Hoe heurt het eigenljk?

16-05-2017 12:13 15 berichten
Hallo Lezers, ben benieuwd naar jullie oordeel.

Een familielid van mij viert binnenkort een verjaardag, buitenshuis, in een horecagelegenheid.
Er worden ongeveer 40 mensen verwacht die uit het hele land komen en die elkaar niet allemaal kennen.

De jarige is de enige persoon die alle gasten persoonlijk kent. De rest van de familie kent niet alle gasten.

Naar mijn mening zou de jarige als eerste aanwezig moeten zijn.
De jarige neigt naar binnenkomen als het bezoek er al is.

Wat vinden jullie?

Wanneer aanwezig?

Totaal aantal stemmen: 44

Als eerste, ruim op tijd (91%)
Als laatste, als iedereen er is (7%)
Halverwege (2%)
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk denk ik dat er geen goed of fout antwoord is. Het is handig als er iemand aanwezig is om gasten op te vangen, bijvoorbeeld iemand die het feestje heeft georganiseerd. Alle gasten, ook als ze elkaar niet kennen, kunnen best eventjes met elkaar kletsen als het feestvarken er nog niet is. En dan een feestelijke entree van de jarige, met een moment om met elkaar te proosten. Heel feestelijk. Beetje bruiloft-achtig.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat feestvarken plus familie/gezin er al iets voor de aanvangstijd zijn, zodat zij de gasten opvangen en het feestje zo vanzelf op gang komt.

Ik zou het dus van de jarige af laten hangen en als je je zorgen maakt of het wel gezellig wordt, dan kun jij zorgen dat je er op tijd bent en een beetje de hostess uit gaan hangen: kijken dat niemand met een glaasje in een hoekje eenzaam staat te zijn, mensen aan elkaar voorstellen, zorgen dat er een stoel is voor die ene oom of tante die slecht ter been is enzo.
Wat eten we vanavond?
Als de jarige het leuk vindt om als laatste aan te komen kan dat best, maar het is wel handig als er dan iemand is die de gasten welkom heet en ervoor zorgt dat iedereen op zijn gemak is.
Als de jarige het leuk vindt om als laatste aan te komen kan dat best, maar het is wel handig als er dan iemand is die de gasten welkom heet en ervoor zorgt dat iedereen op zijn gemak is.
het is geen verrassingsfeestje voor de jarige, en hij/zij hoeft niet toegejuigd te worden

ik zou zeggen als eerste, als gastheer/vrouw, om iedereen te ontvangen
het is geen verrassingsfeestje voor de jarige, en hij/zij hoeft niet toegejuigd te worden

Tenzij het een verrassingsfeest is hoort de jarige er op tijd te zijn zodat hij/zij iedereen kan verwelkomen en begroeten.
Die topics worden in geen tijd enorm lang met al die dubbels... :facepalm:
anoniem_304001 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 12:19
Reden: Dubbel!
79.70% gewijzigd
Het zou me geen klap uitmaken
_Marana_ schreef:
16-05-2017 12:16

Dit.

Raar gedoe ook.
sandra1905 schreef:
Dit.
sandra1905 schreef:
Dit. Organisatie heurt er wel een beetje bij he.
Lekker doen wat de gastheer/vrouw zelf wil. Het feestvarken bepaalt wat mij betreft.
_Marana_ schreef:
het is geen verrassingsfeestje voor de jarige of bruiloft, en hij/zij hoeft niet toegejuigd te worden

Ook mijn idee.
ik zou wanneer iedereen er is dan zeggen dat het om een surprise gaat, ze vervolgens naar een ander café dichtbij dirigeren en de jarige verassen met een lege tent

maar goed, ik ben ook niet echt een familiemens...
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven