Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
_Marana_ schreef:
15-05-2017 15:31
Ik zie bij Actieve topics 4 topics over New York staan, allemaal met 0 reacties en 47 jaar geleden geopend?
Dank voor de melding, we gaan er naar kijken!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2017 16:17
Reden: off-topic
99.10% gewijzigd
Misschien ondergesneeuwd in alle berichten, maar ik vraag me af wat met de ban van Gooliob is gebeurd.
Het topic http://forum.viva.nl/contact/samen-spor ... ges/381637 is verplaatst naar het prikbord.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

sjansje schreef:
15-05-2017 16:21
Misschien ondergesneeuwd in alle berichten, maar ik vraag me af wat met de ban van Gooliob is gebeurd.

Ik ook. De ban van Gooloib zou 'natuurlijk' teruggedraaid worden, maar voorlopig is ze nog niet gesignaleerd. Ik snapte al niet waarom ze überhaupt een ban verdiend had, maar dat die nu al dagen duurt is natuurlijk helemaal van den zotte.
Misschien heeft ze gewoon even een RL. Kan hé.
ModeratorViva schreef:
15-05-2017 16:07
Om te beginnen het is niet zo dat alle negatieve berichten verwijderd worden, daar zouden we een dagtaak aan hebben ;-)
:proud:

Voor jullie is dit ook niet leuk natuurlijk. Sterkte d'r mee :flower:

(en haal dit off topic bericht maar weg hoor, na lezing ;-) )
-Puss-in-Bootz- schreef:
15-05-2017 19:14
Misschien heeft ze gewoon even een RL. Kan hé.
Natuurlijk kan dat. Maar het is toch wel vreemd dat er vanaf 8 mei niks meer in het bantopic is
geplaatst.

En dat er ook al een paar keer (door diverse mensen in diverse topics) vragen over gesteld zijn die niet beantwoord worden.
sjansje wijzigde dit bericht op 15-05-2017 19:22
21.20% gewijzigd
Komt de "direct naar beneden" functie nog terug, en dat ik kan kiezen voor "laatst geposte berichten eerst"?
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Zandvogel schreef:
15-05-2017 19:20
Komt de "direct naar beneden" functie nog terug, en dat ik kan kiezen voor "laatst geposte berichten eerst"?
Beste zandvogel,

Daar wordt hard aan gewerkt door IT. Wij hopen ook dat dit snel voor elkaar is.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Lady_Voldemort schreef:
15-05-2017 19:18
:proud:

Voor jullie is dit ook niet leuk natuurlijk. Sterkte d'r mee :flower:

(en haal dit off topic bericht maar weg hoor, na lezing ;-) )
Hier sluit ik me bij aan. Met een verbetering:
:redrose:

Hij heet nu redrose Voldemort :proud:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
ModeratorViva schreef:
15-05-2017 20:57
Beste zandvogel,

Daar wordt hard aan gewerkt door IT. Wij hopen ook dat dit snel voor elkaar is.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dat is fijn!
Het topic 'bultje vagina' is verwijderd ivm vraag naar medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
15-05-2017 22:10
Het topic 'bultje vagina' is verwijderd ivm vraag naar medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Parapluutje is toch een gebruiksvoorwerp?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Beste Forummers,

Hierbij een update van onze kant! Zoals jullie vast ook merken is de livegang van het vernieuwde forum anders gegaan dan wij hadden verwacht. Dit is voor iedereen heel vervelend, voor ons als team maar vooral voor jullie als forummers.

De afgelopen dagen zijn wij en de TD druk bezig geweest om de problemen te onderzoeken en zo snel mogelijk de bugs op te lossen. We realiseren ons dat we er nog lang niet zijn, maar alle bugs zijn inmiddels wel bij ons bekend dus we werken er hard aan om deze op te lossen. De buglijst in de OP zal dan ook weer langzaam aangevuld worden, door de vele reacties in dit topic kost dit even tijd.

Vandaag zijn de volgende bugs opgelost:
- Je zult geen verborgen pijlers meer tegenkomen in het blok met nieuwe & actieve topics.
- Je kunt weer berichten plaatsen zonder dat de knop blijft hangen op ‘bezig met plaatsen’.
- Een sessie op het forum is verlengd van 1 uur naar 24 uur. Waardoor je niet na 1 uur maar na 24 uur opnieuw moet inloggen.
- De ‘terug naar boven’ knop werkt weer in Chrome.

Mocht je toch nog tegen een van de bovenstaande bugs aanlopen laat het ons dan direct weten.

Ik hoop jullie voor nu voldoende geïnformeerd te hebben. Zodra er meer bugs zijn opgelost horen jullie het van ons.

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Hoi CM, ik vind het lastig dat er op verschillende plekken updates geplaatst worden. Is het een idee de updates in eenzelfde (voor forummers) gesloten topic te plaatsen?
Luna_ schreef:
15-05-2017 23:42
Hoi CM, ik vind het lastig dat er op verschillende plekken updates geplaatst worden. Is het een idee de updates in eenzelfde (voor forummers) gesloten topic te plaatsen?
Bedankt voor je bericht. We gaan nadenken over de juiste plek voor de communicatie.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Graag op anoniem
Graag op anoniem
Beste moderator,

ik vind het nieuwe forum echt ruk. Werkt voor geen meter. Ik kan mijn eigen posts niet eens terug vinden. Posten werkt de helft van de tijd niet; ik word om de haverklap uitgelogd. De non-info over wanneer een topic geopend is, is precies dat - non-info. Geef me gewoon de laatste reactie terug. Daarnaast is het forum totaal onoverzichtelijk en heb ik twijfels bij de veiligheid.
Ik heb in de afgelopen 15 jaar veel veranderingen gezien en meestal vond ik ze draaglijk, al vond ik vaak dat ze net iets te snel geïmplementeerd werden en dus net is teveel bugs bevatten. Maar dan alsnog vond ik de veranderingen vaak zeer goed te doen. 15 jaar? Ja, ik heb hiervoor een ander account gehad - 15 jaar dus. Maar na 15 jaar is de koek op. Deze 'vernieuwing' is aan alle kanten een verslechtering. Als de communicatie nou nog goed was, was het wellicht te slikken. Maar dat is het niet. De buglijst is compleet incompleet.

Ik ben het zat. Delete mijn account maar. Tot nooit weer ziens.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Luna_ schreef:
15-05-2017 23:42
NIET mee eens. Ik moet dan maar net de mazzel hebben dat ik dat topic in mijn 'nieuw' overzicht zie met maar 5 topics, die dan onder mijn favorieten moet zetten en daar moet gaan kijken of er nog nieuwe berichten zijn.

Als ik het eerste bericht mis, dan weet ik niet van het bestaan af.

Het zou beter zijn als het juist op verschillende plekken gemeld zou worden.
Hier, in het reactie en bugtopic, en het 'nieuwe forum is online'.

Werk in het laatste topic de OP bij. Hij is obtzettend lang, staat op iedere pagina. Vermeld welke bugs en klachten jullie bekend zijn en ja, dat wordt een hele lange lijst. Maar dan hebben we a) het idee dat onze klachten en opmerkingen gelezen worden en b) dat ze niet iedere keer hoeven worden herhaald, omdat we weten dat ze bekend zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
CommunityManagerViva schreef:
15-05-2017 22:52
Beste Forummers,

Hierbij een update van onze kant! Zoals jullie vast ook merken is de livegang van het vernieuwde forum anders gegaan dan wij hadden verwacht. Dit is voor iedereen heel vervelend, voor ons als team maar vooral voor jullie als forummers.

De afgelopen dagen zijn wij en de TD druk bezig geweest om de problemen te onderzoeken en zo snel mogelijk de bugs op te lossen. We realiseren ons dat we er nog lang niet zijn, maar alle bugs zijn inmiddels wel bij ons bekend dus we werken er hard aan om deze op te lossen. De buglijst in de OP zal dan ook weer langzaam aangevuld worden, door de vele reacties in dit topic kost dit even tijd.

Vandaag zijn de volgende bugs opgelost:
- Je zult geen verborgen pijlers meer tegenkomen in het blok met nieuwe & actieve topics.
- Je kunt weer berichten plaatsen zonder dat de knop blijft hangen op ‘bezig met plaatsen’.
- Een sessie op het forum is verlengd van 1 uur naar 24 uur. Waardoor je niet na 1 uur maar na 24 uur opnieuw moet inloggen.
- De ‘terug naar boven’ knop werkt weer in Chrome.

Mocht je toch nog tegen een van de bovenstaande bugs aanlopen laat het ons dan direct weten.

Ik hoop jullie voor nu voldoende geïnformeerd te hebben. Zodra er meer bugs zijn opgelost horen jullie het van ons.

Met vriendelijke groet,
CM VIVA

Waarom nu weer hier een update?? Dat maakt het alleen maar onoverzichtelijker, zeker omdat jullie zelf aangeven dat het modtopic niet bedoeld is om over de bugs te praten. Gebruik alsjeblieft alleen het Nieuwe forum is live topic hiervoor en zorg er eindelijk eens voor dat dat helemaal up-to-date is en goed wordt bijgehouden. Inclusief bericht over welke problemen/irritaties (zoals bijv. zelf pijlers verbergen) NIET opgelost gaan worden. Dan weten wij eindelijk eens waar we aan toe zijn.
Echt, de communicatie is ronduit slecht, belachelijk dat jullie ons daarmee afschepen. Het vergroot de irritatie rondom de slechte implementatie van dit nieuwe forum alleen maar. Ik weet dat jullie als Mods en CM niet verantwoordelijk zijn voor de problemen. Echter, jullie zijn wel verantwoordelijk voor de communicatie richting forummers. Doordat jullie daar zo slecht mee omgaan verspillen jullie een hoop goodwill.

Daarnaast snap ik de opmerking over het niet zien van berichten uit verborgen pijlers in de actieve/nieuwe topics lijst niet. Vanaf het begin van het nieuwe forum zijn alle pijlers zichtbaar, we kunnen dit niet zelf aanpassen (helaas!!) en moeten mailen zodat jullie dat voor ons doen. Ik heb dagen geleden gelijk gemaild, maar alle pijlers staan er nog steeds in. Dus ik zie ook alle topics van alle pijlers in de nieuwe/actieve topics lijst.
anoniem_320635 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 06:59
15.55% gewijzigd
En zorg eens voor Witregels, zo zijn teksten nauwelijks te lezen.
Renaissance schreef:
16-05-2017 06:53
Daarnaast snap ik de opmerking over het niet zien van berichten uit verborgen pijlers in de actieve/nieuwe topics lijst niet. Vanaf het begin van het nieuwe forum zijn alle pijlers zichtbaar, we kunnen dit niet zelf aanpassen (helaas!!) en moeten mailen zodat jullie dat voor ons doen. Ik heb dagen geleden gelijk gemaild, maar alle pijlers staan er nog steeds in. Dus ik zie ook alle topics van alle pijlers in de nieuwe/actieve topics lijst.
Dat was een bug. Ik had namelijk pijlers laten verbergen vrijdagochtend (gemaild en daar ook reactie op gekregen) en toen zag ik die pijlers inderdaad niet meer, maar de topics van die verborgen pijlers verschenen wel nog in de lijsten actieve en nieuwe topics, dus dat heb ik toen gemeld.

Als jij eerder al gemaild hebt en geen reactie hebt dan kun je volgens mij beter nog een keer mailen want volgens mij waren er mensen die zondag/maandag pas gemaild hebben en inmiddels verborgen pijlers hebben. Misschien zit je onderaan de hoop?
Renaissance schreef:
16-05-2017 06:58
En zorg eens voor Witregels, zo zijn teksten nauwelijks te lezen.
Ik heb wel witregels, iets teveel zelfs (desktop firefox), het is handiger als je ook je apparaat en browser erbij vermeldt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven