Wanneer en hoe uit een beker leren drinken?

05-02-2009 14:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 22 maanden probeer ik al tijden uit een beker te leren drinken, maar het lukt nog niet erg. Hij heeft altijd geweigerd om uit een tuitbeker te drinken en drinkt nog steeds het liefste uit een fles.

Als ik die fles af en toe niet geef, drinkt hij echt veel te weinig op een dag en dat vind ik ook geen prettig gevoel.

Uit een pakje drinkt hij inmiddels wel goed (met zo'n pakjeshouder eromheen) maar dan ben je zo afhandelijk van al die zoete pakjes.

Eigenlijk wil ik dus graag tips en weten hoe oud jullie kindje was toen hij/zij goed uit een beker kon drinken?

Alvast dank voor jullie reacties!

Dit is de beker die ik bedoel. De rand is iets omgebogen, helpt tegen morse, en je zit niet met een neus in de weg.
Hier vanaf 7 maanden uit een beker gaan oefenen, van 6 tot 7 maanden geoefend met een tuitbeker, maar daar beet ze alleen in of gooide 'm weg. Sinds ze 11 maanden is krijgt ze geen fles meer, alles uit een gewone beker en nog 2 keer de borst (nu nog 1 keer). Dochter is nu 13 maanden en drinkt sinds kort zelf haar drinkyoghurt. Aangeleerd dat ze goed haar handjes om de beker moet houden. Het voordeel van drinkyoghurt (maken we zelf) is dat als ze iets te enthousiast is ze niet de hele inhoud van de beker over zich heen krijgt. Als dit een tijdje goed gaat gaan we ook met ander drinken oefenen.
quote:Emma01 schreef op 05 februari 2009 @ 14:38:

[...]

nou dat valt volgens mij wel mee; hij drinkt een flesje meestal in 1 teug leeg dus dat lijkt me minder erg dan steeds een slokje uit een beker toch?

tandenpoetsen is ook geen hobby van m; dat is wel erg slecht voor z'n tanden :-)De flesspeen opzich is slecht voor z'n tanden. In dit geval misschien niet zozeer hetgeen wát hij drinkt. Mijn tandarts raadt aan om de fles alleen voor melk te gebruiken, andere dranken meteen in tuitbekers te geven, en zelfs al vrij vroeg, rond de 9 maanden, te gaan oefenen met de gewone beker. Juist vanwege de flesspeen.
Hier vanaf een maand of 9 tuitbeker, en vanaf een maand of 11 denk ik een gewone beker. Maar zoon heeft altijd alleen op de creche fles gehad (thuis de borst) en nooit iets anders dan melk in zijn fles gehad, dus dat scheelt. Hij krijgt nu (alleen thuis, anderhalf jaar oud) zijn melk nog wel lekker warm in zijn flesje 's middags, maar dat vind ik voorlopig nog even prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven