Minnaressen deel 36

19-07-2007 17:56 5104 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Bewerkt door moderator, provocatie]

Vervolg Minnaressen
anoniem_53394 wijzigde dit bericht op 09-08-2007 09:35
Reden: Provocatie
% gewijzigd
Een maîtresse is een buitenechtelijke minnares of bijzit.

De (van oorsprong) eufemistische Franse aanduiding betekent letterlijk "meesteres", in de betekenis van schooljuffrouw. De naam slaat op het verhaal dat men de Franse taal het beste "in bed" leert. Door als buitenlander een Franse minnares te nemen, leerde men binnen de kortste tijd de taal vloeiend spreken.

Een eufemisme is een stijlfiguur waarbij iets mooier wordt voorgesteld dan het is. Het wordt gebruikt om de werkelijke, negatievere betekenis van een begrip te verdoezelen.

Veelal heb je als minnares een gebonden man aan je broek hangen die uit blinkt in eufimistisch woordgebruik. Zie de 350 of meer smoezen die hier vaker rondzwerven.
quote:Very Cherry schreef op 07 februari 2009 @ 01:12:

Hoe het er nu voor staat? Ik verwed er een kratje bier om

Mag ik een gokje wagen?

Ik denk dat die fantastische man het juiste moment nog niet heeft gevonden om zijn vrouw te vertellen dat hij nu eindelijk zijn grote liefde weetikveel heeft gevonden en gaat verhuizen..

Enenen ben ik warm? Mag ik door voor de vaatwasser?
en nu even zo proberen:

Je bent een minnares (zelf al gebonden of vrij) als je een relatie hebt met iemand (die ander ook gebonden of niet) waarbij je (een van beiden of beiden) er niet publiekelijk voor uit kunt of wil komen dat er een relatie is.

Daarom verdiend zoiets ook niet de naam van relatie maar van affaire: een zaak waar maatschappelijke opwinding over ontstaat als die in de openbaarheid zou komen.
superstar, jij mag niet meer mee doen, ik moet als man streng zijn
quote:ikkezelf schreef op 07 februari 2009 @ 10:53:

superstar, jij mag niet meer mee doen, ik moet als man streng zijnFlauw hoor..
je hebt al 3 magnetrons gewonnen
En waarom zal weetkveel, net als tal van andere minnaressen, niet deel gaan nemen aan het woningzoeken terwijl GM "aan" geeft dat dat de "enige" randvoorwaarde is die ingevuld moet worden om daarna voor haar te kunnen gaan?

Omdat ze er net als al die andere minnaressen nog lang niet van overtuigd is dat een woning de zaak zal bespoedigen ook al geeft hij dat aan. Diep van binnen vertrouwen de meeste minnaressen hun gebonden man niet. Zelfs vaak zeer terecht.
Als ik een man zou kennen die met mij vreemd gaat dan zou ik zo iemand niet als vaste partner willen hebben. Zou hem nooit vertrouwen! Waarom ga je eigenlijk met een getrouwde man? Als hij niet gelukkig is in zijn huwelijk dan gaat hij toch scheiden en dan kan hij doen wat hij wil. En het smoesje kan niet voor de kinderen, of andere reden is zoals ik al zei een smoesje omdat hij jou niet kwijt wil. Kinderen hebben er niets aan om bij ouders te wonen die ongelukkig bij elkaar zijn, dat voelen ze blindelings, geloof me. En "mist" hij iets bij zijn vrouw maar houdt hij nog van haar dan moet hij met haar aan de slag om wat hij mist in hun huwelijk te krijgen of terug te krijgen. Niet stiekum een ander nemen. Vind het erg egoïstisch van zo'n man, zeker als zijn minnares hoopt dat hij van zijn vrouw weg gaat. Erg min om je minnares in een sprookje te laten geloven omdat hij haar langer aan het lijntje wil houden.

liefs ziiion
Hoi meiden,

Nou hier loopt alles nog steeds goed. Van de week is A weer terug gegaan naar zijn eiland om daar zo snel mogelijk alles te regelen en hier te komen wonen.

Spreek ik gisteren echter mijn zusje, blijkt mijn moeder helemaal in love te zijn op jawel; een Getrouwde Man.....

Heb haar vanochtend maar doorverwezen naar het topic hier. Haar meteen alle goede raad gegeven die ze mij zelf destijds ook gaf, en haar uitgelegd dat ze eigenlijk zo hard mogelijk weg moet rennen omdat dit uiteindelijk alleen maar heel veel pijn gaat doen.

Hopelijk leert ze sneller als dat ik deed...
Een minnares gelooft nou eenmaal in dat sprookje omdat ze hoopt dat het waarheid gaat worden. Ook ik heb er in geloofd. Toen het tussen ons over was was ik er kapot van en nu denk ik had het maar eerder over geweest. Die liefde was geen liefde maar een verslaving en ik stond niet open voor een leuke vrije man die mij alles zou kunnen geven wat ik zou willen. Al is het het alleen maar te bellen wanneer het mij uit zou komen. Ik ben blij dat ik nu eindelijk echt weer open sta voor een ongebonden man want een ding weet ik zeker ik loop heel hard weg mocht diegene gebonden zijn heel hard!

En nu hij heeft weer een ander. Liefde van zijn leven zegt hij en gaat weg bij zijn vrouw zegt hij tja........
quote:ikkezelf schreef op 07 februari 2009 @ 10:52:

en nu even zo proberen:

Je bent een minnares (zelf al gebonden of vrij) als je een relatie hebt met iemand (die ander ook gebonden of niet) waarbij je (een van beiden of beiden) er niet publiekelijk voor uit kunt of wil komen dat er een relatie is.

Daarom verdiend zoiets ook niet de naam van relatie maar van affaire: een zaak waar maatschappelijke opwinding over ontstaat als die in de openbaarheid zou komen.Wat ben je dan als je als minnares wel open kunt zijn over het feit dat je met een GM een relattie hebt omdat je niet in dezelde omgeving woont. Ben je dan opeens geen minnares meer?
Isolde jou manier van een minares zijn,is heel anders als de anderen hier,jij wilt helemaal niet meer worden voor hem,jij wilt zelf deze situatie in stand houden,omdat jij er vrede mee hebt,en misschien houdt jullie situatie al zo lang aan juist omdat je niet meer wilt.jij acapteert de situatie als bijvrouw,das iets heel anders als sommige hier die vaak tegen beter weten in hopen dat minaar helemaal voor hun kiest,deze vorm brengt onvrede met zich mee,en strand dan ook vaak in veel pijn en teleurstelling.

daarbij heeft jou minaar altijd aangegeven dat hij niet bij zijn vrouw weggaat,en jij hebt daar ook de rust bij.

eigenlijk ben jij de ultieme minares,
quote:isolde55 schreef op 07 februari 2009 @ 11:41:

[...]

Wat ben je dan als je als minnares wel open kunt zijn over het feit dat je met een GM een relattie hebt omdat je niet in dezelde omgeving woont. Ben je dan opeens geen minnares meer?Dat is toch heel anders, dan spreek je toch over een open relatie?! Wat je dan bent is een "spannend vriendinnetje" voor erbij. Nou ook niet bepaald erg sjiek om die rol te krijgen/hebben, maar mensen zoals jij varen er wel bij, die willen dat jaren en jaren blijven doen.
quote:orchidea schreef op 07 februari 2009 @ 11:31:

En nu hij heeft weer een ander. Liefde van zijn leven zegt hij en gaat weg bij zijn vrouw zegt hij tja........

Zou bijna hartelijk moeten lachen als het niet zo treurig zou zijn.

Hij zegt je dat waarschijnlijk om je te stangen. Wie weet denkt hij misschien barst ze in huilen uit en vliegt terug mijn armen in.

Waarom moet er altijd een andere vrouw zijn wil hij scheiden. Is het zo'n lafbek en bangeschijter om het niet alleen te durven?

Lekkere stoere vent! Is werkelijk zielug zo'n figuur. Snap echt niet wat iemand daar in ziet. Heb je geen zelfrespect als minnares. Voel je je zo minderwaardig om in zulke vette smoezen te trappen.

liefs ziiion
[quote]Oostvogel schreef op 07 februari 2009 @ 01:07:

Dames....is weetikveel, de enige huidige minnares at this moment ??? zijn jullie ex. minnaressen ?

Weetikveel, heb ik ff niet meer gelezen, zou graag de stand van zaken willen weten, hoe het er nu voor staat ?

Hallo allemaal,

Er zijn inderdaad weinig minnaressen over, geloof ik. Misschien moeten we maar eens een nieuw topic gaan beginnen: het leven after.....

Heb een leuke man ontmoet. Best een lekker ding. Heb hem vluchtig ontmoet. We zijn als een stel pubers aan het mailen. Eergisteren schreef hij dat hij getrouwd is. Ik dacht dat ik gek werd!

Hij is aan het scheiden, vertelde hij. Nog steeds stonden mijn haren recht overeind.... dat kunnen jullie je vast wel voorstellen! Been there, done that... Dus ik heb hem braaf geschreven dat ik dat nooit meer zal doen, met iemand iets beginnen terwijl hij al een setje met iemand anders is, dat ik een kerel voor mijzelf wil, dat ik nooit meer debet wil zijn aan het verdriet en de ellende van een andere vrouw, dat ik niet meer in de schaduw wil leven etc. etc. etc. Hij blijkt al een half jaar weg te zijn bij haar nadat zij hem bedonderd heeft al 2 jaar met iemand van haar werk. Hij is officieel nog getrouwd, omdat de scheiding er nog niet doorheen is.

Mmm... dacht ik .... Okee. Voordeel van de twijfel?

Anyway: we zijn 36 mailtjes verder en vanavond ga ik naar hem toe. Hij heeft zijn koters, ikke niet maar als die kleintjes op bed liggen, ga ik naar hem toe.... Dat zou toch wel heel brutaal zijn als hij dan toch nog stiekem een relatie heeft maar dat ze bijvoorbeeld op vakantie is/zakenreis etc. Lijkt mij toch niet echt voor de hand liggen....

Ik heb er echter een goed gevoel bij, ook al zijn onze rugzakken behoorlijk gevuld en hebben we een hele rits kids bij elkaar en wonen we niet echt super dichtbij elkaar....Ben zeer benieuwd! Het is gewoon lekker om weer zo'n gevoel te hebben
quote:mussk schreef op 07 februari 2009 @ 12:20:

[...]

Dat is toch heel anders, dan spreek je toch over een open relatie?! Wat je dan bent is een "spannend vriendinnetje" voor erbij. Nou ook niet bepaald erg sjiek om die rol te krijgen/hebben, maar mensen zoals jij varen er wel bij, die willen dat jaren en jaren blijven doen.

Lekker om zo te leven, zul je je dan volwaardig voelen en mooi voelen ? dat je een rol als bijneukertje op je neemt.

liefs ziiion
quote:mussk schreef op 07 februari 2009 @ 12:20:

[...]

Dat is toch heel anders, dan spreek je toch over een open relatie?! Wat je dan bent is een "spannend vriendinnetje" voor erbij. Nou ook niet bepaald erg sjiek om die rol te krijgen/hebben, maar mensen zoals jij varen er wel bij, die willen dat jaren en jaren blijven doen.

Ik heb een open relatie met hem maar hij niet met zijn vrouw. Dus ik ben nog steeds naar mijn idee een minnares. Maar aan mijn kant van het land weet (bijna) iedereen ervan. Dat bedoelde ik. Maar ik ben nog steeds zijn minnares.Er klopt dus iets niet met die redenatie van boven.

En ja ik ben dus de ultieme minnares (hihi) ze staan voor me in de rij........;-)

Ik heb nu wel een single man gevonden en dat is wel even wennen......Maar wie weet groeit er iets leuks uit.
quote:Ziiion schreef op 07 februari 2009 @ 12:47:

[...]

Lekker om zo te leven, zul je je dan volwaardig voelen en mooi voelen ? dat je een rol als bijneukertje op je neemt.

liefs ziiion

Ik ben voor hem net zo goed een "bijneukertje" als hij voor mij. Dus niks mis mee.

Misschien zijn we ook meer sex-vriendjes van elkaar; ik heb totaal geen illusies over of behoefte aan zijn "scheiden en wij ooit bij elkaar" wat de meeste minnaressen hier wel hebben dus.
quote:isolde55 schreef op 07 februari 2009 @ 13:09:

[...]

Ik ben voor hem net zo goed een "bijneukertje" als hij voor mij. Dus niks mis mee.

Misschien zijn we ook meer sex-vriendjes van elkaar; ik heb totaal geen illusies over of behoefte aan zijn "scheiden en wij ooit bij elkaar" wat de meeste minnaressen hier wel hebben dus.Ieuwww, ik krijg echt de rillingen van het woord "bijneukertje", Zo wil je toch niet genoemd worden? Dat jij er zo laconiek over doet, poehe! lk denk bij het woord "bijneukertje" toch echt aan een vrouw van lage zeden, iemand met weinig normen en waarden, maar zo zit het bij jou ook weer niet toch? Je hebt gewoon pech dat hij getrouwd is, anders had je wel een leuke lat-relatie met hem kunnen hebben. .
quote:isolde55 schreef op 07 februari 2009 @ 13:04:

[...]

Ik heb een open relatie met hem maar hij niet met zijn vrouw. Dus ik ben nog steeds naar mijn idee een minnares. Maar aan mijn kant van het land weet (bijna) iedereen ervan. Dat bedoelde ik. Maar ik ben nog steeds zijn minnares.Er klopt dus iets niet met die redenatie van boven.

En ja ik ben dus de ultieme minnares (hihi) ze staan voor me in de rij........;-)

Ik heb nu wel een single man gevonden en dat is wel even wennen......Maar wie weet groeit er iets leuks uit.Relatie met een singel man? Geloof er niets van, zo lang jij met je minnaar om blijft gaan kan je niet echt open staan voor een nieuwe relatie. Je maakt het jezelf alleen maar heel moeilijk.
quote:Greys69 schreef op 07 februari 2009 @ 12:43:

[quote]Oostvogel schreef op 07 februari 2009 @ 01:07:

Dames....is weetikveel, de enige huidige minnares at this moment ??? zijn jullie ex. minnaressen ?

Weetikveel, heb ik ff niet meer gelezen, zou graag de stand van zaken willen weten, hoe het er nu voor staat ?

Hallo allemaal,

Er zijn inderdaad weinig minnaressen over, geloof ik. Misschien moeten we maar eens een nieuw topic gaan beginnen: het leven after.....

Heb een leuke man ontmoet. Best een lekker ding. Heb hem vluchtig ontmoet. We zijn als een stel pubers aan het mailen. Eergisteren schreef hij dat hij getrouwd is. Ik dacht dat ik gek werd!

Hij is aan het scheiden, vertelde hij. Nog steeds stonden mijn haren recht overeind.... dat kunnen jullie je vast wel voorstellen! Been there, done that... Dus ik heb hem braaf geschreven dat ik dat nooit meer zal doen, met iemand iets beginnen terwijl hij al een setje met iemand anders is, dat ik een kerel voor mijzelf wil, dat ik nooit meer debet wil zijn aan het verdriet en de ellende van een andere vrouw, dat ik niet meer in de schaduw wil leven etc. etc. etc. Hij blijkt al een half jaar weg te zijn bij haar nadat zij hem bedonderd heeft al 2 jaar met iemand van haar werk. Hij is officieel nog getrouwd, omdat de scheiding er nog niet doorheen is.

Mmm... dacht ik .... Okee. Voordeel van de twijfel?

Anyway: we zijn 36 mailtjes verder en vanavond ga ik naar hem toe. Hij heeft zijn koters, ikke niet maar als die kleintjes op bed liggen, ga ik naar hem toe.... Dat zou toch wel heel brutaal zijn als hij dan toch nog stiekem een relatie heeft maar dat ze bijvoorbeeld op vakantie is/zakenreis etc. Lijkt mij toch niet echt voor de hand liggen....

Ik heb er echter een goed gevoel bij, ook al zijn onze rugzakken behoorlijk gevuld en hebben we een hele rits kids bij elkaar en wonen we niet echt super dichtbij elkaar....Ben zeer benieuwd! Het is gewoon lekker om weer zo'n gevoel te hebben

@Greys, waarom wil hij niet een weekje wachten zodat zijn kinderen niet bij hem zijn? Dan kun je misschien ook wel lekker blijven slapen!

Pas maar goed op! Mannen die je in bed willen hebben kunnen zeer vindingrijk zijn!

Liefs ziiion
quote:isolde55 schreef op 07 februari 2009 @ 13:04:

[...]

Ik heb een open relatie met hem maar hij niet met zijn vrouw.

Ik heb nu wel een single man gevonden en dat is wel even wennen......Maar wie weet groeit er iets leuks uit.

Lekkere man hoor!!! Open relatie met jou maar zijn vrouw die laat hij geloven in een fake huwelijk. En ik gebruikte dat woord eigenlijk expres zodat je dan misschien duidelijk zou worden in wat voor soort positie je zit. Maar je voelt je blijkbaar geheel op je plaats.

En een single man verdient geen vriendin die het met een getrouwde man doet in het geheim voor zijn vrouw. Maar ja hij wil misschien ook niet een te diepe en serieuze relatie met je ?

Liefs ziiion
quote:mussk schreef op 07 februari 2009 @ 14:04:

[...]

Ieuwww, ik krijg echt de rillingen van het woord "bijneukertje", Zo wil je toch niet genoemd worden? Dat jij er zo laconiek over doet, poehe! lk denk bij het woord "bijneukertje" toch echt aan een vrouw van lage zeden, iemand met weinig normen en waarden, maar zo zit het bij jou ook weer niet toch? Je hebt gewoon pech dat hij getrouwd is, anders had je wel een leuke lat-relatie met hem kunnen hebben. .Ik vind het ook een woord van niks; daarom heb ik er ook quootjes omheen gezet. We zijn gewoon sex-vriendjes, niks meer niks minder. En ja waarschijnlijk had ik dan een leuke lat-relatie met hem gehad als hij single was geweest.
quote:Ziiion schreef op 07 februari 2009 @ 15:14:

[...]

Lekkere man hoor!!!

En een single man verdient geen vriendin die het met een getrouwde man doet in het geheim voor zijn vrouw. Maar ja hij wil misschien ook niet een te diepe en serieuze relatie met je.

Het is inderdaad een lekkere man. En wat hij met zijn vrouw heeft is niet mijn pakkie an.

En de single man dat is nog heel pril; als er wat in zit is het exit voor GM. Dat hebben we ook zo afgsproken. Tot ik wat meer weet staat contact met GM ook op een laag pitje, lees afwezig. Ik neem de tijd om SM te leren kennen.
quote:mussk schreef op 07 februari 2009 @ 14:08:

[...]

Relatie met een singel man? Geloof er niets van, zo lang jij met je minnaar om blijft gaan kan je niet echt open staan voor een nieuwe relatie. Je maakt het jezelf alleen maar heel moeilijk.Ik heet gelukkig geen Mussk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven