Wat moet ik doen???

02-05-2017 20:29 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen!

Ik heb een groot probleem en heb geen idee wat ik met doen!

Mijn vriend en ik zijn nu dik 2 jaar samen. We hebben samen een appartement en 2 kitten. Ik hou van hem en eigenlijk gaat alles goed. Maar, ik ben bang dat ik nooit echt verliefd ben geweest.. ik heb meerdere malen met een ander gezoend (ja ik weet hoe super stom en sneu dat is! ) dit heb ik hem niet verteld, of nou ja van 2 meisjes en 1 jongen weet hij. Maar er zijn nog 4.. eerder had ik echt wel spijt omdat hij dat niet verdiend, maar niet zo erg als nu. Alles is namelijk wat veranderd..

Ik ben nu 10 weken zwanger!! In het begin was ik er blij mee en hij ook! We hebben het onze ouders al verteld, (ik ben 20 btw, en hij net 25) en hij moet na dit jaar nog 1 jaar naar school en gaat dan aan het werk en ik heb al een mbo diploma en ben nu aan het werk. Maar dit alles is niet waar het om gaat. Want dit hele gebeuren met dat ik nu zwanger ben, doet me beseffen dat ik de rest van mijn leven hoe dan ook met hem te maken heb.. en nu ik dat weet, heb ik ontzettend last van een schuld gevoel.

Ik heb nu bedacht om het kindje weg te laten en 30 juni in de trein naar Taize te gaan. Hier wil ik ongeveer 6 weken blijven om mezelf weer terug te vinden en alle leugens en alles achter me te laten. En dus ook bij hem weg te gaan. Ik wilde een briefje achter laten met de waarheid.. maar vind dat eigenlijk een echte kutstreek..

Ik heb al eerder geprobeerd een eind aan onze relatie te maken maar iedere keer als ik het doe krijg ik spijt.. ik weet dat ik wat anders wil in mijn leven maar omdat we al zo lang samen zijn en zoveel mee hebben gemaakt hou ik heel veel van hem..

Heeft iemand raad? Wat moet ik doen? Ik weet wat het beste is, namelijk weg gaan, maar is dat ook wat ik wil?

Help me! Alsjeblieft!

Veel liefs,
Lekkere reden om een kind zijn/haar bestaan niet te gunnen. Ik ben niet anti abortus maar man man wat praat je over een levend wezen alsof het niks is.
Ik zou er als een volwassen vrouw een einde aan maken: uitmaken, vruchtje eventueel weg laten halen en een eigen plek zoeken.

6 weken naar the middle of nowhere gaan en een briefje achterlaten is inderdaad een kutstreek.
Oh jee. Ik denk dat de relatie sowieso over is. Wees eerlijk tegen jezelf en dan tegen hem.

Vraag je daarna meteen af of je dit kindje zonder een relatie met hem wilt krijgen. Doe iets. Ga ervoor of niet. Maar doe iets.
Schrijf je vriend een brief met alles wat je hem wil vertellen, goed en kwaad. Lees hem aan hem voor. Ren niet weg voordat je met hem hebt gesproken. Je bent hem minstens een goed gesprek verschuldigd.

Bespreek je afwegingen met de huisarts. Die zal je de juiste begeleiding adviseren.

Heel veel sterkte,
You're a diamond dear, they can't break you
Het leven is geen film waarin je ergens zes weken naartoe kan en dat je dan herboren terugkomt - waarbij dan al jouw problemen zijn opgelost... echt, Grow up
Je bent in paniek, als ik je op zo lees. En dan wil je vechten of vluchten. Jij kiest nu voor vluchten.

Ik zou je aanraden om eerst in gesprek te gaan met iemand. Je ouders, of de huisarts, of een goede vriendin. Kom eerst tot rust en neem daarná pas een beslissing. Je klinkt nu niet stabiel genoeg om zulke ingrijpende beslissingen te nemen.

Sterkte!

Baby had jullie relatie eigenlijk moeten redden?

Je hebt er wel een rommeltje van gemaakt zeg...

Je relatie heeft in ieder geval geen toekomst. Ren niet weg voor je problemen maar los ze op. Denk er goed over na of je het kindje alleen wilt/kunt opvoeden. Niet? Kijk dan naar andere opties.

Doe het in het vervolg gewoon veilig!!
Je schrijft dat je heel veel van hem houdt?? Rare manier om dan een briefje achter te laten en met de noorderzon te vertrekken.. rare griet.

O en je titel.. wat moet ik doen? Moeten wij dat bepalen? Sorry maar zon iemand kan in mijn ogen geen goede moeder zijn.
http://www.taize.fr/nl_article6360.html
Benieuwd hoe lang deze OP blijft staan
Don't just call me pessimist, try and read between the lines.
Met open mond je topic gelezen! Zeg alsjeblieft niet dat je serieus stiekem weg wil gaan en alleen een briefje achter wil laten..:

Ga in gesprek met je vriend!
If you can dream it, you can do it.
quote:Mellala schreef op 02 mei 2017 @ 20:39:

Je relatie heeft in ieder geval geen toekomst. Ren niet weg voor je problemen maar los ze op. Denk er goed over na of je het kindje alleen wilt/kunt opvoeden. Niet? Kijk dan naar andere opties.

Hier een out of the box optie: vraag of hij alleenstaand vader zou willen zijn, zo ja voldraag het kind en ga dan naar Taizé om jezelf te vinden (neem meer tijd, je klinkt niet als iemand die in 6 week te vinden is).

Je overweegt serieus om zijn kind (ja voor hem waarschijnlijk kind, niet vruchtje, als hij er blij mee is en jullie ouders al ingelicht zijn en alles) weg te halen, met de noorderzon te vertrekken en het hem te laten weten met een briefje? Echt?
Ga met je huisarts of fiom praten over wat je met de zwangerschap wilt. Wat je met de relatie wilt staat hier los van! Wil je geen alleenstaande moeder of co-ouders voor het kind zijn met je (ex)vriend? Of is je idee dat als het kind geboren wordt je ook per se een relatie met hem moet houden?

Je kunt natuurlijk altijd naar Taize gaan om een rustmoment te nemen, maar je bent het, vind ik, aan je vriend verplicht om te communiceren over wat je met de zwangerschap doet en wat je met de relatie wilt.

Sterkte
Door het kindje zit je altijd aan hem vast, relatie of niet. Wil je dit niet, voorkom dan dat het kind een rot leven krijgt: verbreek de relatie en kies voor abortus. Je kan goed voorgelicht worden door Fiom bijvoorbeeld. Ik denk alleen dat nu jullie het al verteld hebben aan familie, die drempel al hoger is. Ga sowieso eerst een eerlijk gesprek aan met je (ex) vriend hierover.
En je dacht dat een kind krijgen een goed idee was omdat ...???

Zeker als je dat dan nog es zo blij uitroept tegen je omgeving ...

En na 2 jaar al te pas en te onpas zitten zoenen (en wat nog meer misschien?) met anderen ... geeft niet echt blijk van een erg stabiele relatie. Na 2 jaar ben je bovendien nog niet "zo lang samen". Zeg dat maar als je ooit de 10 of de 20 jaar met iemand haalt.
quote:SallySpectra schreef op 02 mei 2017 @ 21:04:

http://www.taize.fr/nl_article6360.html

Naar Taizé komen betekent uitgenodigd worden om te zoeken naar een verbondenheid met God door gemeenschappelijk gebed, zingen, stilte, persoonlijke bezinning en uitwisseling.

Een verblijf in Taizé kan helpen om een stap terug te nemen van je dagelijks leven, een grote verscheidenheid aan mensen te ontmoeten en na te denken over je inzet voor de Kerk en de maatschappij.

Als je hier bent doe je mee aan het gemeenschappelijk leven en het dagelijkse programma. Lees de praktische informatie om meer te weten te komen over de ontmoetingen en wanneer je kan komen. Denk er aan je van te voren in te schrijven.

“Het is echt een feest om zoveel jongeren, zoveel verscheidenheid, op de heuvel te zien samenkomen. Het wekt in ons de vurige hoop dat het mogelijk is om als mensen in vrede samen te leven.”

Broeder Alois tijdens een ontmoeting in de kerk van de Verzoening
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zeker naar Taizé gaan, TO.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is dit serieus?

Als het zo is getuigd het van weinig respect voor jezelf en je partner om dit plan in uitvoering te brengen. Hij is in de wolken met jullie aankomende kindje en omdat jij de vrouw bent denk je zonder enige uitleg een reden te hebben het kindje weg te halen en zonder duidelijke uitleg te vertrekken.

Praat met hem, praat met je huisarts maar zorg ervoor dat je niet alleen jezelf enorm beschadigd met deze actie maar behoed je ook voor het feit dat je partner een heel leven met de gedachtenis rondloopt dat er een kindje van hem had kunnen zijn maar dat zonder enige uitleg en overleg is weg gehaald. Het is voor jouw misschien eel iets wat je verbind met je partner de rest van je leven en wat je niet ziet zitten maar het is foor hem juist iets waar hij naar uitkijkt, waar hij klaar voor is en wat hem bindt. Denk ook aan zijn gevoel. Hoe lullig, verdrietig en ontredderd jij me misschien nu voelt.
Je vriend is dus een aardige jongen die er nar uit ziet vader te worden. En jij gedraagt je als een kind van 12. Weglopen voor problemen, geen verantwoordelijkheid nemen en over Abortus praten alsof je een papiertje weggooit.

En de enige reden dat je geen kind meer wil met je vriend is dat je dan hem moet blijven zien terwijl hij dan weet dat je een leugenaar en vreemdganger bent. Nou, geweldige reden. Ben geen tegenstander van abortus, maar misschien is t voor jou toch een goede levensles om op een echo te zien wat er in je buik zit. Dan weet je wat je weg laat halen bij abortus, nu spreek je erover alsof het een klompje cellen is. Nou met 10 weken is t toch echt al wat meer.

Stappen:

Praat met FIom

Praat met je vriend

Ga niet naar Taize. Als je zo gelovig bent dat je daar heen wil snap ik al helemaal niet dat je zo makkelijk doet over abortus

Maar vooral:

GROW UP! Volwassen zijn is verantwoordelijkheid nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven