Niet zwanger wel dikke buik
vrijdag 12 mei 2017 om 16:53
Vandaag ben ik door iemand aangesproken die vroeg of ik zwanger was omdat ze een buik bij mij zag. In eerste instantie schrok ik ervan en zei direct 'nee dat een overgangsbuik van 5 jaar'.
Op dat moment deed ik net of het mij weinig deed maar achteraf werd ik er erg verdrietig van. Het is inmiddels 5 jaar geleden dat ik in de overgang ben gekomen en ik ben halverwege 40.
Ik vraag mij af hoe iemand zoiets durft te zeggen!?
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Op dat moment deed ik net of het mij weinig deed maar achteraf werd ik er erg verdrietig van. Het is inmiddels 5 jaar geleden dat ik in de overgang ben gekomen en ik ben halverwege 40.
Ik vraag mij af hoe iemand zoiets durft te zeggen!?
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Pluk de dag!;-)
vrijdag 12 mei 2017 om 17:09

vrijdag 12 mei 2017 om 17:47
Was het een onbekende?
Tijdje terug vroeg een bekende het aan mij. Eigenlijk heel lief, als een onderonsje: Je bent zwanger he? Ik ben niet zwanger, wel halverwege de 30 dus dat mensen het verwachten is niet zo gek. Ik zit er dan ook niet zo heel erg mee. Hooguit dat ik me weer voorneem te gaan lijnen
Een onbekende op straat zou ik wel apart vinden.
Tijdje terug vroeg een bekende het aan mij. Eigenlijk heel lief, als een onderonsje: Je bent zwanger he? Ik ben niet zwanger, wel halverwege de 30 dus dat mensen het verwachten is niet zo gek. Ik zit er dan ook niet zo heel erg mee. Hooguit dat ik me weer voorneem te gaan lijnen

Je kunt méér.

vrijdag 12 mei 2017 om 18:00
Ik denk dat die persoon echt dacht dat je zwanger was. Ik durf namelijk echt niet aan iemand te vragen of iemand zwanger is als ik het niet zeker denk te weten. Ik denk dat ik op dieët zou gaan als ik echt ongelukkig zou zijn met mijn buik. Al is op dieët gaan natuurlijk ook makkelijk. Ik merk nu ik zwanger ben dat een dikke buik erg onhandig is met bukken enzo pffff.... ik voel me vaak zo opgepropt, maar minder eten vind ik ook weer lastig. Wat ik weer merk is dat maar weinigen het mij durven te vragen of ik zwanger ben, ik denk dat velen denken dat ik gewoon dikker ben geworden
terwijl ik al bijna 30 weken zwanger ben.

vrijdag 12 mei 2017 om 18:26
Hier ook dikke plofbuik en heb de vraag ook wel al gehad. Of starende blikken met vragende ogen.
Baal er vreselijk van en zou eigenlijk mijn outfit moeten aanpassen. Maar ik zit nog steeds in de ontkenning en ga ervan uit dat het een tijdelijk dingetje is.
Wil nog steeds geloven dat ik vocht vasthou, terwijl het eigenlijk echt gewoon vet is.
Baal er vreselijk van en zou eigenlijk mijn outfit moeten aanpassen. Maar ik zit nog steeds in de ontkenning en ga ervan uit dat het een tijdelijk dingetje is.
Wil nog steeds geloven dat ik vocht vasthou, terwijl het eigenlijk echt gewoon vet is.

vrijdag 12 mei 2017 om 22:22
Begrijp er geen reet van.
Iemand stelde de vraag dus blijkbaar zit er iets. Dan antwoord je gewoon dat je niet zwanger bent maar een buik hebt. Wat is daar nu het probleem van ?? En om dan s'avonds half in te storten daardoor begrijp ik helemaal niet. Ik had gewoon nog een wijntje gepakt en een bakkie chips en dat met een grote glimlach genuttigd.
Het leven is simpel, je moet het alleen willen zien.
Iemand stelde de vraag dus blijkbaar zit er iets. Dan antwoord je gewoon dat je niet zwanger bent maar een buik hebt. Wat is daar nu het probleem van ?? En om dan s'avonds half in te storten daardoor begrijp ik helemaal niet. Ik had gewoon nog een wijntje gepakt en een bakkie chips en dat met een grote glimlach genuttigd.
Het leven is simpel, je moet het alleen willen zien.
vrijdag 12 mei 2017 om 23:26
@MissFields:
Ze werd knalrood en begon hakkelend verder te praten en ze wist geen raad om weg te komen. Dank je wel voor de hug! Lief!
Ik zou dat zelf dus ook nooit aan iemand vragen. Ook nooit gedaan trouwens.
Ze werd knalrood en begon hakkelend verder te praten en ze wist geen raad om weg te komen. Dank je wel voor de hug! Lief!
Ik zou dat zelf dus ook nooit aan iemand vragen. Ook nooit gedaan trouwens.
MissFields schreef: ↑12-05-2017 17:09Hoe reageerde de vragenstelster? Ik mag hopen dat ze door de grond ging...
Kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van bent gewordenVolgens mij is de regel echt dat je dat soort vragen gewoon niet stelt, tenzij je het eigenlijk al zeker weet (en dan nóg!).
Pluk de dag!;-)
vrijdag 12 mei 2017 om 23:40
@Moon-Alida:
Was collega van een andere vestiging. Ik ken ze niet zo goed. Alleen van zien heel af en toe.
Fijn dat je er niet mee zit als iemand dat tegen je zegt!
Was collega van een andere vestiging. Ik ken ze niet zo goed. Alleen van zien heel af en toe.
Fijn dat je er niet mee zit als iemand dat tegen je zegt!
Moon-Alisa schreef: ↑12-05-2017 17:47Was het een onbekende?
Tijdje terug vroeg een bekende het aan mij. Eigenlijk heel lief, als een onderonsje: Je bent zwanger he? Ik ben niet zwanger, wel halverwege de 30 dus dat mensen het verwachten is niet zo gek. Ik zit er dan ook niet zo heel erg mee. Hooguit dat ik me weer voorneem te gaan lijnen![]()
Pluk de dag!;-)