ik weet het niet meer

06-02-2009 14:35 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames ik heb even jullie hulp nodig.

8 jaar geleden ontmoette ik mijn man en ik was al vrij gauw ongeplant zwanger.

Een rottijd gehad maar we kwamen er weer boven op.

We zijn terug verhuist naar mijn geboorte plaats omdat ik alles en iedereen hier miste.

Maar er kwam een sleur in onze relatie.

En ik ben vreemt gegaan.

Dit heb ik ook weer beeindigt omdat ik toch wilde vechten voor onze relatie.

Uren lang heb ik tegen mijn man gepraat dat ik onze relatie saai vond en dat ik er zo geen zin meer in had.

Zijn antwoord, dan gaan we toch een spelletje spelen.

Sja of dat wat uit maakt zeg?

Hij zit zijn avond uren het liefste op de bank voor het kastje te hangen.

Saai te wezen.

Of hij is boven films aan het downloaden.

Hij zal nooit initiatief nemen om samen iets leuks te gaan ondernemen.

Hij komt nooit met een leuk idee.

Het leek iets beter te gaan na ons zoveelste gesprek en we kregen een tweede kindje.

Maar al gauw kwam er weer een sleur in onze relatie.

En die sleur die blijft tot op de dag van vandaag.

En gister heb ik gezoent met een ex vriendje van vroeger.

Voelde me zo heerlijk.

En nu zit ik me dus hier een partij schuldig te voelen maar tergelijkertijd denk ik wauw ik was gewoon weer even gelukkig.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Het liefst zou ik mijn boeltje pakken en weg gaan maar ja dat doe je dus ook niet 1 2 3

Wat raden jullie mij aan om te doen?

Ik heb eigenlijk niet zo veel zin meer om energie erin te stoppen want dat doe ik al jaren.

Al jaren praat ik op hem in dat ik het niet meer naar mijn zin heb.

zucht......

groetjes van pleunie
Ja maar uren op je man inpraten is denk ik niet de manier
Stressed is just desserts spelled backwards
Ah, ik lees nu dat hij in het begin al saai was en het liefste op de bank Tv keek. Niks veranderd dus op het biertje na. Klinkt inderdaad hopeloos.
Is hij niet het type wat je gewoon mee moet trekken en dan wordt het vanzelf leuk? Die van mij is ook liever lui dan moe op zijn tijd, maar dan zeg ik gewoon dat we zo gaan en of hij over een half uurtje klaar wil staan. Dan loopt hij eerst wel wat te mopperen maar uiteindelijk komt het goed, en hebben we vaak veel plezier. Als ik uren tegen hem ga zeuren dat hij saai is gaat hij echt niet meer mee hoor, dan denkt hij > zoek het maar uit.
Maar stop met het vreemdgaan want vreemdgaan is vele malen erger dan op de bank tv kijken.
En een dvdtje op de bank, kaarsjes erbij, wijntje, toastjes, etc? En dan een leuk avondje er van maken?

Is dat iets?
quote:Maleficent schreef op 06 februari 2009 @ 16:12:

Ja maar uren op je man inpraten is denk ik niet de manier

Er wordt hier altijd geroepen: "praat met je man / vriend" "laat hem weten wat je dwars zit" "communiceer"

Waarschijnlijk is dit wat TO ook gedaan heeft en als je alle gesprekken bijelkaar opteld kom je op uuuuuuuren uit.

Waarom wordt TO steeds afgekraakt? (Door sommigen)
Praten is wat anders dan inpraten.

Misschien heeft TO het verkeerd geformuleerd hoor, maar zoals ze het geschreven heeft klinkt het meer als eenrichtingsverkeer.
'Al jaren praat ik op hem in dat ik het niet meer naar mijn zin heb'

klinkt alsof het van 1 kant komt, zo'n gesprek. Zo bedoel ik het.
Misschien heeft ze gewoon geen zin meer om hem mee te sleeeeeeeeepen iedere keer.... Kan me er echt wel wat bij voorstellen. Voor mij ook 1 van de redenen geweest dat ik weg ben gegaan bij ex.
quote:Karan schreef op 06 februari 2009 @ 16:18:

Praten is wat anders dan inpraten.

Misschien heeft TO het verkeerd geformuleerd hoor, maar zoals ze het geschreven heeft klinkt het meer als eenrichtingsverkeer.Denk idd dat to verkeerd geformuleerd heeft..
Maar Ploucha, je redeneert nogal vanuit jezelf en hoe jij het hebt gedaan, en dat heb je ook goed gedaan. TO gaat juist de spanning zoeken bij andere mannen. Ik denk dat er daarom niet zo gezellig gereageerd wordt.
quote:Ploucha schreef op 06 februari 2009 @ 16:19:

[...]

Denk idd dat to verkeerd geformuleerd heeft..hoe weet jij dat dan... was je erbij?
Ook als je aan huis gebonden bent kun je met kleine dingen wel weer wat spanning maken. Je zet een lekker muziekje op, mooie kleren aan, kinderen naar bed, en een lekker etentje aan tafel.

Dat werkt beter dan alleen maar klagen dat je het saai vind.
en tv uit, dat was ik even vergeten te schrijven
Als ik monologen aan het houden ben tegen mijn man dat hij saai is gooit hij de kont tegen de krib. Zo zijn mannen nou eenmaal. Soms los je meer op met actie dan met praten.
Naar een relatietherapeut gaan?

In je opening lijkt het al alsof je hem zat bent en met je 2x vreemd gaan ben je hem ook al zat. Ga gewoon lekker bij hem weg.
quote:meds schreef op 06 februari 2009 @ 14:55:

pff jij hebt gekozen voor deze man, je hebt er zelfs twee kinderen mee, dus hou op met zeuren en spanning zoeken bij andere mannen. Ga iets doen waardoor je niet meer afhankelijk bent van het entertainingsvermogen van je man. Ga zelf leuke dingen doen met vriendinnen bijvoorbeeld, en organiseer zelf de uitstapjes met je man. ik weet zeker dat je man ook een heleboel heeft aan te merken op jouw karakter. Niemand is perfect maar accepteer de man van je kinderen en neem verantwoording voor je huwelijk100 procent mee eens
en lukt dat niet, dan is de oplossing duidelijk: wegwezen en voor jezelf kiezen
quote:Maleficent schreef op 06 februari 2009 @ 16:21:

[...]

hoe weet jij dat dan... was je erbij?

Nee hoor, maar zo heb ik 't gewoon opgevat.

Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten (behalve kinderen), daarom begrijp ik misschien heel goed. Ik heb ook jaren vanalles geprobeerd, maar ex was gewoon een saai persoon. Viel niks aan te veranderen, want zo is hij nu eenmaal. Dat is echt irritant! Als ik iets leuks wilde doen, keek hij me aan alsof ik een onnozele idioot was. Toen 'durfde' ik niet weg te gaan, samen een huis, bang om alleen te zijn.... Nu denk ik: dat is de beste beslissing die ik ooit genomen heb!

Maar dit terzijde....
@Ploucha, je schreef: Waarom wordt TO steeds afgekraakt? (Door sommigen)

De kracht van de forummers is dat er in de eerste instantie niet altijd zo snel naar anderen wordt gewezen als iemand advies vraagt. Er wordt in veel gevallen gekeken wat de betreffende TO zelf zou kunnen doen. Dat is het sterkste en meest kansvolle bij problemen.

Het aandeel van welke TO dan ook als er een probleem is met een ander, is in de eerste instantie vaak gericht op wat diegene ZELF kan doen/veranderen. Zoiets lijkt weleens aanvallend, kan ook best hard overkomen maar zo zie ik dat niet. Er is wel degelijk in de meeste topics betrokkenheid te bespeuren, mensen spannen zich in om mee te denken.

Okay, uitzonderingen daar gelaten als het puur ironische kreten zijn of reacties van mensen die grappig willen zijn ten koste van anderen. Maar ook dat hoort erbij en kan de sfeer doorbreken en de spanning ontkrachten.
@Anais01

Ja, heb je gelijk in.

Maar sommige reacties zijn wel heel erg fel. ("ik zou ook niks met jou willen doen. Echt niet")

Ik probeer alleen te zeggen dat deze situatie niet zo egoistisch is als sommigen hier denken. Dit kan echt wel een probleem zijn.

Maar goed TO reageert totaal niet op mij, dus waar doe ik me de moeite voor...
quote:Ploucha schreef op 06 februari 2009 @ 16:39:

@Anais01

Ik probeer alleen te zeggen dat deze situatie niet zo egoistisch is als sommigen hier denken. Dit kan echt wel een probleem zijn.

Ben het met je eens, maar TO weet dus al jaren dat haar man een saaierd is. Dan zijn er 4 opties

je legt je erbij neer

je stopt met de relatie

of je gaat het op jouw manier weer wat leuker maken

en dat lukt dan beter door hem voor een voldongen feit te stellen dan dingen vragen/zeuren/uren praten. bijv. Man komt thuis en je hebt de oppas al geregeld en neemt hem gewoon mee naar de bios. Klaar.

optie 4 is het zo laten zoals het is en een beetje rondzoenen en vreemdgaan maar dat is ook niet de oplossing en bovendien niet eerlijk.
Eeeh. Wat een gezeur dat ze van alles verkeerd doet, zeg!

Pleuni geeft toch ook toe dat het niet gaat zoals ze wil, en vraagt advies. Volgens is het de bedoeling dat er met haar meegedacht wordt hoe ze uit deze impasse kan geraken, en of dat een poging waard is.

Ze vraagt, kortom, niet het probléém te benoemen, dat doet ze zelf al. Ze vraagt naar tips om dit ten goede te keren. Ze zal zelf wel weten dat vreemdgaan geen oplossing is. Volgens mij is dat ook gevolg van het probleem, maar niet de oorzaak.

Er zijn 2 kinderen in het spel, en ik vind dat er nogal vlotjes wordt gezegd dat ze het maar op moet geven. In andere topics heb ik forumsters afgebrand zien worden juist omdát ze het opgaven terwijl er kinderen zijn.

De voorgeschiedenis ken je nu -beperkt-, probeer je eens even in te leven, zeg! Ze vraagt niet hoe ze een kopie van jullie kan worden, maar hoe ze -vanuit háár persoon bekeken- de boel een positievere draai kan geven. Kom eens met suggesties waar ze iets aan heeft dan!
TO passen jullie wel bij elkaar? Zoals ik het lees zijn jullie 2 mensen die heel verschillende dingen leuk vinden. Dit hoeft geen probleem te zijn als je dat van elkaar weet en accepteert. Hij wordt door jou neergezet als de man die werkt, eet en lekker op de bank wil zitten. Jij bent de bezige bij die altijd actief en onderweg is.

Vindt hij de dingen leuk die jij leuk noemt? Als jullie samen thuis zijn hebben jullie dan een gezellige avond? Dus zitten jullie samen tevreden op de bank je ding te doen.

Misschien helpt het als beiden wat water bij de wijn doen. Jij probeert wat meer te genieten als jullie samen thuis zijn. Hij probeert wat vaker met jou erop te gaan.

Dit kan je misschien makkelijker bereiken door een duidelijk gesprek. En dan niet beginnen met "je bent saai en je moet eens mee naar de sauna" maar misschien beter "ik zou wat meer dingen samen willen doen, ik vind het leuk om met jou te wandelen o.i.d.".

En natuurlijk zal het voorkomen dat jij naar de sauna gaat en hij liever thuisblijft. Dat geeft toch niet. Als jullie ook maar samen dingen doen. En dingen doen kan ook samen thuis, dat hoeft niet altijd samen uit te gebeuren.

Maar het kan ook zijn dat jullie gewoon hele andere dingen van het leven verwachten. Wie weet is uit elkaar gaan dan beter. Maar beter is te ontdekken waar jullie gezamenlijke probleem zit dan te ontdekken dat je ex-vriendje lekker zoent.

Geloof me, zijn ex-vriendinnetje zoent vast ook lekker.
Optie 4 is zeker geen optie nee...

Klopt, maar als echt he-le-maal niks meer werkt, zou ik er ook een punt achter zetten.

Waar is TO eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven