Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen, tussendoortjes?

10-05-2017 11:34 14 berichten
Ik ben 2 jaar geleden ruim 34 kilo afgevallen door WeightWatchers (en een tijdje kcal tellen via MyFitnessPal).

Nu zit er in die 2 jaar tijd 3 kilo bij, heb nu een BMI van 24. Opzich niet verkeerd natuurlijk (BMI was rúím boven de 30) maar zou er graag toch nog 7 kilo af willen. Ben 1.65 en weeg nu 65.4 (vorige week begonnen met 66.8).

Calorieën tellen doe ik niet meer, dan ga ik veel te veel opletten op wat ik eet en dan kom ik niet boven de 1200 kcal uit. Veel te weinig dus.

Ik hou niet erg van brood en ontbijt dus vaak met drinkontbijt, is ook niet heel gezond. Dus daar zou ik graag alternatieven voor hebben. Verder eet ik tussen de middag wel 2 volkoren boterhammen, met kipfilet / appelstroop en soms kaas.

Nu heb ik een fruitallergie en kan dus zo goed als geen fruit eten. Soms eet ik wel een appel, gaat 2 dagen achter elkaar goed en dan speelt de allergie toch te erg op. Hetzelfde met (veel soorten) noten. Dat maakt het lastig om toch op voldoende kcal te komen.

Avondeten is meestal aardappels groente vlees, soms een pasta. Om de week in het weekend een keer friet.

Iemand tips voor vullende gezonde tussendoortjes?

Oja, met calorieën tellen val ik niks af, dan eet ik duidelijk te weinig. Nu val ik razendsnel af, lijkt me ook niet de bedoeling.

Wat ik gisteren gegeten heb:

's Morgens de kinderen naar school brengen, flesje water 500 ml mee (6km totaal op de fiets)

Thuis drinkontbijt 1 glas en een kop thee

Flesje water

3 maria biscuitjes voordat ik kind op ging halen (6km totaal op de fiets)

Thuis 2 volkorenboterhammen, 1 met stroop, 1 met salami (niet het meest vetarme ;)). Cup a Soup kip. Thee en een glas melk.

Flesje water bij kinderen ophalen (6km totaal op de fiets)

Avondeten aardappels, bietjes en een gehaktbal

's Avonds nog een Latte Caramel

Heb dan geen hongergevoel (denk ook door de flesjes water) maar ik vind het wel weinig. De tussendoortjes mis ik. Lijk wel of ik niet meer weet hoe ik die 34kg kwijtgeraakt ben, dus heb weer even een opfrisser nodig
Alle reacties Link kopieren
Fruit, salade met kip, banaaneiwitpannekoekjes, eiwitmelkshake, beetje gerookte zalm met komkommer

Als ontbijt yoghurt met noten en fruit
-
Oh sorry heb niet goed genoeg gelezen, je hebt een allergie. Stom van me!
-
Je eet echt te weinig, zeker met die 18km fietsen op een dag erbij. Ik zou beginnen met meer toevoegen aan je maaltijden, dus 2 glazen drinkontbijt ipv eentje of 3 boterhammen ipv 2. Of drinkontbijt eens vervangen door havermout.

Tussendoortjes:

- ontbijtkoek

- yoghurt of kwark

- liga

- een (gevuld) eitje

- groente met yoghurtdip (wortel, courgette, etc)

- rijstwafels
Snoepgroente: kleine tomaatjes, komkommertjes en worteltjes.

Klein beetje yoghurt of kwark

Bouillon

Gekookt ei

Ik vind zelf je maaltijden vrij karig. Ik lunch met 3 boterhammen en dan heb ik niet altijd meer behoefte aan een tussendoortje voor het avondeten.

Ipv een drinkontbijt kun je ook iets met havermout doen? Of yoghurt met (ongezoete) muesli.
Ik ben nu een omelet aan het eten met uien, spinazie en champignons. Misschien kun je zulke varianten bedenken?

Moet zeggen dat ik ook graag wil afvallen en nog zoekende ben. Duurt al een tijdje maar ben nu wel echt meer mee bezig
Wat ik regelmatig eet aan tussen doortjes:

-Schaaltje komkommer met een paar blokjes (30+)kaas

-2 plakjes kipfilet, in tweeën snijden en dan in ieder haf plakje een klein augurkje rollen.

-4 plakjes rookvlees met in ieder plakje een kwart gekookt ei

-roggecracker met huttenkäse

-schaaltje rauwkost
Komkommer/worteltjes/tomaatjes zijn altijd lekker tussendoor.

Meer vullend is ontbijtkoek zonder suiker.

Als ontbijt yorgurt zonder suiker met museli. Zelf vind ik cruseli lekkerder maar is ook wat minder gezond.

Havermout kun je als gezond en voedzaam ingredient ook in vanalles verwerken.
Ei avocado rijstwafel met smeerkaas radijsjes olijven augurken yoghurt met zaden en pitten
Het probleem is vooral dat ik geen trek heb tussen de maaltijden door Dus in die zin 'mis' ik de tussendoortjes niet, maar ik vind wel dat ik te weinig eet.

Ik zie hier al fijne tips staan, dank jullie!
Op basis van jouw dag van gisteren kunnen we niet zeggen of je te weinig eet of niet. Ik vind 2 boterhammen lunch niet veel, maar ik heb verder geen idee hoeveel 1 drinkontbijt bevat. En hoeveel aardappelen en bietjes jij eet.
Geen trek tussen de maaltijden door? Klinkt als ideaal! Sluit me aan bij bovenstaande tips, vooral havermoet kun je veel mee. Wat vervelend van due fruit- en notenallergie. Veel succes!
Je wilt afvallen zeg je. Ik zou (afgaande op dat wat je hier schrijft) minder suiker en zout eten. Cup a soup is 1 mok zout. Maak verse soep en vries dat in pakketjes in. Schrap stroop en vervang het door vleeswaren of kaas. Daarnaast zijn veel varianten drinkontbijt een en al suiker. Maak eens overnight oats of gewoon havermoutpap. Dan kun je iets meer brood oid toevoegen als je nog honger hebt. Kijk van daaruit of het werkt voor je.
Marana, drinkontbijt 1 groot glas, 300 ml denk ik? Denk rond de 200 kcal. Aardappelen eet ik niet heel veel, 100 gram denk ik. Groente dan weer wel veel, als we stamppot eten stamp ik voor mijzelf apart omdat dat dan andere verhoudingen zijn

Afvallen is dus juist het probleem niet, dat lukt wel, het gaat me alleen te snel. Als ik dan 'straks' af en toe eens iets ongezonds te snacken eet (extra, gewoon voor het lekkere zeg maar) ben ik bang dat die kilo's er zo weer aan zitten. Laatste 2 dagen is er een kilo af :O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven