Vriend is vreemdgegaan, ik in de war!

06-02-2009 22:23 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen... ongeveer een maand geleden ben ik er achter gekomen dat mijn vriend, met wie ik meer dan 2 jaar een relatie heb 2 keer is vreemdgegaan. Meer dan zoenen is het niet geweest zegt hij, beide keren in een dronken toestand. De ene keer is ongeveer een maandje geleden en de andere keer ongeveer een jaar.

Waar ik me zorgen over maak is dat hij zei dat hij me een jaar lang niet kon geven wat hij wilde omdat hij zich zo schuldig heeft gevoeld. Hij voelde zich toen ik erachter kwam zwaar klote, moest huilen en heeft me gezegd zoveel spijt te hebben, waarna ik na heel veel praten, huilen en nadenken heb besloten hem te vergeven. een jaar geleden hadden wij een ontzettende rot periode en ik kan hem best vergeven dat hij toen met een meisje heeft gezoend.

Maar waar ik maar boos en verdrietig om blijf is dat hij het een maand geleden weer heeft gedaan. Weer terwijl hij op stap was en gedronken had, maar deze keer was het volgens hem omdat hij het niet meer kon, hij kon niet meer tegen me liegen omdat hij zo zat van zichzelf was en zich zo schuldig voelde dat hij maar met een ander heeft gezoend omdat hij dacht dan is het tenminste afgelopen en hoef ik het haar nooit te vertellen.....

Ik geloof hem oprecht, maar vind het raar dat een man zegt achteraf zich een jaar lang zo schuldig te hebben gevoeld, dat hij er elke dag mee bezig was en het gewoon na een jaar niet meer trok....

Zou dat echt kunnen? We hebben wel een rot jaar achter de rug. alles kwam van mijn kant, ik was de enige die energie in ons gestoken heeft en hij zei achteraf dat hij het niet kon omdat hij zo'n spijt had....

hij is ook echt 100 procent veranderd. hij doet weer lief, steekt ontzettend veel energie in ons en alles gaat weer vanzelf ineens.... Maar ik vraag me gewoon af wat jullie van dit verhaal denken.... Denken jullie dat een man een jaar lang iets zo kan verzwijgen er zo mee kan zitten en nu ineens 100 procent veranderen omdat het er nu uit is.........
run forest run..

..
Dat weet ik, maar hij wil het me bewijzen...
Dus als hij zo eerlijk was geweest om zijn eerste slippertje meteen te melden, had hij er niet een jaar mee gelopen en geen smoes voor de tweede gehad?!

Nou, zo ken ik er nog wel een paar

sterkte!
Denken jullie dat een man een jaar lang iets zo kan verzwijgen er zo mee kan zitten en nu ineens 100 procent veranderen omdat het er nu uit is.........

ja hoor dat kan vast....of het ook zo blijft moet nog blijken maar geef m iig een kans.
quote:Lovelien schreef op 06 februari 2009 @ 22:23:

Hij voelde zich toen ik erachter kwam zwaar klote, moest huilen en heeft me gezegd zoveel spijt te hebben, waarna ik na heel veel praten, huilen en nadenken heb besloten hem te vergeven.hoe ben je erachter gekomen? Het klinkt alsof hij pas spijt heeft gekregen nadat jij erachter kwam. En niet van het vreemdgaan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik weet het niet. In principe vind ik zoenen ook vreemdgaan, maar ik weet niet of ik daarop een relatie zou beëindigen. Maar volgens mij zou dat ook niet de reden zijn die jij dan zou hebben.

Volgens mij heb jij met name moeite dat hij het eerst een jaar lang voor je verzwijgt. Wat al rot voelt. Al heb je wel begrip dat hij toen 1x gezoend heeft omdat je onderkend dat de fase waarin jullie zitten toen zo zwaar was en je gezien hebt dat jullie sinds die tijd erg naar elkaar zijn toegegroeid.

Maar vind je het moeilijk te begrijpen dat hij zegt dat hij zich een jaar schuldig heeft gevoeld (als verontschuldiging dat hij een jaar geleden gezoend heeft). En hij dit rotgevoel nu als excuus gebruikt waarom hij dit keer gezoend heeft.

Oftewel als er seks aan te pas was gekomen beide keren: ik ben nu vreemd gegaan omdat de spanning te groot was doordat ik een jaar geleden ook al ben vreemd gegaan en ik je dit niet verteld heb.

Heb ik de situatie goed begrepen???

Hoe dan ook, sterkte!
Lovelien, doe wat je denkt wat JIJ goed vindt en doe niet wat anderen vinden.Als jij er voor wilt vecten,vecht er dan voor.

Praat met hem, soms is er een reden dat er zoiets gebeurd en met praten kan je er soms begrip voor hebben.Maar zoek samen naar een weg waar het vertrouwen weer te herwinnen is.

Ik wens je sterkte.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Wat ik niet snap is dat jullie relatie een jaar lang van jouw kant af moest komen, omdat hij zo'n schuldgevoel had.

Ik heb een ander idee van een schuldgevoel hebben: dan steek je alle energie in je relatie... en dat deed hij niet... En vervolgens gaat hij gaat weer vreemd!

Meid, dit klinkt niet goed.

Hij heeft spijt omdat jij erachter gekomen bent en je nu kwijt is.
Hij voelde zich zo schuldig, had er zo'n spijt van, dús doet hij het nog een keer?

Omdat hij dacht, dan is het tenminste uit en over en hoef ik me niet meer schuldig te voelen?

En nu het eruit is, uit is gekomen (vertelde hij het je zelf deze keer, of moest je er (weer) achter komen?) voelt hij ineens geen spijt, geen schuldgevoel meer, maar is hij ineens 100% veranderd en gaat hij weer helemaal voor jou?

Het klopt niet helemaal met elkaar als je het mij vraagt. Waarom gebeurde het de eerste keer? En waarom de tweede keer? Wilde hij echt dat het daarna dus voorbij was? Klaarblijkelijk niet, aangezien hij nu 'ineens' voor 100% voor je gaat. Ik zou meer antwoorden en meer verantwoording van hem willen voordat ik zou besluiten hem nog een kans te geven. Wat gaat er nu veranderen waardoor hij over 6 maanden niet nog eens hetzelfde kunstje flikt? Geeft hij je genoeg (bevredigende en geloofwaardige) antwoorden op die vragen?
Nu je erachter bent gekomen kan hij wel ineens veranderen? Is hij wel ineens lief? Pure manipulatie.....
quote:Scorpion80 schreef op 06 februari 2009 @ 22:41:

Nu je erachter bent gekomen kan hij wel ineens veranderen? Is hij wel ineens lief? Pure manipulatie.....Helemaal mee eens. Dit was ook mijn gedachte. Akelig mannetje die vriend van jou.
quote:Scorpion80 schreef op 06 februari 2009

Wat ik niet snap is dat jullie relatie een jaar lang van jouw kant af moest komen, omdat hij zo'n schuldgevoel had.

Ik heb een ander idee van een schuldgevoel hebben: dan steek je alle energie in je relatie... en dat deed hij niet... En vervolgens gaat hij gaat weer vreemd!

Meid, dit klinkt niet goed.

Hij heeft spijt omdat jij erachter gekomen bent en je nu kwijt is.Mee eens.
Ik vind dat hij zaken omdraait. Hij is de dader zogezegd, degene die vreemd gaat, maar doet alsof hij slachtoffer is en oh zo zielig, want oh, wat heeft ie een last ervan dat hij jou last bezorgt.

Wat een pathetische verhalen hangt hij op zeg, dat hij niets kan omdat hij zich zo schuldig voelt. Het is ook wat, als je slachtoffer bent van je schuldgevoel, dat is verschrikkelijk. Maar wat doet dat met jou?

En nu wil hij het "bewijzen". Wat geweldig, hij weet precies wat jij wil horen.
Hij heeft het de vorige keer gedaan omdat het tussen ons heel slecht ging. Toen hij gezoend had met die andere meid heeft hij zich zo klote gevoeld en wilde hij me niet verliezen dat hij besloten had het maar niet te vertellen..... Alleen dat viel hem zo vreselijk zwaar, elke dag weer, dat hij het nu na een jaar niet meer trok! ( dit jaar was hij ook echt raar, hebben 100 keer ruzie gehad omdat alleen ik energie, tijd en spontaniteit in onze relatie stopte, het kwam allemaal op mijn schouders) Dat zag hij op een gegeven moment steeds meer in hoeveel ik voor hem deed, dat het voor hem steeds zwaarder werd te liegen tegen mij....

Daarom trok hij het niet meer, wist hij neit meer wat hij moest doen en hij dacht als ik nu weer met een ander zoen en ze komt daarachter, dan maakt ze het uit en hoef ik niks op te biechten....

Alleen hij wilde me niet kwijt, hij voelde zich juist na de tweede keer NOG schuldiger waardoor hij zn bed niet meer uit kwam...

Toen voelde mijn onderbuik het wel aan ( afgelopen jaar ook wel, heb hem wel 20 keer dit jaar gevraagd of hij misschien een keer was vreemdgegaan, elke keer ontkende hij)

en heb ik hem op de man af gevraagd. Toen heeft hij het uiteindelijk toegegeven.....

Hij zegt dat het zo is gegaan, en dat hij nu pas weer zichzelf kan zijn en weer voor ons kan gaan. Dat hij nu zich eens niet slecht voelt als ik iets liefs doe en dat hij nu pas weer kan genieten van ons, omdat hij het schuldgevoel kwijt is....

En ik merk aan hem ook echt dat hij veranderd is, hij is open, eerlijk, doet weer wat aan zijn leven, niet altijd maar kribbig....

alleen vraag ik me soms af, blijft dit zo, of is dit puur omdat ie me niet wil verliezen.... Ik weet het niet.... Het is maar zoenen, maar ja, ik zoen ook niet met anderen!

Dat is het dubbele, ik hou zoveel van hem, kan hem die ene keer echt vergeven, maar waarom dan nog een tweede keer stemt niet met zijn verhaal, ik vind het moeilijk te geloven wat hij zegt...
Vraag me af, als ik hem vergeef, misschien denkt hij dan, oh ik kan het dus maken....

Dat het alleen nog maar makkelijker wordt voor m om vreemd te gaan!!
Als je ervan houdt om gemanipuleerd te worden, zou ik hem als ik hem als ik jou was vergeven. Als je de eer aan jezelf wil houden, zou ik me snel uit de voeten maken.

Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat jij - dat meen ik op te kunnen maken uit jouw posts - de werkelijkheid nog niet onder ogen wil zien. Je bent aardig bezig hem goed te praten.
Geloofd hij zelf dat hele slachtoffer verhaal serieus?

En nu jij het eindelijk weet voelt hij zich ineens niet meer schuldig?

Meid laat je niks wijs maken.
Rennen! Dit is echt onzin hoor!

Hij probeert je gewoon naar de mond te praten en goed te praten wat hij je geflikt heeft, namelijk 2x zoenen, een jaar geen moeite voor je doen.

En nu neemt hij er dus niet de verantwoordelijkheid voor, want het kwam allemaal uit schuldgevoel. Juist als je je schuldig voelt ga je (over)compenseren. En die moeite deed hij dus al niet. Kan hij zich niet beter schuldig voelen dat hij nu al een jaar geen poot uitsteekt en jou nu lastig valt met zijn gevoel? Hij is hier niet het slachtoffer ......

Hier kom je niet uit .... volgens mij! De ene na de andere smoes!
Alleen dat viel hem zo vreselijk zwaar, elke dag weer, dat hij het nu na een jaar niet meer trok!

hij voelde zich juist na de tweede keer NOG schuldiger waardoor hij zn bed niet meer uit kwam...

Ehhh gaat dit ECHT over twee zoentjes? Ik vind het nogal enorm zwaaaaaar en dramatisch! Of ben ik de enige...?
Ik merk uit je berichten dat je nog veel om hem geeft. Dit gaat ook niet zomaar over.

Toch vind ik dat hij je met weinig respect behandeld heeft. Hij heeft je vertrouwen beschaamd en hangt nu zelf het slachtoffer uit. Bij hem valt nu zogenaamd een last van zijn schouders... Die last was zo groot dat hij nogmaals vreemdging in de hoop dat jij het dan uit zou maken. Waarom is hij dan niet mans genoeg geweest om de eerste keer vreemdgaan meteen op te biechten? Ik snap dit argument van hem totaal niet..
Ik kan een heel verhaal ophangen, maar ben het gewoon geheel eens met de voorgaande posters.

Wat een slappe, manipulatieve zak , zeg.

Voel jij dat ook zo? Is niet om je aan te vallen, maar omdat ik zie dat je hem verdedigt. Zie jij er nog wel heil in?

Nu ik het nog eens lees denk ik: die jongen zwelgt in zelfmedelijden, dat is duidelijk. Issie nou niet slimmer dan dat of bespeelt hij jou op uiterst geraffineerde wijze??
quote:Lovelien schreef op 06 februari 2009 @ 22:50:

Vraag me af, als ik hem vergeef, misschien denkt hij dan, oh ik kan het dus maken....

Dat het alleen nog maar makkelijker wordt voor m om vreemd te gaan!!Je moet hem niet vergeven om het hem makkelijk te maken (om weer vreemd te gaan). Je moet vergeven omdat je daar zelf achter staat en bereid bent het achter je te laten en weer verder te gaan met een schone lei.
quote:Lovelien schreef op 06 februari 2009 @ 22:49:

Hij heeft het de vorige keer gedaan omdat het tussen ons heel slecht ging. Toen hij gezoend had met die andere meid heeft hij zich zo klote gevoeld en wilde hij me niet verliezen dat hij besloten had het maar niet te vertellen..... Alleen dat viel hem zo vreselijk zwaar, elke dag weer, dat hij het nu na een jaar niet meer trok! ( dit jaar was hij ook echt raar, hebben 100 keer ruzie gehad omdat alleen ik energie, tijd en spontaniteit in onze relatie stopte, het kwam allemaal op mijn schouders) Dat zag hij op een gegeven moment steeds meer in hoeveel ik voor hem deed, dat het voor hem steeds zwaarder werd te liegen tegen mij....

Daarom trok hij het niet meer, wist hij neit meer wat hij moest doen en hij dacht als ik nu weer met een ander zoen en ze komt daarachter, dan maakt ze het uit en hoef ik niks op te biechten....

Alleen hij wilde me niet kwijt, hij voelde zich juist na de tweede keer NOG schuldiger waardoor hij zn bed niet meer uit kwam...

Toen voelde mijn onderbuik het wel aan ( afgelopen jaar ook wel, heb hem wel 20 keer dit jaar gevraagd of hij misschien een keer was vreemdgegaan, elke keer ontkende hij)

en heb ik hem op de man af gevraagd. Toen heeft hij het uiteindelijk toegegeven.....

Hij zegt dat het zo is gegaan, en dat hij nu pas weer zichzelf kan zijn en weer voor ons kan gaan. Dat hij nu zich eens niet slecht voelt als ik iets liefs doe en dat hij nu pas weer kan genieten van ons, omdat hij het schuldgevoel kwijt is....

En ik merk aan hem ook echt dat hij veranderd is, hij is open, eerlijk, doet weer wat aan zijn leven, niet altijd maar kribbig....

alleen vraag ik me soms af, blijft dit zo, of is dit puur omdat ie me niet wil verliezen.... Ik weet het niet.... Het is maar zoenen, maar ja, ik zoen ook niet met anderen!

Dat is het dubbele, ik hou zoveel van hem, kan hem die ene keer echt vergeven, maar waarom dan nog een tweede keer stemt niet met zijn verhaal, ik vind het moeilijk te geloven wat hij zegt...Weet je ik geloof hem wel! Ik geloof zijn verhaal en alles, maar ik heb alleen één belangrijke vraag.. waarom is hij vreemd gegaan? Je moet echt kijken naar de kern van het probleem, zodat je heeel helder hebt wat de trigger is geweest. Nu zeg je heel vaag "omdat het slecht ging tussen jullie". Dan vraag ik me af "wat ging er slecht?". Pas als je dit weet, kun jij redelijk goed je conclusies trekken, want nu blijft het voor ons als lezer maar vaag gissen of hij in de toekomst wel/niet trouw blijft natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven