16:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met wat we 's middags gaan doen op onze bruiloft met de dag gasten. We willen niet van de lunch door naar het diner maar daar tussenin nog graag iets doen samen met onze gasten. Iets wat een uurtje of anderhalf uur duurt of zo. Alleen trouwen we in oktober dus we zitten altijd met het weer waar je van te voren eigenlijk nog niets over kunt zeggen. Hebben jullie nog ideeën wat we zouden kunnen doen of zelf een keer iets leuks gedaan wat je ons zou aanraden? Zelf vind ik het lastig om iets te bedenken wat voor bijna iedereen toegankelijk is en ook voor de kleding van de gasten geen bezwaar is.

Ik hoop dat er hier wellicht iemand ideeën heeft.
Je hebt toch van die geo-gms-dinges-spelletjes?
quote:hoppala schreef op 13 april 2017 @ 13:26:

Wat wij een keer bij een bruiloft hadden en heel leuk was:

Je kreeg een briefje met een naam erop en een mogelijk gespreksonderwerp. Dan moest je dus diegen vinden en een praatje maken. Was gedaan omdat ze veel buitenlandse gasten hadden die verder niemand kenden en zo kwam je met elkaar in gesprek, ipv alleen Maar met je eigen mensen te praten.

Op dezelfde bruiloft hadden ze ook vrijblijvende spelletjes (mega jenga en Mikado).

En een photo booth is oo leuk om voerdag te doen, dan krijg je veel betere Fotos.Och och...
quote:Ingelein schreef op 13 april 2017 @ 12:09:

Bovendien vinden wij het wel erg leuk om met zijn allen iets te kunnen "doen" of beleven dus. .

Ehm.... het hele idee van een bruiloft is dat je met zijn allen iets doet of beleeft, namelijk: het voltrekken van het huwelijk van het bruidspaar.

Ik heb helaas verder geen tips, want ik vind het zoals meerderen al gezegd hebben een onzalig plan. Veel te lang, als je als gast naar een bruiloft gaat kom je voor de bruiloft en niet voor een workshop dakpanschilderen, en alle genoemde activiteiten lijken ook mij af-schu-we-lijk.
Am Yisrael Chai!
Mobiele escaperoom?
quote:fashionvictim schreef op 13 april 2017 @ 14:22:

[...]

Ehm.... het hele idee van een bruiloft is dat je met zijn allen iets doet of beleeft, namelijk: het voltrekken van het huwelijk van het bruidspaar.

Ik heb helaas verder geen tips, want ik vind het zoals meerderen al gezegd hebben een onzalig plan. Veel te lang, als je als gast naar een bruiloft gaat kom je voor de bruiloft en niet voor een workshop dakpanschilderen, en alle genoemde activiteiten lijken ook mij af-schu-we-lijk.Offf ehh wat te denken van allemaal kekke vragenlijstjes invullen met vragen als "waar ken je pietje van?" "Waar ken je marietje van?" "Leukste herinnering" en zo nog 150. Dan zijn ze wel ff zoet. Hilarische polaroid erbij met snor op een stokje en je hebt echt een ge-wel-dig aandenken.
quote:Lamis schreef op 13 april 2017 @ 14:27:

Mobiele escaperoom?Dat wordt het vanzelf wel als de gasten een workshop in de maag wordt gesplitst. Hoe escape ik binnen 5 min deze bruiloft?!
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 14:29:

[...]

Dat wordt het vanzelf wel als de gasten een workshop in de maag wordt gesplitst. Hoe escape ik binnen 5 min deze bruiloft?!

Activiteit moet ook optioneel zijn vind ik. Geen verplichting in elk geval.

Planning is bijzonder te noemen.

Maar goed, TO, leef je uit:

https://www.1001activiteiten.nl/activiteit-op-locatie

(Helemaal zelf gegoogeld.)
quote:Lamis schreef op 13 april 2017 @ 14:27:

Mobiele escaperoom?Escape route, dan eerder!
quote:Ingelein schreef op 13 april 2017 @ 13:58:

Nee we hebben direct bedacht dat we het willen opvullen met een activiteit het gaat nu alleen nog om wat voor activiteit. Jullie mogen best allemaal zeggen dat jullie het te lang vinden en dat jullie het liever niet opgevuld zouden willen zien maar dat veranderd niets aan hoe ik mijn dag wil plannen. Wij willen het graag zo doen... Ik vraag enkel of jullie ideeën hebben over wat we zouden kunnen doen en of jullie zelf ooit iets gedaan hebben op een bruiloft...Er zijn al aardig wat ideeen gegeven. Heb je al iets voorbij zien komen dat bij jullie past?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik zou een fullblown orgie voorstellen, worden ze nog een beetje warm in die koude oktoberwind.
quote:Hunniebunnie schreef op 13 april 2017 @ 14:36:

Ik zou een fullblown orgie voorstellen, worden ze nog een beetje warm in die koude oktoberwind.

Eerste goede idee. Ik onthou 'm!

Wel filmen als leuk aandenken. En snor op stokje erbij. Leuk voor tante cor
een workshop cocktail shaken is erg leuk.

Verder zou ik de locatie eens bellen, ik neem aan dat zij vaker dergelijke bruiloften hosten en al heel veel voorbij hebben zien komen.
Ik zou het gewoon eerlijk op de kaart zetten dan maar. Kunnen mensen zich erop instellen en een leesboek of laptop ofzo meenemen. Jullie verzorgen de drankjes, een chocolaatje/bitterbal etc, achtergrondmuziekje/band en comfortabele zitplekken en klaar ben je .
quote:Lamis schreef op 13 april 2017 @ 14:32:

[...]

Activiteit moet ook optioneel zijn vind ik. Geen verplichting in elk geval.

Planning is bijzonder te noemen.

Maar goed, TO, leef je uit:

https://www.1001activiteiten.nl/activiteit-op-locatie

(Helemaal zelf gegoogeld.)

goede link.

We zijn wel klaar denk ik
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:46
99.85% gewijzigd
quote:Tamboti schreef op 13 april 2017 @ 15:24:

Oke even wat vragen van iemand die inmiddels zo'n 200 bruiloften van dichtbij heeft gezien.

Wanneer trouw je voor de wet als je 's ochtends in de kerk trouwt, eerder die week of nog daarvoor in de ochtend?

Wanneer ga je samen foto's maken? Hoeft niet lang te zijn maar ik zou zeker wel foto's maken samen; de foto's van de kerkdienst, lunch, diner en feest hang je niet op straks (en je ouders ook niet...) en het is wel fijn ook even een moment samen te hebben die dag. Moet dat dan nog vóór de kerk?

Heb je enig idee hoe laat je op moet staan als je 's ochtends al je kerkdienst hebt en je haar en make up moeten nog gedaan worden en je wilt elkaar van tevoren ontmoeten en je hebt wellicht ook nog wat reistijd?

Heb je enig idee hoe moe je gaat zijn als je zo vroeg op hebt moeten staan (en slecht geslapen van de spanning) en je moet nog tot 2300 uur?

Realiseer je je bij een activiteit dat de dames hakken aan hebben en rekenen op een dag zitten en niet lopen?

Zomaar even wat dingen ter overweging... ik lees echt wat je schrijft, dat je het zo graag wilt, maar ik vraag me af of je overal genoeg over na hebt gedacht. Een dag duurt echt enorm lang als je vanaf de lunch tot en met je diner met een beperkt clubje samen bent en zit te 'wachten' op je feest; ik heb dat echt al veel te vaak gezien.

Precies! Ik ging 's ochtends eerst zelf bloemen plukken met mijn moeder, voor het boeket (deal met een kwekerij). Mijn man (to be) kwam eind van de ochtend met zijn ouders naar het huis van mijn ouders. Samen ontspannen ontbeten en toen vroeg in de middag richting trouwlocatie. Trouwens, eten en feesten.

O ja, als ik ja dan toch nog wèl een echte tip mag geven: tijdens het 'handtekeningen zetten' valt er vaak zo'n ongemakkelijke stilte. Bij ons was er een pianist (die ook speelde toen we binnenkwamen) die in die tijd een jazz-concertje gaf. Gaf een relaxte en ongedwongen sfeer!
.
99.79% gewijzigd
quote:Tamboti schreef op 13 april 2017 @ 15:35:

[...]

Er is vaak muziek bij het tekenen inderdaad (en als je dan toch iemand inhuurt, kan die meteen ook spelen bij binnenkomst en bij vertrek). Mijn gaafste tekenmoment (onverwacht in ieder geval ook!) was Thunderstruck van AC/DC, gespeeld door Two Cellos. Dat maakte ook wel wat los zeg maar.

ben je beroepshalve bij zoveel bruiloften betrokken geweest of gewoon een heel favoriete gast?

Als ik TO was zou ik het meeste waarde hechten aan jouw mening, dus TO, doe er wat mee!
.
99.42% gewijzigd
quote:fashionvictim schreef op 13 april 2017 @ 14:22:

[...]

Ik heb helaas verder geen tips, want ik vind het zoals meerderen al gezegd hebben een onzalig plan. Veel te lang, als je als gast naar een bruiloft gaat kom je voor de bruiloft en niet voor een workshop dakpanschilderen, en alle genoemde activiteiten lijken ook mij af-schu-we-lijk.Dakpanschilderen vind ik eigenlijk wel briljant
Frankly my dear, I don"t give a damn
http://www.twandevos.nl/schilderenopbruiloft.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.google.nl/acl ... QKHSIJAbw4ChDRDAgw&adurl=
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Hunniebunnie schreef op 13 april 2017 @ 13:20:

Ik snap nog steeds niet waarom je voor een gat kiest van een paar uur, terwijl je geen idee hebt hoe je die kunt opvullen Ik ook niet.
quote:calvijn1 schreef op 13 april 2017 @ 16:37:

[...]

Dakpanschilderen vind ik eigenlijk wel briljant Kan je die meteen naar elkaar gooien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven