Blauwe bult?

04-02-2009 12:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een 5 maanden jonge dochter, een heerlijk vrolijk meiske!

Ze heeft sinds een maand of 1,5 een blauwe verdikking op haar rug. Ben al naar het ziekenhuis geweest, er is een echo gemaakt maar men weet niet wat het is, en gokt op een vetbult.

Het is in elk geen blauwe plek want het blijft dik en exact dezelfde kleur. Ze heeft er geen hinder of pijn van.

Heeft iemand dit ook al eens gezien of meegemaakt?
Is het een (gedeeltelijk) aziatisch kindje? Want het klinkt raar, maar bij deze kindjes komt het heel vaak voor dat ze een blauwe bult boven het staartbotje (ongeveer) hebben.

Hoorde ik van een kudde aziatische moeders

Toevoeging: Het heeft geen oorzaak en ook geen gevolg. Het zot er gewoon en dat komt dus vaker voor en gaat weer weg.
quote:pruttel schreef op 04 februari 2009 @ 12:48:

Is het een (gedeeltelijk) aziatisch kindje? Want het klinkt raar, maar bij deze kindjes komt het heel vaak voor dat ze een blauwe bult boven het staartbotje (ongeveer) hebben.

Hoorde ik van een kudde aziatische moeders

Toevoeging: Het heeft geen oorzaak en ook geen gevolg. Het zot er gewoon en dat komt dus vaker voor en gaat weer weg.

mijn kwart-indische dochter heeft ook zo'n blauwe plek boven haar bil (=mongolenvlek) maar dat is dus echt een vlek en geen bult...en die zit er al vanaf de geboorte...

@TO, geen idee wat het kan zijn! Hoop dat je er snel achter komt en dat het iets onschuldigs is.
Kan het niet een mongolenvlek zijn die wat verdikt is??

Mijn kwart surinaamse kinderen hebben ze ook alledrie. De jongste het meeste die heeft een billetje helemaal blauw en een stukje van zijn bovenbeentje
Hier een half turkse dochter en ook zij inderdaad zo'n vlek op haar rug en been.
Hm, nouja het is echt een bult en beweegbaar en zacht.

De bult zit in aan de rechterkant van 't midden van haar rugje en er loopt ook een ader heen vanuit het midden van haar rug.

Raar hé!

Zo'n mongolenvlek ziet er wel anders uit hoor.
tja is natuurlijk moeilijk om te zeggen zo maar is het dan niet een of andere andere huidafwijking? Wel raar dat ze in het ziekenhuis "gokken" ik bedoel als je je er zorgen om maakt moet er toch beter te kijken zijn?

maak je je er zorgen om??
quote:sheridan schreef op 04 februari 2009 @ 14:38:

Hm, nouja het is echt een bult en beweegbaar en zacht.

De bult zit in aan de rechterkant van 't midden van haar rugje en er loopt ook een ader heen vanuit het midden van haar rug.

Raar hé!

Zo'n mongolenvlek ziet er wel anders uit hoor.Klinkt meer als een dieper gelegen hemangioon. Die schijnen dan ook wat blauwig door. Vooral gezien het feit dat je zegt dat er een ader heen loopt lijkt het me waarschijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven