19 en zwanger

01-05-2017 20:10 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds kort dat ik 7 weken zwanger ben, in de week van de bevruchting heb ik gemeenschap gehad met 2 personen.

Ik weet dus niet wie de vader is... Ik ben ook zeer bang om een antwoord te geven ( of ik het wil houden of abortus wil doen ) omdat ik niet weet of het de juiste beslissing is en dat ik niet terug kom op mijn beslissing als het te laat is.

Mijn ouders weten het en ik heb hun volle steun, welke beslissing ik ook maak. Ook heb ik een studentenjob en ben ik binnen 3 maanden afgestudeerd.

Ik ben radeloos... Ik durf het tegen geen van beide potentiële vaders zeggen, ook al weet ik dat ik het moet doen.

Ik weet dat ik dit kan, en dat ik er klaar voor ben, ik had het me gewoon anders ingebeeld, een kindje krijgen. Dus ik twijfel.

Heeft iemand wat raad voor me? of hoe ik het eventueel kan vertellen tegen de 2 jongens?

Alvast bedankt
Ga praten met het Fiom, zij kunnen je verder helpen. Even een voor de schrik.
https://fiom.nl/

Neem contact hier mee op en sterkte met beslissen
Je bent 19 en afgestudeerd. Waarin dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
(Als dit waar is en) als je keuze afhangt van wie de vader is zou ik maar abortus laten plegen.
Ongeacht of je het houdt wil je het de jongens vertellen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je met beide onbeschermde sex gehad? Al soa tests gedaan?
quote:viva-amber schreef op 01 mei 2017 @ 20:20:

Je bent 19 en afgestudeerd. Waarin dan?Joh wat doet het ertoe.
quote:viva-amber schreef op 01 mei 2017 @ 20:20:

Je bent 19 en afgestudeerd5. Waarin dan?Ppfff
Moet je het die jongens wel vertellen?

Als je op dit moment niet eens weet wie van de 2 de vader is, had je duidelijk geen giga band met allebei.

Zitten ze dan wel te wachten op het nieuws dat ze mogelijk (50 % kans) vader worden?

En dat jij bovendien nog niet weet of je het kind gaat houden?

Eerst maar es duidelijkheid of je dit kind houdt.

En zelfs dan zou ik twijfelen of ik mij op mijn 19de wel in zo'n wespenest wil gooien als "2 mogelijke vaders" terwijl je met geen van de 2 een relatie hebt.
Afgestudeerd aan mbo 2 of hoger? Dat je dus een startkwalificatie hebt?

Wat een vervelende situatie zeg! En wat goed dat je het aan je ouders hebt verteld. Gebruik je foliumzuur?

Ik zou zoals anderen aanraden met het fiom gaan praten, zij kunnen je helpen te beslissen of je een kindje wilt of dat je abortus wilt plegen. Het aan de jongens vertellen staat daar los van.

Wat betreft het aan de jongens vertellen: heb je met een van beiden of beiden verkering? En wisten zij ook dat jullie onbeschermde seks hadden of is er iets fout gegaan met anticonceptie/ condoom? Ik zou met ze apart afspreken, direct zeggen dat je zwanger bent en dat je niet weet van wie. Zeggen dat je met je ouders erover gepraat hebt en wat je verder gaat doen. Hoe langer je wacht, hoe spannender het wordt.

Sterkte
quote:Tr0tter schreef op 01 mei 2017 @ 20:20:

(Als dit waar is en) als je keuze afhangt van wie de vader is zou ik maar abortus laten plegen.Dit.
quote:Filee_ schreef op 01 mei 2017 @ 20:27:

[...]

Dit.Dat schrijft ze toch helemaal niet...
De film Bridget Jones's baby kijken.
Misschien een domme vraag, maar je weet dat als je 7 weken zwanger bent je effectief pas 5 weken geleden bevrucht bent?

Sterkte
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Als je nog niet volwassen genoeg bent om hier zelf uit te komen, dan kun je beter abortus plegen. Dan hoef je het ze namelijk helemaal niet te vertellen.

Als je het kind wel laat komen dan ben je het aan hem of haar verplicht uit te zoeken wie de vader is. Een kind heeft er behoefte aan te weten van wie het afstamt.

Ik zou overigens geen kind krijgen uit angst spijt te krijgen van abortus. Dat is de beslissing voor je uitschuiven (geen abortus tot het niet meer kan) en dat is opnieuw onvolwassen gedrag.

Heb je al een afspraak met FIOM?
Je kunt trouwens na de geboorte een vaderschapstest doen. Of een van de vaders moet een andere huidskleur/ etniciteit hebben, dan zie je het eerder. Hoe oud zijn de potentiële vaders?
Volgens mij is TO Belgische dus ik vraag me af of het Fiom dan iets kan doen.
Vivo per lei
Geen pil gebruikt, geen condooms gebruikt, onbeschermde seks met meerdere mannen. Hopelijk gebruik je je hersenen wel voor je studie...

Abortus lijkt me een goede oplossing, zeker omdat je met beide mannen geen band hebt.

En doe een soa test.
Een soa test is altijd verstandig inderdaad.
quote:DuploPanda schreef op 01 mei 2017 @ 20:37:

Volgens mij is TO Belgische dus ik vraag me af of het Fiom dan iets kan doen.Fiom doet veel online (en anonieme) hulp via website.
quote:DuploPanda schreef op 01 mei 2017 @ 20:37:

Volgens mij is TO Belgische dus ik vraag me af of het Fiom dan iets kan doen.https://fiom.nl/online-be ... v-belgische-cli%C3%ABnten

Hier staat adres voor Belgie bij.
quote:wiezel schreef op 01 mei 2017 @ 20:30:

Misschien een domme vraag, maar je weet dat als je 7 weken zwanger bent je effectief pas 5 weken geleden bevrucht bent?

SterkteHuh? Dit snap ik ff niet. Als je zeven weken zwanger bent dan heb je toch kort voor die zeven weken seks gehad? Wat bedoel je met die 5 weken dan?
quote:Zanahoria schreef op 01 mei 2017 @ 20:42:

[...]

Huh? Dit snap ik ff niet. Als je zeven weken zwanger bent dan heb je toch kort voor die zeven weken seks gehad? Wat bedoel je met die 5 weken dan?Zwangerschap wordt gerekend vanaf laatste menstruatie ipv vanaf bevruchting, omdat menstruatie altijd zeker is en bevruchting/ eisprong niet. Dus vraag is of TO vanaf seks rekent of volgens officiële wijze vanaf laatste menstruatie.
quote:Zanahoria schreef op 01 mei 2017 @ 20:42:

[...]

Huh? Dit snap ik ff niet. Als je zeven weken zwanger bent dan heb je toch kort voor die zeven weken seks gehad? Wat bedoel je met die 5 weken dan?Je krijgt er altijd 2 weken extra bij omdat ze niet vast kunnen stellen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden dus ze gaan uit van t begin van je laatste menstruatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven