ldvd

14-04-2017 18:14 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet even van mij afschrijven.

ben een man van 25, en enkele weken geleden heeft mijn leuke, lieve (ex)vriendin het uitgemaakt na een relatie van 5 jaar.

reden: ze voelt me meer als haar beste vriend, niet meer 'op die manier'. Naar mijn mening is dit gekomen door enkele heftige dingen die zijn gebeurd in mijn persoonlijke situatie het afgelopen halfjaar. En is zij de liefde kwijtgeraakt. Wat in mijzelf de hoop aanwakkert dat het nog weer terug zou kunnen komen. Ironische is dat het net weer lekker ging bij mij en toen ineens het is uit.

Ik heb er helemaal doorheen gezeten, krabbel weer een beetje op maar het is zo ontzettend moeilijk omdat ik haar wel als mijn enige en ware liefde zag en nog steeds zie.

Ook is het moeilijk te behappen dat ze mij ziet als vriend, niet meer als geliefde. Ook niet te begrijpen als ik dat zelf niet zo voel.

Na een week heb ik haar een voorstel gedaan het nog eens te proberen en enkele dingen te veranderen. Ze zei hier op dit moment niet voor open te staan, en dat ze niets uit sluit voor de toekomst. En dat ze erover na zou gaan denken.

We hebben nog afgesproken. Ik voelde duidelijk liefde, ook wel van haar kant. Maar zij ontkent dat keihard maar ik weet wel wat ik aanvoel bij mensen.

De laatste dagen probeer ik het contact laag te houden, ook om haar de ruimte te geven.

Het lijkt echter alsof zij al helemaal klaar is om 'vrienden ' te zijn. Kan dit? na een relatie van 5 jaar er zo snel overheen zijn? of heeft dit langer gesluimerd en is zij al verder dan ik ?

Dit verhaal gaat niet echt ergens heen. Eigenlijk wil ik gewoon tips hoe ik hier mee moet dealen. En of de termen die zij gebruiklt (Ik sluit niets uit voor de toekomst) nog enige hoop geven of enkel slappe excuses zijn om mij niet al te hard af te wijzen. En als ik zou willen dat het ooit nog goedkomt hoe ik mij dan het beste kan gedragen.

Ik ben al bang dat ik nooit meer iemand zal vinden (ik ben erg onzeker) maar vraag me ook af of dat gevoel, dat zij de enige is, de ware en de leukste of dat ooit over gaat. Ook voel ik mij ergens bedrogen dat zij dit zomaar doet, en het niet eens meer een kans wil geven.

Het feit dat de reden, ik voel je als vriend, erg moeilijk te begrijpen is voor mij maakt het allemaal niet makkelijker.

Ik voel me gebroken, onzeker over de toekomst, ineens ontzettend oud (slaat ook nergens op maar je staat ineens weer net zo ver als 5 jaar geleden) en in de steek gelaten.
Heeft zij een ander?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vermoed dat er een ander in het spel is...
Ik denk niet dat er per se een ander is voor haar, maar dat de kans wel groot is dat dit al langer voor haar speelt en dat ze inderdaad verder is in het proces.. Het lijkt me voor jou prettig als je duidelijkheid hebt over of ze nog een kans ziet dat het in de toekomst opnieuw geprobeerd kan worden of dat ze je een beetje aan het lijntje houdt.
Laat het idee dat de relatie nog te redden is los, en gun jezelf de ruimte om hier overheen te komen.

Zij heeft al heel lang de tijd gehad om afstand van jou te nemen. Nu jij nog van haar. Sterkte.
ze is niet meer verliefd op je. verliefdheid is altijd iets tijdelijks. soms is er na de verliefdheid genoeg liefde om door te gaan, soms niet. Vrouwen zeggen vaak: ik sluit niks uit om je niet te willen kwetsen niet omdat er echt een kans is dat het goed komt.
Zij heeft het al een tijdje afgesloten. Jij begint nu. Het maakt niet uit of er een ander is. Haar besluit kun je niet veranderen.

Stel ze zegt morgen oke we gaan proberen dat is nooit uit haar zelf gekomen. Beetje op aandringen van jouw, ik zou daar niet blij mee zijn. Ze zal geen 100% geven in elk geval.
Bam!!!!
Er is geen ander. Dat weet ik zeker.

Dat het langer speelt weet ik wel, ze heeft het eerder gezegd maar we vonden altijd een weg.

Nu lijkt het ineens abrupt, maar voor mij is het nog niet afgesloten. Ik wil inderdaad duidelijkheid of het uberhaupt nog te redden is, maar zij kan dat niet geven want ze zegt voor de toekomst weet ik het echt niet. Dat geeft ook wel aan dat ze zelf ook in de knoop zit.

Wat is dan het beste nu, ruimte geven ?
Ruimte geven is zelfs de enige manier. Ieder kruimeltje dat eventueel nog zou kunnen bestaan in haar gevoel maak je helemaal dood als je geen ruimte geeft.

Ik denk dat je blij mag zijn dat ze het nu heeft verteld en dat jullie kunnen uithuilen en opnieuw beginnen. Altijd beter dan in een relatie waarin je je afvraagt waarom je partner gevoelloos tegen je doet.
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 18:26:

Er is geen ander. Dat weet ik zeker.

Dat het langer speelt weet ik wel, ze heeft het eerder gezegd maar we vonden altijd een weg.

Nu lijkt het ineens abrupt, maar voor mij is het nog niet afgesloten. Ik wil inderdaad duidelijkheid of het uberhaupt nog te redden is, maar zij kan dat niet geven want ze zegt voor de toekomst weet ik het echt niet. Dat geeft ook wel aan dat ze zelf ook in de knoop zit.

Wat is dan het beste nu, ruimte geven ?ze is toch heel duidelijk? het is uit. jij moet je daar bij neerleggen
quote:parbleumondieu schreef op 14 april 2017 @ 18:33:

Ruimte geven is zelfs de enige manier. Ieder kruimeltje dat eventueel nog zou kunnen bestaan in haar gevoel maak je helemaal dood als je geen ruimte geeft.

Ik denk dat je blij mag zijn dat ze het nu heeft verteld en dat jullie kunnen uithuilen en opnieuw beginnen. Altijd beter dan in een relatie waarin je je afvraagt waarom je partner gevoelloos tegen je doet.Bedankt voor dit advies. De laatste maanden heb ik het wel vaker zo gevoeld. Het is gemakkelijk om dat nu uit het oog te verliezen.
quote:S-Meds schreef op 14 april 2017 @ 18:40:

[...]

ze is toch heel duidelijk? het is uit. jij moet je daar bij neerleggenZe blijft toch zelf steeds weer contact opnemen en zeggen dat ze het allemaal niet weet. Dat maakth et voor mij wel heel lastig om me erbij neer te leggen. Ik ga dat toch proberen te doen en als ze nog iets wil dan komt ze maar mooi zelf. zo ga ik er nu in proberen te staan. Bedankt!
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 19:53:

[...]

Ze blijft toch zelf steeds weer contact opnemen en zeggen dat ze het allemaal niet weet. Dat maakth et voor mij wel heel lastig om me erbij neer te leggen. Ik ga dat toch proberen te doen en als ze nog iets wil dan komt ze maar mooi zelf. zo ga ik er nu in proberen te staan. Bedankt!Goed zo
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 19:53:

[...]

Ze blijft toch zelf steeds weer contact opnemen en zeggen dat ze het allemaal niet weet. Dat maakth et voor mij wel heel lastig om me erbij neer te leggen. Ik ga dat toch proberen te doen en als ze nog iets wil dan komt ze maar mooi zelf. zo ga ik er nu in proberen te staan. Bedankt!ze zal zich ook schuldig voelen, ze geeft natuurlijk wel om je en ze heeft je pijn gedaan. dat zijn goede redenen om te checken hoe het met je gaat
quote:S-Meds schreef op 14 april 2017 @ 21:38:

[...]

ze zal zich ook schuldig voelen, ze geeft natuurlijk wel om je en ze heeft je pijn gedaan. dat zijn goede redenen om te checken hoe het met je gaatJa dat zal er wel achter zitten maar lijkt me voor TO juist weer niet zo prettig dat ze dat doet
quote:S-Meds schreef op 14 april 2017 @ 21:38:

[...]

ze zal zich ook schuldig voelen, ze geeft natuurlijk wel om je en ze heeft je pijn gedaan. dat zijn goede redenen om te checken hoe het met je gaatDat zal het inderdaad misschien ook zijn. Maakt het voor mij inderdaad niet makkelijker, want ja, je hebt dan toch weer een sprankje hoop.
En dan kan je hard zijn en zelf het contact helemaal verbreken, maar ja dat doe je ook weer niet zo snel als je diegene heel erg mist en eigenlijk graag weer samen wil zijn,.
Jij met jouw gevoelens zou het nooooit uitmaken en je ex met haar gevoelens wel.

Kun je dat wat relativeren?

Sterkte!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 21:44:

[...]

Dat zal het inderdaad misschien ook zijn. Maakt het voor mij inderdaad niet makkelijker, want ja, je hebt dan toch weer een sprankje hoop.Ja daar was ik al bang voor dat jij daardoor een sprankje hoop krijgt.
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 21:44:

[...]

Dat zal het inderdaad misschien ook zijn. Maakt het voor mij inderdaad niet makkelijker, want ja, je hebt dan toch weer een sprankje hoop.richt je op jezelf. niemand kan in de toekomst kijken maar de realiteit van nu is dat het uit is.
Je nick valt mij op. Beetje onhandig gekozen in deze tijden. Ik neem maar aan dat je van wolven houdt.

If you love someone, let them go, zeggen ze toch. Als ze van je houdt, komt ze terug. Ik zou er alleen over nadenken of je je zo gedwee op wilt stellen dat je op haar zal wachten. Ik voel aan dat je niet los wilt laten en dan kun je erg teleurgesteld worden. Stel nou dat het wel echt over is, ga jij daar dan wel mee accoord?
quote:Eslarealidad schreef op 14 april 2017 @ 21:45:

Jij met jouw gevoelens zou het nooooit uitmaken en je ex met haar gevoelens wel.

Kun je dat wat relativeren?

Sterkte!Ja. Dat lukt beter. Dankje!
quote:Flowers-and-roses schreef op 14 april 2017 @ 21:49:

Je nick valt mij op. Beetje onhandig gekozen in deze tijden. Ik neem maar aan dat je van wolven houdt.

If you love someone, let them go, zeggen ze toch. Als ze van je houdt, komt ze terug. Ik zou er alleen over nadenken of je je zo gedwee op wilt stellen dat je op haar zal wachten. Ik voel aan dat je niet los wilt laten en dan kun je erg teleurgesteld worden. Stel nou dat het wel echt over is, ga jij daar dan wel mee accoord?

Nick is inderdaad nu wel toepasselijk. Maar is al van jaren terug.

Natuurlijk wil ik niet loslaten. Of niet kunnen nu eigenlijk. Het is niet niks als het na 5 jaar zomaar ineens over is. Maar ik merk wel dat ik het meer begin te accepteren.

Het is haar twijfel die mij nu nog aan de gang houdt. Dus ja, dan ben ik (met tegenzin uiteraard) wel akkoord.
Je kunt wel loslaten. Het gaat alleen pijn doen en een tijdje duren.
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 21:59:

[...]

Nick is inderdaad nu wel toepasselijk. Maar is al van jaren terug.

Natuurlijk wil ik niet loslaten. Of niet kunnen nu eigenlijk. Het is niet niks als het na 5 jaar zomaar ineens over is. Maar ik merk wel dat ik het meer begin te accepteren.

Het is haar twijfel die mij nu nog aan de gang houdt. Dus ja, dan ben ik (met tegenzin uiteraard) wel akkoord. als ze echt had getwijfeld had ze het niet uitgemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven