Eicellen invriezen, ervaringen?

21-04-2017 19:45 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, als vrouw met een mogelijke kinderwens ben ik aan het verkennen of het wijs is om eicellen in te laten vriezen. Dit om 'tijd te kopen'. Zijn er mensen met ervaring hier? Het is best een trajecten en kostenpost (zowel financieel als emotioneel).. ik ben benieuwd! Bedankt alvast!
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 17:15
39.34% gewijzigd
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
quote:Luna_ schreef op 21 april 2017 @ 20:47:

[...]

Onzin. Wat is er moeilijk? Een kind houd je ook jong hè.Of dat kind maakt je je bewust van hoe oud je bent.
https://www.umcg.nl/IDocu ... _bewaren_van_eicellen.pdf

Veel ziekenhuizen die het ivf-traject doen hebben brochures. Ik vraag me alleen wel af of er ziektekostenverzekeringen zijn ondertussen die op niet-medische gronden dit proces vergoeden. De kosten kunnen behoorlijk oplopen.
quote:alkemade schreef op 21 april 2017 @ 20:10:

Ouder dan 40 moet je geen baby meer willen.Mag iemand dat lekker voor zichzelf beslissen?
quote:alkemade schreef op 21 april 2017 @ 20:49:

[...]

Of dat kind maakt je je bewust van hoe oud je bent.Want zonder die baby moet je elk jaar je wekker erop zetten ofzo?
quote:dr0pje schreef op 21 april 2017 @ 20:48:

Amand, het kan gewoon minder lomp en meer respectvol. Met dank.

Mooie Alkemade, risico van minder openstaan ivm levenservaring begrijp ik wel.. ach, alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik schat zo in dat ik een heel verantwoorde(lijke) moeder zou kunnen zijn als dat er voor mij inzit binnen een jaar of 5..

Ik vind die redenatie van Alkemade onzin. Er is van elke leeftijd wel iets te zeggen.

Dropje, je komt over alsof je hier bewust mee bezig bent. Dat lijkt me het belangrijkste. Succes bij het uitzoeken van dit alles en het nemen van een beslissing.
quote:alkemade schreef op 21 april 2017 @ 20:49:

[...]

Of dat kind maakt je je bewust van hoe oud je bent.Tja. Als je je oud wilt voelen is er altijd wel iets dat je bewust maakt van je ouderdom.
Niet om het één of ander hoor, TO, maar jij bent degene die haar vruchtbare dagen (op onze kosten?) voorbij de natuurlijke grens wil dragen, dus een beetje meer respect voor kritiek zou vooral jou sieren.
Fijn Dropje, dat je snapt wat ik wil zeggen.

Ik gun iedereen een kindje, ik weet alleen dat in mijn school (cluster 4) we een oververtegenwoordiging hebben van kinderen van alleenstaande iets oudere moeders; of dat ligt aan de mindere kwaliteit van de eitjes of aan de opvoeding weet ik niet, het is slechts een observatie.
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 20:55:

Niet om het één of ander hoor, TO, maar jij bent degene die haar vruchtbare dagen (op onze kosten?) voorbij de natuurlijke grens wil dragen, dus een beetje meer respect voor kritiek zou vooral jou sieren.Dat op onze kosten.... Een beetje redelijkheid zou je sieren.
Dankje Luna, ja, ik doe dit heel bewust en serieus. Dat de kosten hierbij op kunnen lopen kan ik me ook goed voorstellen.. extra 'bijkomstigheid' waardoor je zoiets niet 'zomaar' doet. Ik gebruik jullie suggesties graag om me goed verder te informeren en bezoek zal de informatie van deskundigen inderdaad benutten. Of het voor mijn situatie zinvol en wenselijk is, is nog even de vraag.. zo krijg ik deze wel beantwoord. Bedankt voor jullie meedenken!

Ervaringen ivm effecten van hormoonbehandelingen en kansen hoor ik graag nog. Alvast bedankt!
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 17:26
Reden: Privacy
12.84% gewijzigd
quote:alkemade schreef op 21 april 2017 @ 20:57:

Fijn Dropje, dat je snapt wat ik wil zeggen.

Ik gun iedereen een kindje, ik weet alleen dat in mijn school (cluster 4) we een oververtegenwoordiging hebben van kinderen van alleenstaande iets oudere moeders; of dat ligt aan de mindere kwaliteit van de eitjes of aan de opvoeding weet ik niet, het is slechts een observatie.En die ouders hebben jou allemaal ingelicht over hun geschiedenis qua zwangerschap? Ze zouden bv niet " gescheiden " kunnen zijn ofzo
Dropje, Ik denk dat je voor je laatste vraag meer hebt aan een gesprek in een van de academische ziekenhuizen hebt
Dankje Alkemade. Het is ook mijn vakgebied, zodoende extra bewuste overwegingen.. juist nu! :-) Wel een leuk type onderwijs trouwens, maar daar zou ik natuurlijk niet voor gaan voor mijn zoon/dochter. Haha..
Dankje Luna, binnenkort weet ik meer. Fijn!
quote:Luna_ schreef op 21 april 2017 @ 20:58:

[...]

Dat op onze kosten.... Een beetje redelijkheid zou je sieren.Het is mij nog niet duidelijk; wordt het oogsten/invriezen en terugplaatsen nou door de premiebetalers bekostigd of niet?
[...]
Ik hou van vrouwen die reageren op mijn postings zoals ik ze neerzet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2017 18:43
Reden: quote verwijderd
63.91% gewijzigd
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 21:04:

[...]

Het is mij nog niet duidelijk; wordt het oogsten/invriezen en terugplaatsen nou door de premiebetalers bekostigd of niet?Geen idee, maar ik vind het vrij dom om hier nu een punt van te maken. Als je het vervelend vind dat dit door premiebetalers bekostigd wordt kun je de politiek ingaan. TO zou alleen gebruik maken van haar recht als premiebetaler.
Open een topic Amand! :-)
Alkemade, ik hou ook van jou!
quote:Luna_ schreef op 21 april 2017 @ 21:08:

[...]

Geen idee, maar ik vind het vrij dom om hier nu een punt van te maken. Als je het vervelend vind dat dit door premiebetalers bekostigd wordt kun je de politiek ingaan. TO zou alleen gebruik maken van haar recht als premiebetaler.Nou, precies. Ze zou alleen maar gebruik maken van haar recht als premiebetaler. Het is me dan ook een raadsel waarom het zoveel aantrekkelijker is om commentaar op mijn vraag (en persoon) te leveren dan gewoon antwoord te geven.
Dropje, zelf geen ervaring met hormonen, wel wat mensen meegemaakt die veel last hadden van ovulatie stimulerende hormonen. Maar goed, de mensen die er last van hebben zullen dat eerder met je delen dan diegenen die er zo doorheen fietsen. Dus deze ervaring is ook niet noodzakelijk representatief. Door het meemaken van die goede vriendin werd ik niet positiever over die hormonen overigens. Zij was echt onredelijk en lichtgeraakt ervan.
quote:Amand_ schreef op 21 april 2017 @ 21:04:

[...]

Het is mij nog niet duidelijk; wordt het oogsten/invriezen en terugplaatsen nou door de premiebetalers bekostigd of niet?Nee, je kunt gerustgesteld gaan slapen, 'social freezing', dus niet naar aanleiding van bijv. chemo op jongere vruchtbare leeftijd, wordt niet vergoed door een verzekeraar. TO zal het dus zelf moeten betalen.
quote:Friezin71 schreef op 21 april 2017 @ 21:10:

[...]

Nee, je kunt gerustgesteld gaan slapen, 'social freezing', dus niet naar aanleiding van bijv. chemo op jongere vruchtbare leeftijd, wordt niet vergoed door een verzekeraar. TO zal het dus zelf moeten betalen.Dank je.
quote:sophiax schreef op 21 april 2017 @ 20:48:

[...]

Grappig, nooit geweten dat bovenstaande voor alle vrouwen geldt. Ik zie juist dat oudere vrouwen relaxter zijn, meer financiële middelen hebben, hun carrière al op de rit hebben en heel bewust voor een kind kiezen.

Ik ben op mijn 22 ste moeder geworden, alweer bijna 18 jaar geleden. Ik zou nooit neerkijken op oudere moeders zoals de twee jongere moeders hier duidelijk doen, als ik niet op die leeftijd moeder was geworden dan was ik er op latere leeftijd nog steeds voor gegaan zolang het zou kunnen.

Maar evengoed ben ik blij dat ik er niet op deze leeftijd aan hoef te beginnen, ook omdat ik nu weet wat er allemaal bij komt kijken. Kinderen zijn toch je achillespees hè.

Maar zoals hier boven wat gesteld, dat oudere moeders juist relaxter zouden zijn is dus niet wat ik zie bij leeftijdsgenoten die net beginnen, die klagen juist steen en been. Hebben vaak oppas nodig, want nog behoefte aan veel tijd voor zichzelf en zien er ouder uit dan ze zijn, misschien door vermoeidheid, dat weet ik niet.

Maar als het de enige kans op moederschap is kan ik me voorstellen dat men het voor lief neemt. Maar het is mijns inziens niet zo dat er alleen maar voordelen aan ouder moederschap kleven. Eigenlijk net zoals dat niet het geval is bij jong moederschap.
@Amand

Had je overigens zelf ook kunnen googlen, he, als je er zo van wakker lag. Ik heb je de naam van de kliniek gegeven. Of vond je het toch niet belangrijk genoeg om het zelf even op te zoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven