Minder vruchtbaar en zwanger worden

28-01-2009 10:04 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je iets nieuws doet moet je het goed doen, dus vandaar dat ik mijn eerste echte topic meteen op de kinderpijler slinger. Voor de leeuwen ermee!

De situatie is als volgt. Mijn man (Cornell, naar goed forumgebruik) en ik proberen een kind te krijgen, nu zo'n vijf maanden. Voordat we aan deze onderneming begonnen wisten we al dat het misschien wat lang ging duren, dus hebben we ons ingesteld op een flinke tijd wachten. Nu we echter een paar maanden bezig zijn, merk ik dat ik toch wat vragen heb.

Cornell heeft vijf jaar geleden kanker gehad, testiskanker, en er is een zaadbal weggehaald. Hij heeft er nog één over gelukkig, en ondanks bestraling is hij vruchtbaar bevonden, zo'n vier-en-half jaar geleden. Voor de zekerheid is er sperma ingevroren, dat ligt op dit moment ergens in een vriezer.

Een half jaar geleden is hij genezen verklaard. Zijn behandelend arts heeft hem bij afscheid wel gezegd aan de bel te trekken als er binnen een paar maanden nog geen bevruchting heeft plaatsgevonden, en heeft dat ook in zijn ontslagbrief vermeld.

Nu ik: ik heb een cyclus van 40 dagen. Ik heb er afgelopen maand, na een vermoedelijke miskraam (maar misschien leek het er alleen op?), maar eens wat ovulatietesten tegen aangegooid, en hoewel hij roze was, wordt de test bij lange na niet positief. Een vriendin zit me bang te maken met pcos-verhalen (bij 42 dagen heb je geen eisprong, zei ze dreigend - ze heeft zelf trouwens pco), en inmiddels ben ik wel een tikje aan het twijfelen geslagen: hoe erg is het dat ik zo'n lange cyclus heb?

Mijn vragen nu: heeft iemand ervaring met bovenstaande? Misschien niet met allebei, met een van de twee zaken is ook goed. Wanneer stap je naar een arts? Na een paar maanden lijkt me wat snel, zoals arts zei. Nouja, ervaring dus maar, en jullie wijze raad en meningen. Alvast mijn dank!
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 28-01-2009 10:05
Reden: Vierkantjes vervangen door apostrofjes;)
% gewijzigd
Van harte, Parnell!
wow parnell!! ik ben oprecht heel blij voor je, genietze!
Oeh goed nieuws! Me like soap

Gefeliciteerd! Supersupersuper!

x Sophy
He wat een goed nieuws!!!

Gefeliciteerd!
Parnel; super dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

Ik ben gelukkig helemaal genezen, ben alweer 7 haar schoon!
Gefeliciteerd, Parnell!
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Inmiddels begint het langzaam door te dringen. Als alles goed gaat, gaan we over een tijdje gewoon een kind krijgen... En we zijn gewoon vruchtbaar! Mijn lief is helemaal gezond!

Ik word er weer helemaal emotioneel van... *snik*

Nogmaals dank voor al jullie steun! Ik ga een poging doen tot werken, voor zover mogelijk.

Wat een goed nieuws!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Parnell schreef op 04 februari 2009 @ 15:24:

Sorry jongens, voor het soap-achtige karakter van dit topic.

Inmiddels hebben we zekerheid. We zijn allebei hartstikke vruchtbaar. Heb vanmorgen een test gedaan: ik ben zwanger. Ik ben er helemaal beduusd van. Ik heb er voor de zekerheid nog twee achteraan gedaan, maar allemaal dezelfde uitslag.

Het dringt nog niet helemaal door, maar ik ga de dokter maar eens afbellen, denk ik.

Bedankt voor jullie steun!Wat een ontzettend leuk nieuws!!! Gefeliciteerd!
Wauw wat goed! Van harte gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst!
Gefeliciteerd!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Wow Parnell, wat een supernieuws!! Ben écht heel blij voor je!! Fijne zwangerschap gewenst, geniet ervan!
Wauw! Ik heb hier even niet meer gelezen, maar..... wat een geweldig nieuws zeg! Heerlijk! Hoe voel je je nu? Kan je het al een beetje bevatten allemaal?

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!! Het is je zóóóó gegund! (f)
Gefeliciteerd Parnell!! Het is je van harte gegunt! Lekker genieten meid!
Gefeliciteerd Parnell! Ben onwijs blij voor jullie!
Ik heb hier alleen gelezen en niet mee geschreven omdat ik niets melden had. Maar ik wil even zeggen dat ik dit heel leuk nieuws vind. Hoera!
hoi me naam is tana en ik ben een dame van 24jr,wou ook op dit forum me verdriet kwijt raken, al jaren heb ik las van onregelde syclus zederd me eerste menstruatie op me ik denk 12de jaar al, dan had ik over overbeharingen maar ik scheerde ze weg of trekte ze weg met een pinset, ik heb veel onder me kin waardoor me kin zwarte vlekjes krijg hoe ik ze met een pinset weg trekt, ik krijg ook een paar op me wangen en me bil heeft en ja me bikinie lijn jeetje is de bom en op me rug heel lichtjes een paar, ik kreeg van de dokter de pil migrogynon om me menstruatie te regelen want dan toen ik kreeg ik het 20f 3keer per jaar , met de migrogynon begonen van me 16dejr en stopte ermee met me 22jr, en op 13april jongsleden kwam me menstruatie na 2 en half jaaar 3dagen lang en stopte maar nu is vandaag 16mei en heb niets meer gezien, hij bleef dit maand weg, maar mensen voordat ik vergeet ik ben 1,64lang en weeg 125kilo,is veel weet zeker, vandaar me onreglde cyclus, maar toch wil ik niet altijd geloven want als je pcos hebt krijg je dit soort verschijnselen toch mensen, denken jullie now dat ik pcos hebt, ik ben nu in suriname maar ben over 2maanden bij me vriend in holland,ik zit soms na te denken dat ik veel overbeharingen hebt , zwarte vlekken in me gezicht,overgewicht en ja ik merk ook dat ik las van veel hormonen hebt omdat ik het bij me zie op me sex gebied, je bent vaak actief op sex en wilt altijd meer ik denk dat hormomnen een rol spelen bij sex, mensen ik leg u mij verdriet en probleem uit niet dat ik me zelfde inhou maar ik zeg wat ik denk bij mij, omdat ik al bijna 3jaren probeer zwanger te raken me vriend zei me dat we vooor een onderzoek gaan als ik over 2maanden in holland bent, maar aub wie kent een goeie arts op dit forum waar ik kan langs lopen want we wonen in zoetermeer west vlak bij de centraal station, ik woon nu wel in suriname maar deze dokters willen je niet naar een gyn sturen die een onderzoek voor me kunen doen zodat ik weet waartoe ik ben omdat ik eerst moet afvallen ja is waar maar is echt zwaar voor me dus ga ik daar steun zoeken en mischien dat ze willen dat ik direk met een behandeling begint je weet maar nooit, dus mensen zodra ik in zoetermeer bent horen jullie het ook de groetjse van verdrietige tana
Tana kun je alsjeblieft je schrijfstijl aanpassen, er valt bijna geen touw aan vast te knopen omdat je hele posting EEN zin is. Punten en hoofdletters zouden al heel wat schelen. Ik begrijp dat de artsen zeggen dat je eerst moet afvallen en dit lijkt mij ook het beste advies eerlijk gezegd. Veel sterkte en succes in ieder geval.
proficiat parnell !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven