Veertig en single
dinsdag 23 mei 2017 om 23:42
Single zijn en in de veertig... vaak leuk met een fles wijn naast je. De aandacht van tinder of een man die je op een sporadische avond hebt ontmoet en dan je vrienden die een soort van jaloezie naar je hebben omdat je maar alles kan doen wat je wil. Maar eigenlijk ben je heel eenzaam. Waarom is dat toch zo? Ik ben een happy single, en moet zeggen dat in de veertig single zijn leuker is dan in de dertig. Je hebt de interesante (getrouwde) mannen. Daar is dus ook het probleem, voor mij dan. Aan de ene kant wil ik echt wel iemand die mij wil die voor me wil gaan maar waarom stoot ik die juist af? En wil ik juist de man die eigenlijk niet kan? Daarin ga ik ver, verder dan ik zou gaan dan voor iemand die wel beschikbaar is, die kap ik af. Ik denk dan hoe moeilijk is het? Je hoeft niet je relatie te beindigen ( degene heeft een open relatie) gewoon leuk zonder gebonden iets, maar stiekem vind ik hem veel leuker dan ik wil toegeven. Ik voel me net bridget jones, je moet voor mr darcy gaan maar uiteindelijk ga je toch voor hugh grant! De berichtjes stromen binnen maar niet van diegene, en die wil je juist. Hoe cliche he. Ik vraag me af en toe wel eens af of het ooit nog goed komt, of er ooit een man komt die ik dan wil veroveren en die mij ook echt wil. Ik dacht altijd dat komt later wel maar later is toch wel nu? De 50 shades of gray, leuke film, maar heeft ook veel mannen op een (verkeerd) idee gebracht. Hoe doet de rest dat? Toch daten via tinder (of soortgelijk) en al doende leer je of het bij jezelf zoeken. Ik heb niet echt vrienden waarmee ik hierover kan praten, denken alleen waar zeur ik over je hebt geen poepluiers te verschonen! Stiekem wil ik gewoon een onbeschikbare man waardoor de moeilijke gesprekken over hoe nu verder nooit komen en dan op zoek naar iemand waarmee ik wel verder wil. Maar als ik die man heb ga ik daar helemaal in op en wed ik op het verkeerde paard om het zo maar te zeggen. Zijn er meer mensen van in de veertig die hier tegenaan lopen? En hoe ga je daar mee om? Ik ben benieuwd of ik hier tot meer inzicht kom.
woensdag 24 mei 2017 om 09:21
Ga eens met een psycholoog praten als je je gedrag wilt veranderen....anoniem20141 schreef: ↑24-05-2017 00:39Haha een columist, zou best leuk zijn maar nee hoor geen inspiratie op dat vlak nodig.
Uiteraard is de eerste reactie dat je niet met een gebonden man in zee moet gaan. Maar dat is juist mijn topic! Tuurlijk ben ik ook niet op zoek naar een gebonden man maar het afstandelijke, het moeilijke dat maakt het interessant. Een vrijgezelle man staat binnen no time op je stoep en je hoeft niet eens na te denken wat je naar hem stuurt. Maar dat wil je niet. En dan alleen jezelf pijn doen na de high die je had met de gebonden man terwijl je wist dat het ging komen. Maar in je droomwereld denk je ach hij wil niks, ik wil niks dus dan kunnen we het toch gewoon leuk hebben? Waar het mij om gaat is waarom je het niet gewoon leuk durft te hebben met een beschikbare man en dan bedoel ik niet dat de ander meteen getouwd hoeft te zijn. Waarom is dat niet interessant. Vind het maar ingewikkeld om in de veertig en single te zijn hoor
woensdag 24 mei 2017 om 09:39
woensdag 24 mei 2017 om 10:11
Waar typ je steeds "je" waar je "ik" bedoelt?anoniem20141 schreef: ↑24-05-2017 00:39Haha een columist, zou best leuk zijn maar nee hoor geen inspiratie op dat vlak nodig.
Uiteraard is de eerste reactie dat je niet met een gebonden man in zee moet gaan. Maar dat is juist mijn topic! Tuurlijk ben ik ook niet op zoek naar een gebonden man maar het afstandelijke, het moeilijke dat maakt het interessant. Een vrijgezelle man staat binnen no time op je stoep en je hoeft niet eens na te denken wat je naar hem stuurt. Maar dat wil je niet. En dan alleen jezelf pijn doen na de high die je had met de gebonden man terwijl je wist dat het ging komen. Maar in je droomwereld denk je ach hij wil niks, ik wil niks dus dan kunnen we het toch gewoon leuk hebben? Waar het mij om gaat is waarom je het niet gewoon leuk durft te hebben met een beschikbare man en dan bedoel ik niet dat de ander meteen getouwd hoeft te zijn. Waarom is dat niet interessant. Vind het maar ingewikkkeld om in de veertig en single te zijn hoor
Ik ben zelf 42, bijna een jaar vrijgezel nu en herken niets van wat je schrijft.
Ik zit nu in (ik noem het maar) een snuffelperiode met een open relatie man, maar no way dat ik verliefd op hem wil worden. Mocht ik dat wel worden dan maak ik er meteen een einde aan, ik ga echt niet zitten wachten op een man die nooit echt voor mij zal kiezen. Waarom doe jij dat wel? Waarom geef jij hem zo veel macht over jou? Waarom kap je niet alle contact helemaal af? Dat doet even pijn, maar is uiteindelijk zo veel beter voor je. Echt, je maakt het zelf zo ingewikkeld, het kan heel simpel zijn hoor.
Ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik heb besloten niet op zoek te gaan naar een relatie, het me prima bevalt zo. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen, ben zo vrij als een vogel. Ik heb nog 2 minnaars, ben eerlijk tegen alle 3 dat ze niet de enige zijn. Ik snap dat niet iedereen dit kan of wil, maar wat ik bedoel te zeggen is, kies voor jezelf. Dit brengt je niet wat je wilt, dit aanhouden doet meer pijn dan wanneer je hier een einde aan maakt.
Sterkte!
woensdag 24 mei 2017 om 10:38
De leukste mannen gaan niet vreemd....retrostar schreef: ↑24-05-2017 08:08Dat komt omdat de leukste mannen getrouwd zijn. Ze zijn gestrikt voor huisje boompje beestje door een aantrekkelijke vrouw. Ze willen even wat afwisseling dus gaan ze vreemd met jou. Ze zijn niet van plan om hun geliefde vrouw en gezin voor hun minnaressen te ruilen. Het komt niet in hen op. Maar hun lijf en ego willen af en toe iets anders; dan kunnen ze er thuis weer tegenaan.
Boven de veertig zijn er niet zoveel single mannen meer die aantrekkelijke partij zijn voor een vrouw die een relatie wil.
woensdag 24 mei 2017 om 13:15
Dan ga je toch voor de Single mannen die "bezet" zijn door hun eigen leven, die hun hobby's, carrière/werk, sport etc hebben waar ze hun tijd en energie in stoppen. Die zijn even moeilijk te veroveren omdat ze niet op zoek zijn naar aanvulling/invulling
in hun leven aangezien ze al lekker op hun plek zitten. Dat zijn mannen waarvoor je wel je best zal moeten doen voordat ze bereid zijn om voor jou te kiezen boven hun eigen leventje. Die dan ook moeite zullen doen voor jou om jou in te passen en dingen op te offeren binnen hun leven voor jou.
Maar ik vermoed dat jij gewoon helemaal niet in staat bent om commitment te geven en dus nog steeds als een tiener zoekende bent met wat je wilt doen in het leven, waardoor je kiest voor 'veilig' oftewel, mannen waarvan je weet dat die nooit voor jou zullen kiezen zodat jij ook nooit een commitment naar hen zal hoeven te maken.
Maar ik vermoed dat jij gewoon helemaal niet in staat bent om commitment te geven en dus nog steeds als een tiener zoekende bent met wat je wilt doen in het leven, waardoor je kiest voor 'veilig' oftewel, mannen waarvan je weet dat die nooit voor jou zullen kiezen zodat jij ook nooit een commitment naar hen zal hoeven te maken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 24 mei 2017 om 15:17
Boven de 40 stikt het van de singles. Die zijn juist weer gescheiden.retrostar schreef: ↑24-05-2017 08:08Dat komt omdat de leukste mannen getrouwd zijn. Ze zijn gestrikt voor huisje boompje beestje door een aantrekkelijke vrouw. Ze willen even wat afwisseling dus gaan ze vreemd met jou. Ze zijn niet van plan om hun geliefde vrouw en gezin voor hun minnaressen te ruilen. Het komt niet in hen op. Maar hun lijf en ego willen af en toe iets anders; dan kunnen ze er thuis weer tegenaan.
Boven de veertig zijn er niet zoveel single mannen meer die aantrekkelijke partij zijn voor een vrouw die een relatie wil.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
woensdag 24 mei 2017 om 15:29
Dit. Sterkte.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑24-05-2017 00:55Je komt op mij niet over als een happy single...
woensdag 24 mei 2017 om 16:02
Ga eens op Tinder, de Christiaan Grey wannabee's vliegen over je scherm, en altijd zonder persoonlijke foto maar met zogenaamde spannende (attributen) foto'slolapaloeza schreef: ↑24-05-2017 15:26Ik ken geen een man die 50 shades heeft gezien.
De rest herken ik ook niet.
En 9 van de 10 keer staat in de tekst dat ze het buiten hun relatie zoeken
woensdag 24 mei 2017 om 16:13
Ik ben nog nooit op Tinder geweest, maar van wat ik er over lees lijkt het me een op zichzelf staande dimensie.Dreamchild schreef: ↑24-05-2017 16:02Ga eens op Tinder, de Christiaan Grey wannabee's vliegen over je scherm, en altijd zonder persoonlijke foto maar met zogenaamde spannende (attributen) foto's![]()
En 9 van de 10 keer staat in de tekst dat ze het buiten hun relatie zoeken![]()
Zoveel vrouwen die een Christiaan Grey zoeken want zo romantisch een dominante en overheersende man die je mishandelt