Lijf & Lijn alle pijlers

Voedzaam vloeibaar eten - Tips gevraagd!

22-04-2017 19:47 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello allemaal!

Volgende week word ik geopereerd en krijg ik hechtingen in mijn mond. Ik ben druk bezig met afvallen en wil natuurlijk zo voedzaam mogelijk eten. Alleen ben ik minimaal 3 dagen op vloeibare voeding aangewezen!

Wie kan mij tips geven voor vloeibaar eten? Het is fijn als het vegetarisch en eiwitrijk is Alleen maar smoothies drinken is denk niet heel handig i.v.m. de fruitsuikers en de kans dat (b.v.) sinasappelsap ontzettend prikt in de wond... Ik ben een beetje inspiratieloos helaas.
Linzensoep? Rode linzen, ui, wortel en aardappel in tuinkruidenbouillon koken. Pureren met blender oid. Scheut citroensap erdoor en eventueel verkruimelde feta erdoor smelten.

In ieder geval sterkte met je operatie.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Soep

Fruitpap

Puree met groenten gemixt

Nutricia nutridrink
(Groene) smooties

Havermout fijnmalen door de yoghurt
Soepen lijken me dan het meest geschikt.

Ik vind de tomatensoep uit de serie soeppakketten van AH heerlijk!
Mag je warme dingen eten met je hechtingen? Fruitontbijt van H*ro is wel lekker en voedzaam. Die nam ik zelf nadat mn verstandskiezen waren weggesneden. Bouillon, kan je ook makkelijk zelf trekken en dan weet je wat erin zit ^^.

Alvast sterkte en beterschap!
Ik deed voor mijn (vegetarische) dochter de eerste dagen na haar driedubbele kaakbreuk vooral heel veel soep de eerste dagen. Pompoensoep, linzensoep, broccolisoep. Gewoon groentenbouillonblokjes en dan heel veel groenten erdoor en wat kaas voor de smaak en maar raggen met de staafmixer. Ik deed er ook altijd wat gekookte aardappelen door, voor de voedzaamheid.

En voor ontbijt deden we dan brinta, met een beetje veel melk en flink wat suiker voor de kooliedraden, of griekse yoghurt met (gepureerde) vruchten.
Van die eiwit- of proteïneshakes?

Zelf verse soep maken (en eventueel mixen)? Of gazpacho als je geen warme spullen mag?

En alle soorten ijs, yoghurt, pudding, ...? Desnoods in light-vorm. (Al zou ik zelf al lang blij zijn dat ik die 3 dagen iets kan eten en herstellen. Afvallen kan nadien ook nog. Sowieso eet je die dagen toch geen snoep en dergelijke.)
....
Soep dan maar
Een smoothie met een yoghurt of volle melk basis dan wel op basis van avocado en kokosmelk. Je kunt ook meusli door de blender gooien, evenals groente (groen blad groente, spinazie, selderij, etc), voeg een appel of 0,5 appel toe voor smaak. Evt een snuf kaneel, kurkuma of wat gember toevoegen.

Je kunt eindeloos variëren

.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Soep is ook een goed idee, pompoen, linzen, ...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 22 april 2017 @ 20:12:

Soep is ook een goed idee, pompoen, linzen, ...etc.Je kunt van bijna elke groente soep maken. Ik heb pas paprikasoep op en dat was verrassend lekker. Inderdaad een aardappel erdoorheen en je hebt een prima maaltijd.
Aardappel maakt een soep ook lekker vol. Zoete aardappel kan je ook nog doen.
Thanks voor de inspiratie!!
quote:Labalade schreef op 22 april 2017 @ 20:00:

Mag je warme dingen eten met je hechtingen? Fruitontbijt van H*ro is wel lekker en voedzaam. Die nam ik zelf nadat mn verstandskiezen waren weggesneden. Bouillon, kan je ook makkelijk zelf trekken en dan weet je wat erin zit ^^.

Alvast sterkte en beterschap!Dat is vandaag en morgen nog in de aanbieding bij AH voor 0.99
Well behaved women rarely make history.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle soeptips die er al gegeven zijn.

Mijn vriend heeft in december een kaakoperatie gehad en ik heb nog nooit zoveel verschillende soepen gemaakt als toen. Broccolisoep, bloemkoolsoep, geroosterde paprikasoep, bruine bonensoep, courgettesoep, Thaise kippensoep... de mogelijkheden zijn eindeloos.

En als ontbijt Brinta of havermout als je dat lekker vindt.
Nothing happens for a reason
http://cookieandkate.com/2015/vegan-lentil-soup-recipe/

Deze soep. Heerlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Idd soep, soep, soep.

Favoriet is hier zoete aardappelsoep met kokosmelk en een rode pepertje. Linzen, koriander (en gehakte cashewnoten maar dat is nu wrs niet zo handig) als topping. Of maissoep dan wel tomaten-geroosterde paprika soep.

We proberen sowieso wekelijks een nieuw soep recept uit. Deze week "hummus-soep". Weet nog niet of het een succes is, maar voedzaam is het zeker
Zelfgemaakte (stevige) soep.

Toen mijn verstandskiezen getrokken waren, heb ik 5 dagen overleefd op die soep.

Ik liet er ook aardappels in koken, mixte de soep nadien en dan voegde ik er nog extra geraspte kaas aan toe. Oh ja, en brood in kleine stukjes erdoor. Nooit honger gehad.
Toen mijn verstandskieze waren getrokken heb ik 3 dagen lang griesmeelpap op.

Verder soep, vla, yoghurt, ijs, appelmoes.

Of mix bevroren fruit met melk en eiwitshake poeder.
Ik kon ooit alleen maar vloeibaar eten na een driedubbele kaakbreuk en bijbehorende operatie. Mijn eetlust was ook nog eens weg (door de narcose of het ongeluk of zo), dus het was extra lastig. Ik hou helemaal niet van dieetshakes, maar toen heb ik van die dingen gekocht en nam die dan als ontbijt en lunch. Zo kreeg ik tenminste nog iets binnen, ook qua vitamines etc. Verder nog heel fijn gepureerde soep en smoothies. Na een paar weken kon het ijzerdraad dat mijn tanden op elkaar hield iets losser en toen heb ik ook wel potjes babyvoeding gegeten. De spaghetti en sperziebonen van Olvarit vond ik best lekker na een tijd helemaal niet eten
Bega trouwens niet de fout om alles maar te staafmixeren. Soep is prima, maar gestaafmixerde hutspot of chili zonder carne is echt heel erg smerig, dan kun je nog beter niks eten.

Wat dochter wel lekker vond was een zelfgemaakte milkshake, met veel ijs en weinig melk en dan wat (diepvries) aardbeien of kersen erdoor.
Vloeibare Brinta voor het ontbijt (gewoon wat meer melk erbij doen).
Boeboer. Dat is Indonesische rijstepap. Je kan een recept nemen van boeboer ajam en dan de kip vervangen door groenten. Of je koopt het gedroogd. Dat is vaak wel met kip of garnalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven