Lijf & Lijn alle pijlers

'Afdrukken' op je lijf

06-05-2017 20:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een rare vraag over iets wat ik volgens mij al mijn hele leven heb

Als ik 's avonds mijn kleren uittrek dan zitten er allemaal vuurrode strepen op mijn lichaam die aangeven waar de kledingstukken gezeten hebben. Zo opvallend dat je vanaf een afstandje zou denken: wow wat is er met haar, heeft zij soms snijwonden? Strakke of losse kleding maakt niet uit, ook bij een joggingbroek zie je aan de bovenkant afdrukken, en als ik met een rok aan op een stoel zit en de rok kreukt onder mijn dijen, dan is het ook daar een heel slagveld Het is zelfs zo dat, als ik mijn tasje even op mijn schoot zet (met blote benen), dat die tas dan ook nog zo'n tien minuten zichtbaar is. Mijn beha en ondergoed zie je in z'n volledigheid nog uren na het uittrekken zitten met rode strepen.

Ik ben eraan gewend maar het kan soms ook vervelend gaan aanvoelen, bijvoorbeeld als ik sokken draag (ik kan nooit sokken met boordjes aan omdat het aan het eind van de dag dan pijn gaat doen, en bij sokken met opdrukken knelt de opdruk in mijn voet) Daarnaast was ik er met seks vroeger onzeker over omdat ik dacht dat ik de enige was.

Inmiddels heb ik het bij anderen ook vaak genoeg gezien, maar er zijn ook zat mensen die het absoluut niet herkennen, of die hele lichte streepjes hebben die vrij snel wegtrekken. Had het er laatst nog over in de sportschool en niemand wist waar die verschillen vandaan kwamen.

Waardoor komt dit?

Betekent dit dat ik veel vocht vasthoud? Slechte doorbloeding?

Huidskleur?

Te kleine of zeer strakke kleding draag ik niet en ik ben ook niet dik.

Ben erg benieuwd

Verwijder dit alsjeblieft niet vanwege "vragen om diagnose" oid, dat zou wel erg vergezocht zijn
Heb je een erg lichte huid?
Ik heb het ook, m'n moeder ook. Me nog nooit afgevraagd of er wat mis mee is. Het doet geen pijn het ziet er alleen niet uit, ach ja...
Voor m'n gevoel heb ik gewoon een wat dunne en droge huid. Ik ben ook heel wit
Iedereen is anders, sommige mensen hebben zo'n gevoeliger huid dat je erop kan schrijven. Check eens dermografie.

Maar abnormaal is het niet. Bij mij heb ik ook altijd strepen overal. Geen last van gelukkig en sokken en dergelijke verdraag ik prima.
Denk idd dat je gewoon een heel erg gevoelige huid hebt. Ik heb ook heel snel afdrukken, maar ze worden niet vuurrood alsof het erin gekrast staat. Niks aan de hand
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik heb er meer "last" van als ik bodylotion gebruik. Waarschijnlijk omdat m'n huid dan zachter is?
Ik heb geen strepen maar blauwe plekken. Daarbij doe ik ook sporten waarbij je die nogal eens oploopt. Ooit heb ik toen ik uitging maar foundation op mijn armen gesmeerd omdat ik er als een zielig mishandeld vrouwtje uitzag.

Ik heb een dunne huid waardoor je mijn aders goed liet lopen. Ik denk dat dit ook zoiets is.
Mijn zoon heeft dit ook + een huid waarop schrammen en blauwe plekken heel duidelijk te zien zijn. Ik was altijd bang dat het kinderdagverblijf zou denken dat we hem mishhandelden
Herkenbaar! Ik heb het ook. Als ik met mijn gezicht in hand heb geleund ook afdrukken. Als iemand me met een vinger prikt meteen blauw plek. Ik weet ook niet wat het is.
Ik herken dit ook. Witte huid droge schrale plekken. Ik draag soms mijn nikes maar niet de hele dag. Het knelt terwijl ze niet te strak zitten. Sokken heb ik ook. Ik hoef maar 1x iets te wrijven op mijn hals en mensen vragen wat ik heb.

Ik gooi het op gevoelige huidtype. Je kan er toch niks mee.
Bam!!!!
Ik denk dat iedereen dit wel heeft. Toen ik met schoonzus een trouwjurk ging kopen (haltermodel) waarschuwde de verkoopster dat ze niet eerder op de trouwdag een bh met schouderbandjes moest dragen. Vond ik wel een slimme tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven