37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 10 mei 2017 @ 15:39:

[...]

Ik moet toegeven dat ik ook bang ben voor afwijzing. Als ik bang ben om afgewezen te worden (voor deze angst voor afwijzing is er een reden; dat is er niet zomaar), omdat de vrouw geen herkenbare signalen zendt, of juist overduidelijk signalen uitzendt van geen interesse, is er al sprake van een afwijzing. Meer energie in te steken om het toch vooral te proberen, is verspilling. Ik negeer haar verder. Ik zou - bij aandringen - haar afwijzing niet respecteren, wat ik fout zou vinden.Iedereen is bang voor afwijzing. De een meer dan de nder. Niet iedereen laat zich tegenhouden door die angst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:strikjemetstippels schreef op 10 mei 2017 @ 09:40:

[...]

Waar om ben je zo boos op 'het systeem'? Oprechte vraag. Ik ben dat namelijk zelf niet, als buitenbeentje. Het is een gegeven. Nu zou ik nooit zeggen dat systemen moeten blijven als 'revolutionair' (lol, nog al opstandige familie achtergrond) maar je kunt toch een systeem dat niet goed is gedefinieerd niet echt om ver werpen, of elk lid dat er in functioneert of niet (kun je niet zien aan de buitenkant) verantwoordelijk houden?

Ik ben boos omdat ik het niet volhoud om nog langer aan de kant te staan. Ik kan heel goed de aardige, aaibare man te zijn, maar dat het ik al 25 jaar gedaan en ik kom er geen stap verder mee. Daarom kies ik nu voor revolutie om het systeem wat mij zolang aan de kant heeft gehouden omver te werpen. Vrouwen hebben soms last van rammelende eierstokken. Ik denk dat ik ook zoiets heb, maar dan een mannelijke variant. Om mijn maatje te vinden. Waarschijnlijk ook een evolutionair iets.

Jouw familie heeft ook iets met revolutie? Wil je daar meer over vertellen?

.

quote:Wat spell zegt lijkt me toch beter, je zelf veranderen of hoe je ergens mee om gaat lijkt mij vruchtbaarder.Begin jij nu ook al? Ik heb het internet leeggekocht met boeken over persoonlijke ontwikkeling en duizenden €'s uitgegeven aan trainingen, coaching, therapieën en dingen. Ik probeer dit te oefenen bij elke ontmoeting die ik met een mens heb, waar dan ook. Ik zit tegenwoordig regelmatig op zo'n achterlijk meditatiekussentje. Ik probeer helemaal Zen, geaard, zwevend, non-dualistisch en weet-ik-allemaal-niet te zijn. Ik probeer steeds dichter bij mijn gevoel te komen en ik merk dat ik alleen maar bozer word.
quote:inkijk74 schreef op 10 mei 2017 @ 15:43:

[...]

Ik ben boos omdat ik het niet volhoud om nog langer aan de kant te staan. Ik kan heel goed de aardige, aaibare man te zijn, maar dat het ik al 25 jaar gedaan en ik kom er geen stap verder mee. Daarom kies ik nu voor revolutie om het systeem wat mij zolang aan de kant heeft gehouden omver te werpen. Vrouwen hebben soms last van rammelende eierstokken. Ik denk dat ik ook zoiets heb, maar dan een mannelijke variant. Om mijn maatje te vinden. Waarschijnlijk ook een evolutionair iets.

Jouw familie heeft ook iets met revolutie? Wil je daar meer over vertellen?

.

[...]

Begin jij nu ook al? Ik heb het internet leeggekocht met boeken over persoonlijke ontwikkeling en duizenden €'s uitgegeven aan trainingen, coaching, therapieën en dingen. Ik probeer dit te oefenen bij elke ontmoeting die ik met een mens heb, waar dan ook. Ik zit tegenwoordig regelmatig op zo'n achterlijk meditatiekussentje. Ik probeer helemaal Zen, geaard, zwevend, non-dualistisch en weet-ik-allemaal-niet te zijn. Ik probeer steeds dichter bij mijn gevoel te komen en ik merk dat ik alleen maar bozer word.Booshid, jaaaa, daar vallen vrouwen op. Vinden ze rete aantrekkelijk.
quote:JonasV91 schreef op 10 mei 2017 @ 15:31:

[...]

Klopt. Alleen is dat het gevolg van wat vermoedelijk een hele historie is...

Hoe verliep de opvoeding?

Hoe was de schooltijd?

Kort: de eerste +/-20 jaar van het leven zijn tekenend. Gaat het daar mis, is de kans groot dat het later (blijft) mis gaat/n.

De vraag is hoe daarop ingespeeld kan worden. Volledig mee eens.
World of Warcraft: Legion
Maar wat is dan die 'revolutie?' Daar moet dan toch haast wel dwang voor vrouwen bij komen kijken? Zo klinkt het althans.
quote:hans66 schreef op 10 mei 2017 @ 15:51:

[...]

Volledig mee eens.Als ze jou vroeger niet gepest zouden hebben, zou je dan nu niet tegen dezelfde dingen aanlopen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2017 @ 15:40:

[...]

door wie zou er op ingespeeld moeten worden? B

Misschien iedereen? Door middel van onderzoek en kennis?

In de eerste plaats weliswaar door het individu zelf in het geval die situatie voorvalt.

Anderzijds kan er preventief opgetreden worden door de zaken bespreekbaar te maken?

Waarom wordt het basisprobleem genegeerd en enkel afgegaan op de gevolgen van dat probleem?

Misschien algemene opvoedingsadviezen?

Dit topic bespreekt nu één of een paar casussen maar het probleem situeert zich enorm breed.

Het is een maatschappelijk probleem dat er bijvoorbeeld niet over slechte of minder optimale thuissituaties gesproken wordt tenzij de extreme gevallen. Alleen is het probleem dat wat extreem was ooit minder erg was. Daar kan perfect op ingespeeld worden als men niet zo negerend ingesteld is. Overheden die bijvoorbeeld denken aan de maatschappelijke aspecten in plaats van geld te incasseren.

Ik denk nu heel breed maar een probleem pak je aan op de basis ervan.

Het is één van de mogelijke oorzaken. Er zijn nog oorzaken mogelijk maar waarom niet enkele proberen te elimineren?

Had TO ergens terechtgekund tijdens zijn jonge jaren was hij zo extreem niet ingesteld. Veronderstel ik, ik ken TO niet maar ik veronderstel dat het niet enkele jaren terug begonnen is maar wel bij de opvoeding of op school.

Ik ben waarschijnlijk een uitzondering maar ik wil graag nagaan waarom iemand op een bepaalde manier reageert. Hoe komt iemand in zo'n situatie terecht? Als dat gekend is kan er gekeken worden wat individueel een oplossing kan zijn en er kan gekeken worden of desbetreffende oplossing ook bij andere individuen gebruikt kan worden. Proactief handelen zou zoveel kosten en miserie kunnen voorkomen... Denk ik toch...

Misschien beginnen met wat eigenaardig is of wat niet per definitie tot de norm behoort af te schrijven niet te negeren?

Probeer je eens in een soortgelijke situatie te plaatsen. Wat doet dan het meeste pijn? Geen interactie of complete negatie (wat op zich ook interactie is maar effectief doen alsof het er niet is)?

Als het probleem genegeerd wordt is er geen probleem. Vrij gemakkelijk.

Alleen is de reeds bestaande kennis volgens mij nog niet toereikend om er vlot op in te kunnen spelen.

De situaties waarin de dames zich bevonden uit het topic over die liefdeloze jeugd had toch op z'n minst gedeeltelijk vermeden kunnen worden? Dus waarom geen moeite doen om te onderzoeken waar het fout liep en daar lessen uit trekken voor komende generaties?

Of redeneert men: 'Ik heb die miserie gehad, de rest moet het ook maar ondergaan...'?

Of kunnen we redenen van: "Ik heb die miserie gehad maar ik ga ervoor proberen te zorgen dat het zich niet meer kan manifesteren?"

Struisvogelpolitiek?
quote:Timetraveler schreef op 10 mei 2017 @ 15:52:

Maar wat is dan die 'revolutie?' Daar moet dan toch haast wel dwang voor vrouwen bij komen kijken? Zo klinkt het althans.Ik zie niets in de "revolutie" van Inkijk. Ik snap dat je gefrustreerd bent, Inkijk, maar ik zou voor boze mensen echt hard wegrennen. Ik heb al helemaal niets met mensen die mij en anderen veroordelen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2017 @ 15:54:

[...]

Als ze jou vroeger niet gepest zouden hebben, zou je dan nu niet tegen dezelfde dingen aanlopen?

In mijn situatie durf ik zelfs zeggen: "Per definitie!"...

Genuanceerder: het is steeds een vermoeden vermits ik de tijd niet kan terugdraaien.

Dan had ik nu waarschijnlijk wel zelfvertrouwen, wel een positiever zelfbeeld en dan durfde ik wel mensen en specifieker meisjes/vrouwen aanspreken. Dan had ik meerdere contacten en had ik al meerdere ervaringen opgedaan. Want dan behoorde ik tot een groep/klas/gemeenschap...

Als je constant het gevoel krijgt dat je het vuil van de straat bent en je idioot voelt, dan heb je dat allemaal niet..

Dus ik durf echt zeggen dat het heel anders had geweest.

Uitsluiting van mensen zorgt net voor situaties als de situatie waarmee dit topic allemaal begon.

En dat probeerde ik ook al in m'n vorige berichten te zeggen. Op heel algemene gebieden.

Niemand heeft baat bij deze situaties.

Probeer de impact van pesten en uitsluiting eens nagaan... Die is enorm.
quote:JonasV91 schreef op 10 mei 2017 @ 15:55:

[...]

Misschien iedereen? Door middel van onderzoek en kennis?

Nu verwacht je van Jan Met De Pet en van Truus Om De Hoek van alles omdat sommige mannen niet aan de vrouw kunnen komen ? Werkelijk ?

In de eerste plaats weliswaar door het individu zelf in het geval die situatie voorvalt.

Anderzijds kan er preventief opgetreden worden door de zaken bespreekbaar te maken?

Waarom wordt het basisprobleem genegeerd en enkel afgegaan op de gevolgen van dat probleem? Wat is het basisprobleem? Voor de een misschien autisme, voor de ander wellicht iets totaal anders. En wat voor de een help, helpt dan voor de ander niet. En misschien zijn sommigen wel niet te helpen. En dan nog wat : je mag een relatie hebben, maar je hebt er geen recht op.

Misschien algemene opvoedingsadviezen? Dat ouders je leren flirten en leren hoe je bh bandjes los maakt en zo.

Dit topic bespreekt nu één of een paar casussen maar het probleem situeert zich enorm breed.

Het is een maatschappelijk probleem dat er bijvoorbeeld niet over slechte of minder optimale thuissituaties gesproken wordt tenzij de extreme gevallen. Alleen is het probleem dat wat extreem was ooit minder erg was. Daar kan perfect op ingespeeld worden als men niet zo negerend ingesteld is. Overheden die bijvoorbeeld denken aan de maatschappelijke aspecten in plaats van geld te incasseren.

Ik denk nu heel breed maar een probleem pak je aan op de basis ervan.

De basis is niet altijd een gebrekkige opvoeding. Misschien ben jij bijzonder moeilijk leerbaar. Of is er iets waardoor vrouwen jou geen relatiemateriaal vinden.

Het is één van de mogelijke oorzaken. Er zijn nog oorzaken mogelijk maar waarom niet enkele proberen te elimineren?

Had TO ergens terechtgekund tijdens zijn jonge jaren was hij zo extreem niet ingesteld. Veronderstel ik, ik ken TO niet maar ik veronderstel dat het niet enkele jaren terug begonnen is maar wel bij de opvoeding of op school.

Ik ben waarschijnlijk een uitzondering maar ik wil graag nagaan waarom iemand op een bepaalde manier reageert. Hoe komt iemand in zo'n situatie terecht? Als dat gekend is kan er gekeken worden wat individueel een oplossing kan zijn en er kan gekeken worden of desbetreffende oplossing ook bij andere individuen gebruikt kan worden. Proactief handelen zou zoveel kosten en miserie kunnen voorkomen... Denk ik toch...

Misschien beginnen met wat eigenaardig is of wat niet per definitie tot de norm behoort af te schrijven niet te negeren?

Probeer je eens in een soortgelijke situatie te plaatsen. Wat doet dan het meeste pijn? Geen interactie of complete negatie (wat op zich ook interactie is maar effectief doen alsof het er niet is)?

Als het probleem genegeerd wordt is er geen probleem. Vrij gemakkelijk.

Alleen is de reeds bestaande kennis volgens mij nog niet toereikend om er vlot op in te kunnen spelen.

De situaties waarin de dames zich bevonden uit het topic over die liefdeloze jeugd had toch op z'n minst gedeeltelijk vermeden kunnen worden? Dus waarom geen moeite doen om te onderzoeken waar het fout liep en daar lessen uit trekken voor komende generaties?

Of redeneert men: 'Ik heb die miserie gehad, de rest moet het ook maar ondergaan...'?

Of kunnen we redenen van: "Ik heb die miserie gehad maar ik ga ervoor proberen te zorgen dat het zich niet meer kan manifesteren?"

Struisvogelpolitiek?

Geen idee waarom je dat andere topic er bij haalt.

En als ik het niet zo'n treurige bedoeling vond zou ik je aanraden om uit te wijken naar buitenlandse vrouwen die voor het geld gaan, maar heel goed kunnen doen alsof het Ware Liefde is.
quote:Timetraveler schreef op 10 mei 2017 @ 15:52:

Maar wat is dan die 'revolutie?' Daar moet dan toch haast wel dwang voor vrouwen bij komen kijken? Zo klinkt het althans.Dat wil ik nu toch eindelijk ook wel eens weten! Wat is die revolutie?!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:JonasV91 schreef op 10 mei 2017 @ 16:02:

[...]

In mijn situatie durf ik zelfs zeggen: "Per definitie!"...

Genuanceerder: het is steeds een vermoeden vermits ik de tijd niet kan terugdraaien.

Dan had ik nu waarschijnlijk wel zelfvertrouwen, wel een positiever zelfbeeld en dan durfde ik wel mensen en specifieker meisjes/vrouwen aanspreken. Dan had ik meerdere contacten en had ik al meerdere ervaringen opgedaan. Want dan behoorde ik tot een groep/klas/gemeenschap....

jij denkt dus dat niet gepest zijn altijd inhoudt dat je zelfvertrouwen hebt , een positief zelfbeeld en dat iemand dan niet bang is voor afwijzing ?

Iets te simpel dit, hoor.
Het klopt wat JonasV91 hier schrijft. Ik heb er heel veel over gelezen, andere fora contacten enz. De sociale achterstand en schade door pesten, als deze al ooit goedgemaakt kan worden, is enorm.
JonasV,

Jouw laatste bijdrage is echt de spijker op de kop! Een tijd geleden las ik iets, en zag ik YouTube-filmpjes over RCA, Route Cause Analysis. Dit wordt doorgaans gebruikt voor technische problemen, of problemen als vliegrampen. Waarom vinden deze plaats? Of het onderstaande verhaaltje, dat op het eerste gezicht niets met liefde te maken heeft.

Een werknemer gaat naar een machine toe. Deze machine lekt olie. De werknemer ziet dat en haalt een doekje op. Hij maakt de plek waar olie gelekt is, schoon. So far, so good. Na een paar uur ligt er weer op dezelfde plek olie. "O... alweer olie. Even schoonmaken." Hij haalt een doekje op, en maakt de plek weer schoon. Hij vraagt zich niet af waarom de machine olie lekt. Ik begrijp dan zijn gedrag niet. Ik snap wel dat het daar schoon moet zijn, maar ik snap niet waarom hij niet onderzoekt waarom de machine olie lekt. Ikzelf vraag me af, waarom de machine olie lekt. Is er een lekkage? Waar komt die olie vandaan? Is er iets kapot? Zo ja, dan moet dat niet worden genegeerd, en moet men kijken naar de grondoorzaak.

Ik kijk de laatste tijd naar programma's over vliegrampen. Voor de onderzoekers is het absoluut ontoereikend om slechts te constateren dat er een vliegramp plaatsvond, en zich daarbij neer te leggen. Dat zou de reputatie van de hele luchtvaart aantasten.

Zo zie ik het probleem van deze mannen ook. Men constateert een probleem, en haalt vervolgens de schouder op. Er gebeurt niets. Dat vind ik ten opzichte van hen ontoereikend en onrechtvaardig. Waarom lost men dat niet op? Dat is een van de redenen om mij te ergeren aan de hulpverlening. Incompetent noem ik dat. Dergelijke incompetentie kan men zich al helemaal niet permitteren bij de luchtvaart en bestrijding van toekomstige mogelijke vliegrampen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2017 @ 16:08:

jij denkt dus dat niet gepest zijn altijd inhoudt dat je zelfvertrouwen hebt , een positief zelfbeeld en dat iemand dan niet bang is voor afwijzing ?

Iets te simpel dit, hoor.Dit is een redenatiefout.
Waar het hier in alle gevallen al ,mis gaat is het idee dat wij vrouwen jullie mannen iets onthouden. Dat je bij ons iets kunt halen zonder dat je zelf iets te geven hebt.

Waarom zouden wij eigenlijk iemand leuk vinden die zichzelf waardeloos vindt ? Hoe serieus neem je ons dan? Alsof wij geen eisen zouden mogen stellen en het met iedereen zouden moeten doen die zijn oog op ons laat vallen.
Net als het idee dat iedere man of iedere vrouw evenveel te bieden heeft, daar geloof ik ook niet in, hoe hard het ook is. Ik vind echt dat sommige mensen veel meer te bieden hebben dan anderen.
@Jonas, ik ben ook erg gepest in mijn jonge jaren. Ik weet wel een beetje wat voor invloed dat kan hebben op je sociale vermogens. Echter blijf ik er wel bij dat mijn sociale vaardigheden vooral zijn ontwikkeld door te lezen, te oefenen en nog veel meer te oefenen. En niet door anderen zich aan mij te laten aanpassen. Dat laatste is namelijk vrij onmogelijk, want je kunt nooit invloed op iedereen hebben.

Overigens heb ik wel allerlei soorten therapie gehad, wat me de ene keer wel en de andere keer niet verder hielp. Gelukkig meestal wel.

En me op een nieuwe plek meteen thuisvoelen of meteen gezellig of spontaan babbelen met anderen, dat blijft misschien voor altijd te hoog gegrepen. Maar ik werk eraan, en het wordt steeds ietsje makkelijker en beter en fijner.
quote:SF_ schreef op 10 mei 2017 @ 15:42:

@Jonas (15.31 uur), je hebt wel een punt. Mannen wordt geleerd geen verdriet te tonen (verman je), bij vrouwen is verdriet meer geaccepteerd. Stereotypen zijn net zo schadelijk voor mannen als voor vrouwen.En in plaats van dat stereotypen minder worden - wat ik had gehoopt door emancipatie e.d. - heb ik de indruk dat het juist toeneemt. Wat als mannelijk en vrouwelijk wordt gezien wordt juist scherper en belangrijker.
quote:Timetraveler schreef op 10 mei 2017 @ 16:16:

Net als het idee dat iedere man of iedere vrouw evenveel te bieden heeft, daar geloof ik ook niet in, hoe hard het ook is. Ik vind echt dat sommige mensen veel meer te bieden hebben dan anderen.Klopt: Mate value/ Partnermarktwert
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2017 @ 16:05:

[...]

...

Nu verwacht je van Jan Met De Pet en van Truus Om De Hoek van alles omdat sommige mannen niet aan de vrouw kunnen komen ? Werkelijk ?

...

Wat is het basisprobleem? Voor de een misschien autisme, voor de ander wellicht iets totaal anders. En wat voor de een help, helpt dan voor de ander niet. En misschien zijn sommigen wel niet te helpen. En dan nog wat : je mag een relatie hebben, maar je hebt er geen recht op.

....

Misschien algemene opvoedingsadviezen? Dat ouders je leren flirten en leren hoe je bh bandjes los maakt en zo.

...

De basis is niet altijd een gebrekkige opvoeding. Misschien ben jij bijzonder moeilijk leerbaar. Of is er iets waardoor vrouwen jou geen relatiemateriaal vinden.

Geen idee waarom je dat andere topic er bij haalt.

En als ik het niet zo'n treurige bedoeling vond zou ik je aanraden om uit te wijken naar buitenlandse vrouwen die voor het geld gaan, maar heel goed kunnen doen alsof het Ware Liefde is.

Ik zie het nu wel iets breder dan enkel aan een vrouw komen... De problematiek gaat net iets verder dan enkel het romantische...

Misschien zie ik het nu te breed aangezien het uiteindelijk afwijkt van het topic maar ook hier gaat het verder dan enkel het aspect rond relaties...

Je bekijkt het nu louter vanuit het standpunt relaties, probeer het breder te bekijken door de impact van bepaalde mechanismen te analyseren en er uit te leren. De basisprobleem zijn anders t.o.v. elkaar maar hebben de gemeenschappelijke deler dat ze er onder andere voor zorgen dat het fundament dat gebruikt wordt om relaties met anderen aan te gaan er niet is.

Opvoedingsadviezen zoals praat met elkaar. Praat met jouw kinderen. Praat over gevoelens, praat over wat er gebeurd is tijdens de dag. Praten, vooral dat. Ik heb de indruk dat je het precies in het belachelijke wenst te trekken... Wederom gaat het veel breder. Als iemand ergens terechtkan om te praten maakt dat ook een heel groot verschil.

Ik haal dat topic erbij omdat het ook vrouwen treft. De gevolgen uit die situaties die daarin beschreven zijn kunnen gelijkaardig zijn aan de gevolgen die je hier leest. Weliswaar extreem maar ik ga er van uitgaan dat vele situaties te voorkomen zijn...

Communicatie kan een uitweg bieden. Dat wordt veel te weinig gedaan. Praat met mensen. Dan kom je zaken te weten en kan je de situatie begrijpen. Oordelen vellen kan iedereen maar een gestaafde mening vormen ligt voor velen net iets moeilijker.
quote:hans66 schreef op 10 mei 2017 @ 16:11:

Zo zie ik het probleem van deze mannen ook. Men constateert een probleem, en haalt vervolgens de schouder op. Er gebeurt niets. Dat vind ik ten opzichte van hen ontoereikend en onrechtvaardig. Waarom lost men dat niet op? Dat is een van de redenen om mij te ergeren aan de hulpverlening. Incompetent noem ik dat. Dergelijke incompetentie kan men zich al helemaal niet permitteren bij de luchtvaart en bestrijding van toekomstige mogelijke vliegrampen.

Waarom zou iemand anders jouw problemen moeten oplossen?! Dat mag je lekker zelf doen hoor.

Uiteraard heb je wel een punt als het erom gaat dat je geen hulp krijgt, als je daarom vraagt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2017 @ 16:14:

Waar het hier in alle gevallen al ,mis gaat is het idee dat wij vrouwen jullie mannen iets onthouden. Dat je bij ons iets kunt halen zonder dat je zelf iets te geven hebt.

Waarom zouden wij eigenlijk iemand leuk vinden die zichzelf waardeloos vindt ? Hoe serieus neem je ons dan? Alsof wij geen eisen zouden mogen stellen en het met iedereen zouden moeten doen die zijn oog op ons laat vallen.

Zeggen ze niet dat je eerst van jezelf moet houden, voor je een ander kunt liefhebben? Of iets in die richting?

In elk geval: werk eerst aan je zelfbeeld en je zelfvertrouwen.
quote:SF_ schreef op 10 mei 2017 @ 16:16:

@Jonas, ik ben ook erg gepest in mijn jonge jaren. Ik weet wel een beetje wat voor invloed dat kan hebben op je sociale vermogens. Echter blijf ik er wel bij dat mijn sociale vaardigheden vooral zijn ontwikkeld door te lezen, te oefenen en nog veel meer te oefenen. En niet door anderen zich aan mij te laten aanpassen. Dat laatste is namelijk vrij onmogelijk, want je kunt nooit invloed op iedereen hebben.

Overigens heb ik wel allerlei soorten therapie gehad, wat me de ene keer wel en de andere keer niet verder hielp. Gelukkig meestal wel.

En me op een nieuwe plek meteen thuisvoelen of meteen gezellig of spontaan babbelen met anderen, dat blijft misschien voor altijd te hoog gegrepen. Maar ik werk eraan, en het wordt steeds ietsje makkelijker en beter en fijner.

Bedankt voor jouw bijdrage!

Ik weet dat ik actief moet deelnemen en dat beterschap mogelijk is. Deze namiddag ben ik bijvoorbeeld naar een psychologe geweest.

Evolutie is mogelijk bij nagenoeg ieder individu maar er wordt vele individuen ontmoeten deel te kunnen nemen aan zo'n persoonlijke evolutie. Hulp wordt geweigerd, bijvoorbeeld, zoals even terug vermeld werd.

Ik ben 'helaas' een idealist, ik ga voor de meest optimale situatie. Win-win situaties.

Ik probeer het bredere plaatje te bekijken en niet enkel mijn situatie na te gaan.

Ik kijk waar het verkeerd loopt en wat eraan kan verandert worden.

En vanuit dat perspectief plaats ik mijn (helaas) heel algemene berichten.

De wortel van het probleem ligt niet bij één individu.

En niet ieder individu heeft de kracht om verder te gaan.

Jij en ik proberen te evolueren maar soms vraagt dat enorm veel energie. Vooral als de negatieve ervaring zich opstapelen. Men heeft behoefte aan succesverhaaltjes om verder te kunnen gaan.
quote:JonasV91 schreef op 10 mei 2017 @ 16:21:

[...]

Ik zie het nu wel iets breder dan enkel aan een vrouw komen... De problematiek gaat net iets verder dan enkel het romantische...

Misschien zie ik het nu te breed aangezien het uiteindelijk afwijkt van het topic maar ook hier gaat het verder dan enkel het aspect rond relaties...

Je bekijkt het nu louter vanuit het standpunt relaties, probeer het breder te bekijken door de impact van bepaalde mechanismen te analyseren en er uit te leren. De basisprobleem zijn anders t.o.v. elkaar maar hebben de gemeenschappelijke deler dat ze er onder andere voor zorgen dat het fundament dat gebruikt wordt om relaties met anderen aan te gaan er niet is.

Opvoedingsadviezen zoals praat met elkaar. Praat met jouw kinderen. Praat over gevoelens, praat over wat er gebeurd is tijdens de dag. Praten, vooral dat. Ik heb de indruk dat je het precies in het belachelijke wenst te trekken... Wederom gaat het veel breder. Als iemand ergens terechtkan om te praten maakt dat ook een heel groot verschil.

Ik haal dat topic erbij omdat het ook vrouwen treft. De gevolgen uit die situaties die daarin beschreven zijn kunnen gelijkaardig zijn aan de gevolgen die je hier leest. Weliswaar extreem maar ik ga er van uitgaan dat vele situaties te voorkomen zijn...

Communicatie kan een uitweg bieden. Dat wordt veel te weinig gedaan. Praat met mensen. Dan kom je zaken te weten en kan je de situatie begrijpen. Oordelen vellen kan iedereen maar een gestaafde mening vormen ligt voor velen net iets moeilijker.

Het ging over geen liefdesrelatie kunnen krijgen. Dat jij het graag breder trekt, prima.

Maar eventuele gevolgen van een niet- doorsnee jeugd ( in de zin van niet aan een vrouw kunnen komen ) zijn geen maatschappelijk probleem.

En wederom : er zijn zaken die ook in de vroegste jeugd nog niet opgelost kunnen worden.

Als jij iets ( wat dan ook ) hebt wat kennelijk een belemmering is voor vrouwen om een relatie met je aan te gaan, dan is dat heel treurig, maar soms is hard willen en hard werken niet gnoeg. Life sucks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven