Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Wat fijn bloes!

Fijne vakantie knotje!

Net het huis bezichtigd, was echt wel een tof huis! Veel mogelijkheden en er moet veel aan gedaan worden. Maandag gaan we de makelaar bellen dat we het huis willen kopen. Mits we ons niet bedenken tot die tijd.
Oh wat leuk northcape! Spannende tijden voor jullie ook dus!
Oh, voor in de tabel: 4 mei tweede deel 20 weken echo. En: jongen!
Wat leuk dat jullie er een zoontje bij krijgen bloes!
Hi meiden, sorry voor het weinige schrijven van mijn kant maar ik lees wel mee als ik even tijd heb.. Wat fijn de goede echo´s.

Hier ook de 20 wk echo gehad afgelopen donderdag. Was bloednerveus... Bij mn collega was hij niet goed afgelopen week en ze moeten de zwangerschap laten afbreken... Echt verschrikkelijk....

Bij mij was hij op zich goed maar ons meisje groeit niet helemaal volgens de lijn dus moet over 2 weken terug komen...

Ons huis staat nu op funda en maandag zijn de eerste 5 bezichtigingen, dinsdag nog 1... Hier schijnen de huizen ook echt binnen een week te zijn verkocht en boven de vraagprijs maar moet het eerst nog allemaal maar zien... Vind het echt een enorm stressy bezigheid hoor dat kopen en verkopen.

Makelaars zijn idd heel slim met tactieken en bieders tegen elkaar uit laten spelen. Ik zou echt gewoon aan je voorwaarden houden bij het doen van je bod...
jongens, ik vind het even zwaar geloof ik. Harde buiken, last van 'bandenpijn' (denk ik, weet ik veel hoe dat hoort te voelen) en een peuter die elke 3 seconden van mening wisselt en overal een drama van maakt. Mijn vriend en ik worden er beiden chagrijnig van en dat helpt ook niet echt mee.

Grootste probleem is denk ik dat ik toch weer zorgelijker wordt van die harde buiken. Mijn baarmoedermond is gemeten bij de 20-weken echo, en die is relatief kort. Zal me toch niet gebeuren dat dit een vroeggeboorte wordt?
Hè toverspiegel wat naar dat je je zo rot voelt. Het is ook allemaal niet niks wanneer er ook nog een peuter rondloopt die jouw volledige aandacht wil.

Ik heb ook al harde buiken hoor! Zolang ze weggaan wanneer je rustig ontspant is er naar mijn weten niks aan de hand. En wanneer je je echt zorgen maakt bel dan gewoon de verloskundige! Daar zijn ze voor!! Die kan vast wat zorgen bij je wegnemen! Sterkte, probeer hier en daar even wat rustmomentjes voor jezelf in te bouwen...
dank voor je lieve reactie, heb net wat geslapen, dat helpt ook
Onee toverspiegel wat vervelend, hopelijk zijn de harde buiken snel verdwenen.

Dali succes maandag, hopelijk zitten er ook bieders bij!

Bloes, wat leuk een jongen!

Mijn 20 weken echo is verplaatst door de vk naar 5 mei, 3 dagen langer wachten....
Wat is er veel weer geschreven mooie en lastigere dingen!

Toverspiegel, wat lastig. Een kleine die je bezig houdt én een relatieve korte baarmoedermond (wat houdt het precies in?) zoals ri88 al aangaf, ik zou de verloskundige even bellen, daar zijn ze voor. Goed dat je wat geslapen hebt, denk goed aan jezelf! Hopelijk worden de harden buiken snel minder en blijft het hierbij.

Northcape, bah langerwachten is nooit prettig! Gelukkig hebben jullie genoeg andere dingen aan jullie hoofd, dat het wachten iets versneld, Nogsteeds zeker van jullie bod? ? Heel spannend hoor! Succes morgen.

Dali ook voor jou enorm spannend maandag/dinsdag, hopelijk voor jullie een (juist)bod! Fijn dat ook jullie echo rust heeft gebracht, en fijn dat over 2 weken de rest nog bekeken wordt, ik moet alweer wachten tot 32 weken, hihi... duurt lang! Hopelijk trekt de groei van jullie meisje snel bij! Fijn dat ze het goed bijhouden. Maar heftig hé bij je collega, wens je niemand toe!

Bloes! wat leuk weer een jongen in het lijstje tussen de meisjes, ik ga het aanpassen, de aanvullende data's ook!

Fijn dat alles tot dusver goed gemeten is, hopelijk de laatste dingen ook!

Knotje, geniet van je vakantie!

En ri88, voor jou ook 2 heerlijke weken, lekker, plannen? In de zomer ook wel fijn, lekker vroeg al verlof ;)?

Hier voel ik me steeds meer en meer zwanger, voel ons mini meisje steeds meer en meer, buik die groeit, ik groei ook aardig (whoops naar mijn zin echt té veel) al 6(!) kg erbij.. en ben maar klein. Heb niet het idee dat ik bijzonder veel eet.

Afgelopen week naar kinderopvang geweest, was ook wel even nieuw allemaal, even laten bezinken en ook nog naar een andere kijken voor het vergelijk. Tevens (nogmaals) een gesprek met m'n baas gehad, akkoord op 24u werken ! Nu alleen nog uitpluizen welke dagen het worden. Verder is lang stilzitten en langstil staan funest voor m'n onderrug, gelukkig snel opgelost door steeds een stukje te lopen , hopelijk blijft het daarbij en anders fysio!

Fijne week allemaal! Gelukkig maar 3 daagjes werken; heerlijk!!
Bb hier ook al 6 kg erbij....

fijn dat je baas akkoord is met de 24 uur!

Ons bod is geaccepteerd, tenminste we hadden een bod gedaan en er was een partij die 1,5k meer geboden hadden maar die ongunstige ontbindende voorwaarden hadden. Dus als wij voor die 1,5k meer gingen dan konden we het huis kopen. Super spannen! Vrijdag afgesproken met de hypotheek adviseur. Gezegd dat de voorkeur naar nov gaat, eerder of lager mag ook maar iig geen september.
Hoe is het nu met je toverspiegel?

Hè Northcape wat balen dat je 20wk echo is verplaatst! Je wilt toch zo snel mogelijk weten of alles goed is met de kleine!

Wel superfijn dat jullie bod nu geaccepteerd is!!! Al een idee wanneer de sleuteloverdracht gaat zijn?

Bb, heerlijk ja die vakantie nu! We gaan komend weekend nog een paar dagen weg in eigen land. Dus dat is heerlijk!

En ik heb het inderdaad qua zomer ook heel goed voor elkaar. Mijn verlof start officieel pas 7 augustus maar omdat de zomervakantie al op 7 juli begint ben ik al lekker vanaf 32wk vrij! Ik mag niet klagen dus :-)

Leuk dat jij je ook al zo lekker zwanger voelt! Dat schoppen en bewegen is zo fijn he? Lekker van genieten! Hier ook al aardig wat kilootjes er bij, zelfs al iets meer dan jij (ben ook wel lang).. Maar ik loop wat dat betreft wel aardig gelijk met mijn vorige zwangerschap en die kilo's vlogen er na de bevalling weer af. Dus ik maak me er maar niet al te druk om. Zolang ik mezelf niet volvreet kan het daar in ieder geval niet aan liggen!

Heel fijn dat je baas akkoord is met 24 uur! Goed vooruitzicht! Ik duim voor je dat het met je rug goed vol te houden is!
Hier gaat alles goed. We genieten van de sneeuw, zon en de bergen. Het is wel een paar dagen erg rustig geweest in m'n buik en daar maakte ik me wel even druk om. Vandaag een rustdag ingepland en nu voelde ik vanmorgen weer een paar kriebeltjes gelukkig! We hebben 10 mei weer controle bij de verloskundige, maar ik denk toch dat ik maandag even bel of ik komende week al terecht kan. Wil nu eigenlijk wel graag bevestiging dat het nog steeds goed is allemaal.

Bb, wat fijn dat je je uren hebt geregeld op je werk. Weer iets om van je lijstje af te strepen. Hier vliegen de kilo's er ook aan. Zit nu al op +8kg. ben benieuwd waar het eindigt. Haha. Het zijn wel alleen m'n buik en borsten die zichtbaar zijn gegroeid, dus waar al die kilo's zitten, geen idee.

Northcape, wat fijn dat jullie bod geaccepteerd is! Wel jammer dat je langer moet wachten op de 20 weken echo. Maar als alles dan goed is, is het niet meer zo erg.

Toverspiegel, wat naar dat je je zo voelde! Hoe gaat het nu met je?

Dali, hopelijk zien jullie op de volgende echo dat jullie meisje lekker goed is gegroeid en dat alles goed is!
Hai! Dank voor jullie lieve reacties. Ik heb even rustig aangedaan, en dat helpt goed. Ben veel rustiger en minder gespannen. Ook veel minder harde buiken. Heb wel besloten mee te doen aan een onderzoek wat vroeggeboorte mogelijk tegen gaat. De lengte van mijn baarmoedermond was ook bij de 2e meting relatief kort. Niet direct zorgelijk, vooral omdat mijn oudste niet te vroeg is gekomen. Maar ik kom dus wel in aanmerking voor behandeling, maar dat is in het ziekenhuis waar ik ben alleen mogelijk via dat onderzoek. Twijfelde dit weekend wat ik zou doen: vertrouwen op goede afloop, of toch een niet-invasieve oplossing. Uiteindelijk toch gekozen voor het laatste, volgens de gyneacoloog was het niet schadelijk en zou het de groei niet in gevaar brengen en was het mooi meegenomen dat een vroeggeboorte eventueel werd voorkomen.

@knotje: klinkt heerlijk die vakantie! Ik vind het zo mooi altijd in de bergen! Fijn dat je het gekriebel weer voelde zodra je rustiger aan deed. Lekkere bevestiging! Kan me goed voorstellen dat je wel toe bent aan meer zekerheid. Het is gewoon fijn om die echo te krijgen en je kleintje te zien. Hopelijk kan het een weekje eerder! En anders maar gewoon vertrouwen op dat lieve gekriebel

@ri88: dank voor je lieve berichtjes. Hoe gaat het met jou? Veel plezier op het weekendje weg! Met zn tweetjes, of mag jullie oudste mee?

@bb87: fijn dat het op je werk is geregeld dat je straks 3 dagen mag werken! Lijkt me een fijn vooruitzicht. Heb je het met ouderschapsverlof geregeld of is het straks een contract voor 24 uur?

Die kilo's ach... het aantal zegt niet zoveel, misschien heb je gewoon veel vruchtwater? Maar kan me wel voorstellen dat als je klein bent, dat je het wel een beetje in verhouding wil houden! Je moet tenslotte nog 19 weken.

@northcape: gefeliciteerd met je nieuwe huis! Heb je al mogen tekenen? Maak je je zorgen over de hypotheek, of was een bod geaccepteerd krijgen de moeilijkste stap?

Je wordt wel op de proef gesteld met je 20 weken echo. Hopelijk compenseren ze het met extra lang kijken en meten.

@dali: benieuwd naar hoe het gaat met je huis! is het inderdaad snel verkocht?

@bloes: zie dat ik nog niet op je gereageerd had: een jongen! wat leuk en wat goed dat de echo goed was (en wat fijn dat je nog een keertje mag ) Betrekken jullie je zoontje er al een beetje bij? weet hij dat hij een broertje krijgt?

@rest: benieuwd naar jullie echo's, schopjes & verhalen! Hou vol, we zijn al halverwege.
Geniet lekker in de bergen knotje!! En goed om je vk te bellen, al is het alleen maar voor de bevestiging dat het goed is.

Fijn dat je je weer wat meer ontspannen voelt toverspiegel! Dat onderzoek klinkt inderdaad wel positief! Mag ik vragen wat het inhoud? Wat kunnen ze voor je betekenen?

Wij gaan lekker met z'n 3en weg dit weekend! Quality time samen! Veel zin in! Verder gaat het goed! Mag echt niet klagen, zit lekker in mijn vel!
whoop whoop! wat een fijne koningsdag, wat een vrijmarkt! al komt het hele kinderdagverblijf hier spelen, wij hebben inmiddels genoeg voor iedereen

Over 2 jaar gaan we zelf maar eens verkopen, er kan niets meer bij (groter gaan wonen is natuurlijk ook nog een optie, haha).

Onderzoek houdt in dat ik ofwel een pressarium krijg rond mijn baarmoedermond, of progesteron-pillen krijg die ik moet inbrengen zodat ze bij de baarmoedermond zitten. Beiden helpen om de baarmoeder een beetje stevig te houden. Ik mag niet kiezen in welke groep ik zit, maar beide opties zijn niet invasief en kunnen op geen enkele manier kwaad. Ben benieuwd, morgen hoor ik er meer over!
Weekend erg last gehad van mijn buik. Moet veel bukken op mijn werk (verpleeghuis). Ik heb maar een gesprekje aangevraagd met mijn teamleider. De verloskundige zegt ook dat ik niet meer moet bukken maar dat is lastig in een verpleeghuis met mensen omkleden... maargoed. Nu nachtdiensten dus dan hoef ik iniedergeval minder te bukken :D kreeg er een erg harde buik/opgeblazen gevoel van. Verder was alles gelukkig goed. Hartje weer gehoord.
Flowerzz, goed naar jezelf luisteren hoor. Misschien heel lastig met het werk om je heen maar wanneer jij buiten je werk om last van je buik krijgt is niet zo goed. Gelukkig nu nachtdienst voor jou. Wel fijn dat je het hartje weer gehoord hebt!

Toverspiegel hoe was het bij jou? Welke optie krijg je of heb je gekregen. Hoop dat het goed gaat helpen kan je kleine zeker lang genoeg bij jou blijven! Haha ja veel spulletjes en evt. Moeten verhuizen ivm ruimte is heeeeeel herkenbaar nog niet heel veel spullen, maar zoveel van ons heeft al moeten wijken naar een ander plekje of gewoon weggeruimd. Nog maar te zwijgen over straks plaats voor (loop)fietsjes keukentjes en ander groot spul. Haha gelukkig zijn we hard aan het sparen!

Ri88 lekker genoten van het weekend?

Knotje hoe is het bij jou? Kleine al weer meer gevoeld? Moet je tot de 10e wachten of toch al eerder weer naar de verloskundige ?
Ik mocht vandaag even extra langskomen bij de verloskundige en het hartje klopt luid en duidelijk! Dus ik ben weer helemaal blij! En heb het idee dat ik onze mini wel weer heb gevoeld. Het zijn alleen niet meer echt kriebeltjes, maar meer al lichte schopjes denk ik. Het voelt in ieder geval heel anders dan een paar weken geleden. Waarschijnlijk was ik teveel gefocust op die lichte kriebeltjes en heb ik daardoor wat beweging gemist. Onzekerheid is nu weer gezakt in ieder geval, gelukkig! en de afspraak van volgende week blijft ook gewoon staan. Dan kan vriendlief ook weer mee en mogen we nog een keer extra luisteren en kunnen we nog wat uitgebreider dingen bespreken. Dus dat is ook fijn

Deze week werden we gebeld door de babyzaak dat ons ledikant pas later geleverd kon worden (week 29 ipv 21). En met de vraag of we dan de rest van de bestelling wel eerder wilde hebben of ook pas in week 29. Aangezien we nog wel het een en ander moeten doen in de babykamer, opruimen en verven, hebben we afgesproken dat ze in week 24 alles komen leveren. En dan komen het ledikantje + kinderwagen in week 29. Ben wel blij dat we op tijd alles hebben besteld en nu dus ook genoeg speling hebben qua levering.

Bb. hoe gaat het met jullie shopjacht? Ook alle grote dingen al uitgekozen en besteld?

En de rest, hoe gaat het met jullie?
Wat fijn knotje! Goed dat je weer gerustgesteld bent! En ook heerlijk dat je de kleine nu echt voelt! Dat geeft ook veel bevestiging en ben je op een gegeven moment meerdere keren per dag gerustgesteld.

Toverspiegel bij jou al meer duidelijkheid over het onderzoek? Ben benieuwd! Hopelijk is het waardevol voor je!

Flowerzzz, zoals Bb ook zegt: luister goed naar je lichaam. Je wordt wel teruggefloten als je te veel doet. Niks gaan forceren hoor! Je kindje is nu even het belangrijkst.

Ik heb heerlijk genoten van het weekendje weg ja! Zoontje heeft zich heel goed vermaakt en vond het prachtig. Lekker echt even er tussenuit geweest. Deze week nog vakantie en dan komende maandag weer aan de slag!

Hier begint het in huis ook eindelijk een beetje vorm te krijgen. Zijn al sinds het najaar bezig met grote verbouwing van de zolder. Die is nu bijna af. Dan kunnen we de nieuwe kamer van zoontje leeghalen en gaan schilderen + behangen. En zodra hij over is kan de babykamer een nieuw fris kleurtje krijgen! Gelukkig hebben we alle meubels verder al. Dus is het dan alleen een kwestie van 1 muur schilderen, gordijnen ophangen en nieuwe lamp en wat accessoires. Maar zou blij zijn als we daar mee kunnen gaan beginnen! Een behoorlijke 'stoelendans' dus in huis!
Even tussendoor, ik reageer later uitgebreider: vandaag tweede deel van de GUO gehad en alles was goed! We zijn zó opgelucht en blij!
Wat super fijn bloes! En de test met allemaal

Een goede 20 weken echo.

Morgen mag ik eindelijk. Wat is m'n buik gegroeid, en m'n benen en billen.... misschien iets vaker voor een gezond tussendoortje kiezen.

Volgende week gaan we een week op vakantie, zojuist een mooie bikini gekocht. Hopelijk kan ik daar nog een paar fijne t shirts vinden want die heb ik niet.

Ik merk wel dat m'n buik meer 'pijn' gaat doen en dat lang staan niet zo fijn is.
Bloes wat fijn dat het tweede gedeelte van de echo goed was! Was een opluchting!!

En ook voor jou knotje, wat voel je je onzeker als je zo ver weg zit he?

En top dat jullie het hebben kunnen regelen wat betreft het leveren van de babykamer!.

Flowerz let aub goed op jezelf! Het is een signaal van je lichaam dat het nu wat teveel wordt allemaal, geef het goed aan op je werk.

Nothcape wat fijn dat jullie bod geaccepteerd is moeten jullie nu ook verkopen?

Succes met de 20 wk echo

Wij zijn nu een weekje weg maar merk dat ik de stress nog niet echt los kan laten... veel gedoe over het regelen aan en verkoop van het huis... zorgen om m'n vader en toch ook omdat de 20 wk echo groei niet helemaal Ok was ...slaap slecht... nu ook alweer een tijd wakker en vell hoofdpijn

Ons huis is trouwens wel binnen een week onder voorbehoud verkocht voor de vraagprijs... dus zijn daar wel heel blij mee

Ga toch maar een poging doen om te gaan slapen, truste zzzz
Wat fijn dali dat je huis zo goed als verkocht is en dat je nu een werkend weg bent. Vervelend de zorgen wat betreft de groei van jullie baby en je vader

Wij wonen nu in een huur huis, vorige week langs een hypotheek adviseur geweest en dat gaat wel goed komen de hypotheek. volgende hobbel is de bouwkundige keuring. Het huis komt uit begin 1900 en de wijk staat bekend als slecht gefundeerd. We zullen het zien.
20 weken echo was goed en we krijgen een meisje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven