Morning afterpil

07-05-2017 11:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb woensdag seks gehad. En kwam er donderdag avond achter dat ik de pil van woensdag avond ben vergeten. Ik heb toen de pil alsnog genomen en vrijdag ochtend een morning afterpil gehaald. Zaterdag had ik weer seks en de condoom scheurde, hij is niet in me gekomen en hij zat kort in me.

Als ik de bijsluiter lees zou ik weer een morning after pil moeten slikken. Klopt dit?
Je was niet onveilig aangezien je de pil de dag erna geslikt hebt. Maar door de map raden ze aan zeven dagen met condoom te vrijen. Dus ja.
Tja, die bijsluiters zitten er niet voor de gein bij hè. Ik zou die adviezen maar opvolgen en wat voorzichtiger worden.
Als hij geen zaadlozing heeft gehad is dat in principe niet nodig. Voorvocht bevat geen spermacellen. Wat wel kan is dat hij gemasturbeerd heeft en daarna niet meer geplast en er daardoor levende spermacellen in het voorvocht belanden. Dan is er wel een kans op zwangerschap. Kun je hem dat vragen?

Bovendien wordt door de fabrikant afgeraden om de MAP vaker in dezelfde cyclus te gebruiken (bijsluiter norlevo en bijsluiter ellaone).
Ligt er ook helemaal aan in welke week van de strip je de pil vergeten bent. Heb je vrijdag advies gevraagd bij de apotheek hierover? Zo'n map zijn geen snoepjes.

Super pech dat je binnen korte tijd 2 stomme acties had, maar niks aan te doen. Misschien is een andere anticonceptie een idee, als je de pil vaker vergeet.
Dankjullie wel. Ik ben de pil in de vier jaar dat ik hem slik nog nooit vergeten dus dit is echt gewoon vette pech. Ik ga morgen naar de apotheek vragen wat ik het beste kan doen. Als ik een Map moet slikken is dit nog binnen de 5 dagen die Elleone adviseert.
Volgens mij hoef je niet weer opnieuw de map te halen hoor
Kun je MAP 's onbeperkt door slikken?
Dat zeg ik: van een vorige zaadlozing en als hij niet meer geplast heeft daarna. Daarom dus even vragen.

Bron
Ik zou even met je huisarts of apotheek bellen voor advies. Kan me namelijk ook voorstellen dat twee keer een map in een week wel heftig is voor je lichaam! In welke week van de pil zit je? Balen zeg, twee keer in een week.
Ik zou idd even advies inwinnen. Ik heb zelf twee keer een map geslikt in een tijdsbestek van 2 maanden tijd. Hele cyclus ontregeld. Was echt vervelend.
Let wel; hoe later je de MAP neemt, des te minder werking ( binnen 12 uur na inname is de kans op alsnog een zwangerschap 0,5%, na 12 uur 2% etc). Ik zou even een belletje naar de huisartsenpost doen. Dit is niet iets om mee te wachten tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven